Przemek-83 Zgłoś #181 Napisano 18 Października 2013 Przemek-83 jak ci się spisuje ten aku od boscha?? Przy dużych mrozach odpalał bezproblemowo?? Ps. Robiłeś adaptację przepustnicy po wyciągnięciu bo widzę że masz ten sam silniczek co i ja?? Mam go już ponad 2 lata. Auto paliło nawet przy -22 stopniach od strzała. Nie robiłem adaptacji żadnej bo nie było potrzeby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
no_pasaran Zgłoś #182 Napisano 18 Października 2013 Ja do swojego wrzuciłem jenoxa 62Ah i śmiga jak ta lala już drugi rok chociaż na początku bałem się, że to niemarkowy to jednak kumpel mnie przekonal ze spoko no i ze kieszen nie boli po zakupie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #183 Napisano 30 Listopada 2013 Witam. 2.0 benzyna AZM,wersja na szwecje .Według wlepy w bagażniku J0R Akumulator 380A (80AH) i taki jest wsadzony. Powinien być taki ale czy na polskie warunki musi być taki duży?W szukajce bosch podaje mi 60Ah, 540A, L- lub 77Ah, 780A, L- taki.Kogo słuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz Zgłoś #184 Napisano 3 Grudnia 2013 A u mnie wlepa J1P co odkodowałem jako 44ah z prądem 220A. Obecnie mam w aucie aku Varta 12V L2 400/640A (EN) (produkcja 18/04/06r) nadeszła pora na wymiane i jestem w kropce bo np katalog Centry przewiduje do mojego auta 64ah 640A. Komu wierzyć i jaki założyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niepokorny Zgłoś #185 Napisano 4 Grudnia 2013 Tipacz miałem ten sam dylemat. Na wlepie J1P czyli 44/220. Na stronach producentów akumulatorów (Centra, Varta, Bosch i innych) jest ok. 62/540. Wykombinowałem, że pojazd w miarę zużywania się potrzebuje mocniejszego akumulatora. A dwa to kiedyś pojazdy nie były aż tak wyposażone w gadżety typu zestaw głośnomówiący, nawigacja, CB... Ponadto wszyscy czołowi producenci akumulatorów mieli zbliżone parametry a wszyscy chyba by się nie mylili. I jeszcze jedno. Zakładając, że akumulator ulegnie uszkodzeniu w czasie obowiązywania gwarancji producent może jej nie uznać twierdząc, że w pojeździe zamontowano akumulator niezgodny z zaleceniami producenta akumulatora. Podsumowując: zaufałem jednak producentom akumulatorów (Centra PLUS) a nie producentom passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #186 Napisano 4 Grudnia 2013 Witam Bierz większy (czyli 64Ah). Ja mam coś koło 70Ah i jest w bardzo dobrej kondycji już od 2 lat. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #187 Napisano 4 Grudnia 2013 ja tam w swoim zalozylem aku jak zaleca producent jeżdżę już cztery lata i niema najmniejszych problemow a od tego czasu przybyło trochę gadżetów w aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrowicz Zgłoś #188 Napisano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. Przeczytałem cały post... ale brak konkretnych odpowiedzi co do silników AZM czyli benzyna 2.0, 115kM. Zatem chyba alternator 90? Instalacja GAZOWA, szyby elektryczne, lusterka i przednie fotele podgrzewane. Climatronic, niefabryczne radio z nawigacją 7cali, alarm. Planuję też wsadzić jakiś wzmacniacz bo głośniki przy nowym radiu straciły basy. 60, 62, 64 akumulator? hmm... i czy wapniowo-wapniowy, a może srebno-wapniowy? Proszę o info Edytowane 24 Stycznia 2014 przez pietrowicz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #189 Napisano 25 Stycznia 2014 Sądzisz ,że ma to jakieś znaczenie czy będzie to silnik 1.8 czy 2.0 ? tym bardziej AZM? Bierz jakiegoś silvera...boscha ,varte 55ah w zupełności wystarczy a jak chcesz bierz większy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #190 Napisano 25 Stycznia 2014 Po co większy? Po to by był wiecznie niedoładowany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #191 Napisano 25 Stycznia 2014 Niektórzy mają manie wielkości więc kupują 70..90ah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #192 Napisano 25 Stycznia 2014 Witam. Przeczytałem cały post... ale brak konkretnych odpowiedzi co do silników AZM czyli benzyna 2.0, 115kM. Zatem chyba alternator 90? Jeżeli chodzi o alternator 90A to wprost proporcjonalny do PB będzie 62Ah, a firmę wybierz sam. Jest ich wiele i na każdą coś się znajdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #193 Napisano 25 Stycznia 2014 Witam. Przeczytałem cały post... ale brak konkretnych odpowiedzi co do silników AZM czyli benzyna 2.0, 115kM. Zatem chyba alternator 90? Instalacja GAZOWA, szyby elektryczne, lusterka i przednie fotele podgrzewane. Climatronic, niefabryczne radio z nawigacją 7cali, alarm. Planuję też wsadzić jakiś wzmacniacz bo głośniki przy nowym radiu straciły basy. 60, 62, 64 akumulator? hmm... i czy wapniowo-wapniowy, a może srebno-wapniowy? Proszę o info Trochę się zdziwiłem, ale sam sprawdź: http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php Passat 2.0 Variant, siln. AZM, poj. 2,0, prod. od 10.2000 do 05.2005 [TABLE=class: numbering] [TR] [TD]Akumulator Bosch S4[/TD] [TD]0.092.S40.080[/TD] [TD]S40 08[/TD] [TD]278x175x190[/TD] [TD]74Ah, 680A, L- [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=class: numbering] [TR=class: dark] [TD]Akumulator Bosch S5[/TD] [TD]0.092.S50.080[/TD] [TD]S50 08[/TD] [TD]278x175x190[/TD] [TD]77Ah, 780A, L-[/TD] [/TR] [/TABLE] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #194 Napisano 25 Stycznia 2014 To jakiś kit...według tego mój powinien mieć minimum 72ah (nawet 85) mimo,że ori miał 44ah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #195 Napisano 25 Stycznia 2014 To jakiś kit...według tego mój powinien mieć minimum 72ah (nawet 85) mimo,że ori miał 44ah To też się zdziwiłem. Natomiast centra podaje od 55 do 64Ah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wentyll Zgłoś #196 Napisano 2 Lutego 2014 Ja w moim 1.6 mam założony 72Ah od Mercedesa ;P Chyba w niczym mu to nie zaszkodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #197 Napisano 2 Lutego 2014 Chyba w niczym mu to nie zaszkodzi? W niczym poza tym,że jak jeżdzisz tylko po mieście albo jak to się mówi wokół komina to jest pewnie niedoładowany ale nie martw się tym większość osób ma tendencje to zakładania zbyt dużych aku. A to czy jest o z mietka czy z lambo ma jakieś znaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzichu23 Zgłoś #198 Napisano 26 Marca 2014 (edytowane) Witam Panowie mam pytanie jaki najlepszy aku do B5 1.8 125km mam teraz założony 74Ah/720A i mechanik mowi ze za duzy jest aku czekam na jakies podpowiedzu Edytowane 27 Marca 2014 przez rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #199 Napisano 28 Marca 2014 Najlepszym dla ciebie aku będzie w przedziale 60-65Ah W takich wymiarach: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #200 Napisano 28 Marca 2014 (edytowane) Z tego co podaje wlepka w bagażniku Passata z silnikiem 1,8 powinien być 44 Ah. Ja niedawno właśnie taki założyłem, jestem mechanikiem od ponad 20 lat i wiem, że niema sensu pakować za dużego aku, teraz jestem kierownikiem na stacji demontażu i trafił się ładniutki Bosh S3 więc sobie wymieniłem bo wygląd mi się podobał, 45 ah dokładnie. O dziwo żwawiej kręci niż poprzedni 55 Ah, ma większą moc rozruchową. Mam też wrażenie, że silnik ciutkę równiej pracuje (zastanawiałem się czy to nie placebo, ale sąsiad też to zauważył), mam też pewność, że będzie doładowany. Wielkość akumulatora niema wpływu na to co będzie pobierało prąd w aucie, wszystkie odbiorniki prądu po uruchomieniu silnika są zasilane wyłącznie z alternatora. Oznacza to, że im więcej odbiorników prądu, tym mniej go pozostaje do ładowania akumulatora, więc im większy aku tym bardziej niedoładowany będzie i szybciej się zniszczy. Dodatkowo przejazdy na krótkich odcinkach także robią swoje, pogłębiając niedoładowanie. Niema co więc przesadzać z wielkością aku, najlepiej montoać taki jaki zaleca producent auta. Jeśli natomiast ktoś chce używać odbiorników prądu na postoju (wzmacniacz itp), przy wyłączonym silniku i zamontuje większy aku, lub też jeździ często na krótkich odcinkach, to powinien co jakiś czas doładować akumulator prostownikiem (im mniejszym natężeniem prądu w bardziej dłuższym czasie, tym lepiej). Można to robić nie wyjmując aku z samochodu, ale zawsze należy odłączyć klemę, ponieważ mogą się uszkodzić diody prostownicze w alternatorze ( w każdym przypadku i do czegokolwiek, np resetowania kompa, odłączamy klemę TYLKO I WYŁĄCZNIE MINUSOWĄ!). Natomiast jeśli ktoś ma duże zapotrzebowanie na prąd duży sens może mieć wymiana alternatora na wytwarzający prąd o większym natężeniu, np 90A na 120A. Ktoś jeszcze czegoś nie wie? Edytowane 28 Marca 2014 przez maxiKaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach