Skocz do zawartości
kredens007

Krzywe korbowody? czy też nie?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż moi mili Państwo przeskoczył mi pasek rozrządu w moim kochanym auteczku, wydaje mi się że wszystkie zawory dostały ładnego kopa i stąd moje pytanie... Czy mogły się skrzywić korbowody?? Bo jakieś uderzenie w tłok nastąpiło więc korbowody napewno to odczuły (nie wspomne juz o tłokach) tylko jak dotkliwie? Czy pozwoli to na ich dalszą pracę?? Obawiam się że nie. Jak myślicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego różnie to bywa. Jak wiesz przy zerwaniu paska bądź przestawieniu zawory gonią tłoki. Najważniejsze w tym momencie zgasić motor i nie próbować odpalać do naprawy. Słyszałem że nasze silniki są bezkolizyjne, ale opinia a życie to dwie różne rzeczy. Zależy jak daleko pasek przespacerował się względem ustawień fabrycznych. Czy korbowody dostały będziesz wiedział po rozebraniu silnika. Miej nadzieję że nic poważnego się nie stało.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzy zerwaniu paska przewaznie głowica (zawory prowadnice zaworów itp) dostaje najbardziej potem denka tłoków czeka cie kosztowna naprawa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego J@ceq, jestem pewny że zawory dostały bo niektóre popychacze nie pracują;( . Po czym poznać czy tez korbowód jest skrzywiony czy też nie? oczywiście bez wyciągania go ze skrzyni korbowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz sciagniesz głowice to spróbój przekrecic wałem jak bedzie lekko to jest oki jak ciezko to masz krzywe albo panewki sie przesuneły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi powiedziałeś lekko albo ciężko a skąd ja mam to wiedzieć czy się kręci lekko czy ciężko ?? heh czy ja kręce na codzień wałem korbowym bez głowicy??:P:p:p Wystarczy że główka korby przekrzywi się o kilka mikrometrów i tłok będzie parł bardziej na jedną strone co po jakimś czasie spowoduje nieszczelność i pierścienie jasna cholera trafi. Dlatego wątpie żeby coś takiego wyczuć kręcąc wałem korbowym!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to został ci tylko remont kapitalny niestety:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...albo kupno drugiego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racje kupno używanego silnika, coś proponujesz może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz tlok w GMP i mierzysz ile wystaje, to jest podstawa

dalej mozesz zdjac mise, odkrecic korbowody i wyjac do weryfikacji

zwroc szczegolna uwage na tloki ktore maja wyrazne slady odbicia zaworow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy że główka korby przekrzywi się o kilka mikrometrów i tłok będzie parł bardziej na jedną strone

 

a maslisz ze po wyciagnieciu korbowody bedziesz w stanie zauwarzyc te mikrometry przegiecia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak nikusss napisał, zmierzyć wystawanie tłoków ponad blok i będzie jasne. Ma się mieścić w przedziale 0,91-1,20 mm

Słyszałem że nasze silniki są bezkolizyjne, ale opinia a życie to dwie różne rzeczy.

Są "bardzo" kolizyjne, jeśli można tak powiedzieć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności