Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze sprawdzam auto na drodze, takie wymogi kontroli. Nie stwierdziłem żadnych wibracji, nie mam tez adnotacji w kompie od klienta o ew. usterkach. Co do twoich problemow, to mysle ze nie półoś. Takie rzeczy wibruja tylko w zakresach danych predkosci i nic nie maja wspolnego z obrotami silnika. Mysle ze powinienes udac sie na diagnostyke motoru, może wtrysk, może dwumasa, itp. Zawsze możesz wyjac tylne połosie i sprawdzić auto w trasie, ale mysle ze to nic nie pomoze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mialbym cokolwiek robic to odpial bym wtyczke od haldexa i zrobil jazde probna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to da kuebk?  Przecież wal i połosie i tak będą się kręcić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem polosie beda sie krecic ale nie beda napedzane, tak samo jak haldex nie bedzie przekazywal napedu. W taki sposob wykluczy czy to cos z napedem czy tak jak sugerujesz cos z silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na dwumasę ewentualnie jakiś wtrysk/i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że zdalnie ciężko cokolwiek doradzić. Silnik po 200ttkm z powodu pompy oleju zdechł. Został wymieniony na nowy w ASO. Ten zaraz miał kłopot z nadmierną temperaturą oleju, sięgającą nawet do 145st.c. Przez 6 miesięcy non stop monitowałem problem. Aż po ok 18ttkm ten nowy motor zdechł. Problem wibracji wystąpił po odebraniu auta z serwisu, gdzie cały zespół został opuszczony, może częściowego rozłączony. Oczywiście sprawę natychmiast zgłosiłem do mistrza warsztatu, który zadał mi pytanie, czy Pan będzie na tak niskich obrotach jeżdził? Kopara mi opadła. Pomyślałem, jak się ociepli jakoś sobie poradzę z tym.

Drugi nowy silnik został założony i wszystko gra. Poza wibracjami, które wystąpiły wcześniej.

Czyli wtrysk raczej odpada. Dwumasa była sprawdzana z diagnozą ok. 

Wibracje wyraźnie dobiegają z okolic tylnego napędu. Na początku obstawiałem układ wydechowy, póżniej poduchy, tłumik drgań skrętnych. Macie jeszcze jakieś propozycje? Czy odłączenie wtyczki z haldexa wygeneruje jakiś błąd w komputerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem za bardzo czasu, taka praca. Wiecie co, zauważyłem jednak różnice pomiędzy przeniesieniem napędu z mechanizmu różnicowego przedniego za pomocą wału do tylnego mostu pomiędzy Passatem (rys_1) a Transporterem T5 (rys_2). W T5-ce nie występuje coś takiego jak tarcza przegubu z przodu i z tyłu wału jak w Passatach. Wał T5-ki (rys_3) wchodzi na sztywno do kielicha tylnego mostu (rys_4) , podobnie jak półosie tylne.

I dalej nie wiem za co się złapać.

rys1.jpg

rys2.jpg

rys3.jpg

rys4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się. Ja już miałem przerabiać ten wynalazek tak jak to jest w T5. Tzn usunąć ten zew pierścień i zbędne elementy przegubu i całość wywazyc. Ale nasmarowalem jak pisałem wyżej i pasek idzie na sprzedaż na wiosnę i nie będę się bawił w przeróbki.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam też problem z buczeniem/wibracjami tylko przy 2500 obrotów ,typowo jak turbo pompuje...

Poniżej filnik jak chodzi mój łacznik. Wydaje się być dobry !?

Zauważyłem jednak że rano w chłodniejsze dni mniej buczy niż w upały...

 


Jakieś pomysły? Bo wymieniać w ciemno za 600zł to trochę ryzyko..

Edytowane przez rafcio363

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi podobnie, jak mój poprzedni-po rozruszaniu i przesmarowaniu. Oczywiscie po tym zabiegu wibracje się zmniejszyly, ale mimo wszystko nadal męczyły.

Po wymianie łącznika na nowy wibracje ustąpiły.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Ja miałem wibracje tylko i wyłącznie na 3 biegu przy gwałtownym przyśpieszaniu i tylko po rozgrzanym silniku. Nic z tym nie robiłem... A  zacząłem się bawić przy wymianie oleju w haldexie kiedy z olejem zleciał syf:

 po 2-krotnej wymianie oleju (tydzień po tygodniu) w haldexie i porządnym wyczyszczeniu pompki (na sitku uzbierała się wytrącona parafina z oleju) problem zniknął. Dodatkowo przez haldex przepuściłem dodatkowo ok 1l oleju (korkiem wlewowym wlewałem  pod ciśnieniem olej a spustowym leciał syf). Po tym zabiegu problem z wibracjami u mnie  zupełnie ustąpił. Może komuś się przyda...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymieniałeś wcześniej oliwę w haldexie, lub poprzedni właściciel (jeśli nie jesteś pierwszym)? Zgodnie z zaleceniami producenta-bo wiele osób tego niestety nie robi.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem jak go kupiłem przy przebiegu 82tys i teraz przy 110. Ogólnie auto było (i jest) zadbane pod każdym względem, ale adnotacji żadnej co do serwisu haldexa nie ma

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a gdyby tak odkręcić ten łącznik i pojeździć testowo bez niego.

W sumie to odrazu było by wiadomo czy to wina łącznika. 
Chociaż patrząć na rysunek to bez niego wał mógłby latać we wszystkie strony, więc dla pewności trzeba by cały wał zrzucić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyjąć cały wał aby zrobić taki test

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna zaczac od elektrycznego odpiecia.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka dni temu byłem pod samochodem i tylny łącznik wału dosłownie BETON. Nie można nim ruszyć w żaden sposób. Pytanie czy objawowi wibracji podczas gwałtownego przyspieszania może również towarzyszyć "buczenie" podobne do rezonansu, które niejednokrotnie spotyka się w sportowych układach wydechowych ? Buczenie przy 2200-2500rpm głównie podczas schodzenia z obrotów (hamowanie silnikiem) lub podczas rozpędzania samochodu z górki bez dodawania gazu. Oczywiście podczas gwałtownego przyspieszania czuć wibracje omawiane w tym temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być takie buczenie-cała buda wpada w rezonans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wibracje przy ostrym przyspieszaniu mogą być spowodowane padającym dwumasem.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności