Kamil_30 Zgłoś #221 Napisano 20 Października 2017 przepraszam, w sensie oba są żywotne czy oba są nieżywotne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #222 Napisano 20 Października 2017 500tys km przejedzie tylko trzeba bardzo dbać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_30 Zgłoś #223 Napisano 20 Października 2017 Masz na myśli oleje filtry itp itd znaczy eksploatację? w zasadzie jak w każdym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fury Zgłoś #224 Napisano 9 Listopada 2017 On Fri Oct 20 2017 at 11:26 AM, matek--1 said: Żywotny? Ciężko stwierdzić. Wszystkie elementy silnika identyczne poza turbino bo lekko większa. Jeszcze pompa wody ma inny numer katalogowy, to dość istotne bo ciecz odbiera ciepło z chłodnicy oleju. Już jak miałem program na 185 to układ nie wyrabiał na track dayach. Po kilku lapach było 127-129C a to dość dużo, bo powyżej 125C mieszanka jest ostro zubożona, gdyby nie to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #225 Napisano 1 Września 2020 Panowie mam pytanie do osób które miały okazję przejechać się passatem b6 2.0tdi CR 140 i 170hp W którym silniku auto ma lepszą "zbiórę" z dolnych obrotów i jest bardziej elastyczne? Nie to, żebym chciał zmieniać biegi przy 1300obr ale bardzo nie lubię gdy auto ma bardzo zamulony dół a turbo budzi się dopiero powyżej 2000obr. Z góry dzięki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazmirz_pawlak Zgłoś #226 Napisano 2 Września 2020 Mam 170CR CBBB DSG 6b, przy spokojnym przyspieszaniu ciągnie bardzo równo od dołu, jak potrzebuję szybciej i dam więcej gazu to robi redukcję i wtedy mam czym przycisnąć. Wiadomo, że najlepiej idzie od 1800obr/min ale przy normalnej jeździe prawie tego nie zauważysz. Do wyprzedzania na krajówce jak mu depniesz i tak zejdzie o 1-2 biegi. Nie wiem jakie są wrażenia z jazdy manualem ale jak weźmiesz w automacie to nie pożałujesz. Poza tym wiadomo, że 170 będzie lepiej jechać w aucie, które tak jak w moim przypadku waży prawie 1700kg. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_30 Zgłoś #227 Napisano 2 Września 2020 Ja mam wersję 140 KM jestem bardzo zadowolony z przyspieszania, praktycznie na każdym biegu czuć naciśnięcie na pedał przyśpieszenia. Z tego co wiem 140 KM prędkość max ma zblokowaną na 205km/h i faktycznie tyle jedzie - więcej nie pójdzie. Ciekawostką jest to, że znajomy posiada auto o mocy ponad 300KM i kiedy prosił mnie o pożyczenie mojego auta, po oddaniu mówił że jak na 170KM zbiera się naprawdę dobrze... Jak mu powiedziałem, że ma 140 zdziwił się mocno O_o ? Auto od drugiego właściciela pełna dokumentacja 275 tys. km. Najlepiej byłoby przejechać się jednym i drugim, bo wydaje mi się, że to kwestia gustu jednym mało innym w sam raz itp itd... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #228 Napisano 3 Września 2020 W dniu 2.09.2020 o 08:27, kazmirz_pawlak napisał: Mam 170CR CBBB DSG 6b, przy spokojnym przyspieszaniu ciągnie bardzo równo od dołu, jak potrzebuję szybciej i dam więcej gazu to robi redukcję i wtedy mam czym przycisnąć. Wiadomo, że najlepiej idzie od 1800obr/min ale przy normalnej jeździe prawie tego nie zauważysz. Do wyprzedzania na krajówce jak mu depniesz i tak zejdzie o 1-2 biegi. Nie wiem jakie są wrażenia z jazdy manualem ale jak weźmiesz w automacie to nie pożałujesz. Poza tym wiadomo, że 170 będzie lepiej jechać w aucie, które tak jak w moim przypadku waży prawie 1700kg. Dziękuję za opinię Ja rozważam manual i tak jak pisałem bardzo zależy mi na elastyczności i by auto zbierało się dobrze z niskich obrotów. W dniu 2.09.2020 o 10:38, Kamil_30 napisał: Ja mam wersję 140 KM jestem bardzo zadowolony z przyspieszania, praktycznie na każdym biegu czuć naciśnięcie na pedał przyśpieszenia. Z tego co wiem 140 KM prędkość max ma zblokowaną na 205km/h i faktycznie tyle jedzie - więcej nie pójdzie. Ciekawostką jest to, że znajomy posiada auto o mocy ponad 300KM i kiedy prosił mnie o pożyczenie mojego auta, po oddaniu mówił że jak na 170KM zbiera się naprawdę dobrze... Jak mu powiedziałem, że ma 140 zdziwił się mocno O_o ? Auto od drugiego właściciela pełna dokumentacja 275 tys. km. Najlepiej byłoby przejechać się jednym i drugim, bo wydaje mi się, że to kwestia gustu jednym mało innym w sam raz itp itd... Dzięki za opinię Ty masz CR czy PD? Jak byś mógł to podaj oznaczenie silnika. pamietasz odbili mniej więcej obrotów czuć już przyśpieszenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_30 Zgłoś #229 Napisano 3 Września 2020 (edytowane) Silnik CBAB, rocznik 10.2010 od jakich obrotów czuć przyspieszenie napisze jutro, ale dziś mogę powiedzieć, że jest to około 2000 obrotów i to jest śmieszne wrażenie, bo bynajmniej u mnie nie jest to prostoliniowe przyspieszenie, tylko jakby kick down w starych autach z automatami i dopiero po tym "wgnieceniu" w fotel przyspiesza bardzo zwinnie i elastycznie. Nie wiem czy wiecie o co chodzi... ? Aha skrzynia manualna 6 biegów. PS. Swoją drogą jak zobaczysz kilka postów wcześniej parę lat temu pytałem także który lepszy, tylko nie miałem okazji takim się przejechać tym 170KM i pewnie też daje radę. Na DSG trzeba uważać na przebiegi ? ponoć jest bezawaryjna do czasu... Pozdrawiam Kamil Edytowane 3 Września 2020 przez Kamil_30 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #230 Napisano 5 Września 2020 @mateusztbg91 wersja 140KM ma 320Nm a 170KM 350Nm w szczycie... Odpal sobie wykresy z tuningu i porownaj serie jak wstaja... Ile Nm przy tych samych obrotach... Oczywiscie porownuj wykresy z tej samej hamowni... Ja bym bral 170KM i zrobil chipa... Wtedy juz masz czym jezdzic... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #231 Napisano 5 Września 2020 (edytowane) Dziękuję kolego za odpowiedź. Robiłem tak jak napisałeś byłem na tym forum w temacie chiptuningu 2.0tdi ale niestety znaleźć 2.0TDI CR 140/170hp na tej samej hamowni JEST NIEMOŻLIWE... Przeglądałem 10 stron tematu, Dlatego pytam tu o subiektywne odczucia osób które miały okazję przejechać się Passatem B6 z 2.0TDI CR 140 i 170hp o ich własne odczucia który silnik szybciej zbierze się z niskich obrotów, w którym niżej i szybciej wstaje turbo i który jest bardziej elastyczny. Którego bym w końcu nie kupił to z czasem i tak pojadę do zaprzyjaźnionego tunera i zrobimy mapę Edytowane 6 Września 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #232 Napisano 5 Września 2020 http://diesel-tuning.pl/ Tu znajdziesz mój wykres i wiele innych CBA i CBB 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #233 Napisano 6 Września 2020 (edytowane) Jako byly uzytkownik moze ja sie wypowiem- z tego co kojarze oba silniki roznia sie turbina, w zwiazku z tym, dopoki turbo nie zacznie ciagnac, to w teorii oba silniki powinny zbierac sie bardzo podobnie. Co do odczuc subiektywnych... 140KM jedzie a 170KM lata :). Przez dlugie lata, bo mialem to auto od poczatku produkcji, objechac go mogly naprawde mocne (i duzo drozsze) auta, wiekszosc po prostu nie dawala rady. Ale- pisze to oczywiscie w kontekscie uzycia wyzszych obrotow niz 1750 kiedy to wlasnie zalacza sie turbo. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego upierasz sie przy tych niskich obrotach- do 2k to sie jezdzi dopoki silnik sie nagrzewa. Wypalanie DPF wymaga wiekszych obrotow, przepalanie kierowniczek turbo wymaga wiekszych obrotow itp itd. luk Edytowane 6 Września 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #234 Napisano 6 Września 2020 lukaswu Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ty miałeś okazję porównać oba te silniki oczywiście na CR tak? Właśnie skoro różnica między 2.0TDi CR 140hp a 2.0TDI CR 170hp to tylko turbo, to zastanawiam się czy większa turbina w 170'tce nie będzie z dołu bardziej zamulona i nie będzie czasem później wstawać porównując z 140'tka. Dlaczego tak mi na tym zależy, po prostu bardzo nie lubię aut "zamulonych" z dołu, w których bez przerwy trzeba redukować biegi w dół po każdym lekkim przyhamowaniu, wyprzedzaniu w mieście. Mieszkam obecnie w Hiszpanii i tu drogi są nawet w miastach 2 pasmowe, ronda są ogromne, póki co jeżdżę teścia Vectrą C 1.9CDTI 150hp i niestety auto do 2000obr nie jedzie, zamula, Od 1500-2000obr przyspiesza bardzo długo (właściwie trudno to nazwać przyspieszaniem) dopiero w okolicach 2100-2200 czuć tego "buta". Wiąże się to z ciągłymi redukcjami np na dużych rondach, czy próbie omijania samochodu na 2 pasmowej drodze w mieście który wyjątkowo wolno jedzie lub np skręca z drogi i dohamowywuje się. Jest tu też dość górzysty teren więc w Vectrze co chwile trzeba redukcje robić by nie zdusić silnika... Może ta Vectra ma coś nie tak, ciężko powiedzieć inną nie jeździłem dlatego oceniam tylko tą. Automatu nie chcę to z góry napiszę. Moim ostatnim autem było A4 B7 2.0TDI BRD 170hp quattro, BRD też ma duże turbo i słynie z zamulonego dołu, ale programem udało się podciągnąć ją na 207hp 430nm i przenieść ten moment trochę w dół, że turbo budziło się niżej i jeździło się już całkiem przyjemnie. Jeszcze wcześniejszym autem Było A4 B5 FL 1.9TDI AHH które kupiłem już chyba trochę dłubnięte, bo bardzo żwawe jak na 90hp, tu przyspieszenie odczuwalne miałem przy ok 1400obr, naprawdę bardziej elastycznym autem nie jeździłem nigdy... No chyba, że Golfem 2 1.6 TD IC o oznaczeniu silnika SB, w tym to "ciągnęło" mocno już od 1300-1400obr ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #235 Napisano 6 Września 2020 (edytowane) To jesli rozumiem to tak naprawde twoje pytanie jest o tzw turbodziure. 140 juz nie pamietam, bo mi zalezalo, zeby auto jechalo, wiec dol mnie srednio obchodzil, 170 jak na lata produkcji IMHO, taka turbo dziura jest dosc delikatnie odczuwana, tzn czuc roznice ale nie jest to jakis dramat. Ja bylem zadowolony :). luk Edytowane 6 Września 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #236 Napisano 6 Września 2020 (edytowane) Luk jeśli dobrze zrozumiałem ten fragment który pogrubiłem, Twoim zdaniem w 170hp jest większa turbo dziura? Czyli Turbo w 170hp wstaje później Twoim zdaniem tak? Edytowane 6 Września 2020 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_30 Zgłoś #237 Napisano 6 Września 2020 W moim zaczyna dmuchać ok 2100 wcześniej faktycznie trochę muli. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #238 Napisano 6 Września 2020 Kamil_30 No i widzisz sam, przeglądając "suche dane" CBAB wychodzi na to, że pełny moment obrotowy ten silnik powinien mieć już od 1750obr/min czyli to, co na papierze nie zawsze jest zgodne z tym co jest na drodze podczas jazdy. Ty masz serię bez mapy tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #239 Napisano 6 Września 2020 10 minutes ago, mateusztbg91 said: Luk jeśli dobrze zrozumiałem ten fragment który pogrubiłem, Twoim zdaniem w 170hp jest większa turbo dziura? Czyli Turbo w 170hp wstaje później Twoim zdaniem tak? Musze to przeredagowac- w 140 nie pamietam jak to sie zachowywalo. W 170 czuc kiedy turbo juz ciagnie a kiedy nie, ale przejscie miedzy jedna faza a druga jest na tyle lagodne i plynne, ze w ogole bym tego dziura nie nazwal (to nie stare porsche gdzie albo byl tryb hamowania silnikiem- turbo nie dmuchalo, albo auto sie katapultowalo- turbo dmuchalo ). Zwlaszcza do konkurencji z tamtych lat. Czuc bedziesz zawsze mniej lub bardziej, jak nie chcesz czuc tej roznicy to szukaj czegos z bi-turbo :). Wez sobie pochodz po salonach i odbadz jazdy probne, bo chyba innej metody nie ma na sprawdzenie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusztbg91 Zgłoś #240 Napisano 6 Września 2020 Lukaswu Wiesz, mi tu też nie chodzi o to by moc było czuć już przy 1000obr/min bez przesady. Po prostu nie chcę by auto było bardzo mulaste w dolnych częściach obrotów jak ta Vectra teścia która "kopa" dostaje dopiero od 2100-2200 a z 1500-2000obr przyspiesza jak ślimak, jakby turbo w ogóle nie dmuchało. W salonie B6 nie znajdę a takiego Passata właśnie chcę kupić B6 z 2.0TDI CR, musiał bym oglądać takie i takie i odbywać nimi jazdy testowe by mieć porównanie, no albo właśnie pytać na forum ludzi którzy mieli styczność z jednym i drugim silnikiem w B6 i mogą coś na ten temat powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach