Skocz do zawartości
pogromca

Zamiana nawigacji MCD na MFD, podłączenie MFD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie otóż mam Passata z USA i było zamontowane fabrycznie radio Monsoon, które miało sterowanie z kiery i wyświetlało się na fisie na canie(licznik 3B7 920 946 wersja USA),podłączyłem navi mfd wersja D(auto z roku 2003)zakupiłem adapter plug&play podłączyłem i lipa działa radio,zmieniarka,ale nie działa sterowanie z kiery,nie wyswietla się nic na fisie,pozostały mi cztery kable od adaptera tj.kont.S,kabel K-bus,gala,i nie załącza sie ze stacyjki tylko ręcznie musze włączać,a vag w ogóle tej navi nie widzi,pomóżcie jak mam to podłączyć by śmigało?

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S i k-bus wypadałoby podpiąć. Co do FISa to trzeba zajrzeć w kodowanie NAVI oraz radia, bo to dwa oddzielne moduły. MFD łączy się też 3 przewodami z zielnej mini iso, z 946 powinno działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie podłączenia sygnału biegu wstecznego w kostce 26 PIN. Mianowicie w moim adapterze przewód z pinu nr 17 kostki 26 PIN jest wpięty do pinu nr 8 w czarnej kostce mini ISO czyli do masy i tu pytanie czy tak może być, czy muszę koniecznie przepiąć go pod pin nr 10 w czerwonej kostce z navi MCD?? Druga sprawa to plus po zapłonie, tu w adapterze przewód z pinu nr 4 z kostki 26 PIN jest wpięty do czarnej kostki mini ISO pod pin nr 4 czyli także plus po zapłonie, więc tu wnioskuję, że nie ma konieczności wpinać się do czerwonej kostki 10 PIN po pin nr 8 bo mamy tutaj ten sam sygnał, czy może się mylę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie vag w ogóle nie widzi ani navi ani radia,kodowanie samo w instruments mam zrobione,gdzie te kable podlaczyc o których mówiłem,czy potrzebuje tuner do komunikacji z fisem i kiera,u mnie w starej kostce tj.quadlock mampomijajac same głośniki,to druga kość ma masę,12Vstale ,alarm,can h,can L,nie mam kostki od kiery bo laczyla sie z tym radiem na sieci can,chyba ze w radiu bylo wbudowane coś do komunikacji z kierą i wyświetlaniem na fisie?

jeszcze spróbuje zamienić kable na canach może je pomyliłem choć nie sądze bo can+ to can H,a can- to can L,adapter który posiadam do Quadlockahttp://car-tronic.pl/images/mini2/e680d92549f8e1c70e0c8e6f1fe8406d.jp

cany dobrze podłączone,pytanie mi sie jeszcze nasuwa co to jest za przycisk w tym adapterze?i dlaczego vag w ogóle nie widzi navi,w module kierownicy jest błąd sieci can i to samo w module licznika

Koledzy pomóżcie

Edytowane przez alexsat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

temat wałkuje cały czas,i sam juz nie wiem o co kaman,czy w końcu potrzebuje tunera tmc?jesli tak to z jakim numerem szukać?rzekomo pasują wszystkie z literą A?wyczytałem,ze to moje radio (Premium 6)komunikowało sie z kierownicą i fisem poprzez can,tak samo załączanie i wyłączanie też odbywało sie poprzez can(w kostce Quadlock nigdzie nie ma plusa po zapłonie tylko stałe plusy),wyczytałem że can z navi jest inny i nie będzie działać z canem od tego radia,że potrzebny jest tuner,ile użytkowników tyle opinii,masło maślane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do MFD wer. D nie potrzebujesz tunera.

Weź sobie otwórz pinouty Premium 6 i MFD i jeśli nic z nich nie wnioskujesz to może oddaj komuś do podłączenia.

 

Po krótce Premium 6 nie ma prawdopodobnie linii diagnostycznej K więc trzeba ją podciągnąć od istniejącej instalacji bo inaczej nie połączysz się z MFD komputerem. Z tego co widzę to powinien być plus po zapłonie w ori instalacji.

Komunikacje z licznikiem możesz zrobić na 3 przewodach z licznika:

30 - Clock

31 - Data

32 - Enable

do zielonej kostki mini iso przy MFD

8 - Clock

9 - Data

10 - Enable

 

A kierę podłączyć tak jak opisane w tym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/104820-Monta%C5%BC-kierownicy-multifunkcyjnej-passat-3BG-fotoporada

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam paska 2005 pełen fis nawigacja mcd.

kupiłem mfd wersję d , czyli muszę kupić tuner tmc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, do wersji D nie potrzebujesz tunera TMC. Weź pod uwagę że zmiana nawigacji mcd na mfd nie jest p&p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale do licznika 849 który ma w aucie zapewne już tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko odnośnie tunera,bo gdzieś wyczytałęm,że którys model jest uniwersalny chyba z Audi,że podchodzi do każdej navi(chodzi mi o wersje D) bo do mojej wg Etki pasuje o numerze 3B2919849 lub 3B2919849 X,podrzućcie jakiś pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chce zamienic mfd wersja D na G z tunerem komplet,moja jest spolszczona i posiada mapy polski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko PO CO? To są dwie takie same navi. Sam przerabiałem navi G na D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego chce je zamienic z prostego powodu,poniewaz moja kostka zielona licznika posiada 30 pin a nie 32 pin i w zaden fizyczny sposób nie połącze navi z fisem analogowo musze tylko po canie więc dlatego potrzebuje navi w wersji G.

Może ktos zamienił by się ze mną na nawigacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moja navi nagle przestała czytać mapy,błąd jaki pokazuje vag to 65535 cos uszkodzony sterownik pamieci,jak to przeskoczyć koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko z innej beczki, jakie są najnowsze mapy do mfd g ?z którego roku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam pytanko z innej beczki, jakie są najnowsze mapy do mfd g ?z którego roku ?

 

Teleatlas DX 2013/14 najnowsze i niestety ostatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to niestety mam najnowszą ;D

dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Panowie inne pytanie, może i głupie ale bardzo mnie nurtuje. Chodzi mi o to czemu zmieniacie wg. MCD na MFD?

Ja u siebie chcę też zmienić radio, posiadam Gamme ale szykuje się do zmiany ramki i kosza,teraz jeszcze zostaje kwestia radia. Które z tych było by lepsze i jakie są po między nimi różnice. Chodzi mi o Delte 6, MFD i MCD. Mam multifunkcję oraz pełnego fisa który komunikuje się jeszcze 3 słynnymi kabelkami z radiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o zwięzłą odp. Czy do Passata B5 FL z roku 2004 z licznikiem 3B0 920 849 jestem w stanie podłączyć MFD "D" tak żeby działa RDS na FISie i sterowanie z kierownicy multi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności