Jump to content
szary_misiek

tuleja w tylnym amortyzatorze i luz w maglownicy

Recommended Posts

Witam mam problem mały z paskiem i się muszę poradzić.

Otóż ostatnio wymieniałem koła, żeby to zrobić pojechałem do kolegi mechanika (i dobrze zrobiłem, przynajmniej mi w wulkanizacji nie policzyli za tą przyjemność :P ). Obejrzał moje zawieszenie i doszedł do wniosku, że jest w dobrym stanie, trzeba wymienić gumy w tylnej belce, dokręcić troszkę łożysko jedno. Ale pojawiły się problemy sztuk 2.

Generalnie myślałem, że mam dobite amortyzatory z tyłu, mówił mi to zresztą poprzedni właściciel, otóż jednak okazało się, że amorki są jeszcze w całkiem dobrej kondycji, ze dwa lata jeszcze pośmigają, dobite są już jednak tuleje je mocujące. Co prawda z lewej strony duuuużo bardziej, no ale jak wymieniać to parami. No i tu jest właśnie problem. Byłem dzisiaj w motoryzacyjnym i mi powiedzieli, że te tuleje można dostać tylko z amorkami, że producent oddzielnie nie sprzedaje. No i co teraz zrobić, szukać tulei po szrotach? Da radę w ogóle je wyciągnąć ze starego amorka nie uszkadzając ich. No i kwestia jeszcze ich stanu, ale to na szczęście widać na pierwszy rzut oka.

Problem numer dwa. Mam jakieś luzy na maglownicy. Końcówki drążków są w dobrym stanie, nie ma luzów, generalnie są ładne, tylko właśnie ruszając kolumną widać luz w maglownicy, i wydaje sie, jakby nie trzymała prosto osiowości, tzn, miała luzy w kierunku osiowym. I też, problem, da się to jakoś wyregulować, czy trzeba szukać drugiej maglownicy i robić przekładki?

Pozdrawiam szary_misiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie tych tulejek nie ma, nawet w oryginale - od 2005 roku nie sprzedają już części do B2. Najlepiej wyjąć amora, zwymiarować i dobrać na wymiar w sklepie, myślę że podeszłaby od golfa, polo lub b3.

Luz na kierownicy to już ciężko wyrokować, może być na przegubach drążków, samej przekładni lub na krzyżakach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba pojadę na jakiś szrot wyciągnę tuleje starą z jakiegoś B2 jak znajdę i będę próbował znaleźć na wymiar. :)

A co do maglownicy to może nie dokładnie wytłumaczyłem.

Końcówki drążków są w porządku. Chodzi o to, że jak podnieśliśmy samochód żeby zmienić koło to złapaliśmy za tarcze hamulcową i zaczęliśmy trząść, chcieliśmy zobaczyć czy na końcówkach i tulejach nie ma luzów. Tam ich nie było. Jednak jak się dopatrzyliśmy łapiąc za drążek kierowniczy który idzie do koła i ruszając nim, widać, że przy łączeniu dwóch drążków, gdzie wchodzą do przekładni jest luz. Same drążki są w porządku, luz jest tak jakby w środku maglownicy, mocowanie tych drążków z przekładnią tak jakby lekko się w przekładni obracało.

Pozdrawiam szary_misiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jednak jak się dopatrzyliśmy łapiąc za drążek kierowniczy który idzie do koła i ruszając nim, widać, że przy łączeniu dwóch drążków, gdzie wchodzą do przekładni jest luz. Same drążki są w porządku, luz jest tak jakby w środku maglownicy, mocowanie tych drążków z przekładnią tak jakby lekko się w przekładni obracało.

Moim zdaniem to jest właśnie spracowany przegub drążka kierowniczego. On siedzi w tej harmonijce z gumy i tego nie widać ale czuć jak chwycisz to jabłko i będziesz ruszać drążkiem. W kwietniu wymieniałem u siebie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja odnośnie tych tuleji tylnego amortyzatora, jakie są objawy zużytych tuleji, idzie to sprawdzić?

Pytam bo własnie mam stuki w tylnym zawieszeniu a na dodatek jak wezme kołem poruszam to jest wyczuwalny luz. Obawiam się że to te tuleje.

A ja znalazłem same tuleje bez amortyzatora na necie.

http://moto.allegro.pl/item652395759_tuleja_belki_tylnej_passat_b2_1980_88_nowa_tanio.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam niema zadnego przegubu. chyba na oczy B2 nie widziales

na koncu drazkow sa tuleje metalowo gumowe poprzez ktore drazki mocuje sie do przekladni tym wspornikiem blaszanym

i rzeczone tulejki poprostu sie zuzywaja. do wymiany niestety w komplecie z drazkami

ewentualnie obejrzyj czy wspornik jest dobrze przykrecony do przekladni - u mnie byl luzny... od spodu maja byc na srubach mocujacych do przekladni wspornik nakretki, same drazki tez maja oczywiscie byc przykrecone poprzez ta blache z szpilkami i nakretki samokontrujące

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, byłem święce przekonany że jest taka sama przekładnia jak w golfie i b3 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

szkapa 88, nie wiem czemu, ale na tej aukcji co dałeś nie wyświetlają mi się zdjęcia, jednak z nazwy, to o inną tuleje chodzi. To co dałeś to tuleje belki tylnej, a ja szukam tulei amortyzatora.

nikusss, prawdę mówiąc nie rozbierałem przekładni, gumowej osłony tez nie zdejmowałem, myślałem, że ten przegub o którym mówił ormowiec jest właśnie gdzieś pod tym mieszkiem gumowym. Luzów na tej blaszce żadnych nie ma. Mocowanie jest w porządku. Obejrzałem sobie schemat przekładni, widać za późno bo ustrzegło by mnie to przed tą gafą. :) Luzy są na samej przekładni. Tak jakby jej ramie które łączy się z tą właśnie blaszką miało trochę luzu. Ciągnąc za drążki kierownicze troszeczkę obraca się wzdłuż własnej osi. No i tu pytanie właśnie czy da radę to jakoś wyregulować w przekładni, czy nie da rady a przekładnia do wymiany? Czy może to tak naprawdę nic strasznego i nie ma się czym przejmować.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Chciałbym się dołączyć do tematu, gdyż mam chyba podobny problem, tylko ze u mnie są dość dziwne objawy stuków przy skręcaniu, w szczególności przy manewrowaniu typu parking, skręcając na maxa w obojętnie która stronę coś stuka tak jakby coś zmieniało gwałtownie położenie, lecz dodam również że ruszając kierownica najmniejszy ruch prawidłowo przenosi na koła

Pytanie jeszcze w związku z tym, czy mogą to być górne mocowania które dość szybko w moim pasku siadają, ostatnio wymieniłem na febi, i padły po około tygodniu jazdy, może ktoś przetestował jakiejś lepszej firmy i mógłby polecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja w sumie stukanie też mam cały czas i to dokładnie takie jak opisujesz. Byłem na szarpakach, koleś oglądał, oglądał, nie doszedł o co chodzi. Wszystkie tuleje u mnie są git, w układzie kierowniczym też żadnego uszkodzenia nie znalazł. Przejechałem się z nim kawałek, doszedł do wniosku, że nie może określić usterki. Ale podejrzenie padło na przeguby. I się tak zbieram, żeby się do jakiegoś mechanika z tym kopsnąć. ;)

O jakie górne mocowania Ci chodzi? Wszak jest tylko wahacz na dole i kolumna u góry, chyba, że chodzi Ci o końcówki drążka kierowniczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładniej opisując to chodzi mi o poduszki amortyzatora w których jest łożysko a to sobie siedzi w kielichu, i to kurcze wymieniałem juz 2 razy, a po ostatniej wymianie to już totalnie kaplica bo jak wcześniej pisałem tydzień czasu i kaput.

Mówisz przegub, raczej wątpię bo gdy jest walnięty to terkocze przy skręcaniu, co swoją droga mi się objawia, z racji iż ostatnio poszła mi guma na nim i trochę go pociachał brud który sie dostał, wyczyściłem, wymyłem, nawaliłem nowego smaru, ale to juz nie to samo, czekam na nowy;)

A wracając do maglownicy to kurde troszkę sie przysłuchałem i może tak trochę od niej mi te stuki słychać( dodam ze zawieszenie i kierowniczy robiłem cale, prócz końcówek kierowniczego właśnie przy maglownicy, ale tam luzów nie zdiagnozowałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy