Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, kuebk napisał:

To akurat zalezy od wielu czynnikow przy jakim poziomie tej wartosci rozpoczyna sie wypalanie.

Tak to u mnie wygląda po wypalaniu. B6 2.) CR 154 tyś km 2009r (w pełni zgodny z historią serwisową). Nie za duża wartość Oil Ash?IMG_20180604_195245.thumb.jpg.a2360c8a545cc3a928a9a847cba4a08d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten parametr jest mocno na oko, widzialem wyzsze wartosci w tym polu przy nizszych przebiegach.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, kuebk napisał:

Ten parametr jest mocno na oko, widzialem wyzsze wartosci w tym polu przy nizszych przebiegach.

dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, co można wyczytać z takich sum z boku 108 czyli Dpf'u? Z autem nie ma problemów pytam przy okazji diagnozy auta. 

 

Pozdrawiam Kamil 

DSC_1409.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

106 i 108 więcej powiedzieć

bo są kilometry i litry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2018 o 13:27, Kamil_30 napisał:

Witam, co można wyczytać z takich sum z boku 108 czyli Dpf'u? Z autem nie ma problemów pytam przy okazji diagnozy auta. 

 

Pozdrawiam Kamil 

DSC_1409.JPG

Jak miałem Oil Ash Volume na poziomie 279ml to już musiałem regenerować dpfa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tygrys1111 napisał:

Jak miałem Oil Ash Volume na poziomie 279ml to już musiałem regenerować dpfa.

Gdzie się takie rzeczy regeneruje?  Ile kosztuje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na aledrogo się ogłaszają, mnie chyba kosztowało to 600zł, wyciągasz dpfa i wysyłasz im, oni jak zrobią to Ci odsyłają. Ja miałem blisko to sam zawoziłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie regenerowales i z jakim efektem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem w firmie Turbotechnika Adres: Xawerego Dunikowskiego 13A, 41-407 Imielin a z jakim efektem hmm, chyba dobrym, pojeździmy, zobaczymy.

Regenerowałem w styczniu, i jak na razie mam problem że mi codziennie wypala dpfa i nie wiem dlaczego, niby wszystko w porządku a ciągle sobie wypala.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to masz zregenerowany i nadal ciągnie wypala? akcje serwisowa robiłeś? tą na spaliny?

a duzo km jeździsz codziennie ?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Przybywało oleju przez pompę tandemowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, co moze byc przyczyna tego, ze maksymalna temperatura podczas wypalania przed turbo to 500 stopni i to tylko jak mocno depne? Ogolnie zauwazylem, ze przy nizszych obrotach procent sadzy spada. Jadac na obrotach ponad 2k, rosnie. Auto to passat b6 1.9 tdi bls. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas regeneracji nawet przy równym trzymaniu gazu temperatura spalin utrzymuje się powyżej 600-700 w bls. Może to co zaobserwowałeś nie dotyczy momentu regeneracji? Zrób logi temperatur i zapełnienia filtra podczas regeneracji przez minimum 5min z obrotami podczas jazdy min.2300.

Kolejna rzecz, to czy ktoś nie grzebał i nie wyłączył programowo DPF?

Czy wałek rozrządu był już wymieniany w twoim aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisuje 21295, trzymam obroty 2,5k i nic. Tak samo jak dopalanie wlaczy sie automatycznie. Tylko spalanie wzrasta. Na reszte pytan nie znam odpowiedzi... Chyba na weekend go wyciagne i zajrze do srodka. Duzo roboty, zeby go wyciagnac? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umie jest takie coś ze wypala co 300minut powiecmy. Blok pomiarowy 106 /4 tam jest czas. 

 Teraz zaobserwowałem że było jeszcze 3% do wypalania przejechałem 5 km i już zaczął wypalac bo już czas sobie wybił  ponad 300. Zdjęcia z trasy.  Po mieście nawet 200 km nieda się zrobić. A przed akcja robiłem w trasie 1000 miasto 400-500km.

A uwas jak jest po akcji serwisowej. 

DSC_1028.JPG

DSC_1029.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, widzę że tutaj jest sporo ludzi walczących z dpfem także liczę na waszą pomoc bo mnie już krew zalewa i nie wiem co jest grane.

Mianowicie co nie którzy wiedzą że już od dawna mam problem z częstym wypalaniem się dpfa, nawet codziennie, mianowicie co zrobiłem:

1. Regeneracja starego dpfa

2. Wymiana na nowy czujnik różnicy ciśnień

3. kupno nowego dpfa

A jak wypalał tak cholera wypala, nic się nie zmieniło!!!!

Po obserwacjach (bo mam cały czas podpięty obdeleven) widzę że najszybciej się zbiera sadza jak jest zimny silnik (dlaczego?), i w sumie cały czas chodzi o to że się szybko sadza zbiera, dochodzi do 24 gram i włącza się automatyczne wypalanie i tak w kółko.

Widzę również że auto trochę dymi z rury i w dodatku czymś takim drażniącym, cholera kiedyś nie było takich rzeczy ehh.

Sprawdzałem temperatury wszystkie wydają się ok

przepływomierz ok

sonda lambda też wydaje się ok

egr ok

klapy kolektora ok

korekty na wtryskach hmm, chyba nie za specjalne.

Nie wiem czy to ma związek ale ponoć auto jest z czipowane na 170 koni. Jak go kupowałem rok temu to właściciel mówił że ma wgraną oryginalną mapę z 170.

Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić ale już mnie szlag trafia że tyle kasy poszło na to cholerstwo i nadal jest do dupy.

Może coś jeszcze powinienem sprawdzić to piszcie, szkoda mi trochę zajechać ten nowy filtr!!!!!

Po włożeniu nowego dpfa wszystko automatycznie się z zerowało i myślałem że będzie super ale niestety się przeliczyłem, aha i po włożeniu go, czujnik różnicy ciśnień wskazywał 0 czasami 3 i w pierwszy dzień było wszystko elegancko, wolno się zbierała sadza, ciśnienie niskie itd, dopiero od drugiego dnia wszystko szlag trafił i nie wiem dlaczego.

wtryski.png

Jakby ktoś chciał poczytać to mam tutaj temat założony ;)

 

 

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano jak jechałem do roboty 20km to wypalał dpfa, po wypaleniu ciśnienie 3mbar, sadza na 0 i w sumie nie urosło. To wygląda tak jakby problem istniał tylko na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz tego typu problemy to pierwsze co robisz wgrywasz oryginalna kalibracje do sterownika silnika i sprawdzasz dalej, wymieniles kupe czesci a moze sie okazac ze wcale nie bylo takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2018 o 07:04, tygrys1111 napisał:

Dzisiaj rano jak jechałem do roboty 20km to wypalał dpfa, po wypaleniu ciśnienie 3mbar, sadza na 0 i w sumie nie urosło. To wygląda tak jakby problem istniał tylko na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to wszystko jest ok.

a podjedź do tunera niech sprawdzi mapę czy jest ona poprawnie napisana.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności