nivre Zgłoś #901 Napisano 19 Czerwca 2021 (edytowane) No sorki ale nie miałem czasu. Dzisiaj rozgrzałem na postoju, temperatury rosły podobnie na wszystkich czujnikach. Zastanawia mnie jeszcze offset ciśnienia - vcds pokazuje go na poziomie -20.40 Silnik rozgrzany na postoju do 81 stopni: No i zastanawiające są wskazania sondy - na postoju przy rozgrzaniu pokazanym na powyższym zdjęciu lambda pokazuje 5.7 tak ma być? Edytowane 19 Czerwca 2021 przez nivre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nivre Zgłoś #902 Napisano 29 Czerwca 2021 (edytowane) Udało się wyczyścić filtr środkiem Moje Auto DPF Cleaner. Po czyszczeniu zapełnienie spadło do 15%, uruchomiona procedura wypalania, temperatury zostały osiągnięte i filtr wypalony do zera. Dzięki za podpowiedzi. Edytowane 29 Czerwca 2021 przez nivre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #903 Napisano 14 Sierpnia 2022 Problem z dpf dopadł i mnie. Pacjent to b6 2,0 TDI BMR 170KM. Od kilku tygodni mam problemy z dpf. Najpierw zaczeło się od częstego wypalania. Mysłałem, że zatankowałem kiepskie paliwo bo zaczęło się chwilę po zatankowaniu. DPF wypalał się znacznie dłużej i częściej niż zwykle. Po tygodniu zatankowałem na innej stacji i trochę się uspokoiło. W między czasie zmieniłem olej w silniku (był mocno rozrzedzony), wymieniłem filtr paliwa zalewając go płukanką Liqui Moly Diesel Spulung. Do zbiornika z paliwem dolałem Liqui Moly Dieselpartikel filter Schutz (2650) do czyszczenia i ochrony filtra. W kompie nie było żadnych błędów. Wypalił się chyba jeszcze z raz czy dwa o czym pojechałem na urlop ponad 1500km. Myślałem, że po takiej trasie się wygrzeje i porządnie przegoni. Po powrocie znów się zaczęło. Po kilku dniach jazdy zapaliła się kontrolka od DPF i mimo przejechania ok.40km próbując wywołać procedurę wypalania (3-4 bieg i obroty 2500-3000) nie chce zgasnąć. Dziś jadąc zaczęła migać spirala od świec żarowych. Po podpięciu diagnoskopu Viaken 5053ITS wyskoczył błąd 008194 Particulate Trap Bank 1 i nie chce się dać skasować. Czytałem na różnych źrodłach, że przyczyną może być czujnik różnicy ciśnień G450. Tylko jak go sprawdzić czy to on czy jednak DPF jest zatkany. Samochód ma prawie 340 tys.km przebiegu. Poprzedni właściciel prał już DPF przy ok 240-250 tys.km. Ale nie wiem czy go zaadoptował. Wklejam zdjęcia bloków pomiarowych grup 67, 68 i 75 oraz błąd i odczyt grupy 67 i 68 z przed urlopu (odczyt z VCDS). Dodatkowo mam lekko zapocone węże od IC więc nie wiem czy turbo nie zaczyna puszczać soków, choć z tego co mi się udało wyczytać to w grupie 75 poz. 3 jest procentowy poziom zapełnienia filtra co u mnie wynosi 32,66% więc jeszcze bez jakiejś tragedii ale może pomożecie. Zdjęcie węza od IC też wklejam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #904 Napisano 14 Sierpnia 2022 Sprawdź na postoju jak depniesz do końca (o ile masz limiter to powinno być 2500-3000rpm) jaką masz rożnice ciśnień. Następnie depnij mu w trasie 4bieg, do 4000rpm i sprawdź jaką masz rożnice ciśnień wtedy. Czujniki się zużywają więc po jakimś czasie odczyt różnicy ciśnienia może być przekłamany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #905 Napisano 14 Sierpnia 2022 U mnie nie ma limitera na wolnych. W trasie nie depne mu do 4000 obrotów bo auto aktualnie jest w trybie awaryjnym i nie wkręca się wyżej jak 2800 obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #906 Napisano 14 Sierpnia 2022 No to na postoju zrób odczyt na 2500rpm, a w trakcie jazdy na tyle na ile się da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #907 Napisano 14 Sierpnia 2022 @kuebk odczyty na postoju przy ok. 2500 obr/min. A to są odczyty w czasie jazdy. 1 bieg i obroty w zakresie 2200-2500. Najwyższe wartości przy obrotach 2500-2800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #908 Napisano 14 Sierpnia 2022 Jak na postoju masz 150mbar różnicy ciśnień to DPF śmietnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #909 Napisano 14 Sierpnia 2022 Czyli do prania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #910 Napisano 14 Sierpnia 2022 No to już Twoja decyzja co dalej, jak będziesz prał to niech Ci dadzą kwitek jakie było ciśnienie przed i po. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach