Skocz do zawartości
Blanko

klimatyzacja słabo chłodzi

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja klima chlodzi ale tez czuc ze slabo, w vectrze jak zalacze klime to tskie zimno leci ze szok. Czy w passacie to normalne ze klima dziala inaczej ? Gorzej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja klima chlodzi ale tez czuc ze slabo, w vectrze jak zalacze klime to tskie zimno leci ze szok. Czy w passacie to normalne ze klima dziala inaczej ? Gorzej ?

 

Dokładnie takie same mam odczucia odnośnie porównania Vectry i Passata. W VB miałem dosłownie szron na kratkach nawiewów :padaka W Passacie - po doprowadzeniu klimy do ładu - niby coś tam chłodzi, ale d... nie urywa. Mam jeszcze Renówkę Clio III i tam też ta klima jakaś słabowata mimo, że w pełni sprawna. Chyba po prostu Vectry miały wyjątkowo wydajną klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima slabo chłodzi. nabita rok temu i szczelna (sprezarka wymieniona).wtedy zauwazyel mze słabo chłodzi ale jakos mnei nei ruszalo bo juz jesien byla a teraz okazuje sie ze słabo chłodzi w stosunku do bylej laguny I.

Zauwazylem ze jak dam na LO i dam na najnizszy bieg dmuchawy to prawa rurka jest lodowata a jak dam juz na większy bieg dmuchawy to prawa rurka robi sie juz ciepława(czy tak powinno byc?).

Wentylator sie załacza co chwila,sprezarka chodzi(sprawna)zadnych błedów nie mam na klimatyzacji.

Lewa rurka do nakretki jest lodowata a za nakretką gorąca

19403362_1220588631420706_1157117522_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ma być. lewa rurka wysokie ciśnienie HP (cienka) od nakrętki w stronę kabiny ma być zimna lodowata. prawa rurka LP (gruba) ma być zimna lodowata cały czas. Podłącz zegary i zobacz jakie są ciśnienia HP i LP kiedy zwiekszasz bieg dmuchawy. ma być na LP (niskie ciśnienie) ok 2 bar cały czas. może rozłącza sprężarkę klimy? ewentualnie rozkręć tą nakrętkę i wymień dysze dławiącą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak wytłumaczyć działanie mojej klimy.. chlodzi lepiej na postoju niż na trasie.. dodam że nie działa 1 bieg wentylatora przez uszkodzoną opornice będzie wymiana. 2 bieg działa zalacza się przy dłuższym postoju. Czy wina może leżeć w braku 1 biegu wentylatora ? Klima nabita i sprawdzona szczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornica wymieniona 1 bieg wentylatora chłodnicy działa a klima dalej chłodzi lepiej na postoju i mniejszych obrotach niż na trasie. Tak samo mam że lewa rurka (cieńsza) do nakrętki jest lodowata a w strone silnika jest cieplejsze. A druga rurka (grubsza) jest zimna ale nie lodowata więc w czym szukać problemu ? Czy podczas serwisu klimy chodzi mi o podłączenie do agregatu wyszło by że jest przytkana ta dysza dławiąca ?KLIMA.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Do sprawdzenia ciśnienie hp i lp

:hurra

 

Sprawdze te ciśnienia. A wiesz może jakie mają byc w jakich granicach ? I jeżeli bedą duże odchyłki to w czym szukac problemu ?

Edytowane przez tomassz11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HP od 7 do 16bar

LP ok 2 bar cały czas

Wymień ta dyszę ona grosze kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem to samo. wymieniona dysza za 15 zl bo byla zapchana i dobili mi do 600 gram bo mialem 450 i teraz nie idzie wytrzymac z zimna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mialem to samo. wymieniona dysza za 15 zl bo byla zapchana i dobili mi do 600 gram bo mialem 450 i teraz nie idzie wytrzymac z zimna ;)

Z ciekawości ile cię skasowali za nabicie i wymianę dyszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zakupiłem passata b5 po lifcie. Klimatyzacja z początku działała bez zarzutów, jednak zaobserwowałem, że po zgaszeniu silnika coś syczało (dźwięk identyczny gdy schodzi powietrze z koła). Syczenie po dniu ustąpiło a klima po wciśnięciu AUTO słabo chłodzi. Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ostatnio zakupiłem passata b5 po lifcie. Klimatyzacja z początku działała bez zarzutów, jednak zaobserwowałem, że po zgaszeniu silnika coś syczało (dźwięk identyczny gdy schodzi powietrze z koła). Syczenie po dniu ustąpiło a klima po wciśnięciu AUTO słabo chłodzi. Co może być przyczyną?

 

Syczenie z okolic filtra pyłkowego jest normalne i występuje w każdym aucie które ma dysze dławiącą.

do sprawdzenia Szczelność układu klimatyzacji.

Możliwe że masz już mało czynnika i będzie słabo chłodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z ciekawości ile cię skasowali za nabicie i wymianę dyszy

 

145 zl ale razem z nabiciem,wymiana dysza,wymiana filtra.odgrzybianiem, i sprawdzenie szczelnosci.

tanio bo chłopach nei dawo firme otworzyl i sie reklamuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I klima chlodzi aż miło. Byłem na serwisie podpieli pod agregat i wyszło że brakuje 120 g czynnika dlatego raz chlodzila A raz nie. Dziwi mnie jednak fakt gdzie się podziała brakujaca ilość czynnika gdyż 3 miesiące temu byla nabijana i szczelność była sprawdzana.. lampa uv też sprawdzali czy nie ma wycieków. Zobaczymy jak długo będzie chlodzic

Edytowane przez tomassz11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

 

Opiszę swój problem z klimatyzacją. Może ktoś, coś.

 

Kupiłem paska (rok 2000, 1.9 tdi, 90 koni) jakieś 2 lata temu z nie działającą klimą. Teraz mnie naszło, aby wkońcu ją zrobić. No ale do rzeczy... Sprężarka była zatarta, więc zamówiłem i znajomy wstawił mi nową. Pojechałem do gościa, aby mi nabił klimę.. nabił i chłodziła bo chłodziła, bardzo słabo. On na to nic -> fachowiec od podłączenia i odłączenia maszyny. Pojechałem do serwisu, aby mi sprawdzili klimę, powiedzieli, że osuszacz jest do wymiany i powinno być OK. No dobra, dostaję telefon na następny dzień, osuszacz wymieniony, ale sprężarka nie działa. Mówię co jest.. pojechałem do tego serwisu i mówią mi, że sprężarka nie wytwarza takiego ciśnienia jak powinna.. i możliwe, że pompa jest w dupie, bo mogły dostać się opiłki od starego (zapchanego) osuszacza.. zwalili winę na tego co wymieniał sprężarkę, dlatego że powinno wymieniać się w parze -> pompa+ osuszacz. No ok mówię jakiś to może ma sens. aa.. i potem pojechałem do znajomego, zdjeliśmy przedni zderzak, popryskaliśmy produktem K2 na chłodnicę tzn. na te blaszki i pod niskim ciśnieniem wymyliśmy karcherem.. woda leciała aż czarna. Następnie pojechałem do kolejnego majstra od klimy, ten już wydawał się ogarniętym gościem. Ogólnie nie miał czasu na mnie, ale zamówiłem nową pompę i powiedziałem żeby wymienił i zobaczymy co się będzie działo. Podłączył pod kompa, żadnego błędu nie wykazało na starej (nowej) pompie. OK. Wymienił na nową (nową) pompę i mówił że trochę posprawdzał.. układ wszystko ok, szczelny itd.. mówi że ktoś przed nim wyciągnął dyszę (dławik) czy jakoś tak.. że go wcale nie ma chyba. I u niego też wykazało na następnej pompie, że niskie ciśnienie od pompy.. Jego diagnoza jest taka, że jakiś przewód może być przypchany, albo jakaś chłodniczka czy coś.. do której jest bardzo liche dojście.. Ogólnie mówi że roboty jest na dwa dni żeby wszystko porozbierać i sprawdzić cały układ..

 

dodam od siebie, że dziwne jest to jak jadę to jeszcze 'coś tam" chłodzi.. bardzo słabo. Natomiast jak stoję na wolnych obrotach to leci ciepłe powietrze. Zauważyłem też jak jest cieplej ok 30 stopni to jeszcze słabiej chłodzi niż przy chłodniejszych temperaturach podczas jazdy.. nie wiem czy ma to jakiś związek, ale naczytałem się że chłodnica może mieć winę. Proszę o pomoc forumowicze!! :)

 

++ jeszcze dodam, że wiatrak chodzi cały czas na pierwszym biegu, czytałem, że na wolnych obrotach powinien wskoczyć na drugi bieg.

Edytowane przez Rufichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, bo mam podobne objawy tzn. włączam klimę (nie klimatronik) na 1 bieg i różnica w środku auta pomiędzy klimą włączoną a nie, wynosi tylko 4C. Na podszybiu mierząc temp. to rurka cieńsza ma 3C, a ta grubsza w sumie ma temp. otoczenia czyli dzisiaj 25C. Czy takie objawy jednoznacznie wskazują na zatkaną dyszę czy to może być coś z parownikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ładowałem ostatnio klime w serwisie i po paru godzinach zauważyłem, że klima chłodzi przez kilka minut a później już nie. Wróciłem do speca i powiedział, że klima działa ale czujnik temperatury klimatyzacji jest popsuty i zamarzają mi przewody dlatego po kilku minutach nie czuć chłodu w kabinie. Zamówiłem używany czujnik i moje pytanie gdzie ten czujnik się znajduje żeby go samemu wymienić i czy przy wymianie czujnika czasem gaz nie ucieknie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatury czy ciśnienia? Bo to różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności