Skocz do zawartości
werywiusz

wentylator nie chce sie wylaczać passat 1,8 90KM 90 rok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! ponownie mam takie pytanie związku z tym że mój passat gdy jeżdze po mieście czy w trasie to temperatura rośnie do 88 czasami 90 stopni i załacza sie wentylator i tak chodzi aż spadnie do 80 i jakies 2 km dalej to samo . Ostatnio jechalem do lodzi i wentylator załaczył sie przy 88 tak wskazywało na liczniku i tak chodził dobre przez 40 km wcale sie nie chcial wylączyc aż wkoncu zatrzymalem sie na stacij bo pomyslalem że może ma ubytek płynu ale wszystko było dobrze płyn był w normie samochod ostygł i ruszyłem dalej jakieś 2 km i z powrotem załączyl sie wentylator tylko że przy temperaturze 90 stopni i chodził tak aż przez nastepne 10km i sie wyłaczył przy 78 stopni czemu sie tak dzieje mam zepsuty czujnik temperatury czy czyjnik od chłodnicy prosze o pomoc!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wentylator kreci się w dobra stronę? powinien dmuchać na silnik

Reszta wydaje się ze jest w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba oczywiste że dmucha na silnik ale przez takie dlugie chodzenie wentylatora może sie spalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie termowłącznik się kończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz przekaznik a jesli nie on to wentylator juz swiruje z powodu wieku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wentylator juz swiruje z powodu wieku

Wentylator to raczej by się nie włączał, a koledze działa zbyt długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie termowłącznik się kończy.

Wnioskuje jak kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za poradę wymieniłem włącznik i teraz jest ok!! pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z klimą i mam 2 wentylatory. Po wyłączeniu zapłonu oba wentylatory pracują i nie wyłączają się.

(A jeśli włączę zapłon to wtedy się wyłączają).

 

Przekażnik wentylatorów (pod maską) "cyka" - wyłącza i włącza ( wentylatory nie zdążą nawet się zatrzymać).

 

Czy to przekaźnik jest wadliwy, czy przyczyna jest gdzie indziej?

 

 

Zdjęcie0195.jpg

Edytowane przez angger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy między kolektorem ssącym a pokrywą klawiatury od strony kierowcy masz czujnik z podpiętym jednym kabelkiem.

Ten kabelek jak będzie dotykał masy tp wentylatory będą non stop pracowały, sam czujnik odpowiada za włączenie wentylatorów przy wysokiej temp. pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź czy między kolektorem ssącym a pokrywą klawiatury od strony kierowcy masz czujnik z podpiętym jednym kabelkiem.

Ten kabelek jak będzie dotykał masy tp wentylatory będą non stop pracowały, sam czujnik odpowiada za włączenie wentylatorów przy wysokiej temp. pod maską.

 

 

Nie jestem pewny czy znalazłem ten czujnik, coś tam jest na jednym kabelku - ale wygląda

OK.

Piszesz, że będą non stop pracowały. Ale wentylatory włączały się i wyłączały non stop cyk, cyk raz za razem tak, że śmigła nawet się nie zatrzymywały. Przy wyłączaniu klimy też cykało a teraz to już zrobiło się głucho, nic nie cyka a wentylatory nie pracują w ogóle.

Czy to nie będzie ten przekaźnik? Czy można go jakoś sprawdzić bez wymieniania czyli zakupu nowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden masz przy pokrywie zaworów od strony sprzęgła, może to on bruździ. Ma załączać jak mu w komorze będzie za ciepło, odłącz i obserwuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jeden masz przy pokrywie zaworów

Pisałem już tutaj o nim ale kolega go obejrzał i stwierdził że jest OK...

....i po co sie męczyć odpowiadać na ciągle te same pytania jak człowiek próbuje jakos naprowadzic a ten tylko spojrzy i stwierdzi że okey.

Krew człowieka zalewa.

Samym patrzeniem jeszcze nikt niczego nie naprawił.

 

Kabelek od czujnika przy klawiaturze przyłożony do masy uruchamia wentylatory.

I wzrokiem nie da się go odłączyc od czujnika aby stwierdzić że sam czujnik nie ma przebicia.

 

 

Co jest odpowiedzialne za wyłączanie wentylatorów pod maską

Czujnik w chłodnicy, dół po stronie kierowcy.

Gruby czerwony to zasilanie pozostałe dwa to biegi załaczające się przy określonej temp.

Pierwszy bieg to ciut ponad 90 stopni drugi to coś w okolicach 100 stopni.

Wszystko jest na forum.

 

Jeśli jest klima to ma ona w nosie czy czujnik w chłodnicy jest sprawny.

Wtedy może mieć na to wpływ przekażnik w skrzynce (pierwszy od lewej, górny rząd) i dodatkowe przekażniki pod maską ale tutaj juz niestety nie pomogę bo nie wiem jak to wyglada w B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak chodził dobre przez 40 km wcale sie nie chcial wylączyc

 

A przedni zderzak na dole masz kompletny czy ci na dole czegoś brakuje?

 

---------- Dodano o 22:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:07 ----------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... po odpięciu czujnika od klimy na podszybiu przy pasażerze...

 

Który czujnik odpinałeś? Dwu czy cztero pinowy??

Wentylatorami steruje czujnik wkręcony w chłodnicę (termowłącznik) oraz czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji (cztero przewodowy) umieszczony na przewodzie klimy przy prawym kielichu (blisko ściany grodziowej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam o to taki problem od dwóch lat, regularnie mniej więcej co pół roku pada mi czujnik który załącza wentylatory chlodnicy :( jest to uciążliwe, dostęp do niego nie jest naprzyjemniejszy.

Czy to jest ich taka jakość że umiera co chwilę? Już pomijam fakt że co jeden to przy innej temperaturze załącza wentylator. :(

Ma ktoś może jakąś sprawdzoną firmę ktora posłuży dłużej?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam o to taki problem od dwóch lat, regularnie mniej więcej co pół roku pada mi czujnik który załącza wentylatory chlodnicy :( jest to uciążliwe, dostęp do niego nie jest naprzyjemniejszy.

Czy to jest ich taka jakość że umiera co chwilę? Już pomijam fakt że co jeden to przy innej temperaturze załącza wentylator. :(

Ma ktoś może jakąś sprawdzoną firmę ktora posłuży dłużej?

 

Uzywka z szrotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jutro rano czeka mnie podróż ~500km a w moim pasku wentylator chłodnicy się nie włącza. Odpiąłem kabel od termowyłącznika i zwierałem piny, ale dalej nic. W ogóle na tych kablach nie ma napięcia, podobnie na wtyczce od wentylatora. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć na którym z tych kabli jakie powinno być napięcie, oraz z jakich wtyczek w skrzynce bezpieczników one wychodzą?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.19.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności