raab Zgłoś #1 Napisano 26 Czerwca 2009 Mam pytanie. Obecnie mam po chipie 150 km i 317 nm i oczywiście po pół roku jeżdżenia, zrobiły sie jakieś małe te liczby. Wiem mniej wiecej co należało by zrobić żeby wyciągnąć z niego ze 200 kucy, ale zastanawiam sie na jakich konkretnie podzespołach (jakie turbo, pompki, rozmiar intercoolera, czy chociażby wydech). no i jeszcze czy wytrzyma sprzęgło i skrzynia. podpowiadał mi znajomy, żeby założyć turbo i pompki od 2.0 tdi 170 km, tego jeszcze bez cr. prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpciak Zgłoś #2 Napisano 3 Lipca 2009 Wlasnie pakuje to turbo do siebie (tzn jestem w trakcie kompletowania wszystkich materialow) i wszystko fajnie... ale co Ty zamierzasz osiagnac? Nie wiem jak w B6 ale w B5.5 100-konnym nie zaleca sie wychodzenia powyzej 170 km... a ta turbina pewnie dmuchnelaby do 200 albo i jeszcze troszke wiec zastanow sie czy nie szkoda ryzykowac?! Szkoda tyle kasy wywalac na turbo IC i inne pierdoly zeby zyskac te 20 km. Ale moze wypowie sie ktos bardziej kompetentny w B6tkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2009 przeszczep silnika 130KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IroN_87 Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2009 (edytowane) Co konkretnie nie wytrzymie w silniku? Też myślałem nad BRD ale czy jest sens.. Edytowane 3 Lipca 2009 przez IroN_87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2009 1.9 TDI 130KM mocne bydle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 3 Lipca 2009 101 i 105 ma slabsze pompki i korby. to glowne powody przeszkadzajace w duzych mocach. pompki mozna zmienic no ale korby dalej zostana cieniutkie. oczywiscie mozna zrobic 200 kobyl, ale to dla rozgarnietych kierownikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 3 Lipca 2009 noo jest tam jeszcze kilka pomniejszych "detali" ktore suma sumarum daj ZDECHLINE a nie zdrowe jedrne 200KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2009 zdrowe jedrne 200KM dlatego 200 w tych silnikach to robi sie dla kaprysu kierownika. 160-170 i tak zostawic. koszty jeszcze dopuszczalne, przyjemnosc z jazdy jest, a awaryjnosc na normalnym poziomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #9 Napisano 4 Lipca 2009 (edytowane) 160-170 i tak zostawic. koszty jeszcze dopuszczalne, przyjemnosc z jazdy jest, a awaryjnosc na normalnym poziomie. zgadzam się z kolegą , 170 i będzie ładnie śmigać Edytowane 4 Lipca 2009 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #10 Napisano 3 Sierpnia 2009 (edytowane) BXE fajnie sie dłubie i 150KM z lekkim dymem samym programem się robi...do tego większe turbo+mała korekta wydechu i okolice 175-180KM bez problemu do osiągnięcia - w mojej opinii bezpiecznie, zresztą jeżdżą w PL auta z tymi motorami co maja po 190-220KM i daja radę tylko ze dłubanie na takie moce wydaja mi sie zbedne/nieoplacalne... Edytowane 2 Listopada 2009 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #11 Napisano 12 Sierpnia 2009 BXE fajnie sie dłubie i z lekkim dymem 150KM Z DPF to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andyborowik Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2009 Ale panowie krótko. Czy pasuje do 1.9 BKC 105 KM turbo z 2.0 170 KM ? Czy trzeba coś przerabiać ? Bo plan mam włożyć takie dmuchawke i korekta programu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2009 Wsadz od ARL ale sporo rzeźby z dolotami. 170 jest na 16 zaworach wiec raczej nie podejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2009 bez...tyle że chodziło mi o 140KM a nie 150;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #15 Napisano 3 Listopada 2009 2.0 TDI 16v ma inne wyjscie na kolektory (szpilki po skosie) dlatego nie podejdzie to BXE czy BKC. Do tych silnikow albo ARL albo hybryda. Tak czy siak jeszcze trzeba zrobic chlodzenie oleju bo zazwyczaj seria nie ma wymiennika ciepla (jak chociazby AWX) i nawet jak serie na 150KM "bezdymnych" zrobimy a kierowca bedzie z tego korzystac na autobahnach to papa...motorek. To tak gwoli uzupelnienia informacji o super bezpiecznych przyrostach w 105KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #16 Napisano 5 Listopada 2009 Sorry ,że się wtrącę ale 150KM ze 105Konnego silnika samym programem ? Trochę nie za dużo ?Nie grzeje sie etC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2009 No wlasnie sie grzeje...ale kupa "tjunerow" zabija konkurencje bo robi wiecej niz innii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #18 Napisano 8 Listopada 2009 Tak czy siak jeszcze trzeba zrobic chlodzenie oleju bo zazwyczaj seria nie ma wymiennika ciepla (jak chociazby AWX) i nawet jak serie na 150KM "bezdymnych" zrobimy a kierowca bedzie z tego korzystac na autobahnach to papa...motorek. A czy wszystkie AWXy nie miały? (wydaje mi się, że mój ma chłodnicę oleju - foto) Czy chodziło bardziej o wymianę na coś wydajniejszego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Odgrzeje trochę kotleta, bo noszę się z zamiarem włożenia turbo od ARLa lub ASZa i tutaj pojawia się moje pytanie natury czysto manualnej do osób które to robiły: wiem że koniecznym jest dospawanie flanszy do wydechu (taka już mam), wywalenie kata przy okazji, i czy oprócz tego coś jeszcze trzeba zmieniać (węże, przejsciówki itp.)?? Jeśli potrzebne jest coś jeszcze, albo coś innego jest do zrobienia to chciałbym wiedzieć, bo nie uśmiecha mi się zostawić rozgrzebane auto i szukać jakieś pierdoły...... z góry dzięki za pomoc Edytowane 24 Lutego 2015 przez pawel23sp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach