Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Następna wartość jaką będziesz miał to 150ml

 

Ciekawe po przejechaniu ilu km filtr zapełni się do tej wartości. Będę obserwował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przy 175kkm. Dziś wyzerowałem wartość oil ash volume. Zobaczymy czy i jak szybko wróci do poprzedniej wartości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi przy 175kkm. Dziś wyzerowałem wartość oil ash volume. Zobaczymy czy i jak szybko wróci do poprzedniej wartości

 

A jaki miales ku temu cel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem, jeszcze tak daleko nie doszedłem :).

Mateusz a wypala ci się dpf normalnie? Nie masz żadnych problemów?

mam przejechane 264tyśkm. a czy to prawda :hmm:hmm

u mnie wypalanie jest co:

jak trasy pokonuje to co 600-800 kmwypalenia DPF po 620 km.jpg

same miasto to różnie czasami co 200-400 km

a wy jakie przebiegi macie przy jakim zapełnieniu DPF??

Edytowane przez matek--1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 tdi 105ps, BLS

U mnie jest carbon mass 35g przy 174kkm. Dopuszczalne 60g. Przebieg nie kręcony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sprawdzić zapachanie dpf? Bo wartość carbon mass to wiemy ze można zresetować vcdsem:) i ktoś to zrobił bo mam dopiero 15 carbon mass, a jak załączy się dopalanie to kopci ze aż miło, można sprawdzić to poprzez np. ciśnienie panujące przed dpf? I czy normalne jest to ze jak włączy się dopalanie to obroty mają 840obr i dopalanie zaczyna się na 2 biegu przy prędkości 30 km, wtedy zaczyna ładnie kopcić z rury naprawdę kopci jak świeca dymna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dpf zapełnienie.jpg

zapełnienie filtra dpf w moim pasacie po chipie przed tyle się nie dało przejechać 70% w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że to robota tunera - całkiem dobry pomysł żeby trochę wydłużyć dystans do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tymi dpf-ami to nie ma co dumac itd. Chcecie miec spokoj to musi byc wykastrowany,wylaczony programowo i macie z glowy i koniec zmartwien, innej mozliwosci na sukces nie widze ( tez przeszedlem taki zabieg )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu z dpf. Silnik w trybie awaryjnym miga sprężyna.

 

Chciałem wypalić za pomocą vas-PC ale po godzinie pracy przerwalem procedurę.

Teraz jak chce ja wznowić to wywalić mi błąd ze czas nagrzewania układu wydechowego jest za długi i przerywa procedurę regeneracji.... Cos mogłem popsuć tym przerwanie procedury ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...a samo podniesienie poziomu oleju może być spowodowane nie dokończoną/przerwaną procedurą dopalania DPF? Auto ma przejechane ori 203k. A ostatnio mam sporo krptkich przelotow po miescie.

20160822_145405.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co stawiłeś z bloków pomiarowych to wszystko wygląda oki żadnych zastrzeżeń

niedługo będzie wypalenia jak przekroczy bl.pom. 108/2 {15} (pod warunkiem jak osiągnie temperaturę odpowiednia na dłuższym odcinku jazdy) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko jest ok, ale zastanawiam sie nad wycieciem DPFa wlasnie z powodu podwyzszonego stanu oleju. Wiem że dwa razy rozpoczela sie procedura wypalania dpf ale ją przerwalem przez wylaczenie silnika...brak możliwosc na dokonczenie tej procedury i wydaje mi sie, że wlasnie przez to przybylo oleju, wiem tez że takie sytuacje sa w moim przypadku nie uniknione dlatego chyba lepiej bedzie pozbyc sie dpf. Nie mam zamiaru co chwila wymieniac oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ją przerwalem przez wylaczenie silnika...brak możliwosc na dokonczenie tej procedury

Nie rozumiem, jaki problem jest z przejechaniem kilku km więcej?

U mnie nie ma żadnej kontrolki, która sygnalizuje procedurę trwania dopalania dpf, za każdym razem kasuje bank2 podlicznika i tylko po tym wiem kiedy mija 380km i nastąpi kolejna procedura.

Za każdym razem czy jadąc do pracy, czy w innym celu liczę się z tym że trzeba będzie zrobić kilka km więcej aby nie mieć kłopotów w dpf i olejem.

P.S. Czy w nowszych autach macie jakieś kontrolki informujące o dopalaniu?

Czy ktoś szukał jakieś możliwości podłączenia kontrolki w 1.9 tdi BLS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki nie ma, widze to po obrotach i zwiekszonym spalaniu.

A problem jest taki że majac dwójke malych dzieci w samochodzie nie jestem wstanie za każdym razem czekać aż dpf sie wypali. Niestety ale w codziennym życiu to gowno przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co stawiłeś z bloków pomiarowych to wszystko wygląda oki żadnych zastrzeżeń

niedługo będzie wypalenia jak przekroczy bl.pom. 108/2 {15} (pod warunkiem jak osiągnie temperaturę odpowiednia na dłuższym odcinku jazdy) :)

 

To 15 to skad wziales?

 

Niby wszystko jest ok, ale zastanawiam sie nad wycieciem DPFa wlasnie z powodu podwyzszonego stanu oleju. Wiem że dwa razy rozpoczela sie procedura wypalania dpf ale ją przerwalem przez wylaczenie silnika...brak możliwosc na dokonczenie tej procedury i wydaje mi sie, że wlasnie przez to przybylo oleju, wiem tez że takie sytuacje sa w moim przypadku nie uniknione dlatego chyba lepiej bedzie pozbyc sie dpf. Nie mam zamiaru co chwila wymieniac oleju.

 

Od kilku przerwanych regeneracji raczej by Ci nie przybylo zauwazalnych ilosci "oleju".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam tylko to bo cała reszte sprawdziłem. Oleju nie przybyło bardzo dużo, ale widać na bagnecie że jest go troche więcej.

Zastanawiam się czy po wycięciu DPFa i zrobieniu programu auto zacznie kopcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy mocniejszym bucie moze zakopcic, zalezy ile i jak koksu ktos Ci dorzuci.

Pokaz grupe 107.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro albo w poniedzialek wrzuce grupe 107.

Na program pojade do Rogala albo Aligatora zobaczymy gdzie bedzie krotszy termin oczekiwania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ja odkad zregenerowalem filtr w firmie Eurovat mam problem.... Bo od tamtej pory syczy.... Szlag mnie trafial bo myslalem ze cos w wydechach u mnie... Lub na turbinie.... Ale wszystko sprawdzilem. No i okazalo sie ze ten dzwiek syczenia podczas przyspieszania "od dołu" jest z dpfa. Gdy juz nabierze obrotow jest ok. Ciekawe co tam namieszali.... I czy mu przejdzie calkiem kiedys ? Bo sa dni ze wcale nie syczy....

 

u mnie też jest właśnie takie syczenie ale myslałem ze to spowodowane zapchanym dpf-em bo mam 180ml popiołu.Też szukałem nieszczelności ale nic nie znalazlem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności