Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

może kolega już nie ma w silniku oleju dlatego nie bierze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może kolega już nie ma w silniku oleju dlatego nie bierze
Nawet nie gadaj. Ale w sumie jeszcze nie spotkałem się z pytaniem, czy jesli nie bierze oleju, to źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak -> jak się wymienia odpowiednio często olej, to nigdy "nie bierze" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie odpowiednio często czyli ?? Załóżmy dla 1.8T (lub wszystkich) wymiana oleju co 10 kKm czy nawet jak będzie 7 tys a przyjdzie zima to powinniśmy wymienić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wszystko zależy od kasy i stylu jazdy ;) ja zmieniam co 8tys. i jest oki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i stało się mróz nie za duży ale sie stało, autko stało ze trzy dni nie ruszane i dziś odpaliłem i zaczełem sobie go odśniezać i w pewnym momencie czuje widze kupeeee dymy ze spalanego oleju pierwsza moja reakcja okazała sie trafiona, otwarłem maskę i korek wlewu oleju a tam tylko sykneło sprężone powietrze i dymienie z wydechu się po chwili uspokoiło, czyli odma zapchana ...powiem więcej po ogrzaniu się odmy (po paru minutach ) wszystko wróciło do normy, czyli jakiś tam syf zamarza mi w odmie.

A pytanie mam takie czy czyścić tylko tą metalową rurkę która idzie wzdłuż głowicy czy może jeszcze coś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!mam paska b5 99rok 1.8 t i mam problem.Bardzo kopci i bierze olej ok.5L/300km.Znajomy mowi,ze to napewno pierscienie i ze koszt naprawy to ok.1000zł.Czy ma racje.POMÓZCIE PROSZE!!!bo niemam za duzego pojecia o mechanice.pozdrawiam:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam!mam paska b5 99rok 1.8 t i mam problem.Bardzo kopci i bierze olej ok.5L/300km.Znajomy mowi,ze to napewno pierscienie i ze koszt naprawy to ok.1000zł.Czy ma racje.POMÓZCIE PROSZE!!!bo niemam za duzego pojecia o mechanice.pozdrawiam:-)

 

A jak ci te pierscienie sprawdzal? Badal sprezanie cylindrow takim zegarkiem?

Zdejmij ryre od itc, i podlewaruj lewa strone auta po jej sciagnieciu, prwadopodobie winowajca odda ci twoj olej;)choc troche juz go poscil w silnik.

 

Ja pierscienie sa nie zbyt dobre to przewaznie czas odpalania sie wydluza, nie odpala zbyt chetnie na raz...

Mocy deczko ubywa przy obciazeniach.

Nie wiem jakie jeszcze, ale podalem objawy ktore znam, jak sa inne chetnie poznam.

Stawiam na turbawke od strony zimnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam tak od ponad dwóch lat kopci na niebiesko jak jest rozgrzany przeważnie jak stoje.

 

(2-3mi)na światłach i zapali się zielone, dolewam ponad 2 litr na 10tyś kopa ma czy to turbo czy śilnik pada nie wiadomo przez taki okres dwóch lat to coś by walneło (może odma). Nie żałuje cisnąc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo kopci i bierze olej ok.5L/300km.

Kolego możliwości są takie:

-turbina

-pierścienie

-uszczelniacze zaworów

-ew. wycieki

Czy ten znajomy ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice czy tak sobie palnął, że to pierścienie?? A poza tym czytałeś w ogóle pierwszą stronę tematu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co może być przyczyną że samochód kopci mi na biało (z tego co widzę). Dodatkowo wydobywa się nie za miły zapach, i średnio po 1000km łyka 1l oleju Silnik 1.8T APU.

Jak bylem na przeglądzie to norma spalin przekroczona 11x z tego co pamiętam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie masz katalizatora?

Mój teraz na LPG też kopci na biało, ale to raczej para niż kopcenie. Mam wybity katalizator więc to chyba dlatego "kopci". Zaznaczam, ze nie ma ubytków ani oleju ani płynu chłodniczego.

Edytowane przez slaweq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacytuję sam siebie :lol

siwy (biały) dym może oznaczać kilka rzeczy:

1. uszczelka pod głowicą (woda w oleju) - sprawdź czy nie ubywa, chociaż z instalacją LPG cholera wie - tamtędy też może spierniczać, poza tym nie będziesz miał poziomu takiego, jak powinien być, bo reduktor zwiększa Ci znacząco pojemność układu i poziom wyrównuje się poniżej stanu "normalnego" w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdź w każdym razie czy nie ubywa (jak jest poniżej "normy", to też dobrze, byle nie ubywało).

 

2. olej przedostaje się do sprężarki -> niedrożny spływ lub po prostu koniec turbo.

turbina dobrze dmucha? nie ma problemu z mocą? logi robione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co może być przyczyną że samochód kopci mi na biało (z tego co widzę). Dodatkowo wydobywa się nie za miły zapach, i średnio po 1000km łyka 1l oleju Silnik 1.8T APU.

 

..sprawdź drożność odmy (ona u mnie co roku mi psikusa robi, biały gęsty dym )

...druga możliwość to uszczelniacze zaworowe już stwardniały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Siema, mam Passata 1.8t APU, ucieka olej (dokładnie nie wiem ile) ale w tedy gdy jadę w trasie szybciej niż te 130km/h, przy spokojnej jeździe po mieście nie widzę spadku oleju, badałem turbinę przez komputer i facet który podpinał komputer pod samochód powiedział że turbina bardzo ładnie ładuje i jest sprawna. I tu się pojawia moje pytanie, czy to silnik bierze olej czy może to być jednak turbina. Proszę o wyrozumiałość i o odpowiedzi:). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego musisz sprawdzić ciśnienie w cylindrach. ewentualnie dobrze jest zrobić jeszcze próbe olejową. ile go zbiera tego oleju? na jakim oleju jeździsz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzając ciśnienie w cylindrach nigdy nie stwierdzimy na 100 % że tamtędy znika olej bo ciśnienie sprężania może być w normie. Po prostu pierścienie uszczelniające są ok a olejowe jak to często się dzieje w np oplach są zapieczone i w ogóle nie zgarniają z gładzi oleju który później jest spalany.

Ciekaw jestem jak ktoś stwierdził komputerem że turbo jest dobre, zgadza się może sprawdzić wydajność ale na pewno nie to czy łożyskowanie i uszczelniacze są dobre.

I najważniejsze, nie wiemy nawet ile ten samochód bierze tego oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale gdyby olej przedostawał sie do komory spalania zobaczymy też po swiecy czy jest osadzona i czarna. jedynie proba olejowa daje pewnosc. póki nie wiemy ile koledze ubywa nie mozna nic powiedziec:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No to muszę trochę pojeździć i zobaczyć ile bierze tego oleju. Turbinę facet badał mi tak: jechaliśmy na trzecim biegu i miałem mieć mniej niż 2000 obrotów i wcisnąć gaz do dechy i kręcić go czerwonego pola na obrotomierzu, oczywiście on miał podpięty laptop do samochodu. Stwierdził że turbina dobrze ładuje i jest w dobrym stanie. Olej Lotos 10w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności