Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

ja i takich co Im sie zdaje że to wiedzą wszystko po przeczytaniu paru postów

 

Cześć, ależ ja nie twierdzę, że wiem wszystko, bo w tym temacie wiem jeszcze nie wiele, a nawet prawie nic i nie boję się tego przyznać :) także to nie tak... a co się stanie czy uwalę czy nie.. się okaże.. więc nie sądzę, że ktoś nie znający mnie może mi pisać z góry zanim jeszcze kupiłem cokolwiek, że już wie, że zepsuję :) ale spoko bo to OT.. ja pomoc otrzymałem za co podziękowałem Wam i tyle :) teraz czekam na kabel i będę się uczył.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, ależ ja nie twierdzę, że wiem wszystko, bo w tym temacie wiem jeszcze nie wiele

 

To tak jak ja:ok i staram sie ciągle douczać.

Kolego nie bierz sobie wszystkiego do serca :rumieniecTy stwierdziłeś jedno ja drugie ,co nie oznacza że musi zaraz tyczyć sie Ciebie:rumieniec

 

... a co się stanie czy uwalę czy nie.. się okaże..

No właśnie po to jest to forum i wiedza na nim aby zapobiec między innymi takim sytuacją i niepotrzebnym kosztom i rozczarowaniom.

Być może usunęli te ścieżkę z wsadu odpowiedzialną za aktualizacje ,przez co jest bezpieczniejszy ale dalej to jest klon który współpracuje

w pełni z jedna wersja językową ,co wynika z opisu zamieszczonego przez kolegę wyżej.

Tak samo jest z klonami, do danego fejsu jest kilka dedykowanych wersji VCDS które go nie uwalą ,A jesli chodzi o Long Coding i Auto Scan co jest problemem przy niektórych klonach, to trzeba wyodrębnić sterowniki najnowsze(oryginalne) przed zmianą przez R-T czyli np z wersji 11.11 i podmienić je w zainstalowanej dedykowanej wersji VCDS i wtedy zainstalować fejs i problem długiego kodowania zostaje rozwiązany.

Ale to tak na marginesie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Po pierwsze klony działające w pełni w EN generalnie nie są problemem.Opisy błędów są tak oczywiste że nawet osoba bez znajomości Angielskiego po wpisaniu w G-e będzie wiedziała o co chodzi.

Po drugie wszyscy VAG-owcy w wersji Vag-com i tak używają 3.11+ zamiast 4.09 pl.....Z oczywistych powodów.

Po trzecie..Mam nadzieję że ten topic czyta ktoś z ADACO ,dla niewtajemniczonych do oficjalny dystrybutor oprogramowania VCDS na polskę.

Dlaczego?

Dlatego że w obecnych czasach zamiast walczyć z chińszczyzną trzeba ją wykorzystać.Bo i tak sądy nic nie zdziałają.

Panowie z ADACO.

Nie lepiej zrobić promocję chińskich klonów na zasadzie rejestracji (jak kiedyś zrobił Microsoft?).

Np.

Klon zarejestrowany,odczyt błędów .

Kasowanie ,adaptacja np.

5pln/dzień

10pln,tydzień

itd....

Może w końcu zatrybicie (adaco) że nikt do odczytania błędów 1X w miesiącu nie zainwestuje 1800???

Na klonach tracicie ,a możecie sporo zarobić.....

Problem z fejsem z głowy...a zarobek jest.

Każdy na to pójdzie,aktualizacja jest ,kasa u Was też.

"Jak nie możesz czegoś zwalczyć - to na tym zarób"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie z ADACO.

Nie lepiej zrobić promocję chińskich klonów na zasadzie rejestracji (jak kiedyś zrobił Microsoft?).

Np.

Klon zarejestrowany,odczyt błędów .

Kasowanie ,adaptacja np.

5pln/dzień

10pln,tydzień

itd....

:ok:ok:ok

 

Tylko że to jest Polska właśnie (niestety)

 

Kiedyś z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje licencja na program Polski Vag 4.9 i VCDS Lite

Polski Vag 4.9 ok 400zł

VCDS Lite 99$

 

Więc sprawa jasna że chyba każdy wybrałby program tańszy i pod względem funkcjonalności i dostępnych materiałów pomocniczych lepszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jesli chodzi o Long Coding i Auto Scan co jest problemem przy niektórych klonach, to trzeba wyodrębnić sterowniki najnowsze(oryginalne) przed zmianą przez R-T czyli np z wersji 11.11 i podmienić je w zainstalowanej dedykowanej wersji VCDS i wtedy zainstalować fejs i problem długiego kodowania zostaje rozwiązany.

Ale to tak na marginesie.

Pozdrawiam

 

Czy to chodzi o ta podmiane plików w katalogu programu ? :P Program w wersji EN wcale mi nie przeszkadza, a nawet wolę, wiedząc jak wyglądaja czasami nasze spolszczone wersje czegoś... lepszy EN.. tym bardziej, ze jest stabilniejszy :) to już wogóle...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to chodzi o ta podmiane plików w katalogu programu ?

Tak :D ale pod warunkiem że jet na układzie FT BL i ma firmware pod wersje Beta

 

A wracając do tych fejsów z "Waszego " linku to teraz zajrzałem na stronkę i poczytałem opis na stronie i wygląda mi to na normalne klony które można kupić u chińczyków tylko pewnie ze zmienionym i zmodyfikowanym firmware (jesli prawdą jest to co piszą, a kolega zacytował pare postów wyżej) pozbawionym ścieżki aktualizacji .

Najbardziej stabilna wersja EN to 11.2 Beta, pozostałe wersje są mnie stabilne i po wymianie plikow sterownika na ori np z 11.11 chodzi to dośc przyzwoicie.( testowałem od chińczyków z takim firmware pod Beata i na układzie BL)

 

A tak na marginesie to ciekawi mnie dlaczego umieścili taki komunikat

 

"Uwaga: Absolutnie odradzamy stosowanie oprogramowania pobieranego ze stron firmy ADAKO"

 

skoro piszą że współpracuje z wersją VCDS 10.63 PL bez zagrożenia

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok

 

Tylko że to jest Polska właśnie (niestety)

 

Kiedyś z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje licencja na program Polski Vag 4.9 i VCDS Lite

Polski Vag 4.9 ok 400zł

VCDS Lite 99$

 

Więc sprawa jasna że chyba każdy wybrałby program tańszy i pod względem funkcjonalności i dostępnych materiałów pomocniczych lepszy

 

No właśnie.

Moim zdaniem lepiej "często jeść małą łyżeczką" niż "dużą się udławić"

 

Moim zdaniem Adaco mogło by coś zarobić,sklecić forum z prawdziwego zdarzenia i biorąc pod uwagę ile mamy na forach ludzi z VAG-a

to interes by się kręcił .

Myślę że sporo ponad dziesiąt-tysięcy..

Passat,Audi,Seat,Skoda i oczywiście + pod-fora danych modeli.

I teraz policz.....1000 osób/dzień po 5pln.....

Ale lepiej wynajmować prawników za XXX$ na walkę z piractwem....Po co? Jak można zarobić.

PORAŻKA!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"często jeść małą łyżeczką" niż "dużą się udławić"

Świete słowa ,ale niestety w takich sytuacjach wychodzi właśnie polska mentalność

 

Adaco mogło by coś zarobić,sklecić forum z prawdziwego zdarzenia i biorąc pod uwagę ile mamy na forach ludzi z VAG-a

 

Pewnie tak i zrobić coś na jak amerykanie Ross-Tech wiki czy niemcy Vag Com Wiki.de

Ale u nas poco:sciana

 

Myslę że taka mentalność jeszcze długo sie nie zmieni, a szkoda.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak na marginesie to ciekawi mnie dlaczego umieścili taki komunikat

 

"Uwaga: Absolutnie odradzamy stosowanie oprogramowania pobieranego ze stron firmy ADAKO"

 

skoro piszą że współpracuje z wersją VCDS 10.63 PL bez zagrożenia

 

to taki chiński "chłyt matetingowy" dla każdego inna bajka, co bardziej naiwnym wciskają jeszcze kit, że to oryginały z lewego źródła :) byle by klient kupił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DHgate.com i tam wpisz sobie vagcom 11.8 na przykład,czy jaki tam chcesz inny.

Chce taki interfejs przy pomocy ktorego moge sprawdzic bledy, czyli co sie stalo temu misiu, donaldu tusku :)

Jakby ten sam kabel pozwolil na przeprogramowanie po dolozeniu np innej kierownicy to juz w ogole kupa szczescia.

Czyli ten VAGcom 11.8 jest idealny do moich potrzeb?

 

 

 

Jeśli naprawdę zastanawiasz sie nad klonem to radze przeczytać te 100-t stronicową lekturę

W garazu podziemnym i tak nie mam wifi a interefejsu pewnie raz na rok uzyje.

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jest gdzies w sieci dokumentacja z rysnkunkami (oryginalna VW) jak sie naprawia konkretne rzeczy w naszych passatach?

Jest platny dostep erwin, ale na rok to 10kzl ! :)

Jakich keywords uzyc, zeby to wyguglac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W garazu podziemnym i tak nie mam wifi a interefejsu pewnie raz na rok uzyje.

Teraz wiesz o co chodziło z "internetem" :)

 

Jest gdzies w sieci dokumentacja z rysnkunkami (oryginalna VW) jak sie naprawia konkretne rzeczy w naszych passatach?

Nie ma konkretnych instrukcji.Szukajka na forach.

Jest platny dostep erwin, ale na rok to 10kzl !

To w VAG-u naprawdę niewiele Ci pomoże...

Nawet jeżeli błąd nie będzie dla Ciebie zrozumiały ,to wklejasz w Google i masz odpowiedzi.

 

Ps.Często błąd nie jest błędem! Tak interpretują warsztaty i ASO naciągając klienta na zbędne koszty.

 

Po prostu trzeba rozsądnie interpretować i zdać się na doświadczenie kolegów z forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem się podzielić wrażeniami po zakupie kabla ze strony "http://www.e-service.info.pl/index.html" omawianego kilka postów wcześniej.Pobawiłem się nim pół godzinki jak na razie i w tym czasie posprawdzałem błędy i przekodowałem sobie nim spryskiwacze ksenonów:). VCDSem w wersji PL można bez problemu sprawdzać i kasować błędy i inne rzeczy pewnie też.....Przekodowanie już nie poszło na tej wersji programu (tak jak pisał sprzedawca że wersja PL jest ograniczona) ... ale bez problemu zrobiłem je sobie na wersji 11.3.0 :) Więc jak na chwilę obecną jestem zadowolony z kabla .....

Ps. mimo ciągłego połączenia z netem kabel nie został "zabity" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jakoś nudno w temacie! Jaki byście polecili kabelek do B6?Ale taki najlepszy z najlepszych! :cool

!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś dobry kabelek do B5 FL z aledrogo polecicie:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jakoś nudno w temacie! Jaki byście polecili kabelek do B6?Ale taki najlepszy z najlepszych! :cool

!

No wlasnie. Ja tez bym chcial taki najlepszy z najlepszych.

Zeby mozna bylo paska sprawdzic i na plazy i w gorach.

 

Zeby mial kolorowe migajace diodki i dzialal na solarne dziunie. Jak by wydzielal jeszcze feromony pudziana to juz w ogole luksus.

 

Dobrze zeby mozna nim bylo paprykarza otworzyc i pralke wyregulowac (wzgledem podloza).

 

Nice2have zeby lubil psy (najlepiej yorki i labradory) i chodzil za mnie w niedziele do kosciola.

 

Cena max 100 milionow dolarow zimbabwanskich.

 

 

Gdzie taki qpic? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie. Ja tez bym chcial taki najlepszy z najlepszych.

Zeby mozna bylo paska sprawdzic i na plazy i w gorach.

 

Zeby mial kolorowe migajace diodki i dzialal na solarne dziunie. Jak by wydzielal jeszcze feromony pudziana to juz w ogole luksus.

 

Dobrze zeby mozna nim bylo paprykarza otworzyc i pralke wyregulowac (wzgledem podloza).

 

Nice2have zeby lubil psy (najlepiej yorki i labradory) i chodzil za mnie w niedziele do kosciola.

 

Cena max 100 milionow dolarow zimbabwanskich.

 

 

Gdzie taki qpic? :)

Uważacie że takie zaśmiecanie wątku jest komuś przydatne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważacie że takie zaśmiecanie wątku jest komuś przydatne?
No oczywiście że nie :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat Zamieszczone przez topek Zobacz posta

No wlasnie. Ja tez bym chcial taki najlepszy z najlepszych.

Zeby mozna bylo paska sprawdzic i na plazy i w gorach.

 

Zeby mial kolorowe migajace diodki i dzialal na solarne dziunie. Jak by wydzielal jeszcze feromony pudziana to juz w ogole luksus.

 

Dobrze zeby mozna nim bylo paprykarza otworzyc i pralke wyregulowac (wzgledem podloza).

 

Nice2have zeby lubil psy (najlepiej yorki i labradory) i chodzil za mnie w niedziele do kosciola.

 

Cena max 100 milionow dolarow zimbabwanskich.

 

 

Gdzie taki qpic?

Uważacie że takie zaśmiecanie wątku jest komuś przydatne?

 

Ryszard ,ale sam zobacz .....ile można wypisywać i podawać linków.

Ludziom nawet nie chce się cofnąć 3 strony wstecz nie mówiąc o przeczytaniu całego wątku.

Wszystkim nerwy puszczają... ,ale zawsze lepiej w tę stronę (śmieszniej) niż gdyby miały przekleństwa lecieć.

Ps.przynajmniej jeden "luzujący" wpis w tym temacie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ...

To mój pierwszy post na tym forum więc wszystkich pozdrawiam. Przeczytałem, prawie cały wątek ale albo niema albo mi umknęła informacja jaki kabelek kupić, który da mi największe możliwości i z jakim softem. Wyczytałem że passat 3B jak ma 3 piny to kabelek KKL a 3BG ma 7 pinów to CAN.

Posiadam passat 3B z silnikiem ATJ, pierwsza rejestracja maj 2000 a w OBD2 mam 5 pinów.

Dla jasności zaznaczyłem które to piny, z góry dzięki i pozdrawiam...

 

 

OBD2.jpg

 

ps. opis pinów znalazłem w necie i mam nadzieje ze jest poprawny.

Edytowane przez spiochu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności