kredens007 Zgłoś #1 Napisano 21 Czerwca 2009 Witam! Otóż moi mili Państwo przeskoczył mi pasek rozrządu w moim kochanym auteczku, wydaje mi się że wszystkie zawory dostały ładnego kopa i stąd moje pytanie... Czy mogły się skrzywić korbowody?? Bo jakieś uderzenie w tłok nastąpiło więc korbowody napewno to odczuły (nie wspomne juz o tłokach) tylko jak dotkliwie? Czy pozwoli to na ich dalszą pracę?? Obawiam się że nie. Jak myślicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2009 Kolego różnie to bywa. Jak wiesz przy zerwaniu paska bądź przestawieniu zawory gonią tłoki. Najważniejsze w tym momencie zgasić motor i nie próbować odpalać do naprawy. Słyszałem że nasze silniki są bezkolizyjne, ale opinia a życie to dwie różne rzeczy. Zależy jak daleko pasek przespacerował się względem ustawień fabrycznych. Czy korbowody dostały będziesz wiedział po rozebraniu silnika. Miej nadzieję że nic poważnego się nie stało. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2009 rzy zerwaniu paska przewaznie głowica (zawory prowadnice zaworów itp) dostaje najbardziej potem denka tłoków czeka cie kosztowna naprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kredens007 Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2009 Kolego J@ceq, jestem pewny że zawory dostały bo niektóre popychacze nie pracują;( . Po czym poznać czy tez korbowód jest skrzywiony czy też nie? oczywiście bez wyciągania go ze skrzyni korbowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2009 jak juz sciagniesz głowice to spróbój przekrecic wałem jak bedzie lekko to jest oki jak ciezko to masz krzywe albo panewki sie przesuneły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kredens007 Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2009 Też mi powiedziałeś lekko albo ciężko a skąd ja mam to wiedzieć czy się kręci lekko czy ciężko ?? heh czy ja kręce na codzień wałem korbowym bez głowicy??:p:p Wystarczy że główka korby przekrzywi się o kilka mikrometrów i tłok będzie parł bardziej na jedną strone co po jakimś czasie spowoduje nieszczelność i pierścienie jasna cholera trafi. Dlatego wątpie żeby coś takiego wyczuć kręcąc wałem korbowym!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2009 no to został ci tylko remont kapitalny niestety:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2009 ...albo kupno drugiego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kredens007 Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2009 Masz racje kupno używanego silnika, coś proponujesz może? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2009 ustawiasz tlok w GMP i mierzysz ile wystaje, to jest podstawa dalej mozesz zdjac mise, odkrecic korbowody i wyjac do weryfikacji zwroc szczegolna uwage na tloki ktore maja wyrazne slady odbicia zaworow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #11 Napisano 22 Czerwca 2009 Wystarczy że główka korby przekrzywi się o kilka mikrometrów i tłok będzie parł bardziej na jedną strone a maslisz ze po wyciagnieciu korbowody bedziesz w stanie zauwarzyc te mikrometry przegiecia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 22 Czerwca 2009 Tak jak nikusss napisał, zmierzyć wystawanie tłoków ponad blok i będzie jasne. Ma się mieścić w przedziale 0,91-1,20 mm Słyszałem że nasze silniki są bezkolizyjne, ale opinia a życie to dwie różne rzeczy. Są "bardzo" kolizyjne, jeśli można tak powiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach