Skocz do zawartości
Gość marewel

Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego passat B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marewel

Potrzebne beda:

-zestaw naprawczy tylnego zacisku Autofren D4083

-specjalny smar do układów hamulcowych

-ściągacz piór wycieraczek

-przyrząd do wkręcenia cylinderka

-i passat B4 z hamulcami tarczowymi z tyłu :)

attachment.php?attachmentid=12716&stc=1&d=12438847%2054

Należy zdemontować zacisk i wycisnąć tłoczek a są na to 3 sposoby:

 

-pompować pedałem hamulca aż wyskoczy

-wykręcić przyrządem

-naciskać dźwignią hamulca ręcznego aż się wysunie

 

Demontujemy dźwignię ręcznego za pomoca klucza 13 i ściągacza do ramion wycieraczek.

 

 

82763014.jpg

attachment.php?attachmentid=12717&stc=1&d=12438850%2055

 

attachment.php?attachmentid=12718&stc=1&d=12438850%205583791441.jpg

 

attachment.php?attachmentid=12719&stc=1&d=12438853%2014

15314779.jpg

 

Następnie demontujemy mechanizm hamulca ręcznego(na szczęście jest

nowego typu i nie rozpada sie na kilka części stary typ ma jeszcze sprężynę która odciąga dźwignię tą do której mocuje się linkę ręcznego)

Seger jest trochę problematyczny,jeżeli nie ma się specjalnych cienkich szczypiec ja użyłem śrubokręta.

 

attachment.php?attachmentid=12720&stc=1&d=12438853%2088

38526456.jpg

 

 

attachment.php?attachmentid=12721&stc=1&d=12438854%2006

 

Przyczyną wycieku jest oring zaznaczony na zdjęciu,niestety w zestawie naprawczym jest on za mały i należy dobrać coś grubszego.

 

86885353.jpg

attachment.php?attachmentid=12722&stc=1&d=12438856%2016

 

 

Tłoczek i ośkę mechanizmu czyścimy papierem wodnym.

 

attachment.php?attachmentid=12723&stc=1&d=12438858%2071

 

Wkładamy oring a mechanizm zabezpieczamy segerem.

 

attachment.php?attachmentid=12724&stc=1&d=12438859%2021

 

Wkładamy gumkę do środka zacisku(brak foto)

Następnie zakładamy osłonę tłoczka,rant należy włożyć do środka,sam tłoczek posmarować smarem i wkręcić.

 

attachment.php?attachmentid=12725&stc=1&d=12438862%2026

 

11.jpg

 

 

12.jpg

 

13.jpg

 

...i cieszymy się nie cieknącym zaciskiem

 

Cześć zdjęć poprawiona

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny opis, na pewno komus się przyda, proponuję dać do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry opis, popieram do warsztatu się nada;)

Jak dobrze, ze ja mam bębny z tyłu:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis :ok:

 

Mała podpowiedź: jako przyrządu do wkręcenia/wykręcenia tłoczka można użyć klucza do małej szlifierki kątowej :D Pasuje idealnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
;) dokladnie szlifierkowy klucz spelnia wymagania :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze było by podać wymiary tych uszczelek, i np tłoka hamulcowego, ponieważ są różne wersje i nigdy nie wiadomo który kupić, a nie wszędzie wiedzą co do czego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze było by podać wymiary tych uszczelek, i np tłoka hamulcowego, ponieważ są różne wersje i nigdy nie wiadomo który kupić

Na każdym zacisku jest odlana średnica tłoczka np 38, z tym numerkiem idziesz do sklepu i bez problemu dostajesz zestaw naprawczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - w dobrym sklepie ci znajdą. Zresztą ja, jeśli tylko jest taka mozliwość to po rozbiórce zacisku zabieram do sklepu tłoczek i uszczelki. Potwierdzam, że klucz od flexa spełnia swoje zadanie ;) przy wykręcaniu tłoczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam te uszczelki sa ze specjalnej gumy odpornej na plyn hamulcowy tak zwany EPDM gumowe zaraz puchną i zaczynaj przepuszczac a co do zestawów naprawczych najlepszy jest boscha 1 987 470 040 jest w nim wszystko lacznie z tulejka i odpowietrznikami.

Adres strony gdzie jest to wszystko

http://katalog.fota.pl/Katalog/Cars3.aspx?GenArtNr=405

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opis jest dobry choć galeria niekompletna ale jak już się robi taka regeneracje to należałoby zaciski szczotka wyczyścić ( najlepiej wypiaskować ) i pomalować odpowiednim lakierem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Galeria była większa nie wiem co się stało.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Galeria była większa nie wiem co się stało.

 

jak to nie wiesz?

skasowałeś posta świadomie a ja przywróciłem jego zawartość.

niestety przy kasowaniu wyleciały obrazki wgrane jako załączniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Nie, wcześniej poznikały chyba.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, wcześniej poznikały chyba.

Sam zniknąłeś Gargus :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, wcześniej poznikały chyba.

 

no bez roznicy. niech będzie i tak, że wcześniej. może przy przenosinach forum - tak czasem się dzieje.

 

jeśli usuwasz posta -jak Ty to zrobiłeś, wpisując tekst "Pozdro dla DUZEGO." to kasują się też załączniki.

 

dobra, co za różnica. były zdjęcia i nie ma. przecież nie dla mnie to robisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przydałoby się jeszcze wypiaskować ten zacisk i pomalować jakimś lakierem do zacisków wtedy super wygląda prawie jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy zregenerowałem zaciski ręczny odbija super allle niema go wcale co jel moje gg jak kto może 7265879 pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odbija super allle niema go wcale

A odpowietrzyłeś układ?

Poczytaj jeszcze TUTAJ i TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włodku odpowietrzyłem nożny trzyma natyle super nie mam pojęcia co z tym ręcznym może pojęzdze troche i odpowietrze jeszcze raz niewiem pozdrawiam

 

---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 16:30 ----------

 

witam tak odpowietrzyłem niewiem moze pojeżze to się znajdzie ;( pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zaciągasz ręczny to choć odrobinę klocki ściskają tarczę czy nie widać żadnych zmian?

Jeśli nie ma żadnych zmian to musiałeś coś przeoczyć przy składaniu zacisku... bolczyk w wybraniu oski dżwigienki ręcznego który przesuwa tłoczek trafił na swoje miejsce?

Czujesz jakiś opór na lewarku czy masz efekt "zaciągania go po sam dach"...?

Regulowałeś linki przy lewarku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności