pawelfre Zgłoś #1 Napisano 27 Czerwca 2009 (edytowane) Ze względu na brak odpowiedniej zakładki w dziale "Tunning mechaniczny" postanowiłem założyć temat w tym dziale - zresztą opis i tak jest odpowiedni tylko dla AAZetów. Moderatorzy zrobią co uważają za słuszne . Poniższy opis jest wynikiem naocznych moich spostrzeżeń i wiadomości przedstawionych przez kolege Trochim'a z forum golfa. Z tego względu może brakować w nim czysto technicznych sformułowań... ale działa! - jeżeli na forum są osoby z obeznanym tematem to proszę o uzupełnianie moich wypocin. Thx. 1. Popierwsze musimy zaopatrzać się w górę pompy najlepiej od golfa MKII 1.6 z tzw. grzybkiem czyli osławionym mechanizmem LDA (najlepiej sprawdzić jego obecność odkręcając cztery śruby z górnego dekla). 2. Zdejmujemy elektrozawór EGRa i jego blaszane osłony; odpinamy linke gazu i zdejmujemy obie sprężyny; odkręcamy trójnik z przewodami paliwowymi z prawej strony pompy; pomiędzy pompą a głowicą odpinamy śrubę slużącą do regulacji wolnych obrotów silnika. Ogólnie góra ma być ogołocona z wszelkich podpięć. 3. Podnosimy delikatnie góre pompy (troszkę ropki nam popłynie), ponieważ w środku znajduje się sprężynka, którą należy również odpiąć. 4. Tak wygląda pompa po zdjęciu EKOgóry: 5. A dlaczego EKO? Dlatego. Brakuje mechanizmu wraz z pinem i membraną - oczywiście dół jest zaślepiony/zalany aluminium. 6. A to jest to co powoduje że nasze 1.9TD, pomomo większej pojemności są słabsze od 1.6TDic. 7. Teraz możemy przystąpić do zakładania góry LDA, którą wykonuje się w odwrotnej kolejności. Można jeszcze wykręcić i zaślepić lub obciąć bolec (zaznaczony na czerwono), który przeszkadza w ruchu dozownika - w pewnym momencie go blokuje i dawka paliwa nie jest padana w tak dużej ilości jakbyśmy tego sobie życzyli. Ja osobiście sobie darowałem taką ingerencje + brak czasu. I tak po krótce wyglądała sprawa z przełożeniem u mnie góry pompy z mechanizmem LDA, niby nic wielkiego jednak wolałem o to poprosić Trochima. W/g niego jest to podstawowy zabieg jaki powinno się wykonywać w tych pompach. Plusem jest nie tylko o wiele większa frajda z jazdy autkiem po takim zabiegu ale ogólnie większe możliwości tych pomop, ponieważ w eko siedzą głowiczki 9mm a w 1.6 są 8mm i 9mm. Czyli pompa bardziej wydajna. A tu 2 zdjęcia głowiczek: 9,10,12: Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia regulacji mechanizmu, ale tu podaje link do f.gofra, gdzie jest to bardzo dobrze przedstawione w formie fotoporady: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&highlight=regulacja+lda Pozdrawiam i powodzonka w modzeniach - warto! P.S. W ramach uzupełnienia, to tak jak Ormo napisał poniżej w 1.6td JR (70KM) i SB (80KM) głowiczki są 9mm a w 1V (60KM) 8mm - tam akurat jest EKOpompa. Moja góra jest od.... peugota //przeniosłem do warsztatu - kuczlaw Edytowane 30 Czerwca 2009 przez pawelfre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 28 Czerwca 2009 Fajny opis Tego bolca wyrwij w wolnej chwili, bo po co Ci taki kaganiec ps. w 1.6 TD też jes tłoczek 9mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harnasios Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Koledzy a jaki jest przyblizony koszt takiej operacji? Edytowane 28 Stycznia 2010 przez harnasios Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2010 Koszt jest uzależniony od ceny jaką zapłacisz za odpowiednią pompe z lda lub samą góre. Ja wydałem na tą operacje 160 zł po całości. 100 góra lda + 10 przesyłka + 50 montaż u trochima wraz z ustawieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareczek11990 Zgłoś #5 Napisano 21 Marca 2010 :****witaj a gdzie znalazłes ta górę pozdrawiam:-D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_jaru Zgłoś #6 Napisano 31 Marca 2010 ja tez robiłem taki przeszczep.Zgłoś sie do kolegi tochima od niego mam górę pompy(100zł),a przekładkę robiłem sam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #7 Napisano 7 Maja 2010 A jak po przeszczepie poskładać wszystko do kupy? Chodzi mi o to że sprężyny wystrzeliły mi w kosmos i nie zdążyłem oznaczyć jak siedziała ta blaszka na wielowypuście. Jest jakiś sposób aby poskładać i wyregulować pompę bez wizyty u pompiarza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2010 ja postanowiłem założyć pina od 1.6td do swojego auta - z tyłu dym nie znikał, dlatego na razie z powrotem mam starego pina - ale do rzeczy. Ten rysik który dotyka pina nie chciał się cofnąć - jak chciałem go delikatnie cofnąć to (chyba) się złamał. mówię tak dlatego że przy otwartej pokrywie LDA jak się wciśnie pedał gazu to "coś" tam się niby wysuwa ale bardzo mało, poza tym auto mocno kopci na starym pinie - wcześniej było to prawie niewidoczne. Wiadomo, że taki dym to zdrowy dla silnika raczej nie jest (znaczy nieprzepalone paliwo). Pomaga trochę podkręcenie ciśnienia na turbosprężarce - ale to jest kkk03 więc nie ma co szaleć - zwłaszcza że jak się jeździ na krótkich odcinkach to auto nie zawsze dogrzane. Myślicie że z tym rysikiem to u pompiarza da się jakoś załatwić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2010 a na allegro widzialem ze jak sie zmieni ten pin w pompie lda to mozna np z 75km dojsc do 80-90.mozliwe to ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #10 Napisano 20 Września 2010 możliwe , kup wskaźnik boost najpierw sprawdz boost, później dodaj pin'a podkręć dawke paliwa delikatnie i dodaj ciśnienia jeżeli masz turbo kkk 03 to MBC nie potrzebne zeby troche bostu dodać i jeżeli masz kata to odrazu go wyciąć można odrazu;p lub przelot z niego zrobić bo w takim starym aucie on jedynie zawadza a nie pomaga. Myśle że jak zrobisz te kilka rzeczy na początek to poczujesz różnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2010 aha dzieki majster,narazie to ja robie glowice;// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2010 (edytowane) Sory poniosło mnie, poprostu kiedyś bardzo męczyłem temat podnoszenia mocy w AAZ bo miałem mk3 z tym silnikiem. Edytowane 29 Września 2010 przez grzybek141 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2010 Ja u siebie mam zmienioną górę (wcześniej EKO), boostpin skierowany w agresywną stronę, podkręconą dawkę paliwa i ciśnienie doładowania do 1,2bar. Efekt mile zaskakujący. Mocy nie mierzyłem na hamowni ale jest wyraźnie odczuwalna. Spalanie pozostało w nornie tzn nie zmieniło się a nawet spadło (tylko gdy autem jeździ żona). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2010 Jeżeli ktoś jeste chętny to mam pompe z LDA i boost PIN ori VW w dobrej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2010 a jak ze spalaniem po takiej operacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2011 Tak naprawde, to zależy od prawej nogi. Jeżeli jeździsz normalnie bez butowania to powinno być na takim samym poziomie... lub spaść. A to ze względu na to iż lda dzięki swej budowie reguluje podawaną przez pompe ilość paliwa a eko podaje cały czas taką samą ilość - czyli przy większym obciąrzeniu potrzebna jest większa ilość obrotów a to oznacza zwiększone spalanie. Reasumując: butujesz - chla więcej, jedziesz spokojnie - norma... ale jak tu spokojnie skoro różnica jest wyraźna . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macin2 Zgłoś #17 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam posiadam vw passata b3 1.9td i eco pompę,czy chcąc przezucić górę aby był w niej mechanizm LDA musze kupić dowolna pompe z silnika 1.6 td golfa lub passata(w której bedzie membrana z regulacją dawki), czy góra do mojej eco musi być od ściśle wybranego typu pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #18 Napisano 19 Kwietnia 2012 musi byc tak jak mowisz. musi miec grzybek nie zaslepiony. najlepiej z 1.6 tdi sb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robejo Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2013 Jeżeli ktoś jeste chętny to mam pompe z LDA i boost PIN ori VW w dobrej cenie aktualne jaka cena zprzesylka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach