Skocz do zawartości
Gość radek_GL

zimne luty jak sprawdzić ??? a może czujnik czy co ???

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, że czasami podczas jazdy wszystkie wskaźniki wychyłowe opadały do poziomu 0,i zaświecały się kontrolki.

 

Dziś niestety po włączeniu zapłonu wskaźniki nie wstały, podświetlanie działa prawidłowo, kierunki, dioda od sygnalizacji świateł długich też. Zegar w komputerze pokładowym chodzi, ale tylko to, oprócz tego nie mogę włączyć komputera. Także licznik kilometrów (cyfrowy) nie zlicza kilometrów tych małych (kasowalnych). Czy to wina zimnych lutów? Może brak masy? Szukałem dużo, na niniejszym forum oraz przejrzałem dokładnie elektrodę ale nie znalazłem konkretnego przypadku. Bardzo podobną sytuację miał gość o nicku :lukopr w tym temacie, kilka postów wyżej ale nikt nie udzielił mu odpowiedzi. Jeżeli ktoś miałby namiary na schemat połączenia przewodów w desce rozdzielczej (szczególnie sam licznik) ponieważ nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia. Styki (o ile to jest właśnie problem) spokojnie mógłbym sobie przelutować. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia stabilizatora napięcia i jego połączenia do druku. Wygląda jak tranzystor mocy - ma 3 wyprowadzenia i radiator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam identyczny problem Elektryk powiedział, że zegary do wymiany. Czy komuś udało się to naprawić? Kuczlaw pisał o problemie z masą, u mnie masa jest w porządku, połączenia dobre. zauważyłem, że problem ustępuje wraz z nagrzaniem silnika/wnętrza pojazdu.

 

Troche późno odpowiedam, ale może sie przyda...

 

Kolego, takie objawy w moim przypadku dawał "początek końca" akumulatora. Prąd pobierany przy rozruchu powodował znaczny spadek napięcia i reset wskaźników. "Szmer" ze środka licznika to ustawianie "pozycji zerowej" wskaźników wychyłowych.

Więc zanim kupisz wskaźniki sprawdź najpierw akumulator to będzie taniej i łatwiej...

 

---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

 

Zacznij od sprawdzenia stabilizatora napięcia i jego połączenia do druku. Wygląda jak tranzystor mocy - ma 3 wyprowadzenia i radiator.

 

Przemek w b4 wskaźniki sa inne niż w b3. Nie widziałem stabilizatora, a sama płyta licznika jest skomplikowana jak pół telewizora :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemek w b4 wskaźniki sa inne niż w b3. Nie widziałem stabilizatora, a sama płyta licznika jest skomplikowana jak pół telewizora

 

 

No to sorki za wprowadzenie w błąd. Myślałem że w b4 też jest tak samo. Bo miałem b4 tylko że Audi :D i tam był stabilizator ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem :) Po rozebraniu doszedłem do wniosku że jest inaczej. Jakby ktoś chciał to mogę w wolnej chwili wstawić foto płyty licznika z b4.... W mojej opinii bez gruntownej znajomości elektroniki i umiejętności lutowania smd rzecz "nie do ugryzienia"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak myślałem :) Po rozebraniu doszedłem do wniosku że jest inaczej. Jakby ktoś chciał to mogę w wolnej chwili wstawić foto płyty licznika z b4.... W mojej opinii bez gruntownej znajomości elektroniki i umiejętności lutowania smd rzecz "nie do ugryzienia"...

 

Mam ten sam problem. Wszystkie wskaźniki nie ruszają się i wyświetlacze też nie pokazują. Na razie założyłem licnzik z golfa i tak jeżdzę juz parę tygodni. W tym liczniku z paska B4 nie ma stabilizatora tylko jest paskudny sterownik silników od wskazówek o nazwie ELMOS 10417A. Ten układ bardzo często pada i bardzo trudno go dostać. Kosztuje w granicach 100-200zł. Jeszcze będę się kontaktował z producentem ale chyba lepiej kupić licznik na linkę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U znajomego w B3 z silnikiem 1.8 padły wyświetlacze i wskaźniki oprucz wskaźnika paliwa .Elektryk w warsztacie rozebrał owe wskaźniki poszukując usterki typu brak masy , jak się później okazało przyczyną całego zamieszania był padnięty alternator.

Morał w tym przypadku jest taki;zanim zaczniesz rozkręcać sprawdź akumulator i ładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam takie pytanko zmieniłem zegary w moim pasku B3 na takie z obrotomierzem z B4 wszystko działa dobrze ale wskaźnik paliwa nie działa wcale czy możliwe jest żeby tylko częściowo nie działał stabilizator napięcia bo temperaturę wskazuje normalnie . rozbierając licznik zauważyłem ze stabilizator już raz był wymieniany dodam że na starym liczniku jest wszystko ok natomiast symbol stabilizatora jest inny jak podawane na forum z góry dzięki za jakieś podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to przyczyną, nie pokazywałby także wskaźnik temperatury, wniosek-uwalony wskaźnik.

A dla świętego spokoju przełóż stabilizator ze starego zegara, będziesz miał wyeliminowanego podejrzanego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem to licznik to złom do wyrzucenia bo po wymianie stabilizatora dalej to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zrób fotke elementu który wymieniłeś, bo moim zdaniem w liczniku od B4 nie ma stabilizatora takiego jak w b3. Przynajmniej w liczniku od diesla....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja z kolei dzisiaj wymienilem stabilizator, poprawilem (tak mi się przynajmniej wydawało) luty, a wskazania prawie nie uległy zmianie... :(

Może któryś z lepiej poinformowanych Kolegów forumowiczów podpowie mi które styki mam poprawić? fot.1

 

Mam jeszcze drugie pytanie, co to za 3 pinowa wtyczka z tyłu liczników? fot.2

zdj?cie289.jpg

zdj?cie287.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Rówinież proszę o odpowiedz co to za trzypinowe gniazdo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam..

Więc tak, mój problem polega na tym, że leży mi wskaźnik temp., stało się to po przekładce silnika. Wskaźnik paliwa działa, a temp. czasem pokazuje że jeszcze żyje, pokaże chwile, tzn. dociągnie do 80 pare* i spada na dół. Już nie wiem co robić. Po zwarciu go na krótko na 4-pinowym czujniku temp. co jest przed blokiem zaraz na wężu leci licznik do samej góry, a jak jest wpięty to nie. Czyli sygnał jakiś do zegarów leci i go podnosi. Mam też drugi licznik, w którym na 100% działała temp. i po zamiance na niego też nie pokazuje tylko temp. Oczywiście wszystko na silniku dopiero co zatrzymanym po dłuższej jeździe. Co dalej robić? Czujnik temp. 4-pinowy sprawdzony wg. procedur silnika 2e i wartości pokazuje te co powinien..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temp. 4-pinowy sprawdzony wg. procedur silnika 2e i wartości pokazuje te co powinien..

Mierzyłeś oporność między wszystkimi stykami czy tylko tymi na sterownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mierzyłeś oporność między wszystkimi stykami czy tylko tymi na sterownik?

Na wszystkie możliwe strony, zamieszczam tu aż bo oszaleć można. :P

Czujnik od przodu auta mamy tak

(4) (3)

(2) (1)

1-3 550 Om (60*C)

2-4 180 Om

 

3-4, 2-1, 4-1, 2-3 jest na 2 kilo i tak dziwnie głupio rośnie nawet do 30 Om.

Czujnik by był jednak skończony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy zmienia się coś przy innych temp.na pinach 2 i 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy zmienia się coś przy innych temp.na pinach 2 i 4.

dzis to dokładnie zmierze i zaedytuje pod wieczor, bo cały tydzien nie miałem auta przy sobie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik kupiony nowy niebieski febi zamiast żółtego, bo stary już szwankował i raz pokazywał raz nie, a poza tym przyczyną był słabo trzymający się kabel masowy na bloku silnika. Przeglądnąłem od razu reszte wiązki i zaizolowałem wszystko na tip top. Jak bym wiedział wcześniej że to taka pier.... bzdura..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem przez swoja głupote..

 

Przestało mi działać podświetlenie licznika(licznik na linke )... no to rozebrałem licznik i posprawdzałem żarówki sa OK , ale nie ma napiecia na listwie.

 

Wiec pomyślałem , że zrobie obejście i podłacze żarówki na krotko przez włącznik świateł. i tak też uczyniłem... podłaczam wszystko pieknie ucieszony że wszystko dziala , a tu zonk ... wskaźnik temperatury pokazuje 120stopni i miga kontrolka, wskaznik paliwa zawyza o ok 10l , jak włącze długie światła(kontrolka żaży sie cały czas) to znika mi napiecie na liczniku ,tzn obrotomierz nie działa , wskazniki opadaja itp...

 

możliwe że było jakies spiecie i sie cos pokrzaniło?? dodam że przeciełem tą listwe zasilającą żarówki.

 

pomocy! da sie cos z tym zrobic czy nowy licznik trzeba szukac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności