wolter300 Zgłoś #881 Napisano 24 Października 2018 Jak się ma DPF to trzeba jeździć w tasy, samo turlanie po mieście będzie generować problemy z filtrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #882 Napisano 25 Października 2018 Słuchajcie, sprzątając garaż znalazłem zaślepkę od egr od starego passata, nie długo myśląc postanowiłem zaślepić egr i zobaczyć co się będzie działo. Okazało się że tak jak mówiłem problem tylko występuje na zimnym silniku, jak zaślepiłem egr to dpf chodzi idealnie, zrobiłem już 200km i filtr jest mało napełniony sadzą także wszystko jest super. I teraz pytanie co może być nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #883 Napisano 25 Października 2018 Ano to, że silnik dostaje więcej powietrza, ma lepsze spalanie i mniej zanieczyszczone są spaliny, które zapychają DPF. Skoro na EGR ON jest gorzej to znaczy że masz pogorszone warunki spalania. Przyczyn może być kilka, chociażby: 1. Słabe wtryski 2. Słaba kompresja 3. Zły stan silnika 4. Silnik bierze olej 5. Niesprawna przeplywka 6. Zapchany filtr powietrza 7. Złej jakości olej 8. Brak wiedzy z zakresu prawidlowego używania Diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #884 Napisano 4 Grudnia 2018 panowie (i panie), taka sytuacja: pacjent: 1.6tdi CAYC, poziom zapełnienia filtra to ~65g (max 70g w VCDS), max zaobserwowane ciśnienie różnicowe podczas butowania to okolice 220hPa, czyli potwierdza spore zapełnienie filtra (według któregoś dokumentu SSP VW - 250hPa = koniec filtra) jeśli chodzi o eksploatację - to nic się nie dzieje, nigdy żadnych kontrolek, auto jeździ zupełnie normalnie, wypala się "normalnie" jak na soft-po-dieselgate, czyli co 190-210km w mieście, na trasie do 400. ALE: na postoju nigdy nie wypala się do końca za jednym razem - tj, parkuję pod domem i widzę, obroty pod 1000rpm, to czekam na dopalenie. Obroty spadają, czekam chwilę dla pewności, gaszę. Następne odpalenie silnika - po chwili wznawia się dopalanie. I tak zawsze, gdy próbuję zakończyć dopalanie na parkingu - na 2 razy. Natomiast w trakcie jazdy - zawsze na raz. Czy to normalne? BTW widzę wpisy użytkowników 2.0TDI, którzy przekroczyli rzekomy max zapełnienia filtra wg producenta i dalej jeżdżą - widział ktoś jak to będzie w CAYC, tzn. po przekroczeniu zapełnienia 70g? Z ciekawości pytam, bo w trakcie planowanego urlopu w styczniu zamierzam wybrać się na regenerację filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #885 Napisano 4 Grudnia 2018 To, że obroty spadną nie oznacza że proces jest zakonczony. To jeszcze trwa, za szybko gasisz silnik. Wiadomo że na postoju proces trwa dłużej i jest to bardzo niezdrowe. Lepiej się przejechać, bo przynajmniej turbo cokolwiek pompuje w przeciwieństwie niż na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #886 Napisano 4 Grudnia 2018 3 godziny temu, banshee napisał: Lepiej się przejechać, bo przynajmniej turbo cokolwiek pompuje w przeciwieństwie niż na postoju. to wiem i unikam jak mogę takich sytuacji, ale czasem ląduję pod domem, gdy obok jest taki korek, że jeździć mogę co najwyżej na jedynce lub dwójce po mojej osiedlowej uliczce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #887 Napisano 4 Grudnia 2018 Podniesione obroty sa po to zeby zwiekszyc temperature spalin (itp) na postoju, np w trakcie stania w korku, na swiatlach itp - po to zeby nie studzic niepotrzebnie filtra. Jak obroty spadna do normalnego poziomu to wypalanie zostaje przerwane. To ze przy nastepnym odpaleniu wypala znowu jest normalne skoro przerwales - aczkolwiek to tez zalezy do jakiego poziomu zapelnienia zblizyl sie sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #888 Napisano 5 Grudnia 2018 13 godzin temu, kuebk napisał: To ze przy nastepnym odpaleniu wypala znowu jest normalne skoro przerwales No właśnie ja nic nie przerywam - jak ląduję na parkingu pod domem z 1k obrotów to siedzę jak sfinks i czekam. 13 godzin temu, kuebk napisał: zalezy do jakiego poziomu zapelnienia zblizyl sie sterownik. czy chodzi Ci o poziom zapełnienia całkowitego czy poziom aktualnego zapelnienia popiołem do bieżącego wypalenia? całkowity poziom zapełnienia podałem - 65g (70g max w CAYC) bieżący poziom zapełnienia - u zawsze zaczyna przy 24-25g szacowanego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #889 Napisano 5 Grudnia 2018 Najprościej podłącz Vcds i sprawdź jak długo po obniżeniu obrotów trwa jeszcze procedura. Wszystko będziesz wiedział i bez zaśmiecania forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasm Zgłoś #890 Napisano 28 Lutego 2019 Dnia 4.12.2018 o 09:31, czernobyl napisał: ALE: na postoju nigdy nie wypala się do końca za jednym razem - tj, parkuję pod domem i widzę, obroty pod 1000rpm, to czekam na dopalenie. Obroty spadają, czekam chwilę dla pewności, gaszę. Następne odpalenie silnika - po chwili wznawia się dopalanie. I tak zawsze, gdy próbuję zakończyć dopalanie na parkingu - na 2 razy. Natomiast w trakcie jazdy - zawsze na raz. Czy to normalne? Raz miałem tak. W drodze do pracy rozpoczął wypalać ( używam ELM327) dojechałem i nie skończył więc zostawiłem zapalony, wracam za jakieś 15 minut, obroty 800 więc gaszę i do roboty.Po pracy droga do domu i obroty 1000 , sprawdzam wypala się. To taki pojedyńczy przypadek bo zawsze wolę przejechać te 10-12km i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #891 Napisano 28 Lutego 2019 56 minut temu, wojtasm napisał: Raz miałem tak. W drodze do pracy rozpoczął wypalać ( używam ELM327) dojechałem i nie skończył więc zostawiłem zapalony, wracam za jakieś 15 minut, obroty 800 więc gaszę i do roboty.Po pracy droga do domu i obroty 1000 , sprawdzam wypala się. To taki pojedyńczy przypadek bo zawsze wolę przejechać te 10-12km i po sprawie. czyli istnieje możliwość, że zaszyty jest w sterowniku jakiś podprogram, by nie wypalać do końca jeśli prędkość=0 (lub jakiś inny parametr w typie bieg=jałowy), tylko by poczekać na kolejną wycieczkę kierownika i skorzystać z możliwości regeneracji podczas jazdy, a nie na postoju. Też sobie w międzyczasie kupiłem ELM327 i robi świetną robotę pod względem podglądania aktualnych parametrów DPF. Muszę poszukać informacji, czy wersja płatna VAG DPF na androida ma automatyczne łączenie się w tle i powiadomienia - zamiast nasłuchiwać podejrzanych dźwięków spod maski podczas jazdy, idealnie byłoby dostać wiadomość na zegarek, że właśnie rozpoczęła się regeneracja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gzres Zgłoś #892 Napisano 19 Kwietnia 2019 Skoro temat dotyczy czyszczenia DPF to zapytam Czy ktoś stosował u siebie płukanie DPF pod ciśnieniem w celu usunięcia popiołu? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nivre Zgłoś #893 Napisano 14 Czerwca 2021 Witam. Nie ma za dużo tematów dotyczących procedury wypalania dpfa więc zapytam tutaj. A4 B7 2.0 TDI BPW jest problem z wypaleniem. Zaświeciła się kontrolka DPFa więc postanowiłem zrobić procedurę wypalania z 1 strony tego tematu. Przeprowadzałem procedurę 2 razy ale nie mogę osiągnąć wymaganej temperatury spalin 700 stopni przed turbiną. Na 2 biegu przy 2300 obrotów pod górkę osiągam max 500. A na prostej drodze temp oscyluje w granicach 250 stopni. ma ktoś jakieś pomysły o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #894 Napisano 14 Czerwca 2021 Powłączaj wszystkie odbiorniki prądu. Radio, grzania stołków jak masz, klimę na maks chłodzenie i nawiew i wszystkie światła. Jeśli to nie pomoże, to już tylko wypalania warsztatowe, ale po tym trzeba wymienić olej. Oczywiście zacznij od sprawdzenia czy wszystkie czujniki temperatury spalin są ok. Brak wypalania może być spowodowany właśnie złymi wskazaniami któregoś z nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nivre Zgłoś #895 Napisano 14 Czerwca 2021 Dzięki za podpowiedź. Oczywiście wszystkie odbiorniki były włączone. Temperatury na czujnikach też wyglądają na dobre ponieważ od turbiny do wydechu jest coraz mniejsza temperatura. Sprawdzę dziś jeszcze na zimnym co pokażą, ale naprawdę pałując auto po serpentynach do góry czasami udało się chwilowo osiągnąć jakieś 550 stopni ale to jest max. Może jakbym zasłonił chłodnicę? A VCDS nie ma takiej opcji wypalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #896 Napisano 14 Czerwca 2021 Ma, ale to bez znaczenia bo i tak musisz potem wymienić olej. Ja osobiście nie przejechałbym ani kilometra po wypalaniu serwisowym bez wymiany oleju. Może być też tak, że filtr jest tak zapchany, że nie da się zainicjować wypalania w czasie jazdy. I pozostaje tylko wypalanie serwisowe na postoju. A może być też tak, że temperatury masz ok, ale wskazania czujników już niekoniecznie i komputer nie zainicjuje wypalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nivre Zgłoś #897 Napisano 14 Czerwca 2021 (edytowane) No ale raczej mało prawdopodobne że wszystkie czujniki padnięte i pokazują podobne wartości. Bo jeśli mam przed turbulum np. 450 stopni no to wiadomo że przed dpf i po dpf temp. będzie niższa. Pewnie wyciągnę dpfa i zobaczę jak wygląda przed wypalaniem serwisowym. A jest gdzieś na forum instrukcja do wypalania serwisowego VCDSem bo nie mogę nigdzie znaleźć? Zmiana oleju to nie problem. Edytowane 14 Czerwca 2021 przez nivre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #898 Napisano 14 Czerwca 2021 Wystarczy jeden pokazujący głupotę. Jak wyciągniesz dpf-a to go najlepiej daj do czyszczenia chemicznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #899 Napisano 14 Czerwca 2021 Jesli masz tak że temperatura przed turbiną jest wieksza od temperatury przed DPFem a ta jest większa od temperatury za DPFem to pytanie jakie masz temperatury na postoju bo w trakcie aktywnej regeneracji sterownik silnika powinien utrzymywac jakies ~400-500 przed turbiną właśnie na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nivre Zgłoś #900 Napisano 15 Czerwca 2021 Sprawdzałem dzisiaj rano temp. na wszystkich czujnikach pokazuje 12 stopni. Rozgrzeję go dziś na postoju i napiszę jakie są temperatury na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach