Jump to content
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Recommended Posts

Jak się ma DPF to trzeba jeździć w tasy, samo turlanie po mieście będzie generować problemy z filtrem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, sprzątając garaż znalazłem zaślepkę od egr od starego passata, nie długo myśląc postanowiłem zaślepić egr i zobaczyć co się będzie działo. Okazało się że tak jak mówiłem problem tylko występuje na zimnym silniku, jak zaślepiłem egr to dpf chodzi idealnie, zrobiłem już 200km i filtr jest mało napełniony sadzą także wszystko jest super. I teraz pytanie co może być nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano to, że silnik dostaje więcej powietrza, ma lepsze spalanie i mniej zanieczyszczone są spaliny, które zapychają DPF. Skoro na EGR ON jest gorzej to znaczy że masz pogorszone warunki spalania.

Przyczyn może być kilka, chociażby:

1. Słabe wtryski

2. Słaba kompresja

3. Zły stan silnika

4. Silnik bierze olej

5. Niesprawna przeplywka

6. Zapchany filtr powietrza

7. Złej jakości olej

8. Brak wiedzy z zakresu prawidlowego używania  Diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie (i panie), taka sytuacja:

pacjent: 1.6tdi CAYC, poziom zapełnienia filtra to ~65g (max 70g w VCDS), max zaobserwowane ciśnienie różnicowe podczas butowania to okolice 220hPa, czyli potwierdza spore zapełnienie filtra (według któregoś dokumentu SSP VW - 250hPa = koniec filtra)

jeśli chodzi o eksploatację - to nic się nie dzieje, nigdy żadnych kontrolek, auto jeździ zupełnie normalnie, wypala się "normalnie" jak na soft-po-dieselgate, czyli co 190-210km w mieście, na trasie do 400. 

ALE: na postoju nigdy nie wypala się do końca za jednym razem - tj, parkuję pod domem i widzę, obroty pod 1000rpm, to czekam na dopalenie. Obroty spadają, czekam chwilę dla pewności, gaszę. Następne odpalenie silnika - po chwili wznawia się dopalanie. I tak zawsze, gdy próbuję zakończyć dopalanie na parkingu - na 2 razy. Natomiast w trakcie jazdy - zawsze na raz. Czy to normalne?

BTW widzę wpisy użytkowników 2.0TDI, którzy przekroczyli rzekomy max zapełnienia filtra wg producenta i dalej jeżdżą - widział ktoś jak to będzie w CAYC, tzn. po przekroczeniu zapełnienia 70g? Z ciekawości pytam, bo w trakcie planowanego urlopu w styczniu zamierzam wybrać się na regenerację filtra

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że obroty spadną nie oznacza że proces jest zakonczony. To jeszcze trwa, za szybko gasisz silnik. Wiadomo że na postoju proces trwa dłużej i jest to bardzo niezdrowe. Lepiej się przejechać, bo przynajmniej turbo cokolwiek pompuje w przeciwieństwie niż na postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, banshee napisał:

Lepiej się przejechać, bo przynajmniej turbo cokolwiek pompuje w przeciwieństwie niż na postoju.

to wiem i unikam jak mogę takich sytuacji, ale czasem ląduję pod domem, gdy obok jest taki korek, że jeździć mogę co najwyżej na jedynce lub dwójce po mojej osiedlowej uliczce :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podniesione obroty sa po to zeby zwiekszyc temperature spalin (itp) na postoju, np w trakcie stania w korku, na swiatlach itp - po to zeby nie studzic niepotrzebnie filtra. Jak obroty spadna do normalnego poziomu to wypalanie zostaje przerwane. To ze przy nastepnym odpaleniu wypala znowu jest normalne skoro przerwales - aczkolwiek to tez zalezy do jakiego poziomu zapelnienia zblizyl sie sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, kuebk napisał:

To ze przy nastepnym odpaleniu wypala znowu jest normalne skoro przerwales

No właśnie ja nic nie przerywam - jak ląduję na parkingu pod domem z 1k obrotów to siedzę jak sfinks i czekam. 

 

13 godzin temu, kuebk napisał:

zalezy do jakiego poziomu zapelnienia zblizyl sie sterownik.

czy chodzi Ci o poziom zapełnienia całkowitego czy poziom aktualnego zapelnienia popiołem do bieżącego wypalenia? 

całkowity poziom zapełnienia podałem - 65g (70g max w CAYC)

bieżący poziom zapełnienia - u zawsze zaczyna przy 24-25g szacowanego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej podłącz Vcds i sprawdź jak długo po obniżeniu obrotów trwa jeszcze procedura. Wszystko będziesz wiedział i bez zaśmiecania forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.12.2018 o 09:31, czernobyl napisał:

ALE: na postoju nigdy nie wypala się do końca za jednym razem - tj, parkuję pod domem i widzę, obroty pod 1000rpm, to czekam na dopalenie. Obroty spadają, czekam chwilę dla pewności, gaszę. Następne odpalenie silnika - po chwili wznawia się dopalanie. I tak zawsze, gdy próbuję zakończyć dopalanie na parkingu - na 2 razy. Natomiast w trakcie jazdy - zawsze na raz. Czy to normalne? 

Raz miałem tak. W drodze do  pracy rozpoczął wypalać ( używam ELM327) dojechałem i nie skończył  więc zostawiłem zapalony, wracam za jakieś 15 minut, obroty 800 więc gaszę i do roboty.Po pracy droga do domu i obroty 1000 , sprawdzam wypala się. To taki pojedyńczy przypadek bo zawsze wolę przejechać te 10-12km i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, wojtasm napisał:

Raz miałem tak. W drodze do  pracy rozpoczął wypalać ( używam ELM327) dojechałem i nie skończył  więc zostawiłem zapalony, wracam za jakieś 15 minut, obroty 800 więc gaszę i do roboty.Po pracy droga do domu i obroty 1000 , sprawdzam wypala się. To taki pojedyńczy przypadek bo zawsze wolę przejechać te 10-12km i po sprawie.

czyli istnieje możliwość, że zaszyty jest w sterowniku jakiś podprogram, by nie wypalać do końca jeśli prędkość=0 (lub jakiś inny parametr w typie bieg=jałowy), tylko by poczekać na kolejną wycieczkę kierownika i skorzystać z możliwości regeneracji podczas jazdy, a nie na postoju. 

Też sobie w międzyczasie kupiłem ELM327 i robi świetną robotę pod względem podglądania aktualnych parametrów DPF. Muszę poszukać informacji, czy wersja płatna VAG DPF na androida ma automatyczne łączenie się w tle i powiadomienia - zamiast nasłuchiwać podejrzanych dźwięków spod maski podczas jazdy, idealnie byłoby dostać wiadomość na zegarek, że właśnie rozpoczęła się regeneracja :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro temat dotyczy czyszczenia DPF to zapytam

Czy ktoś stosował u siebie płukanie DPF pod ciśnieniem w celu usunięcia popiołu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy