Grucha... Zgłoś #61 Napisano 2 Lutego 2014 Komu bierze temu bierze. U mnie od nowości jedna marka oleju i pełny syntetyk nie dolewam ani grama między wymianami. I tylko podziękować poprzedniemu właścicielowi, że nie szedł durnym systemem long life. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magman Zgłoś #62 Napisano 2 Lutego 2014 a ja mam taki problem że mój 1.6 jeżdżę nim dopiero kilka dni, zrobiłem 500km i ubyło mi na bagnecie około 2mm poniżej minimum a było oczywiście po środku. nie kopci w ogóle. Czy to jest jakaś norma? Wydaje mi się że trochę dużo, ale nie ukrywam, że trochę go przyciskałem. Kolego te silniki są stworzone do brania oleju. Nie przejmuj się. W przypadku brania oleju powyżej 1 l na 1000km dopiero wtedy bym się zastanawiał co jest nie tak. ---------- Dodano o 16:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:04 ---------- no właśnie odpowiednio często czyli ?? Załóżmy dla 1.8T (lub wszystkich) wymiana oleju co 10 kKm czy nawet jak będzie 7 tys a przyjdzie zima to powinniśmy wymienić ?? Zależy od warunków jazdy normalne (tzn trasy, silnik pracuje z reguły na równych obrotach wymiana co 15 tys.-20 tys zalezy od oleju) lub skrajne (tzn. jazda w mieście, krótkie trasy co 10 tys km wymiana ) lub ekstremalne (jazda sportowa w trudnych warunkach, pył, piach co 6 tys km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #63 Napisano 2 Lutego 2014 1 l na 1000km dopiero wtedy bym się zastanawiał co jest nie tak. ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #64 Napisano 22 Kwietnia 2014 Jakiś miesiąc temu zakupiłem paska, wymiana całego rozrządu, wszystkie filtry, olej shell helix ultra 5w30, na bagnecie po wymianie full, a teraz w weekend po zrobieniu około 1000 km sprawdziłem stan na bagnecie i nieco mniej niż 1/3 na skali. Raz po dynamicznej jeździe, szybkie rozpędzanie, v-max koło 180 km/h, zatrzymuję się, silnik chodzi, ale czuję zapach jakby oleju, podnoszę maskę, a tak bagnet sobie wyskoczył z gniazda i olej stamtąd parował.. Serce w gardle już miałem, ale włożyłem z powrotem i już więcej tak się nie stało. Rura przy IC widać, że jest trochę mokra no i wieczorem jak wrócę do domu i spojrzę na auto z boku jak otwieram bramę to widać taką małą mgiełkę w po jednej i drugiej stronie maski (przy światłach). Pytanie czego to objawy. Uszczelki pod pokrywą zaworów nowe bo było wilgotno, poza tym wszędzie sucho. Odma czy turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #65 Napisano 22 Kwietnia 2014 Jeśli miarkę wyrzuciło, to raczej zapchana odma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #66 Napisano 8 Maja 2014 Parowanie z pod maski bierze się z tej oto dziury w takim łączniku gumowym: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=118618&d=1399495910 Pytanie co to jest za trójnik? Raczej nie od wody bo nie ubywa w zbiorniczku, raczej od powietrza. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym bliżej podszybia i częściowo się łączy z wężem do eżektora. Ktoś pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #67 Napisano 8 Maja 2014 Pytanie co to jest za trójnik? A może rysunek z postu 12. pozycja 5 ? http://forum.vw-passat.pl/threads/128932-Problem-z-wolnymi-obrotami-w-1-8T-AWT-Solved Ktoś pomoże? Pomogłem ? :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #68 Napisano 13 Maja 2014 To samo znalazłem chwilę po tym jak napisałem post, ale dzięki za pomoc koszt zakupu w ASO to 25 zł, ale jeszcze nie wymienione przez brak zgrania mojego czasu ze znajomym mechanikiem.. Wymieniał może ktoś kiedyś to ustrojstwo? Da się do tego dojść bez ściągania kolektora ssącego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #69 Napisano 13 Maja 2014 Da się do tego dojść bez ściągania kolektora ssącego? Nie wiem jak trójnik, ale odmę łączącą się z nim (taka faja wychodząca z bloku) ludzie wymieniali bez ściągania kolektora. Odczucia raczej mało przyjemne, mieli podrapane ręce i byli wqurzeni. Jeżeli tam jeszcze nic nie było robione, to samo zdjęcie oryginalnych opasek (tych zaciskowych) w tej ciasnocie to mistrzostwo :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #70 Napisano 21 Maja 2014 Przy okazji okazało się, że wąż łączący trójnik z silnikiem też był walnięty więc naprawa się wydłużyła, koszt w serwisie to około 140 zł plus oring jakieś 14 zł. Efekt - brak widocznych oparów oleju pod maską i nie ma zapachu parującego oleju w kabinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karton Zgłoś #71 Napisano 27 Maja 2014 Witam. Dziśiaj jak ściągnołem oslonę silnika zauważylem na niej ślady oleju, olej ciekł po wężu z turbiny do IC jak poświeciłem latarką od spodu widać było że wyciek jest przy samej turbinie postanowiłem śćiągnąć waż na dole przy IC i było tam około z 30 g oleju czy ktoś miał taką nieszcelność. Mam jeszcze jedno pytanie zauwarzyłem że niektóre AWT mają taki czarny zawór przy trójniku na odmie a niektóre, również mój nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FCB Zgłoś #72 Napisano 28 Maja 2014 witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem forum ponieważ to mój pierwszy Passat jakiego kupiłem 4 tyg. temu. Wszystko byłoby super , samochód świetny, gdyby nie fakt , że połyka olej. Od wymiany upłynęły 2 tygodnie, przez ten czas zrobiłem 850 km i poziom zszedł z maksimum do minimum na miarce, czyli o jakieś 0,7l. Olej mam zalany Mobil 5w50, samochód ma najechane 167000 (sprawdzony w serwisie), silnik 1.8t AWT B+G. Znajomy mechanik sprawdził turbine i mówił, że takiej czystej dawno nie widział, odma przeczyszczona ta co idzie od silnika do filtra powietrza, przewodów do turbiny nie ruszałem, silnik suchy (nieznaczne ślady pocenia na misie), ale poza tym nic nie dymi nawet przy porannym odpaleniu tylko delikatny ciemny dym. Może ktoś miał podobny problem, co to może być uszczelniacze zaworowe puszczaja? z góry dziękuję za każdą sugestię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #73 Napisano 29 Maja 2014 (edytowane) Karton ja mam spocone na łączeniu IC wąż do kolektora dolotowego, ale u mnie chyba katalizator się już kończy, dusi trochę silnik i tak się zastanawiam czy to nie ma jakiegoś związku ze sobą.. FCB a jaki masz ten olej, syntetyk, pół-syntetyk? Nie jestem mechanikiem, ale z tego co czytałem na ten temat to do tych silników lepiej lać 5w30, a nie 5w50 i tutaj może być też po części przyczyna.. Edytowane 29 Maja 2014 przez kida Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FCB Zgłoś #74 Napisano 29 Maja 2014 5w50 to jest pełny syntetyk i jak najbardziej można go lać do tych silników przed wymianą pytałem w serwisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karton Zgłoś #75 Napisano 29 Maja 2014 FCB Piszesz że odma wyczyszczona ale jej drugi kierunek idzie do filtra oleju może tam masz przytkane, powinieneś ciągąć wąż na dole przy IC i zobaczyć czy tam niema dużo oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FCB Zgłoś #76 Napisano 29 Maja 2014 w sobotę na pewno to zrobię, bo na razie nie mam czasu żeby się tym zająć, , napiszę co tam było - - - - - aktualizacja - - - - - w sumie to ostatni zauważyłem jeszcze jedną rzecz o której zapomniałem napisać, otóż mam urwaną końcówkę bagnetu od pomiaru poziomu oleju i tak ogólnie jak wyjąłem bagnet z tego kołnierza to jest trochę zmasakrowany a ostatnio na plastikowej pokrywie silnika zaczęły pojawiać się ślady jakby po wyparowanym oleju (wytarłem wczoraj do sucha a dzisiaj znowu są). Czy możliwe żeby olej parował przez nieszczelny bagnet? i co ciekawe więcej oleju ubywa jak samochód jeździ na klimie i w gorące dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #77 Napisano 29 Maja 2014 Co do oleju to nie kierowałem się serwisem w Polsce, a tym na jakim przywiozłem swoje autko z Niemiec i na takim też znajomy jeździł w bliźniaczym silniku w Audi. U mnie część przy filtrze oleju prawie nie istniała wąż plus trójnik był popękany i strasznie parowało po dłuższej jeździe, a też miałem przy 193k km wymienione uszczelki pod pokrywą zaworów bo już też się tam dosyć pociło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #78 Napisano 29 Maja 2014 (edytowane) Czy możliwe żeby olej parował przez nieszczelny bagnet? Oczywiście. I oprócz parowania w skrzyni korbowej jest pulsujące ciśnienie + ewentualne przedmuchy spalin, więc to wszystko gdzieś musi mieć ujście.Ostatnio jak chłopaki robili mi rozrząd to wymienili rurkę od bagnetu. Widziałem na fakturze że to koszt paru złotych, więc na pewno warto wymienić. Sama wymiana też banalnie prosta Edytowane 29 Maja 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #79 Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) A co powiecie na maź koloru kremowego która się osadza na bagnecie? Czego to objaw? Dodam, że nie ubywa płynu chłodniczego. Edytowane 30 Maja 2014 przez kida Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi4lo Zgłoś #80 Napisano 30 Maja 2014 Witam, w moim passacie 1,8T AWT zalany mam oplowski olej GM 10/40. Auto posiada lpg i dolewam jakieś 400ml oleju na 1000km. Czy zmiana oleju na inny może w jakiś sposób ograniczyć jego zużycie? Mój mechanik sugerował,że jest to normalne zużycie tym bardziej, że mam instalacje lpg. jakieś sugestie? może jakiś inny olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach