pol7777 Zgłoś #1 Napisano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Witam. Mam pytanie odnośnie serwa. W początkowych B5 piątkach do '99 roku są strasznie kiepskie hamulce. Zmieniał może ktoś w takim dziadku serwo??? Jest to w ogóle możliwe. Chodzi mi o zamianę tego serwa z lewej na to z prawej: http://moto.allegro.pl/item666148637_passat_b5_audi_pompa_hamulcowa_serwo_3bo_614_105.html . Edytowane 8 Czerwca 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2010 witam serdecznie interesuje mnie czy serwo wraz z pompa podejdzie bez większych problemów z paska po lifcie do mojego z 97r. Pytam bo miałem okazje jeździć takim po licie i miał bardzo mocny hamulec, wystarczyło połozyć noge na pedale a on już ładnie reagował. Orientowałem sie i ten którym jeździłem ma tą samą srednice tarcz takie same zaciski różni sie jedynie bardzo dużym podwójnym serwem i większą średnicą pompy, Jeżeli ktoś robił coś podobnego proszę o podpwiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2010 Czy chodzi ci o pompę podciśnienia? Wydaje mi się, że w 2003 były silnik PD i była tam zupełnie inna pompa podciśnienia. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale pompy nie przełożysz. Co do serwa, to się nie wypowiadam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2010 nie chodzi mi o pompe wacum o niej nic nie wspominałem, a o serwie i pompie hamulcowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2010 nie chodzi mi o pompe wacum o niej nic nie wspominałem, a o serwie i pompie hamulcowej Śmiało możesz przekładać. Różnica jest w zbiorniczku wyrównawczym. Wracając do skuteczności hamowania w twoim samochodzie to nie wiem czy zmiana pompy jest potrzebna. Może wystarczy zmienić sam płyn hamulcowy i dobrze odpowietrzyć układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2010 A może po prostu gruntowny przegląd układu hamulcowego jak kolega pisze z wymianą płynu hamulcowego, bo mało kto o tym pamięta. Oleje i filtry wymieniają, a płyn hamulcowy zawsze idzie na drugi plan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2010 Zygmunt o to właśnie chodzi. Na stacjach diagnostycznych są testery do sprawdzania płynu hamulcowego. Mierzy się zwartość procentową wody w płynie. Nikt lub mało kto o tym pamięta i później są efekty słabego hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2010 stan techniczny układu hamulcowego jest BDB wraz z płynem i przewodami gumowymi które byly wymeniane późną jesienią, hamować auto hamuje dobrze ale trzeba w to włożyć tylko troche siły, a w po liftowych już nie, jutro dam znać jak poszło i jakie są rezultaty co trzeba przerobić itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2010 Dzięki nowoa, będzie to cenna informacja dla innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2010 więc tak jeżeli chodzi o odczucia to na pewno auto ma delikatniejszy hamulec wystarczy lekko dotknąć pedału i na tym śniegu od razu odzywa się ABS a starych gratach musiałem użyć siły by ABS zaczął działać, więcej opsze jak zajdą śniegi. Co do części trzeba mieć serwo z pompą hamulcową i zbiorniczkiem płynu hamulcowego od passata po lifcie, długie śruby oryginalne z tego serwa(dłuższe od naszych o jakieś 4cm), bardzo ważne by przy montażu nowego serwa śruba regulacyjna zakończona kulką(wciska się ją w pedał hamulca) była też od modelu FL bo jest ona krótsza, pozwoli ona ustawić pedał hamulca na właściwym poziomie(inaczej pedał by był bardzo uniesiony), jest jeszcze róznica w kostce którą podłaczamy do zbiorniczka obcinamy starą lutujemy nową i w przewodach które trzeba leciutko wygiąć pod odpowiedni kąt do całego biznesu trzeba jeszcze kupić 1l płynu hamulcowego. Więc jeżeli komuś siądzie pompa/serwo to naprawdę polecam od mocniejszego młodszego modelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #11 Napisano 30 Grudnia 2010 No i fajowo, kolejna fajna porada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #12 Napisano 18 Maja 2012 A czy samo serwo można zamienić? Bez pompy hamulcowej? U mnie do modelu po lifcie chciałbym wrzucić serwo ze straszego modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2012 odświeżam tego zielonego, zgniłego i śmierdzącego kotleta - czy serwo dwukomorowe pasuje do przedlifta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2012 Ja mam paska po lifcie przelozonego z anglika i mam włozone servo to duze pojedyńcze czyli z zwykłej b5 i jakos to tam sie zmieścilo i działa wiec to mniejsze podwójne powinno do b5 tez podejsc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #15 Napisano 25 Lipca 2012 Dobra, ja dziś założyłem serwo podwójne od polifta do przedlifta z jednokomorowym serwo. jutro odpowietrzam i zdam relację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #16 Napisano 25 Lipca 2012 Nie wiem czy tak można bo nie sprawdziłem (zamian pomp) ale też założyłem serwo od polifta wraz z pompką i zbiornikiem. Jeszcze odpowietrzę i zobaczymy jak to działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #17 Napisano 26 Lipca 2012 samego serwa nie założysz, musi być komplet bo Ci się to nie zmieści w komorze grodziowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #18 Napisano 26 Lipca 2012 samego serwa nie założysz, musi być komplet bo Ci się to nie zmieści w komorze grodziowej no ja smiem szczerze watpic czy po zmianie serwa i reszty odczucia z hamowania sa inne. wiem z doswiadczenia poniewaz jezdzilem juz wielomapassatami, golfami i innymi i od 1998r do 2004r praktycznie wszystko smiga tak samo. Pierwszorzędną kwestia jest to jak uklad jest zadbany... Ja mam taki hamulec jak piszesz w swoim B5 bez zadnego problemu. Plyn wymieniam co rok z nudów. Ale nie na jakis badziewiasty K2 czy cos tam tylko mam z hurtowni motocyklowego castrola - wieksza temp wrzenia. Moze wlaczyl ci sie jakis efekt placebo czy cos z tymi hamuclami ja tez mialem tak, ze przy corocznej wymianie filtra powietrza i paliwa odczuwalem przyrost mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #19 Napisano 26 Lipca 2012 Serwo odpowietrzone i ...wyszła kiszka. Uszkodziłem przewód plastikowy od podciśnienia między serwem a trójnikiem (oryginał był za długi więc spróbowałem przerobić i uszkodziłem) i założyłem zwykły przewód silikonowy, który zrobił się płaski od podciśnienia jak naleśnik. Teraz muszę poszukać jakiegoś wzmocnionego gumowego fi 10mm co wytrzyma podciśnienie -1bar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #20 Napisano 18 Kwietnia 2017 Odkopuję temat z pytaniem: dlaczego w intercarsch wszystko jest droższe 2 - 3 razy ? Mam do wymiany serwo i choć na allegro są do kupienia poniżej 100zł rzekomo sprawne w 100% serwa to kusi mnie kupić nówke i jak passat zgnije to wcale za grosze nie sprzedać takiego serwa. No i mam sobie takie serwo TRW PSA 743 http://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/154600-urzadzenie-wspomagajace-sile-hamowania-trw-psa743/ tutaj 463 zł http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3014163414211-PSA743-serwo-hamulca,scr_dItems.html IC 810 zł Podane części są przykładowe bo jak szukać innych to jest tak samo i przez to nie wiem czy IC rżnie mnie w tyłek, czy może te sklepy sprzedają jakieś regenerowane czy cholera wie jakie, że "tak tanio" w porównaniu do IC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach