Skocz do zawartości
raab

jakie turbo do 1.9 tdi b6?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.

Obecnie mam po chipie 150 km i 317 nm i oczywiście po pół roku jeżdżenia, zrobiły sie jakieś małe te liczby. Wiem mniej wiecej co należało by zrobić żeby wyciągnąć z niego ze 200 kucy, ale zastanawiam sie na jakich konkretnie podzespołach (jakie turbo, pompki, rozmiar intercoolera, czy chociażby wydech). no i jeszcze czy wytrzyma sprzęgło i skrzynia.

podpowiadał mi znajomy, żeby założyć turbo i pompki od 2.0 tdi 170 km, tego jeszcze bez cr.

prosze o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie pakuje to turbo do siebie (tzn jestem w trakcie kompletowania wszystkich materialow) i wszystko fajnie... ale co Ty zamierzasz osiagnac? Nie wiem jak w B6 ale w B5.5 100-konnym nie zaleca sie wychodzenia powyzej 170 km... a ta turbina pewnie dmuchnelaby do 200 albo i jeszcze troszke wiec zastanow sie czy nie szkoda ryzykowac?! Szkoda tyle kasy wywalac na turbo IC i inne pierdoly zeby zyskac te 20 km. Ale moze wypowie sie ktos bardziej kompetentny w B6tkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeszczep silnika 130KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co konkretnie nie wytrzymie w silniku?

Też myślałem nad BRD ale czy jest sens..

Edytowane przez IroN_87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 TDI 130KM

mocne bydle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

101 i 105 ma slabsze pompki i korby. to glowne powody przeszkadzajace w duzych mocach. pompki mozna zmienic no ale korby dalej zostana cieniutkie. oczywiscie mozna zrobic 200 kobyl, ale to dla rozgarnietych kierownikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noo jest tam jeszcze kilka pomniejszych "detali" ktore suma sumarum daj ZDECHLINE a nie zdrowe jedrne 200KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdrowe jedrne 200KM

 

dlatego 200 w tych silnikach to robi sie dla kaprysu kierownika. 160-170 i tak zostawic. koszty jeszcze dopuszczalne, przyjemnosc z jazdy jest, a awaryjnosc na normalnym poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
160-170 i tak zostawic. koszty jeszcze dopuszczalne, przyjemnosc z jazdy jest, a awaryjnosc na normalnym poziomie.

zgadzam się z kolegą , 170 i będzie ładnie śmigać ;)

Edytowane przez misiek 528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BXE fajnie sie dłubie i 150KM z lekkim dymem samym programem się robi...do tego większe turbo+mała korekta wydechu i okolice 175-180KM bez problemu do osiągnięcia - w mojej opinii bezpiecznie, zresztą jeżdżą w PL auta z tymi motorami co maja po 190-220KM i daja radę tylko ze dłubanie na takie moce wydaja mi sie zbedne/nieoplacalne...

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
BXE fajnie sie dłubie i z lekkim dymem 150KM

Z DPF to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie krótko. Czy pasuje do 1.9 BKC 105 KM turbo z 2.0 170 KM ? Czy trzeba coś przerabiać ? Bo plan mam włożyć takie dmuchawke i korekta programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Wsadz od ARL ale sporo rzeźby z dolotami.

170 jest na 16 zaworach wiec raczej nie podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

bez...tyle że chodziło mi o 140KM a nie 150;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TDI 16v ma inne wyjscie na kolektory (szpilki po skosie) dlatego nie podejdzie to BXE czy BKC. Do tych silnikow albo ARL albo hybryda. Tak czy siak jeszcze trzeba zrobic chlodzenie oleju bo zazwyczaj seria nie ma wymiennika ciepla (jak chociazby AWX) i nawet jak serie na 150KM "bezdymnych" zrobimy a kierowca bedzie z tego korzystac na autobahnach to papa...motorek.

To tak gwoli uzupelnienia informacji o super bezpiecznych przyrostach w 105KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry ,że się wtrącę ale 150KM ze 105Konnego silnika samym programem ? Trochę nie za dużo ?Nie grzeje sie etC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie sie grzeje...ale kupa "tjunerow" zabija konkurencje bo robi wiecej niz innii :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak jeszcze trzeba zrobic chlodzenie oleju bo zazwyczaj seria nie ma wymiennika ciepla (jak chociazby AWX) i nawet jak serie na 150KM "bezdymnych" zrobimy a kierowca bedzie z tego korzystac na autobahnach to papa...motorek.

 

A czy wszystkie AWXy nie miały? (wydaje mi się, że mój ma chłodnicę oleju - foto) Czy chodziło bardziej o wymianę na coś wydajniejszego?

PC300435.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje trochę kotleta, bo noszę się z zamiarem włożenia turbo od ARLa lub ASZa i tutaj pojawia się moje pytanie natury czysto manualnej do osób które to robiły: wiem że koniecznym jest dospawanie flanszy do wydechu (taka już mam), wywalenie kata przy okazji, i czy oprócz tego coś jeszcze trzeba zmieniać (węże, przejsciówki itp.)?? Jeśli potrzebne jest coś jeszcze, albo coś innego jest do zrobienia to chciałbym wiedzieć, bo nie uśmiecha mi się zostawić rozgrzebane auto i szukać jakieś pierdoły...:)...:) z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności