Skocz do zawartości
werywiusz

Problem z diagnostyką PassatB3 z 1990r motor RP

Rekomendowane odpowiedzi

Odczuwasz jakies problemy w pracy silnika?

Mogą one Twoim zdaniem mieć coś wspólnego z wadliwym działaniem sondy?

Jeśli tak, zrób podmiankę. Pozycz od kogoś sprawną sondę, sprawdź jak działa silnik a potem znów odczytaj kody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mam zbyt duże spalanie i nie ma mocy.A gdy rano zapalę to dobre 10km musze zrobic żeby wylaczylo sie ssanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zbyt duże spalanie i nie ma mocy

 

No to lambada do wymiany na bank :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm ja bym powiedział czujnjik temperatury :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powtórze sie jeszcze raz chodzi mi o to że wyskoczył mi bład 2342 jest to usterka sondy lambda lub jego obwłodu natomiast za uskodzona lambde odpowiada kod 2341 mi wyskoczył bład tylko 2342 nie wiem czy dobrze mysle czujnik temperatury podaje sygnał do sondy to moze o ten obwłód chodzi. Jak kupywałem samochód to czujnik temperatury był walniety zakupiłem czujnik nie podawajac jego numerów kosztowal mnie 30zl byc może kupiłem inny co powinien być wymieniłbym na orginalny ale nie znam jego numerów i teraz nie wiem skąd wziąśc orginalne parametry

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry nie doczytałem, odniosłem się do opisu

powiem tak mam zbyt duże spalanie i nie ma mocy.A gdy rano zapalę to dobre 10km musze zrobic żeby wylaczylo sie ssanie

w tej sytuacji chyba sprawa jasna, komputer mówi o sondzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ODCZYT I KODY BŁĘDÓW: 1.8RP

 

Odczyt

- Włączyć zapłon.

- Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2.000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy.

- Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym.

- Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą przez co najmniej 6 sekund.

- Nie wyłączać zapłonu.

- Podłączyć łącze danych do uziemienia na 5 sekund.

- Na próbniku z diodą świecącą lub na lampce kontrolnej silnika na tablicy rozdzielczej pojawi się migający kod.

 

Resetowanie

- Wyłączyć zapłon.

- Podłączyć łącze danych do uziemienia.

- Włączyć zapłon.

- Odłączyć łącze danych.

 

Sygnał

- Kod uruchomienia: jeden impuls świetlny przez 0.5 sekundy.

- Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.

- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.

- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.

- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.

- Cyfra 3: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.

- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.

- Cyfra 4: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.

- Przerwa, lampka zapala się na 2.5 sekundy.

- 4 cyfrowy kod usterki będzie powtarzany ponownie przez 5 sekund jeśli łącze danych zostało uziemione. Po uziemieniu pojawi się następny kod usterki.

- Po ostatnim kodzie lampka pulsuje, świeci się przez 2.5 sekundy i gaśnie na 2.5 sekundy.

 

Kody błędów

1111 Uszkodzony ECU.

1231 Czujnik prędkościomierza.

1232 Silnik biegu jałowego.

2111 Czujnik obr/min.

2112 Czujnik wału rozrządczego.

2113 Czujnik Halla.

2114 Usterka ustawienia czasowego rozdzielacza.

2121 Przełącznik biegu jałowego.

2122 Brak sygnału obr/min.

2123 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.

2124 Czujnik położenia przepustnicy.

2132 Łącze danych, wtrysk / zapłon lub uszkodzony ECU.

2141 Ustawienia czasowe na czujniku stukania 1 poza zakresem.

2142 Brak sygnału z czujnika stukania 1.

2143 Ustawienia czasowe na czujniku stukania 2 poza zakresem.

2144 Brak sygnału z czujnika stukania 2.

2212 Czujnik położenia przepustnicy.

2214 Przekroczenie maksymalnych obrotów silnika.

2221 Niepoprawny sygnał próżni.

2222 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze w komputerze.

2223 Czujnik barometryczny.

2224 Nadmierne ciśnienie ładowania.

2231 Regulacja biegu jałowego.

2232 Czujnik masowego przepływu powietrza.

2233 Napięcie wzorcowe, czujnik masowego przepływu powietrza.

2234 Napięcie zasilania.

2242 CO potencjometr.

2312 Czujnik temperatury chłodziwa.

2314 Przekładnia przegubowa.

2322 Czujnik temperatury powietrza.

2323 Miernik przepływu powietrza.

2324 Miernik masowego przepływu powietrza.

2341 Stosunek pow / pal. poza zakresem.

2342 Czujnik tlenu.

2343 Bogaty gaz spalinowy.

2344 Ubogi gaz spalinowy.

2411 EGR.

2412 Czujnik temperatury powietrza.

2413 Ubogi gaz spalinowy.

4332 Przerywane połączenie z siłownikami.

4343 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.

4411 Wtryskiwacz 1.

4412 Wtryskiwacz 2.

4413 Wtryskiwacz 3.

4414 Wtryskiwacz 4.

4421 Wtryskiwacz 5.

4422 Wtryskiwacz 6.

4431 Regulacja biegu jałowego.

4432 Silnik biegu jałowego.

4442 Solenoid przepustnicy spalin.

4443 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.

4444 Brak usterek

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzilem dziś jeszcze raz diagnostykę samochodu i bładu 2342 juz nie bylo tylko wyskakiwał bład 2122 i co mnie zaciekawiło wczesniej robiłem diagnostykę na zapalonym zaplonie i może dlatego wyskakuje bład 2122 bo gdy urochomiłem samochód to nie miałem zadnej usterki tylko wyskakiwał kod 4444 i teraz juz zgupiałem co moze dolegać mojemu passacikowi nie mam juz sił do niego co tu jescze sprawdzic żeby chodził tak jak powinien brak mocy i zaduzo pali i rano za dlugo trzyma go na ssaniu to tak jak by sąnda musiala sie nagrzac zeby ssanie sie wyłaczyło POMÓŻCIE BO MOI MECHANICY ROZKLADAJĄ RECE JUZ NIE CHCĄ BRAC PIENIEDZY BO NIE WIEDZA CO MOZE MU BYĆ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który system zapłonowy:638:Mono-Jetronic to wiadomo ale typ, A2.2 czy MA1.2.1:638:

Poszczególne elementy układu zasilania i kontroli można i sprawdza się fizycznie, odczyt kodu to tylko przybliżenie usterki, chociaż czasem wyprowadzi na niewłaściwy tor poszukiwań.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silnikach RP w Passatach B3 był Mono-Jetronic A2.2 i Mono-Motronic 1.2.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to sprawdzic jaki mam Mono-Jetronic A2.2 czy Mono-Motronic 1.2.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr na sterowniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno musze napisac jakieś miesiąc temu miałem dylemat na monowtryskiem w koncu zdecydowałem sie na kupno innego dlaczego? bo po numeracij mój monowtrysk był inny niz powinien być kupiłem własciwy tak mi sie wydaje bo być moze ten co kupilem w zasadzie niczym sie nie różnił tylko nie miał z tyłu wtrysku pompki podcisnieniowej chyba dobrze pisze i co jak wymieniłem jak ręką odjoł samochodzik zaczoł dobrze smigac poprostu płynoł no i co mówie sobie że w koncu doszedłem do usterki jedyne co zostało to te ssanie jak samochód jest zimny.ale dobra mówie sobie dam sobie narazie z tym spokój i podiechałem do mechanika żeby ustawił zaplon lampą stroboskopową ustawiliśmy tak jak powinno być przejechałem sie kawałem i znów zaczeło sie to samo samochód mulił jak by przyczepke ciągnoł i tu mnie zaciekawiło może jeszcze rozrząd mam przestawiony bo po punktach ustawiajac zaplon powinno być dobrze

Edytowane przez werywiusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ORMOWIEC

Który czujnik? jest chyba dwa typowy ETC i intake manifold heater switch - ten w temp. 55 stopni ma mieć rezystancję zero, 65 stopni rezystancja nieskończona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności