Skocz do zawartości
zwkrz

N18 w AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Bardzo proszę tak łopatologicznie pokazać/wytłumaczyć gdzie jest ten zaworek N18 w AVB ? mimo przeczytania odpowiedniej ilości postów nie mogę znaleźć jego położenia w AVB. Jest z tyłu silnika pod pokrywą ??

Chcę go sprawdzić ( oprócz N75 ) pod kątem "sporadycznego przekraczania regulacji ciśnienia doładowania - 17965".

 

pozdrawiam,

zwkrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 umieszczony jest między chłodnicą a obudową rozrządu,

N18 jest umieszczony na rurze od intercoolera obok zbiorniczka wyrównawczego (pod zbiorniczkiem)

n75n18.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja i tak stawiam na zapieczone kierownice w turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... dzięki :)

ciekawe nie moge zobaczyc zdjęcia załączonego, ciągle w kółko zaloguj itd.

 

Co do kierowniczek to w tamtym roku było kompletne czyszczenie całego turbo ( nie było luzów, olejenia ) po tym chodziło super. Od paru miesięcy czasami pod górę mam notlauf. Przeczyściłem N75 i było OK przez 2 miesiące i znowu to samo. Teraz sprawdzę ten N18 albo wymienię na nowy N75 pierburg

 

zwkrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczyściłem N75 i było OK przez 2 miesiące i znowu to samo. Teraz sprawdzę ten N18 albo wymienię na nowy N75 pierburg

 

a skąd będziesz miał pewność, że to N75? Jeśli masz VAGa N75 bardzo łatwo sprawdzić czy jest sprawne - log dynamiczny blok 011 i masz tam pozycję D.cycle MAP i wartości powinny się mieścić w 55-75% - jeśli przekracza do góry to N75 umarło. N18 osobiście bym wykluczył. Mówisz o błędzie 17965 , a bardzo często są to jednak zabrudzone kierownice w turbinie. Radzę zrobić log dynamiczny w pierwszej kolejności , a dopiero potem myśleć o jakich kolwiek wymianach:)

 

p.s. małe doświadczenie zrób - jedź na 3 biegu i buta mu nagle - jak przeskoczy w tryb awaryjny to zgaś furę i znowu się przejedź, ale tym razem rozpędzaj auto powoli i zobacz co się będzie działo.

 

N75 masz między silnikiem, a wentylatorem <mniej więcej> i ma siwą główkę, a N18 to zawór sterowania EGR i ma czarną główkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też łapał błąd raz na miesiąc lub co 2 tygodnie,

Zacząłem od wymiany N75 na nowy,

niestety nie pomogło.

Później wymieniłem węże podciśnieniowe i jak ręką odjął.

Nie ma błędów auto chodzi lepiej.

Uważam że zacznij od wymiany wężyków (fi 3.2 - 2mb, fi 5 - 1mb),

a jak nie pomoże to mogę ci sprzedać N75 używany, który jest na pewno dobry, chyba że chcesz nówkę to polecam Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję, zobaczę na tym 3 biegu czy powinno być tak jak piszesz, bo mam automat, ale przeciez jest pozycja "3" :rolleyes:

 

W weekend posprawdzam dokładnie wszystkie wężyki - na który zwrócić specjalną uwagę ???

 

 

 

P.S.

HaNsiN --&gt; co da ten eksperyment ??? jeśli na "3" po pełnym gazie za chwilę wyłączy turbo a zwiększając powoli gaz będzie OK ? albo jeszcze innaczej zwiększając gaz powoli troche później będzie ten notlauf ?

Edytowane przez zwkrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz automat to jedź raz na pełnym bucie, a raz powoli rozpędzaj bolid :) O to chodzi, że jak masz zasyfione turbo to po nagłym wcisnięciu gazu kierownice nie mogą się ustawić w odpowiedniej pozycji, ponieważ sadza im to uniemożliwia i masz notlauf. Jak powoli rozpędzasz auto notlauf przy 120km/h może się nie załączyć, ale wyskoczy trochę później. Ja jakiś czas temu zmagałem się z błędem 17965 i okazało się, że turbo było trochę zabrudzone. Co ciekawe - jeździłem po mieście i w trasie. W trasie do 180km/h mu cisnąłem niekiedy, ale tak 160km/h było prawie cały czas. Po mieście już nie tak bardzo <i nakulałem trochę kilosów> i raz jadąc pod wiadukt wyskoczył mi tryb awaryjny :( Póżniej co raz częściej i w końcu wyciągnąłem dmuchawkę i wyczyściłem. Na dzień dzisiejszy Passio śmiga jak trzeba ;) A moje "testy" o których Ci mówie sprawdzałem na sobie i mówie Ci - z butem do podłogi z 3 biegu - 120km/h tryb oszczędnej jazdy :D Druga próba - powoli rozpędzać i tryb awaryjny się załączał przy 140, czasem przy 150km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.... tak, zgadza się, dokładnie czyściłem w sobotę całe turbo. Kierowniczki zapieczone nagarem. Po wyczyszczeniu wszytkiego śmiga jak nowy :)

To samo radzę dla innym mających kłopoty z notlauf-em, po wykluczeniu n75, wężyków itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności