rugby13 Zgłoś #21 Napisano 12 Maja 2011 Poszukaj w dziale sprzedam (ogłoszenia komercyjne) , ja kupiłem oryginał u kol. maciejek , cena ok . 350pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #22 Napisano 10 Grudnia 2011 (edytowane) Witam proszę o pomoc . Dziś pękła mi miska olejowa (leżący policjant a zaraz za nim nierówna kostka brukowa).Po chwili zaświeciły się kontrolki od oleju. Nie było gdzie stanąć a że do celu pozostało mi około 1000 metrów postanowiłem dojechać bez zbędnego żyłowania silnika.Przy lekkim dodaniu gazu coś zaczynało gwizdać z pod silnika a auto traciło moc i zaczęło lekko kopcić . Zaraz po tym w miejscu gdzie mogłem się zatrzymać wyłączyłem silnik. Turbo raczej będzie do wymiany bo gdy nie ma smarowania to bardzo szybko pada, no i silnik (możliwe zatarcie) Tu pytania do was koledzy: 1.Czy jeżeli silnik sam nie stanął podczas tej krótkiej jazdy to znaczyłoby ze niekoniecznie sie zatarł? 2.Te lekkie kopcenie z tyłu i gwizdanie przy dodaniu gazu to oznaczało ze turbina nie ma smarowania? Czy coś zupełnie innego? 3.Czy jest zróżnicowanie misek olejowych do poszczególnych rodzai silnika? Jakiej szukać do mojego paska? 4.Jak wygląda sprawa wymiany w AVF, są jakieś sposoby by nie demontować zbędnych części, ile z tym roboty, jakie narzędzia, jakie koszty? Edytowane 10 Grudnia 2011 przez dariush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi029 Zgłoś #23 Napisano 10 Grudnia 2011 Narobiłeś sobie bigosu i chyba o tym już wiesz. Naprawdę trzeba zacząć od zdjęcia miski, i kontroli panewek, ale jak jechałeś 1 km bez ciśnienia szukaj silnika z turbosprężarką. Pozdrawiam, aha i nie daj się wciągnąć w remont. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #24 Napisano 11 Grudnia 2011 kup używany silnik- wiadomo loteria... ale remont to jeszcze większa loteria...( i za wieksze pieniądze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #25 Napisano 11 Grudnia 2011 (edytowane) Zgadza się niezły bigos Dzwoniłem do mechanika, chyba jutro spróbujemy zdjąć miskę olejowa. Następnie trzeba będzie skontrolować stan panewek tak jak pisze tommi029. Jeżeli panewki ok to nowa miska, zalać olej i próbować odpalić a potem to już kontrola ciśnienia oleju i ciśnienia na tłokach. Jeżeli panewki dostały po dupie to raczej w remont nie będę się pchał. Zostaje opcja szukać używany silnik albo sprzedać auto jako uszkodzone Czy ktoś z was już ryzykował kupno używanego silnika? Gdzie szukać (allegro)? Czy będę potrzebował kompletny silnik (z osprzętem czy bez)? A i w jakim przedziale kształtują się ceny silników AVF (żeby nie przepłacić) A może będzie pasował silnik od AVB (101km)? Proszę też o wskazówki odnośnie moich pytań 3 posty wyżej. pozdro. Edytowane 11 Grudnia 2011 przez dariush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #26 Napisano 29 Grudnia 2011 Miska zdjeta ku mojemu zdziwieniu panewki ok.Mechanior mowi ze olej na ktorym jezdzilem CASTROL 5W40 MAGNATEC troche przyczynil sie ze panewki nie zdazyly dostac po dupie. Jutro nowa miska nowy olej i filtr oleju i bedziemy go odpalac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #27 Napisano 2 Stycznia 2012 Miska założona, olej zalany, filtr wymieniony i odpalił bez problemu.Silnik pracuje równo i trzyma obroty. Turbina zaś do wymiany lub regeneracji. Nawet na wolnych obrotach już lekko dymi. Podczas jazdy zauważyłem ze auto wogule nie ma mocy a każde nawet lekkie dodanie gazu objawia się wzmożonym kopceniem z tyłu auta. Towarzyszy temu taki specyficzny dzwięk jakby wycie z pod auta.... To raczej zatarta turbina. i teraz pytanie; ile w PL kosztuje regeneracja turba? (w moim przypadku moga to być zatarte łozyska) ile kosztuje robocizna czyli wyjecie i włożenie turba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #28 Napisano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Turbo juz wlozone. Auto przyspiesza pieknie ale na biegu jalowym i na 1-2 biegu strasznie kopci..... Od wlozenia turbo zrobilem moze ze 35 km.Sprawdzilem stan oleju na bagnecie i jak zrobie 100km to znow sprawdze i zobacze czy ubylo. Ale czy powinienem po osiagnieciu 90 stopni go konkretnie przegonic i wtedy mu szybciej przejdzie to dymienie? :smutek Jak myslicie? Edytowane 19 Stycznia 2012 przez dariush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #29 Napisano 22 Maja 2013 Witam, czy może mi ktoś powiedzieć czy miski olejowe w wersji 101KM i 130 KM są takie same? Rozwaliłem wczoraj miskę, mam możliwość kupić używkę od 130-tki ale pytanie czy będzie pasowała. W VW nikt mi tego nie potwierdził, bo nie mieli takich informacji. Natomiast w sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi, że do modeli z pompowtryskami powinny pasować. Ktoś to potwierdzi? Passat B5 FL, 2001, 101KM tak jak w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #30 Napisano 22 Maja 2013 czy miski olejowe w wersji 101KM i 130 KM są takie same?Według Etki miski są takie same dla silników AWX, AVF i AVB - 06B 103 601 AQ W VW nikt mi tego nie potwierdził, bo nie mieli takich informacji. Czyżby wspomniana Etka nie była dla ASO źródłem wiarygodnych informacji ? Bo nie sadzę, aby nie dysponowali tym programem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #31 Napisano 22 Maja 2013 Dzięki serdeczne kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #32 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Witam, mam dość spory dylemat. Otóż podczas wymiany uszczelki miski olejowej zauważyłem dość mocno popękaną strukturę aluminium z którego jest wykonana miska i teraz pytanko czy one tak mają czy darować sobie montaż i kupić nową? Zrobiłem badanie penetracyjne na szczelność i okazuje się iż żadne pęknięcie nie jest na wylot przez materiał. Podpowiedzcie coś forumowicze... Edytowane 7 Lutego 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2014 Ja jak u siebie sciągałem misę to też dostrzegłem podobne pęknięcia ale to od nowości tak jest więc nie ma się co przejmować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #34 Napisano 7 Lutego 2014 Ja jak u siebie sciągałem misę to też dostrzegłem podobne pęknięcia ale to od nowości tak jest więc nie ma się co przejmować. Wygląda to strasznie nieciekawie pomimo iż micha szczelna, spróbuję trochę przejechać papierem ściernym zobaczę jak głęboko te pęknięcia wnikają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #35 Napisano 27 Marca 2014 EDIT: Miska założona jakiść czas temu, zero wycieków i mam nadzieje że tak pozostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzych_MetFuk Zgłoś #36 Napisano 20 Lipca 2016 Panowie, odgrzeję kotleta. W inter-cars nowy zamiennik miski kosztuje coś koło 180 pln, będzie papier czy zakładać bez problemu? Moja narazie tylko się poci, a nie wiem czy mechanior mi ogarnie spawanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek__ Zgłoś #37 Napisano 24 Lipca 2016 Ja też jak kupiłem passata to przy wymianie oleju i zalaniu go nowym zobaczyłem plamę pod samochodem. Okazało się, że wzdłuż miejsca gdzie jest wkręcona śruba znajduje się (chyba) klej i właśnie w tym miejscy się sączyło. Prawdopodobnie ktoś za mocno ją dokręcił i powstało pęknięcie, ale klej był na tyle dobry, że nawet kropelka się nie sączyła bo przy zakupie auta nie przykuło to mojej uwagi. Wyjąłem miskę zawiozłem do pospawania i za 40 zł. mam oryginalną i nie cieknącą miskę. Człowiek, który mi ją spawał wykonał spaw zarówno na zewnątrz jak i od wewnątrz. Także jeżeli ma ktoś pęknięcie i dobrego spawacza aluminium nie warto kupować nowej miski. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach