Skocz do zawartości
carere

pęknięta miska olejowa

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj w dziale sprzedam (ogłoszenia komercyjne) , ja kupiłem oryginał u kol. maciejek , cena ok . 350pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc :dolamam. Dziś pękła mi miska olejowa (leżący policjant a zaraz za nim nierówna kostka brukowa).Po chwili zaświeciły się kontrolki od oleju. Nie było gdzie stanąć a że do celu pozostało mi około 1000 metrów postanowiłem dojechać bez zbędnego żyłowania silnika.Przy lekkim dodaniu gazu coś zaczynało gwizdać z pod silnika a auto traciło moc i zaczęło lekko kopcić :dolamam. Zaraz po tym w miejscu gdzie mogłem się zatrzymać wyłączyłem silnik. Turbo raczej będzie do wymiany bo gdy nie ma smarowania to bardzo szybko pada, no i silnik (możliwe zatarcie):dolamam

 

Tu pytania do was koledzy:

1.Czy jeżeli silnik sam nie stanął podczas tej krótkiej jazdy to znaczyłoby ze niekoniecznie sie zatarł?

2.Te lekkie kopcenie z tyłu i gwizdanie przy dodaniu gazu to oznaczało ze turbina nie ma smarowania? Czy coś zupełnie innego?

3.Czy jest zróżnicowanie misek olejowych do poszczególnych rodzai silnika? Jakiej szukać do mojego paska?

4.Jak wygląda sprawa wymiany w AVF, są jakieś sposoby by nie demontować zbędnych części, ile z tym roboty, jakie narzędzia, jakie koszty?

Edytowane przez dariush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narobiłeś sobie bigosu i chyba o tym już wiesz.

Naprawdę trzeba zacząć od zdjęcia miski, i kontroli panewek, ale jak jechałeś 1 km bez ciśnienia szukaj silnika z turbosprężarką.

Pozdrawiam, aha i nie daj się wciągnąć w remont.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

kup używany silnik- wiadomo loteria... ale remont to jeszcze większa loteria...( i za wieksze pieniądze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się niezły bigos :dolamam

Dzwoniłem do mechanika, chyba jutro spróbujemy zdjąć miskę olejowa. Następnie trzeba będzie skontrolować stan panewek tak jak pisze tommi029. Jeżeli panewki ok to nowa miska, zalać olej i próbować odpalić a potem to już kontrola ciśnienia oleju i ciśnienia na tłokach. Jeżeli panewki dostały po dupie to raczej w remont nie będę się pchał. Zostaje opcja szukać używany silnik albo sprzedać auto jako uszkodzone :dolamam

Czy ktoś z was już ryzykował kupno używanego silnika? Gdzie szukać (allegro)? Czy będę potrzebował kompletny silnik (z osprzętem czy bez)? A i w jakim przedziale kształtują się ceny silników AVF (żeby nie przepłacić) A może będzie pasował silnik od AVB (101km)?

Proszę też o wskazówki odnośnie moich pytań 3 posty wyżej.

pozdro.

Edytowane przez dariush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miska zdjeta ku mojemu zdziwieniu panewki ok.Mechanior mowi ze olej na ktorym jezdzilem CASTROL 5W40 MAGNATEC troche przyczynil sie ze panewki nie zdazyly dostac po dupie. Jutro nowa miska nowy olej i filtr oleju i bedziemy go odpalac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miska założona, olej zalany, filtr wymieniony i odpalił bez problemu.Silnik pracuje równo i trzyma obroty. Turbina zaś do wymiany lub regeneracji. Nawet na wolnych obrotach już lekko dymi. Podczas jazdy zauważyłem ze auto wogule nie ma mocy a każde nawet lekkie dodanie gazu objawia się wzmożonym kopceniem z tyłu auta. Towarzyszy temu taki specyficzny dzwięk jakby wycie z pod auta.... To raczej zatarta turbina.

i teraz pytanie;

ile w PL kosztuje regeneracja turba? (w moim przypadku moga to być zatarte łozyska)

ile kosztuje robocizna czyli wyjecie i włożenie turba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo juz wlozone. Auto przyspiesza pieknie ale na biegu jalowym i na 1-2 biegu strasznie kopci..... :(

Od wlozenia turbo zrobilem moze ze 35 km.Sprawdzilem stan oleju na bagnecie i jak zrobie 100km to znow sprawdze i zobacze czy ubylo.

Ale czy powinienem po osiagnieciu 90 stopni go konkretnie przegonic i wtedy mu szybciej przejdzie to dymienie?

:smutek

Jak myslicie?

Edytowane przez dariush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy może mi ktoś powiedzieć czy miski olejowe w wersji 101KM i 130 KM są takie same?

Rozwaliłem wczoraj miskę, mam możliwość kupić używkę od 130-tki ale pytanie czy będzie pasowała. W VW nikt mi tego nie potwierdził, bo nie mieli takich informacji. Natomiast w sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi, że do modeli z pompowtryskami powinny pasować.

Ktoś to potwierdzi?

Passat B5 FL, 2001, 101KM tak jak w opisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy miski olejowe w wersji 101KM i 130 KM są takie same?
Według Etki miski są takie same dla silników AWX, AVF i AVB - 06B 103 601 AQ

 

W VW nikt mi tego nie potwierdził, bo nie mieli takich informacji.
Czyżby wspomniana Etka nie była dla ASO źródłem wiarygodnych informacji ? Bo nie sadzę, aby nie dysponowali tym programem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne kolego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dość spory dylemat. Otóż podczas wymiany uszczelki miski olejowej zauważyłem dość mocno popękaną strukturę aluminium z którego jest wykonana miska i teraz pytanko czy one tak mają czy darować sobie montaż i kupić nową? Zrobiłem badanie penetracyjne na szczelność i okazuje się iż żadne pęknięcie nie jest na wylot przez materiał.

Podpowiedzcie coś forumowicze...

 

P1080947.JPG

P1080948.JPG

P1080949.JPG

P1080950.JPG

P1080951.JPG

P1080953.JPG

P1080954.JPGP1080956.JPG

P1080957.JPG

P1080959.JPG

P1080961.JPGP1080962.JPGP1080963.JPG

P1080965.JPG

P1080966.JPG

P1080967.JPG

P1080968.JPG

P1080969.JPG

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg pkt 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak u siebie sciągałem misę to też dostrzegłem podobne pęknięcia ale to od nowości tak jest więc nie ma się co przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jak u siebie sciągałem misę to też dostrzegłem podobne pęknięcia ale to od nowości tak jest więc nie ma się co przejmować.

 

Wygląda to strasznie nieciekawie pomimo iż micha szczelna, spróbuję trochę przejechać papierem ściernym zobaczę jak głęboko te pęknięcia wnikają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT:

 

Miska założona jakiść czas temu, zero wycieków i mam nadzieje że tak pozostanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odgrzeję kotleta. W inter-cars nowy zamiennik miski kosztuje coś koło 180 pln, będzie papier czy zakładać bez problemu? Moja narazie tylko się poci, a nie wiem czy mechanior mi ogarnie spawanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak kupiłem passata to przy wymianie oleju i zalaniu go nowym zobaczyłem plamę pod samochodem. Okazało się, że wzdłuż miejsca gdzie jest wkręcona śruba znajduje się (chyba) klej i właśnie w tym miejscy się sączyło. Prawdopodobnie ktoś za mocno ją dokręcił i powstało pęknięcie, ale klej był na tyle dobry, że nawet kropelka się nie sączyła bo przy zakupie auta nie przykuło to mojej uwagi. Wyjąłem miskę zawiozłem do pospawania i za 40 zł. mam oryginalną i nie cieknącą miskę. Człowiek, który mi ją spawał wykonał spaw zarówno na zewnątrz jak i od wewnątrz. Także jeżeli ma ktoś pęknięcie i dobrego spawacza aluminium nie warto kupować nowej miski. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności