Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak zalaczy się regeneracja to niezależnie od biegu trzyma się w okolicach 760-800°.

Istotne jest, aby jechać z obrotami powyżej 2200. Da się więc wykonać prawidłowo regenerację również na 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich temperatur nigdy nie zaobserwowałem, max 650 stopni. Zresztą pisałem w którymś temacie o temperaturach podczas regeneracji.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykład z procesu dopalania w moim BLS

dopalanie dpf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nowszych nie trzeba takiej temperatury.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tego nie wiedziałem. Masz na myśli cr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię o CR. Max temp, jaką miałem to było 650stopni. Nie mówię o wypalaniu serwisowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówię o CR. Max temp, jaką miałem to było 650stopni. Nie mówię o wypalaniu serwisowym.

 

dzisiaj miałem wypalanie i temperatura oscylowała około 580-630 stopni w zależności od terenu jak z górki to mniej pod górkę to więcej. i zauważyłem takie coś jak wyprzedzałem 2 tiry co klepnełem gazem do końca do wyprzedzania to wypalanie na chwile się przerwało i temperatura spadła do 550 stopni dpf-a a po ustabilizowaniu prędkości do 110km/h po chwili dobiła do 620stopni.

 

a to mój filtr rano wypalał i jak wracałem to znów się zaczęło porażka

DSC_0280.jpg jazda po mieście troszke mocniejsza niż zwykle i w 108.3 urosło do 6.6 sadzy rzeczywistej.

 

DSC_0293.jpg a tu sama trasa spalanie wyszło z tankowania 7l./100km komp. śr.6,4l. 282km śr. 75km/h czas 3h47min. różnica 10%.

co tu czynić co można w tej sytuacji zrobić?.

mogłem nie jechać na tą aktualizacje NOx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W fordzie tranzit żony z 2015 już 100 tyś i nie wie co to dpf. A uzytkowany głównie miasto na odcinkach do 20 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś z Kolegów samodzielnie wyciągał DPF (silnik BMR - między blokiem a grodzią) z auta? Jeśli tak, to mam prośbę o parę zdań podpowiedzi/tricków, zwłaszcza o możliwości zrobienia tego bez opuszczania sanek. Patrząc "na sucho" widzę, że od góry mocowanie do turbiny, przewody od G450, wykręcenie czujników. Od dołu wspornik, rura - na którym łączeniu? Na czym polega myk z wyciągnięciem bez ruszania zawieszenia?

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba go trochę obrócić, dokładnie nie powiem, wyjmowanie niejest proste ale bez problemu wyszło ta dziurą co tłumik wychodzi. Jeszcze blachę na przekladni kierowniczej trzeba odkręcić i wyjąć. Może pomogło a jak nie to przepraszam. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj miałem wypalanie i temperatura oscylowała około 580-630 stopni w zależności od terenu jak z górki to mniej pod górkę to więcej. i zauważyłem takie coś jak wyprzedzałem 2 tiry co klepnełem gazem do końca do wyprzedzania to wypalanie na chwile się przerwało i temperatura spadła do 550 stopni dpf-a a po ustabilizowaniu prędkości do 110km/h po chwili dobiła do 620stopni.

 

a to mój filtr rano wypalał i jak wracałem to znów się zaczęło porażka

[ATTACH=CONFIG]151757[/ATTACH] jazda po mieście troszke mocniejsza niż zwykle i w 108.3 urosło do 6.6 sadzy rzeczywistej.

 

[ATTACH=CONFIG]151756[/ATTACH] a tu sama trasa spalanie wyszło z tankowania 7l./100km komp. śr.6,4l. 282km śr. 75km/h czas 3h47min. różnica 10%.

co tu czynić co można w tej sytuacji zrobić?.

mogłem nie jechać na tą aktualizacje NOx.

 

Ja mam 350k i takie cos

dpf2.jpg

 

 

A logowales roznice cisnien?

Edytowane przez kamyk1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 350k i takie cos

[ATTACH=CONFIG]153779[/ATTACH]

 

 

A logowales roznice cisnien?

 

http://vaglog.pl/log-100_105_oBf790Y.html zrobiłem to na postoju, a może trzeba to zrobić w czasie jazdy? i żeby obroty silnika były co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis oddalem auto do warsztatu na wypalanie dpf wymuszone, dodam ze zadnych bledow o fapie niebylo, tylko fis informowal o problemie z fapem. W filtrze bylo 64g, po wypaleniu niestety nic sie niezmienilo dalej 64g. Czy to juz napewno zaphany fap i trzeba go wymienic na nowy? czy moze jakis sensor, ale dziwi mnie ze zadnych bledow o nim niema w sterowniku zapisanych.

 

 

 

 

 

Witam no i autko przestalo wogole odpalac, po wlaczeniu zaplonu wyskakuje blad ESP fault, Brake fault i informacja o filtrze fap i po chwili wlaczaja sie wentylatory chlodnicy. Po kilku probach odpalenia i wcisnieciu pedalu przypieszenia auto zaczelo odpalac gaslo kilka razy i tak w kolko az zaczol chodzic na wysokich obrotach i po chwili na wolnych tez niegasl. Po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu wszystko oke brak bledow wyswietlanych na wyswietlaczu. Po 2-3 godz znowu to samo wali bledami i nieodpala- o co chodzi? Niestety niemam juz kabelka vag tylko jakis tam obd2 i on niewyswietla zadnych bledow. czy ktos juz mial taki objaw?Cos mi sie wydaje ze to raczej nie FAP.

Edytowane przez Piotr19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zdjęcia nie masz logów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dzis oddalem auto do warsztatu na wypalanie dpf wymuszone, dodam ze zadnych bledow o fapie niebylo, tylko fis informowal o problemie z fapem. W filtrze bylo 64g, po wypaleniu niestety nic sie niezmienilo dalej 64g. Czy to juz napewno zaphany fap i trzeba go wymienic na nowy? czy moze jakis sensor, ale dziwi mnie ze zadnych bledow o nim niema w sterowniku zapisanych.

 

To czy zapchany czy nie to ciezko stwierdzic po tym co napisales. Inna sprawa ze nic dziwnego ze dalej masz 64g, popiolu sie nie da wypalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam no i autko przestalo wogole odpalac, po wlaczeniu zaplonu wyskakuje blad ESP fault, Brake fault i informacja o filtrze fap i po chwili wlaczaja sie wentylatory chlodnicy. Po kilku probach odpalenia i wcisnieciu pedalu przypieszenia auto zaczelo odpalac gaslo kilka razy i tak w kolko az zaczol chodzic na wysokich obrotach i po chwili na wolnych tez niegasl. Po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu wszystko oke brak bledow wyswietlanych na wyswietlaczu. Po 2-3 godz znowu to samo wali bledami i nieodpala- o co chodzi? Niestety niemam juz kabelka vag tylko jakis tam obd2 i on niewyswietla zadnych bledow. czy ktos juz mial taki objaw?Cos mi sie wydaje ze to raczej nie FAP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów co prawda żadnych nie mam, auto lata ok. Co ile powinien się wypalać dpf? Zacząłem ostatnio obserwować i pierwsze sprawdzenie to wypalanie po 340km, co wydaję mi się małą odległością między wypaleniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje zregenerować filtr DPF w moim Paseratti. Czy możecie polecić jakieś warsztat w Warszawie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a da się jakoś zrobić żeby paliła się kontrolka od wypalania DPF, bo za pierona nie mogę wyczuć kiedy to robi żeby trzymać na na obrotach bo na automacie to ciężko, jak się o tym nie wie kiedy wypala 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dać się da ale to wymaga odpowiedniej modyfikacji kodu sterownika silnika. Prawda taka ze nie widzialem zeby ktos to jeszcze zrobil wiec mozna powiedzie ze sie nei da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności