Skocz do zawartości
scubi206

przyblokowane hamulce z przodu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

może ktoś z forumowiczów miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać.

otóż mam passata kombi 1.8T z 2001 roku i problem dotyczy hamulców, po prostu klocki przednie nie odbijają i auto jedzie cały czas jakby na hamulcu. dodam że sprawdzane były tłoczki, prowadniczki klocków oraz przewody elastyczne i wszystko jest ok. dziś samochód stał 3 godz. w ASO Bursiak w Łodzi i panowie nie potrafili mi powiedzieć co jest grane, stwierdzili tylko że pompa ABS jest sprawna. dodam jeszcze że nie świacą się żadne kontrolki i brak błędów VAG.

Może ktoś ma jakieś pomysły.

Bedę wdzieczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paluch

Ja kupiłem paska i tłoczki hamulcowe były zardzewiałe (Helmut chyba hamował nogą) - dziwne.

Po jakimś czasie jeden z nich stanął i nie odbijał. Niestety przegrzałem tarcze.

Wymieniłem oba tłoczki (prawy i lewy) i teraz śmigam.

A swoją drogą to ciekawe że te tłoczki zardzewiały pracując w płynie hamulcowym. :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno u mnie tłoczki są sprawne. zresztą mało pradopodobne żeby przyrdzewiały dwa naraz z przodu a z tyłu nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

scubi206, Ty musisz swiedzieć na pewno a nie prawdopodobnie. W hamowaniu nie ma kompromisów. Możesz się zatrzymac albo wjechać komuś w coś :-)

Jeżeli sam/sama nie czujesz się na siłach sprawdzić i naprawić to jedź do mechanika. Wybierz tylko inny warsztat.

 

Najbardziej prawdopodobne problemy znajduja się w okolicy zacisków.

 

A tak na marginesie to zły warsztat który wypuszcza klienta od siebie z niesprawnymi hamulcami....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paluch

Prawdopodobne bo u mnie tak było. Sam widziałem bo zawsze wsadzam nos w każdą odkręcaną śróbkę na warsztacie. To dobre źródło wiedzy. Już 8 lat w jednym warsztacie - tam raczej pracują nie mechanicy a koledzy.

Tył śmiga do dzisiaj na starych tłoczkach.

Oczywiście u Ciebie może być inna przyczyna i pewnie jest skoro tłoczki sprawdzili ale od wiedzy głowa nie boli.

Jak się z tym uporasz to podziel się wiedzą. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyprowadzalem auto od mechanika to hamulce dzialaly idealnie po około 1 dniu znowu się przyblokowały. nie ma raczej niebezpieczeństwa żeby wjechać komuś w coś bo jak wrzucę luz to auto samo się zatrzymuje dość szybko i właśnie w tym tkwi problem. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz hamuje ale czy dasz głowę że za chwile z powodu tej awarii nie przestanie hamować? :-)

Logicznie patrząc to jezeli hamowanie nie jest skutkiem korozji zacisków, tłoczków itp, jezeli tylne hamuja OK to pozostaje tylko odcinek łączący przednie hamulce z pompą i sam rozdzielacz hamowania.

Innej drogi nie ma :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie tez się wydaje że to nie jest jakaś bardzo skomplikowana usterka a mimo to panowie w ASO diagnozują juz drugi dzień :-) zobaczymy co wymyślą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pompka hamulcowa nie jest zapchana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

Jeżeli zaciski cofają się luźno i nie ma rdzy na tłoczkach to zostają tylko klocki i pompa.

Blokuje tylko przód ? czy tył też? Bardzo często klocki zapiekają się.

jeszcze jedno ,- zrobiło ci się to raptownie czy z czasem było co raz gorzej? i czy dwa koła blokują z taka samą siłą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blokuje tylko przód, stało sie to chyba z biegiem czasu, jedno kolo blokuje bardziej drugie mniej - diagnoza serwisu - pompa - koszt z wymianą 1000 zł :) zrezygnowałem i postanowiełem kupić używaną (okoo 150-200 zł) wtedy pan w ASO powiedział że jeszcze rozbiorą pompę i popatrzą. zadzwonił wieczorem że auto spawne i do odbioru. odebrałem zapłaciłem 330 zł i miało być ok. "miało" ale było tylko do następnego dnia. teraz czekam na pompę (ma przyjść w poniedziałek) a ASO ma mi oddać moje 330 zł :-) dobrze że chociaż problemów nie robili tylko kazali przyjechać z fakturą po pieniążki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może rozdzielacz siły hamowania jest przyblokowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak obiecałem piszę co było przyczyną.

otóż szwankowała pompa hamulcowa- nie mylić z pompą ABS-u

 

Koszty w ASO:

- pompa (bez serwa) 680 zl

- wymiana 300 zł :-)

 

Moje koszty:

- pompa (bez serwa) 200 zł

- wymiana 50 zł

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:zalamany:

no teraz najlepsze

DZISIAJ ZNOWU TO SAMO - lewe koło przyblowowane.

rece opadają

macie jakieś pomysły ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w dwóch pasatach z blokowaniem kół przednich : w pierwszym przyczyną było zapowietrzenie w rurce do prawego koła chociaz pedał hamulca na to nie wskazywał, w drugim przyczyną był przytkany giętki przewód do cylinderka i nie pozwalał na wyrównanie ciśnienia po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Można to wziąć pod uwagę!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten elastyczny przewód właśnie dziś wymieniłem, układ odpowietrzony - sytuacja bez zmian

:zalamany::zalamany::zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waski78_2005

Witam, nie wiem czy całkiem na temat, ale skoro ... to się podepnę pod wątek.

Mam passata B3 1.9 td 91r, w prawym przednim zacisku był ukręcony odpowietrznik, więc nici z odpowietrzania, a ponadto jeździłem sobie przez 3 lata bez szwanku jeżeli chodzi o hamulce, i się skończyło. Ten że zacisk jak się zaczął blokować to myślałem że się coś pod autem smaży. Prawe koło gorące nie mówiąc już o kopcących klockach. Kupiłem z allegro zaciski komplet, na dwa koła, żeby było jednakowo (Lucas), tłoczki z wżerami, to też je wymieniłem na nowe, zestaw naprawczy (oringi, osłonki itp),przewody elastyczne nowe, wszystko elegancko. Jakoś dojechałem do znajomego mechanika, po wymianie zajechałem sobie na rolki i OT CO??? Miało być super, koła co prawda nie blokują się, siła hamowania dość dobra ale pan mi oznajmia że opory toczenia lewego (bardziej niż prawego) koła są dość istotne. I tu panie i panowie pytanie. Jeżeli wszystko było wymienione, przesmarowane ( ATE do zacisków) prowadnik itp., klocki nowe i tarcze , to czemu do jasnej chol...ry te koła kręcą się tak "ciasno", Czy minimalnie za słabo odpowietrzony układ ( choć nie wyczuwalny podczas hamowania) może być przyczyną że tłoczek się nie chce chować? Nie mam już siły szukać przyczyny, no a mechanicy wręcz przeciwnie... przecież chodzi o kasę. Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przyczyną blokowania hamulców było zalane serwo ... a później beznadziejnie wymienione tarcze i klocki ... nie były wyczyszczone i przesmarowane zaciski ... serwo odwodniłem a zaciski sam rozebrałem wyczyściłem wiertarką ze szczotką drucianą, nasmarowałem prowadnice smarem miedziowym i zmieniłem klocki ... od tej pory ZERO kłopotów z hamulcami - zero oporów na luzie po równym się toczy i toczy ...

musze dodać, że wymieniłem też płyn hamulcowy na nowy w ASO skody...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja również miałem takie cyrki. Okazało się, że przyczyna leży w zalanym latem serwie. Po wymianie nówka sztuka układ hamulcowy.

 

Po wymianie rozebrałem swoje serwo razem z mechanikiem i membrany były dziurawe. Któraś z nich odpowiada za cofanie płynu hamulcowego po zdjęciu nogi z pedału, no i właśnie przez tą dziurę w membranie były takie cuda.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności