mkpol Zgłoś #41 Napisano 12 Marca 2014 Ja ciagle uważam że skrzynia DSG jest wyuczalna,Oczywiście, że jestwszystko kwestia stylu jazdyI kucyków. Przy 140km wrzuca 6 bieg trochę szybciej . Dzisiaj sprawdzałem na wszelkie możliwe sposoby i nie ma opcji żeby przy 60 km/h wrzucił 6-tke, a przy hamowaniu żeby przy tej prędkości nie zrzucił do 5-tki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #42 Napisano 12 Marca 2014 Myślę, że skoro mamy ten sam silnik, to skrzynia powinna podobnie dobierać biegi. Może kwestia tego, że z ostatnich 10ciu tysięcy spalanie na komputerze pokazuje 5.5 litra średnie. Czyli powodem zamieszania może być zbyt delikatne operowanie pedałem gazu. A i sprawdzałem, nowe sprzęgło "tylko" 2,5 tysiąca kosztuje, a myślałem że jest gorzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #43 Napisano 12 Marca 2014 Tomek coś masz nie tak. Przy 60 km/h na 5 biegu mam 1400 obrotów. Na 6 zszedłby poniżej obrotów granicznych więc komputer nie pozwala na to. Dziś ustawiłem na tempomacie 60 i próbowałem łopatkami wrzucić 6 i nic z tego. Jakie masz koła? Może masz jakieś przekłamania na liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #44 Napisano 12 Marca 2014 215/55/16 teraz to mnie zastrzeliłeś, mówiąc że to niemożliwe. A jednak się da. U mnie silnik trzyma wtedy jakieś 1100 obrotów - masakra, co nie? Spróbuję go "nauczyć" lepszej zmiany biegów. Dam znać co z tego wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #45 Napisano 12 Marca 2014 Myślę, że skoro mamy ten sam silnik, to skrzynia powinna podobnie dobierać biegi. Może kwestia tego, że z ostatnich 10ciu tysięcy spalanie na komputerze pokazuje 5.5 litra średnie. Czyli powodem zamieszania może być zbyt delikatne operowanie pedałem gazu. A i sprawdzałem, nowe sprzęgło "tylko" 2,5 tysiąca kosztuje, a myślałem że jest gorzej Sprzęgło do DSG to koszt 1500 zł ze sklepu brałem gdzieś ze Szczecina a w ASO 1600 zł - komplet z blaszkami do wyważania. Nie wiem skąd kolego brałeś ceny . Wymiana sprzęgła to koszt około 750 zł (2-3 dni pracy), w ASO 1600 zł i auto może stać tydzień lub dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #46 Napisano 12 Marca 2014 Spróbuję go "nauczyć" lepszej zmiany biegów. Dam znać co z tego wyszło http://vcds.wikidot.com/dsg-02e tu masz tutka jak zresetować ustawienia DSG, ale nie rób tego lepiej bez konsultacji z serwisem albo jakimś specem od dsg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #47 Napisano 12 Marca 2014 W sklepie wcale nie znalazłem zamiennika, więc pytałem o cenę w serwisie. Zanim zrobię jakiś reset, postaram się zmienić nieco styl jazdy i zaobserwować zachowanie skrzyni. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #48 Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) W sklepie wcale nie znalazłem zamiennika, więc pytałem o cenę w serwisie. Zanim zrobię jakiś reset, postaram się zmienić nieco styl jazdy i zaobserwować zachowanie skrzyni. Dzięki za podpowiedzi. Część kupiłem oryginalną, nie żaden zamiennik. W ASO jak pisałem wyżej 100 zł drożej czyli 1600 zł. Widzę, że piszecie Panowie na temat 6 biegu. Bez problemu wrzuciłem 6 bieg przy prędkości 60 km/h. Skrzynia DSG auto z 2008 roku. Koło 17 calowe, opona 215 (dalej nie pamiętam). Edytowane 13 Marca 2014 przez Franusss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #49 Napisano 24 Marca 2014 Witam ponownie. Nie pamiętam już, kto mówił, że skrzynia się uczy, ale miał rację. Dlaczego? Taka sytuacja - włączony tryb "D", wyprzedzanie bez kick down, ale gaz tak na 90% Wcześniej, kończąc wyprzedzanie, mając 4. bieg, puszczałem gaz i natychmiast miałem 6. bieg. Wczoraj już dwukrotnie błędnie myślałem, że mam na tiptronicu, bo po zakończeniu wyprzedzania jeszcze chwilę były wyższe obroty, a auto dalej jechało na 4. biegu. Ponadto skrzynia WRESZCIE potrafi przeciągnąć podczas przyspieszania obrotomierz, a tym samym mając gaz na 60% potrafi wrzucić czwarty bieg dopiero przy 80kmh. Efekt uboczny - spalanie wzrosło o 1,5 litra Niemniej jednak skrzynia naprawdę potrafi się dostosować. Choć nieco opornie jej to idzie, gdy nauczy się lenistwa. Dziękuję za rady. - - - - - aktualizacja - - - - - A i najlepsze zapomniałem - potrafi nie wrzucić większego biegu podczas hamowania silnikiem po wyprzedzaniu - wyprzedzam na piątym, hamuję silnikiem na piątym - a nie jak dotychczas każde hamowanie silnikiem powyżej 60kmh na szóstym biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamsters Zgłoś #50 Napisano 15 Czerwca 2014 Mam pytanie może śmieszne ale mnie to męczy. Jak odpalacie silnik i skrzynia jest w pozycji P to po wciśnięciu pedału gazu do dechy jakie macie maksymalne obroty silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #51 Napisano 15 Czerwca 2014 Chodzi Ci o to, że kontrola trakcji odcina obroty? To normalna rzecz w każdym VW z ostatnich 10 lat. Nie pamiętam, jakieś 2500, może 3000 obrotów będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamsters Zgłoś #52 Napisano 16 Czerwca 2014 Dokładnie, dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #53 Napisano 16 Czerwca 2014 2400 i to nie kontrola trakcji odcina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnowak02 Zgłoś #54 Napisano 20 Października 2016 Witam,Czy macie doświadczenia ze zmianą charakterystyki skrzyni DSG przez serwis? Odebrałem autko i tryb D to straszny muł. Za wcześnie przerzuca biegi i redukuje natychmiast na najwyższy bieg jak tylko puszczę pedał gazu. W konsekwencji jeżdżę 170 konnym autem z obotami pomiędzy 1000 i 1300.? Mam podobny problem przy 2.0 170KM CR w trybie D przy prędkości ok 53km/h włącza mi się bieg-5 a bieg-6 przy prędkości od 65km/h. Przy takich prędkościach obroty są w przedziale 1200-max1400 zatem jest to spory muł. Czytając posty wyżej jak długo trwa "nauka" skrzyni aby przełączały się biegi nieco wyżej?? Czy redukując biegi łopatkami przy kierownicy też to wpływa na tą naukę czy tylko styl jazdy tj. przez gwałtowne wciskanie gazu?? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #55 Napisano 20 Października 2016 (edytowane) Moja skrzynia tak zmieniała biegi do czasu... wywalenia DPF'a. Po wywaleniu szósty bieg wrzuca minimalnie przy około 80 km/h przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu nawet jak jadę około 75 km/h na piątym biegu i puszczę gaz to nie zmieni na szósty bieg tak jak było to wcześniej. Jak jadę dynamicznie to biegi zmienia o wiele wyżej. Jest jeszcze jedna uwaga... skrzynia niczego się nie uczy od tysięcy kilometrów zmienia biegi zawsze przy takiej samej prędkości. Jak był filtr to skrzynia zmieniała chyba biegi w zależności od zapełnienia DPF'a. Edytowane 20 Października 2016 przez karolevsky 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnowak02 Zgłoś #56 Napisano 21 Października 2016 Jest jeszcze jedna uwaga... skrzynia niczego się nie uczy od tysięcy kilometrów zmienia biegi zawsze przy takiej samej prędkości. Jak był filtr to skrzynia zmieniała chyba biegi w zależności od zapełnienia DPF'a. Mógłby ktoś się jeszcze wypowiedzieć czy skrzynia się zatem uczy czy też nie bo czytam i widzę że są skrajne odpowiedzi. Jeżeli się uczy nieco charakterystyki jazdy to czy ręczna zmiana łopatkami przy kierownicy biegów też powoduje tą "naukę" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garmul Zgłoś #57 Napisano 21 Października 2016 Ja przez parę miesięcy swoją DSG próbowałem czegoś nauczyć. I nic. W końcu pojechałem do Aligatora w Katowicach. Za parę stówek dostałem zupełnie inny samochód (mimo, że robiłem tylko DSG, bez silnika). To w trybie D, bo poprosiłem też o uspokojenie trybu S (do tej pory przy spokojnej jeździe kręcił ponad 3tys. obr., teraz jak leciutko cisnę gaz to 2,2-2,5tys.). I w końcu mam samochód, którym fajnie się jeździ w obydwu trybach. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #58 Napisano 21 Października 2016 Marek to mnie zagiąłeś.... Aligator zrobił mi porządek z D.... ale nie pomyslalem o S... często go używam w górach, ale przydałoby się żeby nie kręcił aż do 3 tyś, jest możliwość dopracowania zmiany, tzw odpuszczanie biegu i wtedy wrzuci przy mniejszych obrotach... ale to też trzeba wykumać. Będę w okolicy to zajadę do niego znowu... co do "nauki" skrzyni... serio to już śmiechu warte ) niczego jej nie nauczysz choćby nie wiem co.... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #59 Napisano 21 Października 2016 Generalnie też nie zauważyłem, żeby dostosowywała się do stylu jazdy. Skrzynia adaptuje się sama w zakresie sprzęgieł, żeby płynnie zmieniała biegi. Chodzi o ciśnienia (prądy na elektrozaworach) na sprzęgłach. Okładziny się zużywają i skrzynia do tego się dostosowuje. Nawet po wymianie elektrozaworu skrzynia potrafi ruszyć bez uruchamiania specjalnej procedury. Przy wymianie sprzęgieł już bez tej specjalnej procedury się nie obejdzie - za duża różnica między starymi a nowymi okładzinami. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #60 Napisano 21 Października 2016 Dokładnie ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach