Skocz do zawartości
Gość kikom

cieknacy olej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kikom

Witam kolegow,

Prosze o rady z czego cieknie olej na zdjeciach mojego paska i jaka na to rada. Dziekuje za pomysly

DSC07823.jpg

DSC07824.jpg

DSC07825.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten olej pochodzi najprawdopodobniej z odmy.Rozbierz to wszystko i przeczyść pozmieniaj uszczelniacze i opaski możesz na łączeniach posmarować sylikonem.Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozmieniaj uszczelniacze i opaski

Tam nie ma opasek tylko zabezpieczenia/ spinki czy jak to się nazywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odma lub turbo ale olej to standard - dawno ktos nie zagladal i nie czyscil dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim tez troche te węże sie pocą zwłaszcza na górze, ale jak rozkrecalem to nie ma tam oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kikom

Dziekuje za zainteresowanie. NIe ma tam jakis oringow do wymiany czy uszcelek ktore powinienem kupic zanim rozbiore wszystko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIe ma tam jakis oringow do wymiany czy uszcelek ktore powinienem kupic zanim rozbiore wszystko?

Są specjalne O-ringi, nr 20A, 21A i 26. Więcej info na fotce.

7f12b5691ebefb05m.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem forum i pełno ogólników znalazłem a potrzebuje naprawdę samych konkretów, oto mój problem.

 

Mam zapluty silnik olejem po prawej stronie silnika (stojąc przodem do samochodu to jest lewa strona) oraz z tyłu. Był myty kilka razy i szukano wycieku oleju ale nie zlokalizowano 100% źródła .

 

Najpierw myślałem, że to uszczelka pod pokrywa więc wymieniłem i wyczyściłem silnik. To nie to , gdzieś dużo niżej problem leży.

 

Potem zauważyłem, że cieknie przy kolektorze jak podłączona jest turbina . Diagnoza turbina ciągnie olej i wywala tamtędy a nie puszcza na wylot bo znalazło tamtędy ujście przez jakąś uszczelkę - tak mechanik tłumaczył. Wymieniłem turbo na nówkę sztukę . Fakt turbawka troszkę padnięta była.

 

Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ?

 

Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa :-(

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Egr oglądałeś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odma nie puszcza oleju w układ??sprawdź sobie ten wężyk idący od głowicy do dmuchawy.moze tamtędy spiernicza olej.aaa no i rzecz jasna zobacz jeszcze jak się ma EGR i uszczelki przy nim bo tam lubi syfić

dodam jeszcze ze u siebie miałem podobną sytuację.rada to zdjąć EGR i ładnie go wyczyćsić dodatkowo wymienić uszczelnienia.nie zaszkodzi również podnieść paska i wyczyścić układ dolotu powietrza oraz ewentualnie wylać olej z IC i przeczyścić przewody

powodzenia

Edytowane przez kasfalt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR spoko ... byłem u kilku mechaników DIAGNOZA padła uszczelka pod głowicą na 4 zaworze przy kanale olejowym . Kurde możliwe żeby aż tyle oleju się tamtędy lało ... ehhh

 

Może jakieś inne pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukałem forum i pełno ogólników znalazłem a potrzebuje naprawdę samych konkretów, oto mój problem.

 

Mam zapluty silnik olejem po prawej stronie silnika (stojąc przodem do samochodu to jest lewa strona) oraz z tyłu. Był myty kilka razy i szukano wycieku oleju ale nie zlokalizowano 100% źródła .

 

Najpierw myślałem, że to uszczelka pod pokrywa więc wymieniłem i wyczyściłem silnik. To nie to , gdzieś dużo niżej problem leży.

 

Potem zauważyłem, że cieknie przy kolektorze jak podłączona jest turbina . Diagnoza turbina ciągnie olej i wywala tamtędy a nie puszcza na wylot bo znalazło tamtędy ujście przez jakąś uszczelkę - tak mechanik tłumaczył. Wymieniłem turbo na nówkę sztukę . Fakt turbawka troszkę padnięta była.

 

Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ?

 

Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa :-(

 

 

_scalone

Po jakimś czasie znowu ten sam problem, silnik wyczyszczony i nadal cieknie. Nie mam pojęcia skąd . Uszczelka pod głowicą ? Płynu nie ubywa , kolor normalny tylko bulgotanie w nawiewach jakby zapowietrzony układ był. Możliwe żeby tamtędy tyle oleju brało , że na krótkich dystansach widać różnice na bagnecie ?

 

Czy może jest jakieś inne wyjście jeszcze ? Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają skąd tyle oleju się wydobywa

Mialem podobny problem. Olej wyciekał przez uszczelniacze górnego wałka zaworów i dolnego. Koszty uszcelniaczy małe ale roboty dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobnie,wyciek na rogu przy czwartym cylindrze,w paru warsztatch diagnoza do wymiany uszczelka pod głowicą,również nie miałem oprócz tego wycieku żadnych objawów padniętej uszeczelki.

Posprawdzałem cały dolot,z prawej strony patrząc od przodu koło bagnetu oleju był luźny cybant,wymieniłem też kolanko pod chłodnicą powietrza a nad chłodnica powietrza wymieniłem uszczelkę z węża ( dostałem ją w ASo ) i już prawie dwa lata bez wycieku,jedynie co jest widoczne to lekkie przypocenie,między wymianami dolewam 2 setki oleju.Może to co napisałem pomoże tobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wania i mario4000 , sprawdzę na pewno.

 

wania - mógłbyś mi powiedzieć albo zrobić fotkę w którym miejscu są te uszczelniacze ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzebuje kotleta bo temat ten sam. Silnik AFN, lewa (z turbem) strona silnika zawsze była sucha. Ostatnio zauważyłem, że z czegoś ścieka. Na kanał będę mógł wjechać dopiero na święta, dostęp kiepski, nagrałem telefonem krótki filmik, może ktoś się domyśla co mogło puścić? Turbo wygląda na suche, więc? uszczelka głowicy? czy może rurka smarowania turbo (powrót)?

 

 

edit:

sam sobie odpowiem, naprawdę bez kanału ciężko, ale wydaje mi się że popuściło uszczelnienie pomiędzy kolektorem a głowicą

Edytowane przez carter19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem cieknie mi olej z rury od intercollera idącej w strone turbo, olej cieknie gdzie jest połaczenie rury gumowej z plastikiem, co mozna z tym zrobić?? oleju dużo nie ubywa, ale silnik jest zabrudzony , auto to vw passat b5 fl 130km 1.9 tdi avx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz odme i poczytaj porady w jej sprawie

wpisz wyszukiwarke CIEKNACA ODMA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z Passatem 1.9 TDi silnik AWX. Zza turbiny z tłumika drgań układu wydechowego który jest uszkodzony u mnie leci olej. Auto wogóle nie kopci, chodzi jak brzytwa, turbina nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, silnik czy zimny czy ciepły pali na strzała, niedługo mu stuknie 400 tyś km. Każdy z mechaników obstawia, że turbo puściło olej na wydech i teraz mam pytanie co robić? Kupić regenerowane turbo, oddać swoje do regeneracji czy może kupić używkę z angola niby z przelotem 170 kkm? A może polecicie jakiegoś sprzedawce co handluje sprawdzonymi turbinami bo widzę, że w necie jest kilka ofert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regeneruj swoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności