Skocz do zawartości
rabbit211

moj passek ma "czkawke" przy mocniejszym depnieciu w pedal gazu...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Otóz zwracam sie o pomoc drodzy uzytkownicy naszego zacnego forum w dokonaniu diagnozy choroby mojego passka... a wiec... gdy na 3 biegu wcisne ostrzej pedal gazu to samochod sie zbiera raz normalnie a raz jakby zamulal o do tego dochodzi jeszcze "czkawka" czyli na ulamki sekund jakby przerywal ale nadal zbieral sie dosyc dynamicznie. To samo na 4 i 5. Przewertowalem troche tematow na forum i mysle ze to byc moze przepływka ale nie jestem pewien i boje sie ze to cos o wiele gorszego, jeden z znajomych mechanikow powiedzial ze moze to byc pompowtrysk albo sterownik pompowtryskow... bylem na vagu i wykazalo dwa bledy miernik przepływu masy powietrza i dokladnie nie pamietam ale cos o zaworze kolektora ssacego... Przepływke odlaczylem wczesniej przy probie odnalezienia usterki wiec dlatego moglo zdiagnozowac ten blad z miernikiem ale drugi nie wiem czym jest spowodwany... nastepnie pan diagnostyk wykasowal bledy i kazal sie przejechac samochodem dosyc ostro i wrocic i wykonac pomiar jeszcze raz i wtedy nie wykazalo nic i stwierdzil ze przejazdzka mogla byc zbyt krotka dlatego bledu dotyczacego przeplywki nie ma... on tez podejrzewa przeplywomierz. A i jeszcze jedna ciekawostka ktora zauwazyl jest to ze na dwoch pierwszych cylindrach byla wartosc 4,0 mg/h a na dwoch ostatnich od 0,2 do 0,5 mg/h to mnie niepokoi... Czy nie powinno byc wszedzie tak samo...??? Jutro jestem umowiony na kolejna wizyte ale nie wiem co robic czy warto jechac tam jeszcze raz czy moze ktos z uzytkownikow forum wie lub mniej wiecej sie domysla coz moze dolegac mojemu passatowi... BARDZO PROSZE O POMOC!!!!!!!!

 

po ponownym podpieciu pod vag nie znaleziono zadnych bledow... mechanior powiedzial ze nalezaloby sprobowac podpiac inny przeplywomierz i zobaczyc czy nadal tak bedzie...

Edytowane przez rabbit211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze niech ktos pomoze bo juz zglupialem... podpialem dwa pasujace numerowo przeplywomierze jeden uzywany dosyc dlugo a drugi prawie nowy kupiony 2 miesiace temu i nadal ten sam obiaw... nie chce kupowac nowego w ciemno bo nie wiadomo czy pomoze. Vag nie wykazal zadnych bledow po raz kolejny pan mechanik sprawdzil wartosci dostarczanego powietrza i stwierdzil ze sa za male i to musi byc przeplywomierz ale ja nadal nie wiem co robic bo na trzech przeplywkach jest ciagle to samo... boje sie ze to pompowtryski... zastanawiam sie czy nie zobaczyc baku czy nie ma w nim syfu lub na smoku siedzi jakis paproch i przeszkadza ale poki co niczego nie jestem pewien... prosze bardzo o pomoc!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwierzyliście w te przepływomierze jak dzikie w Allacha:)

 

Sprawdź przewody wysokiego napięcia - czasami ich stan skutkuje "przymuleniem" przy dodawaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź przewody wysokiego napięcia - czasami ich stan skutkuje "przymuleniem" przy dodawaniu gazu.

 

W dieslu ? Chyba że o czyms nie wiem :) A może to juz zmęczenie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez najpierw napisałem, a potem sprawdziłem jaki kolega ma motor. Za długo jeżdże na gazie:) My fault:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by to była przepływka to po jej odpięciu auto powinno sie troche lepiej zbierać ale to nie jast to co powinno być.

 

Niepokoją mnie te wartości z pompowtrysków z tego co pamiętam powinno być na wszystkich cylindrach między -2,8 a 2,8 a u ciebie jest 4, ja bym sprawdził pompowtryski, najlepiej pojedz to jakiegoś kumatego mechanika i niech spróbuje zamienić je miejscami 2 z 3 i niech wszystkie porządnie wyreguluje, potem pojedz jeszcze raz na kompa i zmierz te wartości.Jeżeli problem będzie w pompowtryskach to będzie on na cylindrach 1 i 3.

 

A co do syfu w baku proponuje wlać środek firmy STP, jest dostępny chyba na każdej stacji.

Edytowane przez Minio23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpieciu przeplywki to on w ogole nie idzie... zero mocy... nie jest mocniejszy jak napisales...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie podobna sytuacje tylko bez czkawki

auto czasmi ma mula i ciezko sie zbiera a czasmi idze tak jak fabryka przykazala wymienilem:

- przeplywke ale zero poprawy

- wszystkie przewody od podcisnenia jakby lekko lepiej ale dalej to nie to

- wszystkie filtry wymienione

zrob jeszcze dodatkow logi dynamiczne moze z tego da sie cos odczytac u mnie wszyscy z forum rozlozyli rece i nie bardzo wiadomo co jest przyczyna a na dodatek na vagu nie ma zadnego bledu

moze to byc jakas usterka w elektryce, jakas blachostka - przetart przewod bo raz logi wychodz daobrze a raz lipa ehh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja na Twoim miejscu zrobilbym logi i wkleil na forum, bo takie zgadywanie to moze drogo kosztowac jak zaczniesz wymieniac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy pytanie czy to moze byc turbina...??? nie mam mozliwosc zrobienia logow bo nikt nie chce sie tego podjac...:/ a ktorys z mechanikow powiedzial ze to moze turbina na moment staje i nie ma mocy... wydaje mi sie malo mozliwe ale moze...juz nie wiem co mam robic z tym moim paskiem:( czasami jest wszystko dobrze nie ma problemu ale za moment czka na kazdym biegu powyzej 2... jezeli ktos ma jakies pomysly to bardzo prosze piszcie bede szukal... ale teraz najwazniejsze to zlapac kogos kto zrobi logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ssmoku

Miałem podobny problem i też mechanicy wmawiali mi że to turbinka siadła. Ale okazało się że pękł gumowy wąż doprowadzający powietrze do silnika, ten zaraz za intercoolerem. Pęknięcie było bardzo małe praktycznie nie widoczne i znalazłem je przypadkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyregulować pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauwazyłem takie cos ze gdy samochod jest ciezki tzn 5 osob na pokladzie lub duzo paliwa to czkawka czestsza i lepiej jest po zmianie paliwa na Verva. czkawka pojawia sie caly czas na tych samych wartosciach obrotow 1900, 230,2500, 2900(na tych obrotach szarpnie) Otworzyli niedaleko hamownie wiec chyba w koncu sie przejade i zdiagnozuje problem ale na razie prosze po raz kolejny o pomoc moze pomoga w czyms te moje spostrzezenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej miałem tak samo i też mi diagonozowali pompowtryski, poźniej pompe, turbine juz nie mówię o przepływomierzu , doświadczony mechanik wziął auto i jak jechaliśmy pod górkę brakło paliwa, auto dostało czkawki ...... i co się okazało, wymontował pompę paliwa i wyczyścił sitko w baku , było zasyfione i nie puszczało tyle paliwa ile dawła pompa, jak mu depnąłem to wytwarzało się wieksze ciśnienie i paliwo szło ale przy gwałtownych depnięciach czuć było brak mocy i szarpanie, po czyszczeniu sitka auto jak nowe... sprawdź sitko w baku nic nie kosztuje a może to być to.... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś rozwiązał ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności