zwkrz Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2009 Witam, Panowie, bo mam lekki mętlik od postów, kto powie zdecydowanie co ile wymienia się u mnie w automacie olej w skrzyni ? co 100tys ? nigdy ? Silnik AVB 101 KM i prosty 4-ro biegowy automat. ? ? A gdzie w niej sprawdzić poziom oleju ? ? rozgrzać skrzynie do ok. 50 C .... i w co zajrzeć Bardzo prosiłbym o dokładną lokalizację jakiejś śruby / miarki do tego celu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2009 http://www.autojozefow.pl/?gclid=CMDJlM3ZjpsCFVOK3godxTY5ow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #3 Napisano 16 Czerwca 2009 hmmm...to nie masz bagnetu,żeby zmierzyć poziom oleju??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #4 Napisano 16 Czerwca 2009 dzięki, potwierdziło się to co myślałem co 100 tyś. Tylko gdzie dla pewności sprawdzić ten poziom oleju w skrzyni ??? dlatego ten post bo miałem nieduży wyciek spod jednej śruby od miski ( zerwany gwint przez poprzednika ) i zawsze widzę, że jest tam mokro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2009 pozwolę sobie ponowić pytanie: ? ? A gdzie w niej sprawdzić poziom oleju ? ? w skrzyni automatycznej ktoś wie w AVB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2009 (edytowane) ? ? A gdzie w niej sprawdzić poziom oleju ? ?w skrzyni automatycznej Mogę ci powiedzieć jak sprawdzam poziom oleju w mojej służbowej T4 (nie ma bagnetu). Wjeżdżam na kanał rozgrzewam silnik, od czoła miski olejowej skrzyni jest korek wlewowy oznaczony na czerwono, który odkręcam (na pracującym silniku), odkręcam korek spustowy (otwór przelewowy spustu jest powyżej dna miski olejowej, forma rurki) i dolewam oleju do momentu przelania przez spust. Ot i cała filozofia. Filozofią jest zalać olejem który jest w skrzyni Jeśli masz oryginał to kupujesz w ASO olej do twojego auta i po sprawie a jeśli wlany masz inny olej to już problem bo nie można mieszać olejów. Zmieszanie dwóch rodzajów oleju prowadzi do zmian jego właściwości co może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni. Edytowane 17 Czerwca 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2009 dzięki J@ceq ale u mnie nie widzę właśnie takiego korka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2009 A możesz podać dane skrzyni? Ludzie na forum mają ETKi i wg nich można poszukać korka. Ja znalazłem rysunek do skrzyni 4-biegowej i 5-biegowej ale oprócz tego są ich różne oznaczenia. Sprawdź we wlepce i wrzuć na forum a wówczas znajdziemy rysunek, no chyba że ktoś wcześniej powie gdzie znajduje się korek. ---------- Post added at 10:11 ---------- Previous post was at 09:56 ---------- Jeszcze dopiszę, jak mi się przypomina to w którymś temacie ktoś wrzucał fotkę korka w okolicach półośki ale nie dam sobie głowy obciąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #9 Napisano 17 Czerwca 2009 Jeszcze dopiszę, jak mi się przypomina to w którymś temacie ktoś wrzucał fotkę korka w okolicach półośki ale nie dam sobie głowy obciąć. Ten korek w okolicach poloski to wchodzi dio skrzyni ale nie jako olej do skrzyni tylko jako przekladniowy czy cos takiego.. Z tego co pamietam.. nawet u siebie to przerabiałem.. jesli mzoe cos pomoc tak to wyglada w tiptronicu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2009 (edytowane) jesli mzoe cos pomoc tak to wyglada w tiptronicu:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947 dzięki stifii - opis rewelacyjny, po znalezieniu korka w moim AVB reszta czynności będzie ta sama. Będę to sprawdzał w tą sobotę. Jak tylko znajdę dane mojej skrzyni to je wrzucę tutaj, może ktoś wtedy od razu z ETK-i określi położenie tego korka. Edytowane 17 Czerwca 2009 przez zwkrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #11 Napisano 18 Czerwca 2009 dzięki stifii - opis rewelacyjny, po znalezieniu korka w moim AVB reszta czynności będzie ta sama. Będę to sprawdzał w tą sobotę. Jak tylko znajdę dane mojej skrzyni to je wrzucę tutaj, może ktoś wtedy od razu z ETK-i określi położenie tego korka. ... juz wszystko się wyjaśniło. Ja mam skrzynię 01N 4945 i w/g opisu korek jest dokładnie też w tym samym miejscu co pisał stiffi : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947 Reszta czynności jest prawie taka sama przy sprawdzeniu i wymianie oleju ponieważ, na stonie niemieckiej piszą jeszcze taką ciekawostkę (o rurce do wlewania oleju do skrzyni ): http://www.automatik-getriebe-berlin.de/automatikgetriebefaupel/audi/oelk01N.pdf przy tych skrzyniach 4-ro biegowych typu 01N śruba kontrolna jest właśnie w tym samym miejscu co już wiadomo z postu stiffi, otwór do wlewania jest z lewej strony zakończony czerwonym korkiem - Przed włączeniem silnika zalać ok. 4 l oleju do automatu - silnik włączyć - śrubę kontrolną z dołu wykręcić i dalej napełniac aż do momentu kiedy się zacznie przelewać przez ten korek kontrolny - przy całkowitej nowej wymianie poruszać biegami i ponownie sprawdzić poziom oleju - temp. skrzyni nie może przekroczyć 50 C !!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotsky Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2010 Witam, od razu przyznaje, ze pojecie o samochodach a juz o skrzyniach automatycznych mam znikome. Problemy mam 2 wiec zaczynam: 1. Jak nie zostawie auta na hamulcu recznym a poczuje, ze samochod zalapal hamulec z pozycji skrzyni (P) - i tutaj juz widzicie, ze jestem laikiem, bo nawet opisac tego dobrze nie potrafie - to pozniej jak wlacze silnik, to aby zmjienic polozenie dzwigni na ® bo ten jest pierszy a reszta juz idzie delikatnie, to musze uzyc troszke sily aby to zrobic. Czy takie zaczowanie jest normalne, bo gdy zaciagne hamulec reczny, to w wiekszosci przypadkow uzywac sily nie musze i jest wszystko cacy :-) 2. Od czasu do czasu, i nie znalazlem na to zadnej reguly jak odpale silnik i zaczynam jechac moja skrzynia na polozeniu (D) nie ma pierwszego i ostatniego biegu. Wystarczy, ze sie zatrzymam, wylacze i wlacze silnik i jest OK. Co moze byc przyczyna? Sprawdzilismy VAG-iem i pokazalo bledy: acceleration pedal Kick start -cos tam Czy moze byc to popsuty pedal gazu i powodowac bledy w skrzyni? Olej w skrzyni mialem wymieniony ok 32000km temu. Czy juz powinienem wymienic go ponownie? Jaki olej powinienem wlac? Filtr ma sie rozumiec takze trzeba wymienic! Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi. Pzdr Tomasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2010 masz walnięty czujnik pedału przyspieszenia i dlatego ci wariuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotsky Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2010 Rafale, wiec moglbym tylko wymienic ten czujnik, czy jmusialbym caly pedal? Czy problemy skrzyni biegow bylyby tym spowodowane? Pozdrawiam Tomasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2010 Ad1 to normalne. Ad2 skąd wiesz, że nie masz pierwszego biegu? Jakie są objawy? Poprawa po wyłączeniu/włączeniu sugeruje elektronike. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2010 http://img31.imageshack.us/img31/7359/pedagazu.jpgto ci powinno wyjaśnić sprawę myślę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotsky Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2010 Ad2 skąd wiesz, że nie masz pierwszego biegu? Jakie są objawy? Poprawa po wyłączeniu/włączeniu sugeruje elektronike. Objawy sa takie, ze bardzo "mulowato" rusza, a ze nie ma ostatniego biegu, nie wiem czy to 4 czy piatego biegu, to dlatego, ze przy jezdzie ok 70km/h i obrotach ok 2.5 tys obr nie zmienia biegu. Zatrzymuje sie, wylaczam i wlaczam silnik i wszytko smiga pieknie. Pzdr Tomasz ---------- Post added at 14:31 ---------- Previous post was at 14:25 ---------- http://img31.imageshack.us/img31/7359/pedagazu.jpgto ci powinno wyjaśnić sprawę myślę Rafale, z jakiegos powodu nie otwiera mi sie nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 16 Stycznia 2010 http://img16.imageshack.us/img16/7359/pedagazu.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotsky Zgłoś #19 Napisano 16 Stycznia 2010 Rafale, ale czy myslisz, ta dzwignia nozna gazu z modulem elektronicznym, i nawet nie jest taka droga, cyz jest powodem moich anomaliow ze skrzynia biegow? Pzdr Tomasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 16 Stycznia 2010 nie jestem pewien na 100% ale uważam ze to może być przyczyna w tym module elektronicznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach