Skocz do zawartości
Gość Tomkyf

Zmiana charakterystyki DSG? Da się?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomkyf

Witam,

Czy macie doświadczenia ze zmianą charakterystyki skrzyni DSG przez serwis? Odebrałem autko i tryb D to straszny muł. Za wcześnie przerzuca biegi i redukuje natychmiast na najwyższy bieg jak tylko puszczę pedał gazu. W konsekwencji jeżdżę 170 konnym autem z obotami pomiędzy 1000 i 1300. Nie mówiąc o oczekiwaniu (opóźnieniu) na redukcję czasem o 2-3 biegi aby dynamicznie przyspieszyć. Po przełożeniu na tryb sportowy "S" wszystko jest super tylko.... pali znacznie więcej i kręci znacznie wyżej niż potrzeba przy normalnej jeździe. Potrzebny jednym słowem jest złoty środek :)

Wcześniej jeździłem Octavią z DSG i charakterystyka była nieco inna trybu "D". wystarczyło by dosłownie podwyższyć próg o jakięś 300-400 obr/min aby było znacznie milej.

Czy serwis to zrobi?

Edytowane przez Tomkyf
Błąd w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie prościej zadzwonić do aso,albo tryb manualny i zmieniać kiedy się chce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb manualny... i po to wydał 10 tys, zeby sobie pstrykać w gore i w dol??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie prościej zadzwonić do aso

należy udać się do ASO i z nimi omówić sprawę!

przecież to nowy samochów, na gwarancji,

podaj konkretne przykłady - np. jazda 60km/h - na którym bieg jedzie? 4? 5 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi panowie, ale ASO nie przeprogramuje Ci skrzyni DSG.

Jezeli jest ktos w kraju, kto moze Ci pomoc to jest to CompSport. Nie wiem czy dlubia juz sterowniki do DSG, ale podchodzili do tego zupelnie powaznie i mieli nawet jechac do VW na szkolenie. Zadzwon i dowiedz sie.

http://www.compsport.pl

Acha, pamietac tylko musisz jeszcze o jednym. Jesli ASO wykryje ingerencje w sterownik DSG to zdejmie Ci gwarancje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nie myle robi to tez Masters-tuning nie wiem czy samej skrzyni ale ogólny tuning wraz z podmianą softu w ECU czyli wiecej mocy :)

Z tą ingeręcją w sterownik AndiT ma racje ale nie do kanca na tym ich sprzecie w serwisie nie połapią się odrazu chyba ze ktoś jest naprawde kumaty i zacznie drązyc temat są Salony które oficjalnie oferują podniesienie mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po to wydał 10 tys, zeby sobie pstrykać w gore i w dol??

tak,właśnie po to,i po to,żeby nie "pstrykać" też!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój zmienia biegi przy wyższych prędkościach obrotowych ok 1900- 2100 chyba:638: jutro sprawdzę.Jak przyspieszam to kręci znacznie wyżej także w trybie D.Nauczysz się operować pedałem gazu i będzie ok.Ta skrzynia w trybie D to ma oszczędzać paliwo, a w trybie S do szaleństw:p.Faktycznie brakuje złotego środka.Ja się czasami bawię łopatkami przy kierownicy i wtedy to jest dopiero jazda :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Czy macie doświadczenia ze zmianą charakterystyki skrzyni DSG przez serwis? Odebrałem autko i tryb D to straszny muł. Za wcześnie przerzuca biegi i redukuje natychmiast na najwyższy bieg jak tylko puszczę pedał gazu. W konsekwencji jeżdżę 170 konnym autem z obotami pomiędzy 1000 i 1300. Nie mówiąc o oczekiwaniu (opóźnieniu) na redukcję czasem o 2-3 biegi aby dynamicznie przyspieszyć. Po przełożeniu na tryb sportowy "S" wszystko jest super tylko.... pali znacznie więcej i kręci znacznie wyżej niż potrzeba przy normalnej jeździe. Potrzebny jednym słowem jest złoty środek

Wcześniej jeździłem Octavią z DSG i charakterystyka była nieco inna trybu "D". wystarczyło by dosłownie podwyższyć próg o jakięś 300-400 obr/min aby było znacznie milej.

Czy serwis to zrobi?

 

zapraszam na gg ;) po co zmieniać oprogramowanie, jeżeli jezdziles octavią DSG II, a teraz masz 170KM to drogi kolego octavia przy tym to jaakbyś porównał Passata 140KM do Fabii 1,4tdi :P

 

dawaj na gg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój zmienia biegi przy wyższych prędkościach obrotowych ok 1900- 2100 chyba:638: jutro sprawdzę.Jak przyspieszam to kręci znacznie wyżej także w trybie D.Nauczysz się operować pedałem gazu i będzie ok.Ta skrzynia w trybie D to ma oszczędzać paliwo, a w trybie S do szaleństw:p.Faktycznie brakuje złotego środka.Ja się czasami bawię łopatkami przy kierownicy i wtedy to jest dopiero jazda :D.

U mnie jest podobnie , zmienia biegi między 2000-2300 a jak depnę to idzie do 4000-4500 i tam dopiero zmienia biegi .Fakt że jak odpuszczę to od razu podnosi biegi do góry

Po przełączeniu na S wszystko odbywa się na wysokich obrotach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomkyf

Dzięki za wszystkie zdania. Pewnie udam się do ASO aby o tym pogadać. Wydaje mi się jednak, że zmienia za szybko nie mówiąc o redukcjach, które nie następują zbyt szybko. Efekt jest taki że ciagle jeżdżę pomiędzy 1200 a 1800 obrotów (na "D"). Oczywiście jak wdepnę do odjeżdżam znacznie wyżej, ale czas oczekiwania na redukcję o 2 biegi jest irytujący... "S" jest bardzo przyjemny w swojej charakterystyce.

 

Fakt "D" oszczędza paliwo... BARDZO :)

 

vw_piotr: Dzięki za GG. Postaram się któregoś wieczora zapukać i pogadać. W pracy niestety mam zablokowane GG. Z góry dzięki :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupelniajac temat. Sterownik silnika to jedno a sterownik skrzyni biegow to drugie. Wiem ze CompSport z uwagi na pisanie mocnych programow zaczal powaznie interesowac sie tematem DSG. Masters tez programowal skrzynie automatyczne miedzy innymi dla BMW itd, ale czy DSG to tego juz nie wiem. Trzeba zadzwonic zapytac i porozmawiac.

Co do ASO to szczerze watpie, ale jesli przeprogramuja Ci gdzies skrzynie DSG to napisz o tym, bo bedzie to na pewno cenne info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG posiada aktualizację oprogramować, z którego tygodnia masz produkcję samochodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomkyf

Hmmmm... wiem tylko, że odbierałem 21 maja 2009. Czy z numeru VIN da się jakoś to wyczytać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie DSG zachowuje się w taki sposób że nabiera nawyków od kierowcy, czyli jak pojeżdżę ostro na D to zaczyna wychodzić wyżej na obroty przed zmiana biegu, a jak jeżdże dłużej delikatnie to zmienia przy niższych obrotach, ona ma kilka map charakterystyki pracy i przełącza się między nimi zaleznie od stylu jazdy, pojeździj przez pewien czas troche ostrzej i zobaczysz że będzie poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Potwierdzam. Tomkyf pojeździj trochę w takim stylu jak lubisz i zobaczysz, że sterownik się dostosuje. Ja na początku miałem takie same odczucia jak Ty. S-ka byla zbyt sportowa a D było dla staruchów. A po jakiś kilkuset km, nagle skrzynia zaczęła jeździć tak jak lubię. Teraz czasami brakuje mi starego D. Trochę tern program nauki jest nie najlepszy. Musisz trochę dusić gaz żeby jeździć normalnie przy podstawowym ustawieniu skrzyni, więc piłujesz ja coraz bardziej a starownik to odbiera jako przyjemność z jazdy na maksa i potem zaczyna tak właśnie biegi przeciągać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomkyf

Niesamowite jest to co piszecie :) Dzięki. Będę eksperymentował. Dam znać po kilkuset km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jak z ta skrzynia DSG ??

 

wiecie juz cos wiecej na jej temat ??

 

dla mnie idealem byloby zaprogramowanie trybu S zeby zmienial biegi 1 na 3200, 2,3,4,5 na 3200 - 3500 nie wyzej, bo i po co.

 

na maksymalnym momencie malo wiecej przyspiesza, a silnik wyje jak szalony - troche szkoda.

 

jak bede chcial na maksa sie scigac to sekwencja i jazda do 4300

 

jest to mozliwe juz ??

 

a gdzie szukac aktualizacji sterownika DSG - tylko serwis ? ile taka przyjemnosc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zeb13

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby dodanie jeszcze jednego położenia (E)

E - economic z charakterystyką taka jaka teraz jest na D

D - złoty środek wspminany wcześniej

S - full performance - czyli tak jak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności