Skocz do zawartości
mpDante

Volkswagen Passat BlueMotion zwycięzcą Supertestu Ekonomii

Rekomendowane odpowiedzi

Na trasie z Warszawy do Władysławowa zużył średnio 3,08 l paliwa na 100 km.

 

Volkswagen Passat BlueMotion okazał się najoszczędniejszym samochodem

wśród uczestników szóstej edycji Supertesu Ekonomii. Samochód na trasie z Warszawy do Władysławowa, liczącej 415 km, zużył średnio 3,08 l paliwa na 100 km. Passat BlueMotion zwyciężył w klasyfikacji generalnej; okazał się także najlepszy w sześciu kategoriach uwzględniających średnią prędkość, masę pojazdu, liczbę miejsc w samochodzie, rodzaj paliwa, pojemność silnika oraz maksymalny zasięg. Passat pokonał takich konkurentów jak Skoda Fabia Greenline, Toyota Yaris 1,4 D4D czy Fiat Panda 1,3 JTD.

 

Ważący 1418 kg Passat BlueMotion był jednym z cięższych samochodów spośród rywalizujących. Pokonał trasę w czasie 6 godz. i 20 min ze średnią prędkością 65,5 km/h. 70-litrowy zbiornik paliwa przy średnim spalaniu 3,08 l/100 km pozwala przejechać bez tankowania 2272 km.

 

Volkswagen Passat BlueMotion wyposażony jest w 2-litrowy silnik TDI o mocy 110 KM. W modelu tym wprowadzono szereg zmian w stosunku do standardowej wersji, które znacząco ograniczają zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla. Samochód został wyposażony m.in. w wyjątkowo skuteczny w ruchu miejskim system start & stop, zmodyfikowaną skrzynię biegów, inne oprogramowanie silnika, obniżone zawieszenie, opony charakteryzujące się zmniejszonym oporem toczenia oraz bardzo lekkie koła ze stali. Grubość materiału tych obręczy jest w niektórych miejscach znacznie zredukowana, co wpływa na zmniejszenie masy nieresorowanej. Zmodyfikowano także elementy podwozia, ograniczając opór powietrza.

 

Passat BlueMotion dostępny jest w polskich salonach od lutego bieżącego roku. Oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Niezależnie od wersji model ten jest droższy od standardowego Passata o 2 tys. zł.

 

źródło: Autokrata

 

Ciekawe czy podczas codziennego użytkowania jest szansa na taki wynik... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze średnią prędkością 65,5 km/h.
jak by kazdy jezdzil jak ten kierowca to pewnie wyniki moglyby byc podobne. wszystko zalezy od techniki jazdy. Kiedys pokazywali goscia w stanach co jezdzi na wylaczonym silniku. tzn rozpedza sie gasi silnik i na maxa wykorzystuje toczenie sie az do pewnego momentu gdzie odpala silnik. Ponoc na 100km zuzyl niecale 2l benzyny. To jest jakies stowarzyszenie. ale nazwy nie pamietam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale średnia prędkość 65,5km/h wcale nie jest zła na takiej trasie... to znaczy, że nie jechali specjalnie wolno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po co komu hybrydy... :P A tak ogólnie to jestem pod wrażeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pozniej zasyfia sie turbina vnt i tyle z tej ekonomii co z naszego rzadu i planu budowy drog :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale też trzeba wziąć pod uwagę ze oni jechali z przepisowa prędkościa a nie tak jak większość forumowiczów jeżdzi . Sadze ze gdyby każdy tak jechał w granicach 90 km/h to tez nie miał by wiele większego spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadnego syfu niebędzie jak silnik ma temperaturkę, robi długie trasy i dobre paliwo. Tylko czy wzmocnili rozrusznik bo jak na każdym postoju wylączany i odpalany jest ponownie silnik, to trochę jest obciążany kilkakrotnie więcej razy niż zwykły Pasek bez BlueMotion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i alternator i akumulator powinien byc mocniejszy. A czy jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry kierowca + oszczędny silnik = wychodzi 3 litry. Naprawdę zdumiewający wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa połowę tego co zwykły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tutaj jako ciekawostkę, że silnik VW 1.4 TSI zdobył tytuł engine of the year... a oprócz tego green engine of the year - najbardziej ekologiczny silnik, bijąc przy tym jakieś hybrydowe wynalazki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności