Skocz do zawartości
Gość metrotest

TDI 2.0 170KM vs 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, mateusztbg91 napisał:

Kamil_30

No i widzisz sam, przeglądając "suche dane" CBAB wychodzi na to, że pełny moment obrotowy ten silnik powinien mieć już od 1750obr/min czyli to, co na papierze nie zawsze jest zgodne z tym co jest na drodze podczas jazdy.

Ty masz serię bez mapy tak?

Tak seria, oceniam przyspieszenie to co widzę na obrotomierzu, drugi bieg pedał w podłogę i czuć kopnięcie gdy na liczniku 2000 - 2100, żeby była pewność to trzeba byłoby go zlogować... 

Edytowane przez Kamil_30
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje, fajnie by teraz wypowiedział się podobnie do kolegi Kamila jakiś użytkownik 170hp, jak to wygląda w praktyce, bo kreski już przeglądnąłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mateusztbg91 napisał:

Luk jeśli dobrze zrozumiałem ten fragment który pogrubiłem, Twoim zdaniem w 170hp jest większa turbo dziura? Czyli Turbo w 170hp wstaje później Twoim zdaniem tak?

Zdecydowanie 140tka po sofcie jest bardziej żwawsza niż fabryczna 170tka

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170 po sofcie będzie bardziej zrywna jak 140 po sofcie. Inne ciśnienie doładowania stąd takie różnice. Nie wiem nad czym rozmyślasz. Wiadomo, że auto z większą mocą zawsze będzie się lepiej zbierać oczywiście jeśli ta moc nie jest wygenerowana tylko przez mega turbo. Nie wiem czy pamiętacie kiedyś w Top Gear bylo porównanie Mitsubishi Evo 8 albo 9 400 koni z 2.0 i jakiegoś Fiata Pandy. Panda na 5 biegu lepiej przyspieszała jak owe Mitsubishi tez z 5 ale to wina turbo dziury jednej suszarki. Moje 170 zaznaczam w automacie ładnie równo ciągnie z dołu i jak odpowiednio obchodzę się z pedałem gazu to przy przyspieszaniu nie zrobi redukcji a nadal jest dynamicznie. Obecnie jestem w Chorwacji tym autem i po górkach i serpentynkach czy na miejscu czy to na Słowenii i Austrii jechało sie bardzo miło. Po drugie nie rozumiem męczenia auta przy podjazdach na niskich obrotach. Raz, że momentu mniej, dwa spali tyle samo co byś zredukował bieg a i tak na zjazdach chyba nie hamujesz tylko hamulcami ale także biegami. Moim zdaniem 140koni do B6 jest ok i tylko tyle. 170 spali tyle samo a odpychac na pewno będzie się lepiej. Załączenie turbo jest bardzo płynne, czuć różnicę w mocy ale to nie jest taki kop że nagle nie możesz oderwać się od fotela. Wszystkie jest płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy są jakieś różnice w kosztach  serwisowaniu 140KM CR vs 170KM CR np. szybciej zużywa się skrzynia biegów ze względu na większą moc i mement, wtryskiwacze , turbosprężarka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie mam porównania do 170KM CR, ale mój 140KM@180KM CR obecnie brak problemów od strony technicznych. No może za wyjątkiem śruby od kompresora. VCDS'em sprawdzałem stan DPF, wtrysków i turbo bez żadnych niepokojących zmian. Tylko, że ja dużo nie jeżdżę przebieg ok 115k km, praktycznie od razu po gwarancji chip był robiony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności