Skocz do zawartości
vwiater

Interfejs OBDII jaki wybrac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

od ostatniego czasu jak zaglądałem do tego tematu, to przybyło trochę stron, ale do rzeczy, jaka jest różnica miedzy HEX+CAN ,a K+CAN, z tego co się naczytałem z różnych źródeł to ten pierwszy niema linii K, czyli starsze auta odpadają. osobiście mam →takie gniazdo ←.

 

Czyli jest linia K , jak i CAN, Brak linii L .

 

Wyglądało by że HEX+CAN pasuje tak jak K+CAN, to dlaczego za ten pierwszy "śpiewają sobie " dobre 400pln więcej ?

Czego nie dostrzegam , co jest tak oczywiste?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, jesteś ofiarą chorych opisów z Allegro, gdzie podają, że Commanderami można diagnozować w pełni auta.

 

HEX+CAN jak to nazwałeś to jest coś takiego: http://www.vag-com.pl/huc.html wraz z softem o nazwie VCDS,

K+CAN jak to opisałeś, to wczesna wersja VAG Commandera: http://www.abritus72.com/vagcommander.html z dedykowanym softem, jak widzisz już w wersji 6.6, a nie 1.4 jak widać na Allegro.

 

Generalnie oba kable (HEX-USB+CAN oraz starszy Commander, czyli K+CAN Commander) działają w oparciu o k-line oraz magistralę CAN (mowa o sygnałach w OBD2). Linia L nie jest kluczowa.

 

Skąd różnica w cenach? Zakładam, że podając te ceny mówimy o klonach, powód jest prosty, Ross Tech zrobił kawał dobrego kabla diagnostycznego z naprawdę dobrym softem, który gdzieś kiedyś chinole sklonowali i puszczają to na rynek w super cenach w stosunku do oryginału, poza tym sytuacja jest podobna jak z Unidenami 510 i 520 na Allegro, zniknęły, a gdy się pojawią ceny stają się chore. Commandery (Arbitrus72) widać nie przejmuje się, że jego klonowane produkty co prawda w starszych wersjach zalewają rynek i na razie nic z tym nie robi, Ross Tech a konkretnie ADAKO (polski dystrybutor) prowadzi już walkę z podróbkami.

Generalnie Commander i VCDS (HEX-USB+CAN) to dwa różne produkty w pewnym stopniu pokrywające się w funkcjonalnościach.

 

Poza tym Commandery mają ciekawą funkcjonalność, którą zaskarbiły sobie zwolenników na polskim poletku, pozwalają grzebać w EDC15/16, a tam jak wiadomo nie tylko są mapy dla silnika, ale też magiczne zdublowane cyferki z blatu. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak "legalny pirat" :/

To znaczy jeśli kupił bym → najtańszy← Commander to nie ustępuje on tym droższym, czy lepiej szukać już takiego na → RS232← [ bagatela 700pln + ], czy jednak może HEX-USB+CAN. Generalnie poszukuje fejsa którym jest możliwość sprawdzenia przebiegu z ECU, adaptacja sterowników i ewentualnie robienia logów.

 

Jeszcze jedno pytanie, czy oba te fejsy poradzą sobie ze starszymi autami, czy potrzebny jest jednak KKL?

 

 

ps: Miał ktoś →z tym ← do czynienia, jak to sprawuje i co to tak naprawdę potrafi, jak by nie było firma słynie z "dobrych" bajko-opisów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

timo66, wybacz, ale teraz troszeczkę zamiksowałeś, gdyż podałeś linki do jeszcze innego typu sprzętu, sprzętu do tzw. chip tuningu, czyli odczytu i prawdopodobnie prawidłowego zapisu w pamięci sterownika EDC15/16. Te kable nie służą do diagnostyki.

Generalnie all-in-one to HEX-USB+CAN, który pozwala na sprawdzenie przebiegu z EDC15/16 i ostatnie wypust VCDS 90x pozwala zarzjrzeć do EDC17. Działa ten kabel w oparciu o wszystkie możliwe protokoły transmisji przez OBD2. KKL opiera się na starym sofcie czyli VAG-COM 311.2/409 więc możliwości jego chociażby z racji wersji są znacząco ograniczone szczególnie jeśli chodzi o nowsze auta, czyli chociażby magistrala CAN w OBD2 jest dla niego niezrozumiała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ups ,

czyli sprawę załatwi →Euroscan←, w sumie ten KKL to koszt 20pln

 

sipowitz dzięki za cierpliwość wyrozumiałość i oświecenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, timo66, Ty archeologu... :D Euroscan to zupełnie inna inszość, znaczy to taki pomysł z dawnych czasów, miał służyć do diagnozy praktycznie każdej marki pojazdu, jednak okazuje się, że jest rozwiązaniem zawodnym, oprogramowanie jest na poziomie elementarnym, po prostu niewypał. W przypadku niektórych marek jest jako jedynie. Do grupy VAG zdecydowanie nie. ;)

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh , muszę się jeszcze przespać, bo za dużo się naczytałem bajek z ALEBADZIEV.

 

Czy to jest najtańsza opcja? →LINK←, a jeśli tak to czy nie lepiej jakiś skaner kupić? Czy po prosu w tych cenach → skanery← są odległe o lata świetlne od fejsa + laptop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, Commandera 1.4 widziałem już od niecałych 100 pln, KKL najtańszy coś z przedziału 30-50 pln.

Skaner? Kwestia gustu, mnie nie przekonuje, wole lapka z kablem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze takie pytanie :

czym są różnice w budowie interfejsu COMMANDERa dla wersji 1.4 a 3.0 poza cena, czy to tylko kwestia softu?

Różnica jest we wsadzie kabla jak i samym sofcie, choć w przypadku klonów na 1.4 udaje się odpalić inne, wyższe skraczone wersje. Generalnie klony Commanderów są nieudolnie zrobione, co oczywiście nie znaczy, że np. 1.4 nie da się zagmerać w EDC15. ;) W wersji 3.0 i wyżej był kluczyk sprzętowy, Chinole również go dają. ;) Widziałem też dziwne zagrywki handlarzy na Allegro, sprzedawali 1.4 z softami 3.0, lecz generalnie były to tylko zmienione numerki wersji na belce tytułowej programu. :(

KKL powinien wystarczyć

Potwierdzam. Do tego zwitaminizowany soft 311.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tymczasowo VAG COMMANDER 1.4 (CHINA) FULL innymi słowy VAG-K+CAN.

 

Od wczoraj sprawdziłem kabelek na 5 autach.

Passat 2001 Odczyt wsadu licznika ok. ECU NIC

Passat 2002 Nie odczytał całego wsadu (2 adresy i się wyłożył)

Passat 2001 to samo co w 2002

Passat 2003 Odczytał wsad licznika i ECU (wartości zgodne z książką serw. i wydrukiem ASO)

Golf 2005 Połączył się z modułami niestety nie odczytał błędów w ECU i nie chciał skasować, dodatkowo odczytał licznik z kilometrażem 1120000 (tak nie pomyliłem się milion sto dwanaście tysięcy km) dodam, że te auto gościu ma od nowości i na blacie jest około 44tyś km.

 

Nie polecam. Dostałem się na testy, jeszcze jutro pobawię się fejsem i oddaje. Precz z chińszczyzną.

 

Kabel był kupiony od tego gościa:

Loki_wawa

Edytowane przez lukisio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się przejawiają kaprysy chinoli, niestety... :( Kup 3.0 będzie mniej humorzasty.

 

Co do sprzedawcy, to jest właśnie mistrz "marketingu". Zerknijcie na opis jakieś screeny VWToola i inne głupoty dołącza, robi ludziom wodę z mózgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się przejawiają kaprysy chinoli, niestety... Kup 3.0 będzie mniej humorzasty.

 

Co do sprzedawcy, to jest właśnie mistrz "marketingu". Zerknijcie na opis jakieś screeny VWToola i inne głupoty dołącza, robi ludziom wodę z mózgu.

Ja go nie kupiłem a dostałem na testy od kumpla co go kupił :P Ma go odesłać :P Na szczęście sprzedawca problemów nie robi. Tak wynika z rozmowy telefonicznej.

 

Dodatkowo VW TOOLS nie ma skorej ilości błędów :P Badziewie i tyle.

 

Lepiej zainwestować i kupić http://www.vcds.pl/index.php?mod=sklep&item=6 luba coś podobnego polskiego wyrobu: VCP + K line

 

I wtedy można bawić się w grubsze rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW Tool to oczywiście zabawka, nawet w porównaniu z VAG-COMem 311.2, niestety :(

VCDS wiadomo, górna półka, nie podlega dyskusji, co do VAG Can Pro jest on tworem producenta swego czasu bardzo nieduanego i wyśmiewanego Polskiego VAGa. Producent zrehabilitował się, poczynił znaczny postęp, produkt jest naprawdę dobrze zrobiony, szczególnie dla osób, które nie czują się w ramkach, tabelkach, numerkach kodowań, jak ma to miejsce w VCDS, w VCP są gotowe procedury adaptacyjne, wybierasz gotową procedurkę, np. wycofanie tylnych tłoczków w Passacie B6 i po sprawie. W VCDS wygląda to troszeczkę inaczej, trzeba na piechotkę. Na forum OBD2 jest kawał wiedzy na temat tego produktu, naprawdę warto przynajmniej zapoznać się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
→TU← taka mała ciekawostka , jak by ktoś szukał COMMANDERA 6.3 z fejsem :) Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

→TU← taka mała ciekawostka , jak by ktoś szukał COMMANDERA 6.3 z fejsem

To jest cena za oryginał, nic nadzwyczajnego... :)

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś namiar na jakieś klony 805 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje fejsu, dzieki ktoremu zczytam PIN do immo z nowszych aut grupy VAG (CAN), myslalem o zakupie http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=285 tego fejsu (chyba ze to jest to samo co ta tansza chinszczyzna na allegro). Chodzi mi glownie o kodowanie kluczy.

 

BTW:

Sipowitz pisalem do Ciebie na GG, ale nie odpisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,mam problem z moim paskiem otóz przy zamykaniu go z pilota domykanie szyb działa ale nie mam dzwieku syreny a chcialbym go mieć, z tego co wyczytałem na forum to mozna zrobic za pomoca vaga tylko ze ja nie mam kabla i nie mam pojecia jaki kupic,mozecie cos poradzic,ewentualnie od kogo mozna kupic taki kabel?? moj pasek jest z 99 roku silnik 110 AFN

Przeczytałeś ten wątek ze zrozumieniem?Przecież tu masz kilka odpowiedzi na swoje pytanie,np:posty moje lub kolegi Sipowitz,twój pasek nie jest jakimś ewenementem żebyś potrzebował jakiegoś unikalnego kabla.:)Każdy KKL,na alledrogo jest multum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jacy ludzie stają się leniwi, nawet nie chce się poprzeglądać, tylko sru... podać na tacy + błagalny ton. Wypadałoby zamknąć i deczko oczyścić już ten wątek, bo chyba praktycznie wszystko co najważniejsze zostało powiedziane w kwestii kabli diagnostycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności