Jericho Zgłoś #201 Napisano 30 Listopada 2014 Dwa lata temu do 1.8T AWT zakupiony zostal aku Sznajder 55Ah 420A. W lato krecil dobrze, natomiast w zimie 2013 slychac bylo ze sie meczyl na mrozach, ale jakos przetrwal. Zrobilo sie cieplej i aku dzialal dobrze. Przyszly nowe przymrozki i aku znowu sie meczy. Dzisiaj ledwo odpalil i po 1-2sek zgasl. Kolejne odpalenie bez problemu. Poranne odpalanie przy ujemnej temp coraz ciezsze, a im temp. nizsza tym wieksze prawdopodobienstwo, ze juz nie odpali. Rozumiem, ze powyzsze objawy oznaczaja slaba jakosc aku, lub jego powolny zgon. Co teraz warto kupic do 1.8T AWT? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #202 Napisano 30 Listopada 2014 osobiście mam taki czwarty rok i wszystko gra jak trzeba http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-540a-53-ah-ca530-gw-i4846463463.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #203 Napisano 30 Listopada 2014 osobiście mam taki czwarty rok i wszystko gra jak trzeba http://allegro.pl/akumulator-centra-...846463463.html Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #204 Napisano 30 Listopada 2014 Dwa lata temu do 1.8T AWT zakupiony zostal aku Sznajder 55Ah 420A. W lato krecil dobrze, natomiast w zimie 2013 slychac bylo ze sie meczyl na mrozach, ale jakos przetrwal. Zrobilo sie cieplej i aku dzialal dobrze. Przyszly nowe przymrozki i aku znowu sie meczy. Dzisiaj ledwo odpalil i po 1-2sek zgasl. Kolejne odpalenie bez problemu. Poranne odpalanie przy ujemnej temp coraz ciezsze, a im temp. nizsza tym wieksze prawdopodobienstwo, ze juz nie odpali. Rozumiem, ze powyzsze objawy oznaczaja slaba jakosc aku, lub jego powolny zgon. Co teraz warto kupic do 1.8T AWT? Mariusz przyjedź do mnie na serwis zobaczymy co się dzieje. Akumulator trzeba serwisować, robić przegląd, sprawdzić upływność prądu w aucie, ładowanie. Może jest po prostu niedoładowany, trzeba sprawdzić gęstość i barwę elektrolitu. Często jest tak, że jeśli ktoś lata stale na krótkich odcinkach, do pracy i z pracy, więcej po mieście niż w trasie to aku ma prawo być niedoładowany. Taki objaw właśnie jest ciężko wyłapać, kiedy jest dodatnia temperatura i każdego dnia używamy auta, problem się zaczyna kiedy przychodzą temp. ujemne i moc aku, która już była niska przez niedoładowanie, jeszcze spada przy temp. ujemnej i nie wystarcza aby uruchomić silnik. Na Sznajdera masz u mnie serwis za free. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #205 Napisano 30 Listopada 2014 Dwa lata temu do 1.8T AWT zakupiony zostal aku Sznajder Dwa lata to trochę mało - chociaż może być wewnętrzne zwarcie chociażby wykruszonymi czy zwichrowanymi płytami. Sprawdź zanim wymienisz aku jakość i czystość połączeń na klemach i przy rozruszniku. Przy zwiększonych oporach obracania silnika niesprawne połączenia mogą mieć takie objawy. :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #206 Napisano 30 Listopada 2014 Akumulator trzeba serwisować, robić przegląd,Ooo to jakas nowosc Zawsze mialem wersje bezobslugowe i dopiero w tym passku juz drugi pada. Dwa lata temu w lato po tygodniu stania na parkingu nawet dioda w drzwiach nie mrugala.Często jest tak, że jeśli ktoś lata stale na krótkich odcinkach, do pracy i z pracy, więcej po mieście niż w trasie to aku ma prawo być niedoładowany.W AVB mialem Varte Silver i byla nie do zajechania.Na Sznajdera masz u mnie serwis za free.Rachunku nie posiadam bo aku kupiono pod moja nieobecnos w kraju, ale moze cos sie u ciebie znajdzie Sprawdź zanim wymienisz aku jakość i czystość połączeń na klemachRok temu przy pierwszych niedomaganiach poprawilem. ale bez zmian. Przy rozruszniku nie przyszlo mi do glowy.Mariusz przyjedź do mnie na serwisTo na santockiej czy gdzie indziej? Jak sie firma nazywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #207 Napisano 30 Listopada 2014 Zawsze mialem wersje bezobslugowe Teraz wszystkie aku. zgodne z normą EN są bezobsługowe, ale klauzula normy bezobsługowy, mówi o tym, że czynności serwisowe są ograniczone raz na trzy miesiące. Dwa lata temu w lato po tygodniu stania na parkingu nawet dioda w drzwiach nie mrugala. To już był pierwszy sygnał żeby sprawdzić dlaczego tak się stało? Rachunku nie posiadam bo aku kupiono pod moja nieobecnos w kraju To akurat mi jest nie potrzebne. A kartę gwarancyjną masz? To na santockiej czy gdzie indziej? Jak sie firma nazywa? Tak na Santockiej, ten plac gdzie robiłeś szybę tylko bardziej w głębi. Firma Sznajder Akumulatory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #208 Napisano 1 Grudnia 2014 (edytowane) A kartę gwarancyjną masz?Nic nie mam EDIT: Ariel, aku podladowalem. 5 celi na mierniku gestosci pokazuje na styku zielonego z zoltym polem, ostatnia cela przy plusie pokazuje w polowie zoltego pola. 10min po ladowaniu wartosc napiecia wynosi 12,92V. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #209 Napisano 26 Grudnia 2014 Witam, mam pytanko do znawców: Zbliża się czas wymiany aku, czy coś takiego jak DIVINE będzie dobre? http://sklep.batcar.pl/produkt/92,101,divine-12v-55ah-480a-en-p I jaka pojemność będzie odpowiednia? Dodam że jeżdżę głównie po mieście krótkie trasy, climatronic, el szyby, alarm....1.8T AWT wg wlepy ma być 44Ah 220A, ale po przeczytaniu wszystkich postów mam bałagan w głowie:ocochodzi jedni piszą że ma taki sam inni że ma być większy np 55Ah??? Dzięki za poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #210 Napisano 26 Grudnia 2014 Ja zamontowałem trzy lata temu Bosh Silver 45Ah, bo 44 niema, ale to niewielka różnica. Działa idealnie, odcinki też przeważnie krótkie, bo mam do pracy 4 km. Jeżdżąc na krótkich odcinkach i używając wielu odbiorników prądu masz dużą szansę, że większy akumulator będzie niedoładowany, no bo czym i kiedy, skoro podczas jazdy większość prądu z alternatora idzie na te odbiorniki właśnie , a nie na ładowanie aku. DIVINE nie znam, jakaś indiańska nazwa, trudno mi go oceniać, ale ja bym go na pewno nie kupił, no i nie 55 Ah. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #211 Napisano 26 Grudnia 2014 Czyli sugerujesz że 55Ah będzie za duży? alternator u mnie 90-tka a do niego aku ma być podobno min 60A....???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #212 Napisano 26 Grudnia 2014 Czyli sugerujesz że 55Ah będzie za duży? alternator u mnie 90-tka a do niego aku ma być podobno min 60A....???? Bez przesady, da radę. Ja do swojego zapakowałem teraz 64Ah i śmiga. Sprawdź tylko ładowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #213 Napisano 26 Grudnia 2014 oki dzięki, kupię jakiegoś bosha odpuszcze sobie tego "divine" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brodacz Zgłoś #214 Napisano 26 Grudnia 2014 Zasadniczo pojemność aku to 2/3 prądu alternatora tak najszybciej jest dobrać najlepszy . Czyli jak alternator daje 90 A to aku 60Ah . Taka wartość jest optymalna żeby nie pojawiła sie opcja niedoładowania aku , a w związku z tym problemy z rozruchem , szczególnie na zimnym silniku . W moim AZM 2.0 115 KM kupiłem aku Bosch S5 61Ah jak na razie spisuje się rewelacyjnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #215 Napisano 26 Grudnia 2014 To dlaczego producent podaje w moim przypadku 44Ah i 220A??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #216 Napisano 26 Grudnia 2014 To dlaczego producent podaje w moim przypadku 44Ah i 220A??? A jakie masz wyposażenie elektryczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korek1319 Zgłoś #217 Napisano 26 Grudnia 2014 To dlaczego producent podaje w moim przypadku 44Ah i 220A??? Producent zaleca tak ale jezeli masz możliwość to lepiej dac troszke z wieksza iloscia Ah. Mniej cierpi silnik przy rozruchu a i lepiej odpala. Polecam akumlatory Bosha. Sprawuje sie dobrze chociaż u mnie uruchamia diesla. 74Ah w zupełnosci wystaracza. Znajdziesz 55Ah w dobrej cenie to wkładaj i sie nie przejmuj ze producent zaleca mniej. :kciuczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #218 Napisano 26 Grudnia 2014 To dlaczego producent podaje w moim przypadku 44Ah i 220A??? Wkładaj 55 Ah jak pisze korek1319. Ja taki włożyłem Warty i ładnie pali już czwarty rok chociaż pokonuję krótkie odcinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #219 Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Dzięki koledzy za rady. Obecnie mam Boscha Artica 60Ah 600A i musiałem go doładowywać dlatego chcę coś mniejszego, zostanę przy marce bo sprawdzona no i 5 lat jego żywota uważam za dobry wynik. Jaka będzie różnica między Bosch Artica 55Ah 480A a Bosch Silver 54Ah 530A (cenowo prawie żadna) a prąd rozruchowy tylko większy? Z elektryki to szału u mnie nie ma: climatronik, el szyby, lusterka, alarm...... więc tak jak radzicie powinien być ok. Edytowane 26 Grudnia 2014 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #220 Napisano 27 Grudnia 2014 producent podaje w moim przypadku 44Ah i 220A???A skad wziales te wartosci, bo 220A to moze do silnika 1.0 bylby dobry, ale nie do 1.8T. Mi katalogi roznych producentow podaja powyzej 500A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach