Skocz do zawartości
Gość marewel

Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

witam Włodku poskładałem jak sie nalezy;) tak jak piszesz ciągne ręczny po sam dach nic nie czuje ze zaciska hmmm ta ośka z gwintem co tłoczek wkręcam na nią i ona z oringiem jest cięzko wychodziła i cięzko wchodziła hmm mogłem tam jakos to poczyściś nio niewiem .pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam makler? co było przyczyną nie działania ręcznego?

 

Ja dałem do regeneracji zacisk (wymiana tłoczka, uszczelek, gumki..) na poczatku spoko, jednak po kilku zaciągnięciach ręczny łapie coraz wyrzej i słabiej (nożny działa bardzo dobrze). Byłem żeby poprawili, to chopek wykręcił spowrotem tłoczek, ale powiedział że jeśli znowu z czasem się osłabi, to niestety bede musiał wymienić zacisk... niby coś w mechanizmie recznego w środku jest zniszczone.

Czy faktycznie nie mam innej możliwości jak wymiana zacisku??? Bo już wpakowałem w regeneracje sporo kasy, a teraz i tak wymiana ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niestety problem cieknącego zacisku dotknął i moje auto :(

Rozebrałem siłownik i okazało się że ośka od ręcznego jest już bardzo sfatygowana i puszcza płyn. Po przeczytaniu tematu na moich ustach pojawił się wielki uśmiech, bo wyczytałem że wystarczy oszlifować ośkę papierkiem i dać nad wymiarowy oring :)

Powiedzcie czy ten zabieg przyniósł pożądane efekt ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozebrałem siłownik i okazało się że ośka od ręcznego jest już bardzo sfatygowana i puszcza płyn

Zależy którą masz na myśli ośke, czy tą co jest wewnątrz zacisku czyli wkręcana w tłoczek czy tą na którą zakładamy linę?

Jeśli pierwsza to nic sie nie szlifuje tylko wymienia oringi (są zestawy naprawcze),

a jesli ta druga to czyścimy dlatego że zjadła ją rdza i nie pracuje prawidłowo (nie odbija ręczny).

Jeśli w przedziale zacisku w którym jest ta druga ośka pojawił sie płyn hamulcowy to zacisk do regeneracji.

Tam ma być sucho a jedynie powinien być tam smar który zapobiegnie rdzewieniu samego mechanizmu ręcznego.

 

P.S.

Sama ośka z dźwignią na która zakładamy linkę nie powinna dać się wyjąć póki nie wyjmiemy ośki z gwintem...pod tą ośką z gwintem jest mały bolczyk który jest sercem ręcznego...czyli wyciągamy ośkę z gwintem,wyjmuiemy bolczyk i dopiero na końcu wyjmujemy ośkę z dźwigienką...składamy w odwrotnej kolejności testując przed założeniem tłoczka czy bolczyk trafił w swoje miejsce czyli ośka z gwintem musi się wysuwać gdy kręcimy ośką z dźwignią.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli ten element oznaczony niebieską strzałką...

[ATTACH=CONFIG]68585[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam cos od siebie, otoz na wakacjach regenerowalem sam oba swoje zaciski i stwierdzam stanowczo ze zestawy naprawcze z autofrena to fajans! po daniu nowych uszczelek wlasnie na oske recznego po 5 km strzelilo plynem po kole w jednym z zaciskow(caly zbiornik mi wyfukalo za jednym zamachem, dobrze ze auto mialem juz prawie wyhamowane) oske czyscilem i polerowalem wczesniej papierkiem sciernym, po rozkreceniu i zalozeniu starego oringu, do ktorego dokleilem na doczepke nowy(mniejszy) wszystko smiga az milo. jesli reczny przestaje dzialac po kilku zaciagnieciach co tak jakby tloczek sie wykrecal i bolec juz go nie wypychal..chyba ze zle mysle.

pozdro i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam na myśli ten element oznaczony niebieską strzałką...

Zasmucę Cię...masz nowszy typ zacisku....cały mój opis z postu wyżej bierze w łeb....jest to opis gdzie dxwigienka jest z boku zacisku a Ty masz w osi tłoczka...Adams ostatnio rozbierał i ma taki sam...TUTAJ masz jak to u niego wygląda po rozebraniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasmucę Cię...masz nowszy typ zacisku....cały mój opis z postu wyżej bierze w łeb....jest to opis gdzie dxwigienka jest z boku zacisku a Ty masz w osi tłoczka...Adams ostatnio rozbierał i ma taki sam...TUTAJ masz jak to u niego wygląda po rozebraniu...

 

Ok, ale co mam teraz zrobić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz ten mechanizm ze zdjęcia, uważaj aby nie pomylić co i jak, wyczyść wymień oringi i ...tyle mogę doradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, ale co mam teraz zrobić??

Kuknij TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę za późno :)

Wczoraj złożyłem zacisk do kupy i chyba jest OK, ale będę zerkał czy się nie poci. Miałem małe problemy ze złożeniem ale to moja wina bo trzeba było sposobu...

Bardzo mnie zdziwił brak tych sprężynek od ręcznego, ale po złożeniu okazało się że ten element ma sam w sobie jakąś sprężynę, bo odbija...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co koledzy rozwiązał ktoś ten problem z niedziałającym ręcznym? Robiłem u siebie tydzień temu zacisk bo ręczny nie odbijał, teraz chodzi jak marzenie ale nie łapie koło które robiłem. Tłoczek normalnie się wysuwa i ściska tarczę ale nie na tyle żeby zablokować ją. O co tu chodzi?

 

 

 

 

 

 

Przyczyną okazało się byc złe złożenie zacisku. Kto by pomyślał, że w zacisku są 2 miejsca na pierścień zabezpieczający... Po prostu musi on wejść jak najgłębiej i tam jest drugie miejsce. Jak ktoś założy grubszy oring pod mechanizm ręcznego to żeby dobrze założyć zabezpieczenie trzeba wcisnąć jak najgłębiej cały mechanizm.

Edytowane przez tomw88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam mały dylemat,czy przy tylnim zacisku hamulcowym jest na zewnątrz sprężynka która odciaga dzwigienke z linka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też coś kojarzę że jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

 

Przerabiam ten sam temat z moimi tylnymi zaciskami. Mam kilka pytanek. Czy koszyk od ręcznego trzeba nasmarować jakimś smarem bo wydawało mi się, że przy demontażu była tam jakaś maź. W tłoczku pod oringiem też miałem jakby smar. Jaki smar dać na uszczelkę ręcznego w miejscu trzpienia z wielowypustem?, po ściągnięciu był tam chyba stary miedziany, chyba bo wyglądało jak jedna wielka rdza.

 

Przy demontażu jarzm nie obeszło się bez cięcia niestety, jedną śrubę z 4 odkręciłem. Czy teraz lepiej dać nowe imbusowe czy z normalnym łebkiem ale drobnozwojowe? gdzie kupie takie śruby w ogóle ???

 

Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności