Jump to content
Slon

Aku padl w czasie jazdy.

Recommended Posts

Witam od niedawna jestem posiadaczem paska b2 86 1.8 jest to moj pierwszy samochodzik w zyciu i do tej pory mnie niczym nie zaskoczyl...

 

Jednak dzisaj prawie pod samym domem na dosc stromym podjezdzie na 4 zaczalem tracic moc (jechalem dosc wolno za autobusem normalnie lece tam na 5 bez problemow) zredukowalem na 3 wszystko bylo ok przejechalem jakies 300-400 mi juz po plaskim i nagle mi wszystko padlo samochod stanal deba bez elektryki.

Po scholowaniu pod dom niemoglem go odpalic z kabli po przelozeniu aku do samochodu kumpla niebylo zadnego przeblysku zycia aku byl pusty nawet zegarek nie lapal po wlozeniu aku kumpla do mojego paska odpalil od pierwszego kopa.

 

Pytanie brzmi co moglo sie stac... czy mozliwe jest zeby aku tak poprostu padl? moze alternator nie laduje i sie rozladowal? jakies zwarcie?

niedysponuje niczym czym mogl bym sprawdzic prad co gorsza prostownikiem tez nie...

Pomocy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być tylko wina akumulatora, ale koniecznie sprawdź alternator. Miałem kiedyś podobnie, zaniki napięcia, wyłączanie radia w czasie jazdy, itp. Winnym tej sytuacji był alternator, a co ciekawe kontrolka ładowania nie zapalała się ani na chwilkę, pomijając świecenie jej przed odpaleniem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest mozliwosc ze sie alternator zepsół mógł sie spalic mostek prostowniczy albo lozysko

zwarcie bys wczesniej zauwazył przez słabniecie aku

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie byl za slabo naciągnety pasek napędu alternatora.Najpierw radio (normalnie włączone radio na FM wtedy bylo) wydawalo z siebie dzieki,jak by ktos zwolnil tempo odtwarzania,potem przygaslo podświetlenie i swiatła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiam na alternator. Mozliwe ze masz do wymiany ktoras z jego czesci np. szczotki, regulator napiecia albo diody :) Najlepiej jakbys mial jakis multi-meter (miernik) i sprawdzil czy alter podaje jakiekolwiek napiecie bo tak to jest wrozenie z fusow :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie to wygląda na regulator napięcia miałem kiedyś identycznie w Peugeocie na naładowanym aku pojechałem do szkoły (na parking musiałem już go wepchnąć) Postał tak pół dnia na słońcu i odpalił. W drodze powrotnej 3, 4 km od chaty umarł ponownie i trzeba było holować. 8 dych i przygoda się nie powtórzyła ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disaj powinienem miec prostownik jesli naladuje aku i dojade do roboty (8km) to mi elektryk sprawdzi czy mam jakies oznaki ladowania. Dodam jeszcze ze niedawno mialem mala krakse i spiecie ktore rozladowalo aku blachasz go na ladowal i od odbioru paska zrobilem jakies 70km. Wtej chwili na moim aku pali sie lampka atrapy alarmu ale gdy probuje cokolwiek wlaczyc to odrazu gasnie. A i jesli to pomoze z pychu terz nieprobowal nawet zapalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może masa przegniła? Kiedyś miałem podobne objawy w cieniasie, ojciec dwa lata dochodził co się stało, wymieniał dwa razy regulator napięcia, aż w końcu okazało się, że masa po prostu przegniła i nie stykała. Wyczyściliśmy i śmigał jak nowy. W sumie chyba najprostsza sprawa do sprawdzenia a może się okazać, że akurat.;)

pozdrawiam szary_misiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat taki przypadek miał, wieczorem normalnie wrócił do domu - rano wychodzi do auta, auto martwe...

Akumulator najprawdopodobniej miał słabe połączenie na jendej celi i puściło, widać było leciutko taki ślad jak po podgrzaniu plastiku na pokrywie od góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba rozwiazalem problem...

A w kazdym badz razie po podladowaniu aku udalo mi sie go rozladowac troche ekspresem :-). Facet od ktorego kupilem passka wsadzil wiekszy akumulator rozmiarowo i mowil ze kiedys mu sie zwarl z maska i dlatego polozyl na niego karton zeby go izolowal. Po wypadku blacharz usunal karton i prawdopodobnie jak wjerzdzalem pod gorke aku sie przechylil dodatkowo jak wpadlem w dziure to sie zwarl z maska.

Ale jutro jak dojade do dam w pracy do sprawdzenia elektrykowi

 

Ale zauwazylem teraz ze niemam prawych pozycyjnycj jedynie z prawej mi dziala mijania i dlugie i migacz z tylu migacz i chyba stop musze sprawdzic aczkolwiek bespieczniki mam wszystkie sprawne moze jakis spin mi poszedl??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podo bno mam wszystko w porzadku ladowanie 13.9 nic nie ucieka na boki

tylko jeszcze te pozycyjne :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michus

Przyłaczę sie do tematu,by nie zakładać nowego.Mój problem polega na tym,że szybko coś rozładowuje mi akumulator.Po przejechaniu 150 km dwóch dniach pobytu w tym miejscu i powrocie do domu (następne 150 km) auto postało na parkingu 2 dni a kiedy chciałem je odpalić na 3 dzień i jechać do pracy, auto już nie odpaliło (rozładowany akumulator).Sprawdzałem miernikiem, niby ładowanie ok.Pół roku temu wymieniałem szczotkę.Czy ktoś miał podobny problem?Gdzie szukać przyczyny?Z góry dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyłaczę sie do tematu,by nie zakładać nowego.Mój problem polega na tym,że szybko coś rozładowuje mi akumulator.Po przejechaniu 150 km dwóch dniach pobytu w tym miejscu i powrocie do domu (następne 150 km) auto postało na parkingu 2 dni a kiedy chciałem je odpalić na 3 dzień i jechać do pracy, auto już nie odpaliło (rozładowany akumulator).Sprawdzałem miernikiem, niby ładowanie ok.Pół roku temu wymieniałem szczotkę.Czy ktoś miał podobny problem?Gdzie szukać przyczyny?Z góry dzięki za odpowiedzi.

jedz do elektryka i nech poszuka co ci zrzera ten prad albo sam zobacz który z bezpieczników sie pali najczesciej a moze to przekaznik wariuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik między kleme a akumulator, wyłącz wszystkie odbiorniki i zobacz czy ucieka prąd;jak ucieka kolejno wyciągaj bezpieczniki i będziesz miał obwód odpowiedzialny-prosta robota, nie musisz jechać do elektryka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michus

@mielke

żaden z bezpieczników sie nie pali nie wiem jak ze stycznikami,

 

@The_Saint

sprawdzę w podany przez Ciebie sposób jak znajde chwilkę czsu.

 

Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy takich objawów nie daje walnięta jakaś dioda w alternatorze?Przy przejechaniu 150 km akumulator powinien być doładowany a nie umrzeć po 2 dniach postoju.

 

Przepraszam,że zadałem pytanie w dziale B2 ale jeśli chodzi o wasze odpowiedzi to chyba są aktualne jeśli chodzi o B3.człowiek czasami jest zakręcony.

Edited by michus

Share this post


Link to post
Share on other sites
dioda w alternatorze

Wtedy by Ci się paliła, a przynajmniej żarzyła dioda na desce od ładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wtedy by Ci się paliła, a przynajmniej żarzyła dioda na desce od ładowania.
Nie zawsze. U mnie paliła się bardzo rzadko jak czasem zeszło nisko z obrotów i przy dużym obciążeniu np. xenony.

 

Miałem taką sytuacje że ładowanie było jak sprawdzałem miernikiem około 13,6 ale aku zdychał po kilku dniach. Wymieniłem diodę i teraz pięknie.

Edited by skopek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniłem diodę i teraz pięknie.

No fakt, że u mnie dioda to była dość często wymieniana. Dzięki "pomocy" bydgoskich mechaników było to jakieś 2-3 razy w roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej podepne się pod ten temacik, przekopałem wszystkie tematy o problemach z akumulatorem i nie znalazłem odpowiedzi.

 

Czy ktoś wie jaki fabrycznie montowany był akumulator w B2?

 

Odrazu przepraszam za odkop ale to w takim celu aby nie zakładać nowego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy