Skocz do zawartości
Przem735

Szarpnięcia po hamowaniu, automat.

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jak długo Twoja skrzynia to zniesie?? Skoro raz na kilka miesięcy musisz ją "resetować". Jeśli pojawiają się jakieś błędy to mają jakąś przyczynę. A to nie jest ATARI, że błędy same się pokazują. Ja bym poświęcił kalkadziesiąt złociszy i pojechał na diagnozę skrzyni zanim uaktywni Ci się tabliczka mnożenia tych złociszy. Bo to tylko kwestia czasu jak np 80 zł za diagnozę skrzyni zacznie się mnożyć najpierw razy DWA a potem razy DWADZIEŚCIA DWA . A wtedy kieszeń boli. Oj boli. Pzdr.

 

Jak na razie, (od 2 lat) znosi to dzielnie, a za kilka złociszy to możesz sobie kupić dywaniki do auta ....

 

zresztą nie ma co diagnozować, sterownik skrzyni nie zgłasza żadnych błędów, według komputera skrzynia pracuje bez zarzutu, po prostu po resecie ustawień wraca pełna kultura pracy skrzyni, a bez resetu to tak po kilku miesiącach mam dziwne tąpnięcie przy nagłym hamowani do full stop a przyczyny mogą być najróżniejsze - niekoniecznie mechaniczne wewnątrz skrzyni, auto pracuje na LPG

 

Nie bardzo rozumiem jak odłączenie akumulatora raz na 6 miesięcy ma mi wygenerować jakieś dodatkowe koszty? bo co? lepiej pozwalać skrzyni szarpać przy hamowaniu czy może proponujesz profilaktyczną "naprawę" za 2-3 tys ? Sama diagnoza za 80zł niczego nie naprawi, zresztą powiedz mi gdzie ty znajdziesz FACHOWCA, który zrobi ci dynamiczną diagnostykę skrzyni za 80zł ?

 

Doświadczalnie nauczyłem się już, że jak coś nie jest zapsute to nie należy tego naprawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczytałem że po odkręceniu korka w skrzyni, jeśli stan oleju jest OK to przy temperaturze powyżej 40*C olej powinien wyciec wiec może by sprawdzić stan nie trzeba kupować oleju??

 

Nie koniecznie wycieknie olej. Przy prawidłowym poziomie może wylecieć TYLKO tyle oleju ile zmieści się w "gardzieli" wlewu. Bo kiedy odkręcimy korek wlewu oleju i spojrzymy do środka to widać, że długość wlewu ma jakieś kilkanaście cm. Jeśli nic nie wycieknie to tak jak napisał RomanS jest tylko jeden sposób żeby się o tym przekonac czy poziom jest prawdidłowy. Dolewka.

 

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 10:59 ----------

 

Czy na N skrzynia jest sparowana bo gdzieś na forum wyczytałem że nie wolno jeździć na N bo skrzynia nie jest smarowana, a latinoo_80 pisze, co zresztą wydaje mi się mądrzejsze że to na D i hamulcu skrzynia bardziej się zużywa

 

Prawda to. Nie wolno jeździć na N . Przy zgaszonym silniku. Nie pracuje wtedy pompa oleju i kompletnie ŻADNE łożysko w skrzyni nie jest smarowane.

 

Jeśli chodzi o to co napisał Gravemind odnośnie holowania to ma rację. Tyle tylko, że ja osobiście nie proponowałbym osiągać na holu nawet takich prędkości jakie napisał Gravemind. 10 maks 20 km/h. A na jaką odległość?? Myślę że nawet 5 km to za dużo.

 

---------- Post added at 11:13 ---------- Previous post was at 11:06 ----------

 

auto pracuje na LPG

 

Gdybyś wcześnie napisał, że jeździsz na LPG to inaczej bym wszystko opisał. To zmienia trochę postać rzeczy. Szwagier jeździ służbowym passkiem Z identycznym silnikiem. I też, chociaż to baaardzo dziwne, co jakiś czas jedzie do serwisu na jakieś, jak to opisał, korekty skrzyni bo właśnie dzieją się takie cyrki ze skrzynią jak opisałeś. I to przy instalacji LPG. W serwisie powiedzieli, że to czasem wina zmieniającego się jakiegokolwiek nawet jednego parametru silnika. A jak wiadomo żeby skrzynia pracowała komunikuje się ze sterownikami silnika. Gdzieś z jakiegoś sterownika czasem wyjdzie błędny parametr nie stanowiący problemu dla silnika ale zakłócający pracę skrzyni. Dlatego odłączenie aku pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

latinoo_80 ale nie o to mi chodzi czy na zgaszonym silniku, ale czy naprzykład na światłach można wrzucić N i nie martwić się o skrzynie??

Pozdrsawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nigdy nie przełączam biegów w korkach, cały czas mam D i trzymam na hamulcu. Wolę nie wachlować biegami, znam kilka przypadków gdzie taka zabawa skończyła się drogim remontem :/

A na zgaszonym silniku to w ogóle nie dopuszczalne, poza tym z P nie da rady przełączać bez pracującego silniki i wciśniętego hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 ale nie o to mi chodzi czy na zgaszonym silniku, ale czy naprzykład na światłach można wrzucić N i nie martwić się o skrzynie??

 

Bez jakichkolwiek obaw możesz tak robić. Tylko jest jedno "ALE" . Kiedy stojąc np w korku albo na światłach wbijesz N to musisz mieć na uwadze to co się dzieje przed Tobą. Tzn jeśli przed tobą zaczynają ruszać to robisz tak: hamulec , D , poczekaj aż skrzynia zacznie ciągnąć i wtedy zwalniasz hamulec i jest GIT. Nie powinno się po włączeniu D od razu zwalniać hamulca. Można ale wtedy trzeba uważać na tych z przodu. Bo auto zaczyna wtedy od razu ruszać i można stojąc za blisko cmoknąć kogoś w zadek. No ale to najgorszy scenariusz.

 

---------- Post added at 19:13 ---------- Previous post was at 19:03 ----------

 

Ja osobiście nigdy nie przełączam biegów w korkach, cały czas mam D i trzymam na hamulcu. Wolę nie wachlować biegami, znam kilka przypadków gdzie taka zabawa skończyła się drogim remontem :/

A na zgaszonym silniku to w ogóle nie dopuszczalne, poza tym z P nie da rady przełączać bez pracującego silniki i wciśniętego hamulca.

 

Jeśli te "przypadki" jak to napisałeś to były przypadki właśnie tego o czym wyżej napisałem, że nie wolno robić to sami sobie są winni. Jeśli chodzi o przełączanie biegów przy zgaszonym silniku to przejedź się do serwisu i zobacz jak serwisanci robią przepychając auto bo nie można go odpalić. Można przełączać, tylko trzeba robić to z głową, czyli nie na siłę. Delikatnie ale energicznie. I jak chcesz to możemy się założyć o "czekoladę", że przy zgaszonym silniku da się przełączyć skrzynię z D na inny bieg. BEZ problemu. A jak chcesz trzymając na hamulcu włączoną skrzynię stać w korku czasem i 15 minut to Twoja sprawa. Tarcze sprzęgłowe wtedy tak dostają, że poezja.

Edytowane przez latinoo_80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie holowania, to może doprecyzuję...

Holowanie może odbywać się jedynie na wbitym biegu N. Dystans jaki można przy tym pokonać nie powinien przekraczać 2 km (gdzie te 2km to już naprawdę maksimum). Co do prędkości, to dokładnie już nie pamiętam, czy granicą było 50 czy 40 km/h dlatego wymieniłem te dwie liczby.

Jeśli dobrze pamiętam czytaną przeze mnie instrukcję skrzyni biegów to dystans dopuszczalnego holowania podany był tam jako 50 km... Niestety sądzę, że to gruba przesada.

 

W każdym razie podsumowując... Wg. mnie holować tiptronica można gdy rozsypie się 500 metrów przed domem i wypadałoby go na podjazd zaciągnąć, natomiast jeśli to środek trasy, lub dalsze okolice to jedynym sensownym wyborem będzie laweta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ninka-k

Witam wszystkich,

problem w moim aucie jest prawie taki sam jak ww. Czyli przy redukcji biegu z dwojki na jedynke, np. przy hamowaniu na swiatlach,slychac stuk- walniecie. Dodam, ze ostatnio wymienialam skrzynie na nowa - po regeneracji i od tej chwili wlasnie pojawil sie ten problem.

Mam VW Passata 2002r 1,9tdi,automat.

Bylam juz dwa razy u mechanika, ktory montowal skrzynie i niestety on sam nie wie co to moze byc. Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego stukniecia przed zatrzymaniem, to u mnie skończyło się to po remoncie skrzyni. Był regenerowany konwerter, wymiana tarcz i sterownika (tego w skrzyni- który jak dla mnie to powinno się nazywać płytą elektrozaworów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze swoim automatem. Auto postalo z miesiac nieuzywane i po kilku dniach uzywania zauwazylem nastepujacy problem. Mianowicie dopiero po rozgrzaniu auta jezdzil normalnie ale gdy sie zatrzymalem to trzymajac noge na hamulcu i majac wrzucony bieg wtedy auto szarpalo. Mocno bylo to odczuwalne na budzie. Po przerzuceniu na P lub N po 1-2sek auto sie uspokajalo i normalnie pracowalo bez szarpniec. Aktualnie po 1.5 miesiaca ciaglego jezdzenia po ok 80km dziennie szarpanie ustapilo na D jednak dalej jest na R. Trzymajac noge na hamulcu albo toczac sie bez gazu ciagle szarpie i potrafi nawet nieraz zgasnac. Jak dodam gazu to juz nic mu nie jest i normalnie cofa. Na zimnym silniku nic takiego nie wystepuje. Zadnych szarpniec i autko normalnie jezdzi. W zeszlym roku mialem inny problem ze skrzynia i wsadzilem uzywana, zregenerowalem konwerter no i wymienilem olej z filtrem. Skrzynia zwykla czterobiegowa w Passacie B5 FL z 2003 z silnikiem 1.9TDI AVB. Prosze o jakies wskazowki na co patrzec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ up 

 

a sprawdzałeś czy nie masz za mało oleju w skrzyni ? , dolej oleju może gdzieś trochę wyciekło przez ten czas stania . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zamienialem sterownik skrzyni (niesprawny ale nie robił takiego szarpania) i olej wlewalem tyle co powinno być i niestety robił to samo. Dlatego też zastanawiam się czy np pomoglaby zmiana oleju z filtrem czy zamiana skrzyni (mam drugą sprawną). Ewentualnie czy mogli źle zregenerować sprzeglo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm może coś podpowiem ale mój kolega miał b5 multitronick czy jak się piszę  i jak go sprzedawał odezwał się handlarz przejechał się nim i powiedział że 

Do wymiany jest pompa oleju w skrzyni , w koledze skrzyni biegi zmieniał ładnie ale przy redukcji zrzuceniu biegów z 3-2-1 a szczególnie z 2 na 1 były dość mocne szarpnięcia , 

powiedział że pompa już nie wyrabia i jest za słabe ciśnienie dlatego na wyższych biegach jest dobrze a na niższych już nie daje rady ... 

 

Dodatkowo były podszarpywania z P na D , to powiedział że za to odpowiada sterownik a dokładnie zawory do regeneracji . 

Nie wiem czy mówił prawdę auto mu nie sprzedał bo chciał za mało . 

 

ps widzę że jesteś z GD ? podjedz do mechaników z boże pole wielkie albo małe zawsze mi się myli , przed Lęborkiem jak jedziesz z GD , tam jest dobry warsztat jeśli chodzi o skrzynie automatyczne , ja miałem problem że mi szarpie właśnie z D na P itp to w kilku warsztatach chcieli już regenerować skrzynie 

za 3800-4000 a tam powiedział mi że wystarczy wymienić poduszkę pod skrzynią i silnikiem za kilka groszy , ewentualnie elektozawóry za kilka stówek ale powiedział że mogę tak jeżdzić nic się nie stanie , dodam że też wymieniałem skrzynię i tam wymienili mi olej z filtrem (olej polecam kupić na allegro wyjdzie o wiele taniej niż w takim warsztacie bo tam liczą z 50% więcej za litr oleju:p a ta wchodzi 5-6 litrów , więc jak coś zaoszedzisz z 300 zł)  jak pamiętam wymiania jakoś 800-900 oleju z filtrem a na allegro zestaw można kupić za ? 450 zł miałem wszystko skasowali mnie 150 zł za wymianę dodatkowo wróciłem po kilku dniach na sprawdzenie i dolanie oleju to zrobili to już za friko :) 

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest całkowicie inny przypadek. Szarpanie jest tylko i wyłącznie na rozgrzanej skrzyni jak mam wrzucony R i trzymam nogę na hamulcu. Coś takiego jakbym chciał w manualu szybko puścić sprzęgło no ale wiadomo że jak koła stoją to nie ruszę więc szarpie silnikiem. I w innych przypadkach skrzynia nic nie szarpie.

Co do wymian to sam mam warsztat i mogę wszystko wymienić tylko sek w tym że nie zajmuje się automatami i nie wiem co ugryźć

Edytowane przez M4R71N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności