Skocz do zawartości
Slon

Aku padl w czasie jazdy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem paska b2 86 1.8 jest to moj pierwszy samochodzik w zyciu i do tej pory mnie niczym nie zaskoczyl...

 

Jednak dzisaj prawie pod samym domem na dosc stromym podjezdzie na 4 zaczalem tracic moc (jechalem dosc wolno za autobusem normalnie lece tam na 5 bez problemow) zredukowalem na 3 wszystko bylo ok przejechalem jakies 300-400 mi juz po plaskim i nagle mi wszystko padlo samochod stanal deba bez elektryki.

Po scholowaniu pod dom niemoglem go odpalic z kabli po przelozeniu aku do samochodu kumpla niebylo zadnego przeblysku zycia aku byl pusty nawet zegarek nie lapal po wlozeniu aku kumpla do mojego paska odpalil od pierwszego kopa.

 

Pytanie brzmi co moglo sie stac... czy mozliwe jest zeby aku tak poprostu padl? moze alternator nie laduje i sie rozladowal? jakies zwarcie?

niedysponuje niczym czym mogl bym sprawdzic prad co gorsza prostownikiem tez nie...

Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być tylko wina akumulatora, ale koniecznie sprawdź alternator. Miałem kiedyś podobnie, zaniki napięcia, wyłączanie radia w czasie jazdy, itp. Winnym tej sytuacji był alternator, a co ciekawe kontrolka ładowania nie zapalała się ani na chwilkę, pomijając świecenie jej przed odpaleniem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest mozliwosc ze sie alternator zepsół mógł sie spalic mostek prostowniczy albo lozysko

zwarcie bys wczesniej zauwazył przez słabniecie aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie byl za slabo naciągnety pasek napędu alternatora.Najpierw radio (normalnie włączone radio na FM wtedy bylo) wydawalo z siebie dzieki,jak by ktos zwolnil tempo odtwarzania,potem przygaslo podświetlenie i swiatła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na alternator. Mozliwe ze masz do wymiany ktoras z jego czesci np. szczotki, regulator napiecia albo diody :) Najlepiej jakbys mial jakis multi-meter (miernik) i sprawdzil czy alter podaje jakiekolwiek napiecie bo tak to jest wrozenie z fusow :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na regulator napięcia miałem kiedyś identycznie w Peugeocie na naładowanym aku pojechałem do szkoły (na parking musiałem już go wepchnąć) Postał tak pół dnia na słońcu i odpalił. W drodze powrotnej 3, 4 km od chaty umarł ponownie i trzeba było holować. 8 dych i przygoda się nie powtórzyła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Disaj powinienem miec prostownik jesli naladuje aku i dojade do roboty (8km) to mi elektryk sprawdzi czy mam jakies oznaki ladowania. Dodam jeszcze ze niedawno mialem mala krakse i spiecie ktore rozladowalo aku blachasz go na ladowal i od odbioru paska zrobilem jakies 70km. Wtej chwili na moim aku pali sie lampka atrapy alarmu ale gdy probuje cokolwiek wlaczyc to odrazu gasnie. A i jesli to pomoze z pychu terz nieprobowal nawet zapalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może masa przegniła? Kiedyś miałem podobne objawy w cieniasie, ojciec dwa lata dochodził co się stało, wymieniał dwa razy regulator napięcia, aż w końcu okazało się, że masa po prostu przegniła i nie stykała. Wyczyściliśmy i śmigał jak nowy. W sumie chyba najprostsza sprawa do sprawdzenia a może się okazać, że akurat.;)

pozdrawiam szary_misiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brat taki przypadek miał, wieczorem normalnie wrócił do domu - rano wychodzi do auta, auto martwe...

Akumulator najprawdopodobniej miał słabe połączenie na jendej celi i puściło, widać było leciutko taki ślad jak po podgrzaniu plastiku na pokrywie od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozwiazalem problem...

A w kazdym badz razie po podladowaniu aku udalo mi sie go rozladowac troche ekspresem :-). Facet od ktorego kupilem passka wsadzil wiekszy akumulator rozmiarowo i mowil ze kiedys mu sie zwarl z maska i dlatego polozyl na niego karton zeby go izolowal. Po wypadku blacharz usunal karton i prawdopodobnie jak wjerzdzalem pod gorke aku sie przechylil dodatkowo jak wpadlem w dziure to sie zwarl z maska.

Ale jutro jak dojade do dam w pracy do sprawdzenia elektrykowi

 

Ale zauwazylem teraz ze niemam prawych pozycyjnycj jedynie z prawej mi dziala mijania i dlugie i migacz z tylu migacz i chyba stop musze sprawdzic aczkolwiek bespieczniki mam wszystkie sprawne moze jakis spin mi poszedl??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podo bno mam wszystko w porzadku ladowanie 13.9 nic nie ucieka na boki

tylko jeszcze te pozycyjne :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michus

Przyłaczę sie do tematu,by nie zakładać nowego.Mój problem polega na tym,że szybko coś rozładowuje mi akumulator.Po przejechaniu 150 km dwóch dniach pobytu w tym miejscu i powrocie do domu (następne 150 km) auto postało na parkingu 2 dni a kiedy chciałem je odpalić na 3 dzień i jechać do pracy, auto już nie odpaliło (rozładowany akumulator).Sprawdzałem miernikiem, niby ładowanie ok.Pół roku temu wymieniałem szczotkę.Czy ktoś miał podobny problem?Gdzie szukać przyczyny?Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyłaczę sie do tematu,by nie zakładać nowego.Mój problem polega na tym,że szybko coś rozładowuje mi akumulator.Po przejechaniu 150 km dwóch dniach pobytu w tym miejscu i powrocie do domu (następne 150 km) auto postało na parkingu 2 dni a kiedy chciałem je odpalić na 3 dzień i jechać do pracy, auto już nie odpaliło (rozładowany akumulator).Sprawdzałem miernikiem, niby ładowanie ok.Pół roku temu wymieniałem szczotkę.Czy ktoś miał podobny problem?Gdzie szukać przyczyny?Z góry dzięki za odpowiedzi.

jedz do elektryka i nech poszuka co ci zrzera ten prad albo sam zobacz który z bezpieczników sie pali najczesciej a moze to przekaznik wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miernik między kleme a akumulator, wyłącz wszystkie odbiorniki i zobacz czy ucieka prąd;jak ucieka kolejno wyciągaj bezpieczniki i będziesz miał obwód odpowiedzialny-prosta robota, nie musisz jechać do elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michus

@mielke

żaden z bezpieczników sie nie pali nie wiem jak ze stycznikami,

 

@The_Saint

sprawdzę w podany przez Ciebie sposób jak znajde chwilkę czsu.

 

Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy takich objawów nie daje walnięta jakaś dioda w alternatorze?Przy przejechaniu 150 km akumulator powinien być doładowany a nie umrzeć po 2 dniach postoju.

 

Przepraszam,że zadałem pytanie w dziale B2 ale jeśli chodzi o wasze odpowiedzi to chyba są aktualne jeśli chodzi o B3.człowiek czasami jest zakręcony.

Edytowane przez michus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dioda w alternatorze

Wtedy by Ci się paliła, a przynajmniej żarzyła dioda na desce od ładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtedy by Ci się paliła, a przynajmniej żarzyła dioda na desce od ładowania.
Nie zawsze. U mnie paliła się bardzo rzadko jak czasem zeszło nisko z obrotów i przy dużym obciążeniu np. xenony.

 

Miałem taką sytuacje że ładowanie było jak sprawdzałem miernikiem około 13,6 ale aku zdychał po kilku dniach. Wymieniłem diodę i teraz pięknie.

Edytowane przez skopek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem diodę i teraz pięknie.

No fakt, że u mnie dioda to była dość często wymieniana. Dzięki "pomocy" bydgoskich mechaników było to jakieś 2-3 razy w roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej podepne się pod ten temacik, przekopałem wszystkie tematy o problemach z akumulatorem i nie znalazłem odpowiedzi.

 

Czy ktoś wie jaki fabrycznie montowany był akumulator w B2?

 

Odrazu przepraszam za odkop ale to w takim celu aby nie zakładać nowego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności