pikopiko Zgłoś #21 Napisano 29 Listopada 2010 Ćwiczyłem wymianę listew w B5 FL i było ok. Ale widzę, że producenci robią coraz słabsze auta. Im auto nowsze tym łatwiej coś popsuć/ułamać. Ostatnio ułamałem uchwyt w kratce od przeciwmgielnego. I do tego plastik jest zrobiony z odpadów i nie kleją tego. Widziałem dużo listew chromowych właśnie z ułamanymi uszami. Swoje mam nowe, więc duża szansa, że większość uchwytów będzie trzymać. Koniec od którego zacząć widać od razu na nowych listwach. Nie wiedziałem o tej prowadnicy zderzaka. W garażu mam 10`C, ale na zakręconym kaloryferze. Na robotę podciągnę trochę w górę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #22 Napisano 29 Listopada 2010 musisz podprowadzić żonie suszarkę do włosów i lekko podgrzać zderzak gdy będziesz wyjmował listewkę ( wypinał zaczepy ) może odprysnąć lakier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mearcos Zgłoś #23 Napisano 29 Listopada 2010 Witam Czy ma ktoś podobnego manuala jak do B6 demontażu tylnego zderzaka ale do passata B5 FL kombi? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #24 Napisano 29 Listopada 2010 Lakier na tylnym zderzaku B6 to faktycznie porażka. Kiedyś postawiłem na nim czyste koło zapasowe, na oponie. Zsunąłem na ziemię i lakier na rancie też zjechał... W B5 FL zdjęcie zderzaka to chwila roboty. Wszystkie śruby masz widoczne dookoła. Nie ma poukrywanych jak w B6... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #25 Napisano 30 Listopada 2010 kolega chciał w swoim zrobić zaprawkę na zderzaku i oddał do warsztatu, próbowali zmatować i nie udało się, musieli zrobić bezbarwnym cały, podobno tak cienka warstwa lakieru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #26 Napisano 14 Grudnia 2010 Jestem już po wymianie listewek zderzaka na chromy. Moje uwagi i doprecyzowania: - zaślepki zakrywające śruby od lamp to te czarne, trójkątne, zawierające odblaski (ja zacząłem od próby wydłubania samych odblasków...), - zaczepy lamp swym kształtem sugerują wypychanie lamp na boki auta, są w kształcie litery L, gdzie dłuższe boki są wzdłuż auta, a krótsze "patrzą" do bagażnika (lampy ciągnąłem na różne strony, a wyszły metodą góra-dół), - pod zderzakiem, w prawym narożniku auta jest wtyczka od wiązki parktronika (zostawiłem zderzak na 1 śrubie pod lewą lampą, odchyliłem prawą stronę zderzaka i nieco powalczyłem z rozpięciem obłoconej wtyczki). Coś trzeba było ułamać, żeby nie było zbyt pięknie... Pękła mi z 1 strony wczepiana w zderzak jego prowadnica. Nie chciało mi się wypiąć jej całej - tylko do złączenia części lakierowanej zderzaka z czarną. No i przy odginaniu pękła właśnie w tym miejscu, ale zupełnie w niczym to nie przeszkadza... :lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pet3er Zgłoś #27 Napisano 9 Marca 2011 czy zderzak w B6 wersji sedan jest zamocowany tak samo jak w kombi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b Zgłoś #28 Napisano 26 Maja 2012 Dziękuje za pomocnicza instrukcję, zajęło mi to 3h na spokojnie i bez pośpiechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #29 Napisano 10 Września 2012 Koledzy, ja też jestem po zabiegu montażu czujników cofania. Jednak po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem że lampy nie są dopasowane tak jak były. Zdemontowałem je - okazało się że te delikatne "dzyndzle" z tworzywa sztucznego, wraz z blaszkami dystansowymi były już kiedyś klejone i nie wygląda to dobrze.. mimo wszystko nie mogę spasować lampy do blachy. Powstaje mi szczelina około 5mm (foto poniżej) jak jest w waszych kombiakach ? Pytanie 2: czy lampy mają jakikolwiek delikatny luz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #30 Napisano 10 Września 2012 Koledzy, ja też jestem po zabiegu montażu czujników cofania. Jednak po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem że lampy nie są dopasowane tak jak były. Zdemontowałem je - okazało się że te delikatne "dzyndzle" z tworzywa sztucznego, wraz z blaszkami dystansowymi były już kiedyś klejone i nie wygląda to dobrze.. mimo wszystko nie mogę spasować lampy do blachy. Powstaje mi szczelina około 5mm (foto poniżej) jak jest w waszych kombiakach ? Pytanie 2: czy lampy mają jakikolwiek delikatny luz? takiej szczeliny nie powinno być, a jest dlatego że lampa nie siadła do końca. Blaszki nie zaskoczyły i nie trzymają lampy. Coś jest nie tak, a jak wyglądają otwory w błotniku, mocno jest blacha na obrzeżach otworu rozszerzona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #31 Napisano 11 Września 2012 lampa nie siadła do końca Już to koledze pisałem, bo wałkuje temat od dłuższego czasu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #32 Napisano 11 Września 2012 wiem, wiem że wałkuje - ale nie mogłem wcześniej znaleźć właściwego tematu. Właśnie mam problem z tym wpasowaniem tych blaszek. Znalazłem na forum w instrukcji jak ma to wyglądać: blaszki w kształcie V mają być rozwarciem na zewnątrz i to podgięcie na jednym z V ma być do wewnątrz - tzn do styków. Ale u mnie jakby te gąbki które są wokół blaszek blokowały dopchnięcie tego tak żeby nie było szczeliny. Czy u Was po włożeniu lampy w te zewnętrzne zaczepy z blaszkami możecie spokojnie / lekko wpasować ten plastikowy zaczep do którego przykręcamy śrubę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #33 Napisano 11 Września 2012 Tak zaczep blaszany chwyta jako pierwszy przy wkładaniu i puszcza jako ostatni przy wyjmowaniu. Lampa zaczepiona tylko na nim w miarę luźno porusza się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #34 Napisano 11 Września 2012 Czy u Was po włożeniu lampy w te zewnętrzne zaczepy z blaszkami możecie spokojnie / lekko wpasować ten plastikowy zaczep do którego przykręcamy śrubę? tak, bo to wciskasz razem, uchwyty i od razu tez uchwyt na plastikowy kołek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #35 Napisano 12 Września 2012 no ok. w takim razie w sobotę muszę z tym raz jeszcze powalczyć. Dodatkowo, muszę wymieć ten plastikowy kołek na który nakręcamy plastikową nakrętkę. Jeszcze nie mam pomysłu jak wykręcić stary plastikowy gwint - który w połowie jest urwany. Dzięki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kemot301 Zgłoś #36 Napisano 8 Maja 2013 Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę schematu śrub demontażu tylnego zderzaka w B6 2007r sedan ? Rozumiem, że jego też trzeba zdjąć do wymiany czujników cofania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #37 Napisano 8 Maja 2013 Śruby są tak samo jak w kombi, a zdjąć trzeba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #38 Napisano 8 Lipca 2019 Panowie , czy tylna dokładka zderzaka (dolna) pasuje z kombi do sedana ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #39 Napisano 23 Sierpnia 2019 Panowie czy ktoś ma podobne rady/manual do kombi b7? Zakładam, że to jest to samo ale znając życie i pomysł VW to nie zdziwię się, jak pokombinowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach