Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

No sorki ale nie miałem czasu. Dzisiaj rozgrzałem na postoju, temperatury rosły podobnie na wszystkich czujnikach. Zastanawia mnie jeszcze offset ciśnienia - vcds pokazuje go na poziomie -20.40 

Silnik rozgrzany na postoju do 81 stopni:

16240853682933142868530292740670.jpg

No i zastanawiające są wskazania sondy - na postoju przy rozgrzaniu pokazanym na powyższym zdjęciu lambda pokazuje 5.7 tak ma być?

Edytowane przez nivre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się wyczyścić filtr środkiem Moje Auto DPF Cleaner. Po czyszczeniu zapełnienie spadło do 15%, uruchomiona procedura wypalania, temperatury zostały osiągnięte i filtr wypalony do zera. Dzięki za podpowiedzi.

IMG_20210624_183921.jpg

IMG_20210624_183915.jpg

IMG_20210624_183832.jpg

Edytowane przez nivre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z dpf dopadł i mnie.

Pacjent to b6 2,0 TDI BMR 170KM.

Od kilku tygodni mam problemy z dpf. Najpierw zaczeło się od częstego wypalania. Mysłałem, że zatankowałem kiepskie paliwo bo zaczęło się chwilę po zatankowaniu. DPF wypalał się znacznie dłużej i częściej niż zwykle. Po tygodniu zatankowałem na innej stacji i trochę się uspokoiło. W między czasie zmieniłem olej w silniku (był mocno rozrzedzony), wymieniłem filtr paliwa zalewając go płukanką Liqui Moly Diesel Spulung. Do zbiornika z paliwem dolałem Liqui Moly Dieselpartikel filter Schutz (2650) do czyszczenia i ochrony filtra. W kompie nie było żadnych błędów. Wypalił się chyba jeszcze z raz czy dwa o czym pojechałem na urlop ponad 1500km. Myślałem, że po takiej trasie się wygrzeje i porządnie przegoni. Po powrocie znów się zaczęło. Po kilku dniach jazdy zapaliła się kontrolka od DPF i mimo przejechania ok.40km próbując wywołać procedurę wypalania (3-4 bieg i obroty 2500-3000) nie chce zgasnąć. Dziś jadąc zaczęła migać spirala od świec żarowych. Po podpięciu diagnoskopu Viaken 5053ITS wyskoczył błąd 008194 Particulate Trap Bank 1 i nie chce się dać skasować. Czytałem na różnych źrodłach, że przyczyną może być czujnik różnicy ciśnień G450. Tylko jak go sprawdzić czy to on czy jednak DPF jest zatkany. Samochód ma prawie 340 tys.km przebiegu. Poprzedni właściciel prał już DPF przy ok 240-250 tys.km. Ale nie wiem czy go zaadoptował. Wklejam zdjęcia bloków pomiarowych grup 67, 68 i 75 oraz błąd i odczyt grupy 67 i 68 z przed urlopu (odczyt z VCDS). Dodatkowo mam lekko zapocone węże od IC więc nie wiem czy turbo nie zaczyna puszczać soków, choć z tego co mi się udało wyczytać to w grupie 75 poz. 3 jest procentowy poziom zapełnienia filtra co u mnie wynosi 32,66% więc jeszcze bez jakiejś tragedii ale może pomożecie. Zdjęcie węza od IC też wklejam.

IMG_20220727_140933.jpg

IMG_20220727_141011.jpg

IMG_20220727_191229.jpg

IMG_20220814_093129.jpg

IMG_20220814_122407.jpg

IMG_20220814_122423.jpg

IMG_20220814_122527.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na postoju jak depniesz do końca (o ile masz limiter to powinno być 2500-3000rpm) jaką masz rożnice ciśnień. Następnie depnij mu w trasie 4bieg, do 4000rpm i sprawdź jaką masz rożnice ciśnień wtedy.

Czujniki się zużywają więc po jakimś czasie odczyt różnicy ciśnienia może być przekłamany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma limitera na wolnych. W trasie nie depne mu do 4000 obrotów bo auto aktualnie jest w trybie awaryjnym i nie wkręca się wyżej jak 2800 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to na postoju zrób odczyt na 2500rpm, a w trakcie jazdy na tyle na ile się da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kuebk odczyty na postoju przy ok. 2500 obr/min.

IMG_20220814_191240.jpg

IMG_20220814_191250.jpg

 

A to są odczyty w czasie jazdy. 1 bieg i obroty w zakresie 2200-2500. Najwyższe wartości przy obrotach 2500-2800.

IMG_20220814_192525.jpg

IMG_20220814_192528.jpg

IMG_20220814_192531.jpg

IMG_20220814_192534.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na postoju masz 150mbar różnicy ciśnień to DPF śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli do prania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już Twoja decyzja co dalej, jak będziesz prał to niech Ci dadzą kwitek jakie było ciśnienie przed i po.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności