Skocz do zawartości
adamq

4motion - wibracje podczas gwałtownego przyspieszania / informacje od VW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wejdź pod samochód popatrz, pomyśl chwilę i zrób. Jak Ty będziesz brechą przesuwał wał, to prócz tłumika wymienisz jeszcze więcej nie tanich rzeczy.

Kręć na biegu kołem, lub przepychaj samochód, a nie brec***.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, wejdź pod samochód popatrz, pomyśl chwilę i zrób. Jak Ty będziesz brechą przesuwał wał, to prócz tłumika wymienisz jeszcze więcej nie tanich rzeczy.

Kręć na biegu kołem, lub przepychaj samochód, a nie brec***.

Pozdrawiam.

 

Przecież napisałem, że koło mam podniesione na lewarku, nie chodziło mi o kręcenie wałem, tylko o przesunięcie go w stronę silnika, tak aby wysunąć tłumik drgań z trzpienia ustalającego. Zresztą już nie ważne tłumik wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

darko11221, rób jak uważasz. :jasne

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem podporę wału, żeby było luźniej i odpiąłem środkowy tłumik z zaczepów-dzięki temu udało mi si wał zrobić w lekki "scyzoryk" i zdemontować tłumik drgań skrętnych.

Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu drgania ustąpiły :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ma pytanie? czyy moglbys dac jakis namiar na tego mechanika?? jezdze juz pol roku ki nikt nie moze poradzic nic,, moze on pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniałem podporę wału stara zerwana po wymianę wyważanie i zaczęły się wibracje auta. Ponowny demontaż wału ponowne wyważanie wału w Łodzi i dalej wibracje przed wymianą podpory auto jechało gładko. Bladą taki że mechanicy nie zrobili znaków przed demontażem i lipa ale jeszcze spróbuje ten tłumik drgań wyciągnąć. I obracać wałem, ale powiedźcie wał tylko od tylu odkręcić nie cały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Twojego ostatniego pytania. Pare razy wymontowywalem wal, nie za kazdym razem montowalem dokladnie tak samo - nie mialem problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby trzeba było zrobić znaki przed demontażem. Bo było dobrze a teraz wibruje po wymianę podpory i wyważeniu musze sprawdzić ten tłumik drgań i obroty o 120stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, powinno sie zaznaczyc. W sumie to masz tylko 9 mozliwych kombinacji, na upartego mozna sprawdzic kazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak o 120 stopni to 3 tylko tylną część odkręcę gdzie tłumik drgań i też go przeczyszczę po świętach i mam nadzieję że będzie dobrze jak było

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jak 9,to jakie ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

I jeszcze jedno może podporę zła strona założyli z której strony to podgięte ramie patrząc od tyłu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak 9,to jakie ?

Jeśli miałeś zdemontowany wał, to miałeś wypięty z tłumika drgań skrętnych z tyłu przy moście, ale musiał być też wał wypięty z przodu-tam mocowanie jest w zasadzie identyczne, jak z tyłu-też możesz wał obracać co 120st, czyli 3 z przodu, trzy z tyłu, daje w sumie 9 kombinacji.

Zwróć uwagę na znaki fabryczne-też powinny być widoczne w postaci rowków :-) Przynajmniej u mnie były widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wał należy montować w te same miejsca??? Pierwsze słyszę albo przy montażu miałem szczęście i trafiłem w te same miejsca...heh. Wał jest specjalnie zatoczony na końcu czopa i to samo jest we flanszy do której się go dokręca. Nie ma mowy o przesunięciu poprzecznym. Podejrzewam złe doważenie wału lub błędny montaż w aucie, no chyba że w firmie gdzie doważałeś wał postanowili przetoczyć powierzchnię czopa wału. Po takim zabiegu nie będzie już dobrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalecenia producenta pojazdu sa takie zeby wal montowac dokladnie w takim samym polozeniu w jakim byl zamontowany poprzednio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zakładasz nowy? Na nim nie ma znaków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem, jak w passacie, ale winnych samochodach, np. mercedes, iveco, ford, fiat 125p itp, zawsze zaznaczamy, jak był wał w samochodzie i zakładamy, tak samo i nie ma problemu. Nowy, powinien mieć jakieś znaki, które powinny się pokryć ze znakami w samochodzie, tj. na skrzyni i moście.

Nie wiem co za fachowcy w tym warsztacie pracują. Jednak po wyważeniu, również powinno być ok. Chyba, że rzeczywiście popełniono jakiś błąd przy montażu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po nowym roku będę obracał o te 120 stopni zobaczymy i zobaczę tłumik drgań czy jest ok

Ale juz brak sił jak to nie pomoże to może jakiś inny wał spróbuje założyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedźcie mi czy w vw passat b5 fl 2,8 jest ten tłumik drgań poprzecznych wału czy nie ma niby miałem wal wyciągnięty na końcach przeguby i przy skrzyni ani dyfrze nie widziałem chyba tłumika jak wygląda i jak go wyciągnąć. I mam pytanko nr walu ktos zna fabryczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanko mój wał nie idzie prosto od skrzyni do dyfru czy mogli zle podporę zamontować czy tak.ma byc ma jest jakby troszkę pod skosem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam obracałem wał o 120 stopni dalej wibruje jak zdemontować tłumik drgań poprzecznych walu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

Gdy sie wjezdza na rondo.

Mając 4motion i dsg.

 

Bez gazu auto sie toczy chwile, wyjezdzam z ronda i jest 3 bieg i dodaje gazu i idealnie wszystko.

Ale zaraz nastepne rondo, wyjezdzam z niego i akurat wbija 2 bieg i dodaje gazu i juz nie jest tak pieknie, bo rypnie cos mocno gdy zapina na tym biegu sie cos. Powiedzcie co to sie zapina ? Tylny most ? Poslizgu nie ma wiec haldex uspiony. To czemu slysze taki lekki trzask i slychac to chyba z tylu ale nie jestem pewny. Wał nowy caly mam i nic sie nie zmienilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności