Skocz do zawartości
dan4411

ABS przyczyna trybu awaryjnego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Czy awaria abs-u może być przyczyną trybu awaryjnego? Świeci się kontrolka abs (pewnie któryś czujnik, vaga podłącze niedługo) ale czy przez to włącza sie tryb awaryjny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej to nie ma nic wspólnego, jak juz podlaczysz vaga to sprwdz bledy i zrob logi dynamiczne wstaw na forum i moze wtedy bedzie wiadomo co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy awaria abs-u może być przyczyną trybu awaryjnego?

 

Raczej nie, ale na pewno istnienie możliwość wystąpienia sytuacji odwrotnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki, sprawdze co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kontrolka się nie świeci to nie ma awaryjnego - u mnie też się świeciła. Jedyny problem to brak ABS-u (koła są zblokowane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co panowie powiedza na to ; wlancza się abs jakby wyczuwalnie prawe kolo wpadąło w maly poslizg przy dohamowywaniu (ale to doslownie z 10 km do 0 km). przy dojezdzaniu do swiateł itp. z poczatku myslalem ze to piasek czy cos. ale ostatnio coraz czesciej na asfalcie. pada czujnik czy az tak sie zaciska zacisk? bo nic mi nie sciaga kierownicy, i nie zawsze sie wlancza. przy duzych predkosciach (tzn normalniej jezdzie) wsyztsko jest ok......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co panowie powiedza na to ; wlancza się abs jakby wyczuwalnie prawe kolo wpadąło w maly poslizg przy dohamowywaniu (ale to doslownie z 10 km do 0 km). przy dojezdzaniu do swiateł itp. z poczatku myslalem ze to piasek czy cos. ale ostatnio coraz czesciej na asfalcie. pada czujnik czy az tak sie zaciska zacisk? bo nic mi nie sciaga kierownicy, i nie zawsze sie wlancza. przy duzych predkosciach (tzn normalniej jezdzie) wsyztsko jest ok......

 

 

na początek wyciąg i wyczyść czujniki asb-u może są zasyfione i głupieją, albo spróbuj poruszać (zbliżyć do "zębatki") często pomaga.

u mnie też czasem tak abs łapie przy hamowaniu przed światłami, czasem pomaga poznęcać się nad hamulcem.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli kontrolka się nie świeci to nie ma awaryjnego - u mnie też się świeciła. Jedyny problem to brak ABS-u (koła są zblokowane).

 

Wytłumacz to po Polsku :) albo ja sprubuje :)

 

Jeżeli kontrolka się nie świeci to nie ma awaryjnego

 

To jest ABS ( jaki awaryjny? )

 

u mnie też się świeciła.

 

Brak ABS'u

 

edyny problem to brak ABS-u (koła są zblokowane).

 

Jak brak ABS'u to koła się blokują podczas hamowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba byłem przemęczony pisząc tamtego posta :D

 

A więc (sprostowanie):

 

Jeżeli pali się kontrolka ABS-u to nie ma trybu awaryjnego,a samochód hamuje, lecz bez systemu ABS - po wciśnięciu hamulca koła się zablokują, brak trakcji, dłuższa droga hamowania. Mi paliła się kontrolka (sam sprawdzałem dla pewności czy nie mam ABS i go NIE BYŁO). Kiedy naprawiłem problem, kontrolka zgasła i ABS działa :)

 

Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie w poprzednim poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przyczyna trybu awaryjnego nie byl ABS :D tylko turbo. a odnosnie ABS-u kolego pat_kdb to przeczyszczenie czyjnikow powinno pomoc, tylko uwazaj przy demontarzu bo mozna rozwalic czujnik :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz.juz sie umowilem na czyszczenie tego u znajomka. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś ma pojęcie jak wyczyścić czujniki ABS? Gdzie się one znajdują i czy można to zrobić we własnym zakresie? :cool::cool:

Dolegliwość mojego Pasiora polega na tym, że jak już zwalniam i prędkość jest w granicach 5-10km/h to ABS zaczyna pracować, jakby wpadały koła w poślizg (bez wzg. na nawierzchnie: asfalt, szuter):confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki DARON. Twoja instrukcja okazała się bardzo przydatna - za co jestem wdzięczny. Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności