Skocz do zawartości
jojo

DSG auto przechodzi w tryb awaryjny

Rekomendowane odpowiedzi

ASO twierdzi, że żywotność skrzyni to max 300.000km, ale wiadomo jaka ona jest delikatna na chociażby zapomnienie o wymianie oleju.

 

Czyli mogę jeszcze przejechać na mojej DSG max 60tyś? Bo obecnie mam przejechane 240tyś i jak narazie OK. Kudę chyba trzeba będzie nie długo sprzedać auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał, że teoretycznie w serwisie powiedzieli mu, że problem występował z początku lat produkcji, Ty masz auto z 2007 roku, więc pewnie masz już troszkę inna skrzynię... po za tym, jeden będzie miał takie samo auto z tego samego rocznika i będzie miał same problemy, kto inny zero kłopotów... Jednak myślę, że nie będzie aż tak tragicznie za kilka lat, jak ktoś tu napisał, bo domyslam się, że z Tiptroniciem też tak było, a teraz jest dużo serwisów zajmujących się tymi tematami i koszty nie przekraczają wartości auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde- poczytałem. Jak ja się cieszę że w swoim pasku mam stary poczciwy TipTronic, tyle że 6 biegowy.

Na początku trochę żałowałem że to nie DSG, ale teraz się cieszę. To nic że trochę wolniej niż DSG zmienia biegi, ale i tak sporo szybciej niż np. w mercedesach , czy BMW ...

 

A co do jakości usług polskich serwisów, to faktycznie - z tym bywa różnie, przeważnie gorzej i raczej drożej.

 

Odnośnie wątku pana z serwisu - moim skromnym zdaniem, uważam , że klient miał rację. Nie ma znaczenia kto auto do serwisu wstawił, ważne jest co zrobił serwis.. A w tym przypadku -nie za wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy i mam nadzieje że ktoś mi pomoże z moim problemem. Mam paska b6 2007 DSG 170km. Zapaloła mi sie żołta kontrolka P przekreśclone. Byłem u mechanika podłączył go pod kompa i wyskoczył błąd 02443 008. Jeden z kolegów poeirdział że to klocki ale wymieniałem z ASO i przejechałem 30 000 dopiero na nich. Czy ktoś wie co może być tego błędu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świadczy o złym funkcjonowaniu lub uszkodzeniu silniczka zacisku hamulcowego, jeżeli ktoś źle będzie obsługiwał komp. diagnostyczny to również może zawiesić silniczek i kontrolka będzie świeciła, udaj się do kogoś kumatego to pobawi się komp. i może będzie Ok. - warto sprawdzić złącze przy silniczku

 

tak z innej beczki to koledzy się skarżą że padają i wymieniali, ja ostatnio robiłem jednego ale po zabawie jest już z 1 m-c Ok i gość nie wraca

 

jednym z odpowiedników kodu usterki jest jeszcze przycisk hamulca

Edytowane przez s27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje jeszcze dziś to sprawdze, bo w niedziele jade do Norwegii. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sie niestety musze pochwalić/pożalić,

 

wczoraj mój Passat odmówił finalnie posłuszeństwa z DSG

 

trochę Historii:

 

Passat kupiony w styczniu 2007 roku, wersja 2.0 TDI Highline z DSG

- wymiany oleju robione co 55 tyś w skrzyni

- przy 100 tyś pierwsze szarpnięcia, ale bardzo sporadyczne

- 110 tyś wymieniony olej

- 120 tyś szarpnięcia przy wrzucaniu wstecznego

- 125 tyś pierwszy raz mrygająca ramka biegów, tryb awaryjny

- 130 tyś zrobiona adaptacja w ASO (grudzień 2010), auto śmiga super

- 133 tyś powtórka z rozrywki, diagnoza ASO - mechatronika

więc wymieniamy mechatronikę testowo na tydzień, niestety bez efektów.

stara mechatronika zawieziona do Redy gdzie panowanie sprawdzają i jak się okazuje jestem w 1% przywożonych mechatronik których oni nie naprawiają bo wg nich jest OK.

- 135 tyś włożenie jeszcze jednej mechatroniki (nówki), niestety bez zmian

- 136 tyś skrzynia traktowana bardzo delikatnie daje radę. Pojechałem na wakacje do Chorwacji i wróciłem oraz po polsce w dwa dni zrobiłem 3200 km, (maj - czerwiec 2011)

- 142 tyś podczas normalnej jazdy, nawet na światłach potrafi przejść w tryb awaryjny, sama z siebie

- 150 tyś (wczoraj) próba przerzucenia z P na cokolwiek kończy się błędem i brak jakiejkolwiek jazdy.

 

w poniedziałek auto jedzie na wymianę skrzyni na nową (używaną, sprawdzoną, z roczną gwarancją), jak już będzie po, to się podzielę swoimi spotrzeżeniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie kupiłeś używkę z roczną gwarancją !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dec automat, parysów, obok garwolina

 

kupując u nich skrzynie wraz z montażem, oddajesz starą a na nową (używkę) dostajesz od 6 miesiecy do roku gwarancji.

Wszystko zależy jak sie dogadasz

 

Na chwilę obecną nie mam innego wyjścia, nie uśmiecha mi sie wydawać kasy na nówkę bo to 50% wartości auta, a samo ASO (koledzy) odsyła mnie do parysowa.

 

Zresztą tutaj na forum, był już jeden podobny przypadek gdzie walczono ze skrzynią i skończyło się na wymianie na używkę w parysowie.

 

W poniedziałek pakuje auto na lawetę i gnam do parysowa

 

Czas wymiany max 2 tygodnie, choć jak się okazuje mam model skrzyni JPQ i prawdopodobnie mają taką na stanie, wiec może być krócej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i już mam auto,

 

oczywiście włożona JPQ (używka) auto chodzi bardzo dobrze,

wszystko działa jak należy.

 

Z tego co Pan Daniel z DecAutomat powiedział, to jak zdjęli starą skrzynie i ją rozłożyli, to była w fatalnym stanie, pozrywane tryby, wytarte frezy, prawie nie działające zawory od sprzęgła pierwszego, cud ze jeszcze jeździła.

 

Wg jego uwag, (trochę tych skrzyń zrobił) to DSG (niektóre modele, w tym JPQ) są fabrycznie nie do końca dobrze poskładane i tracą optymalne ciśnienie oleju. a od tego już bardzo krótka droga do zniszczenia skrzyni.

 

Narazie zrobiłem 300 km.

jak zrobie 5000 km to też napiszę swoje odczucia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać ile wyniosła Cię ta przekładka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 4460 zł

 

skrzynia kompletna z mechatroniką + nowym filtrem i olejem, i gwarancją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja również jestem zmuszony wymienić skrzynię biegów...

Tylko mam pytanko, być może ktoś już robił coś takiego...

Otóż ja w swoim passku mam skrzynię HQL, ale mój kolega ma na miejscu skrzynię HXS, tak samo silnik 2.0 TDi 103 kw...

Czy orientuje się ktoś czy taka podmiana jest bezpieczna?

Czy jest to raczej pewne że coś nie będzie działało?

 

Bardzo proszę o informacje...

Pozdrawiam

 

P.S

Czy jest coś takiego, jak jedna skrzynia to odpowiednik drugiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ci moge odpowiedzieć z 100% pewnością

 

zaglądasz do Etki i sprawdzasz jakie skrzynie były pakowane (jak nie masz etki to zapraszam tutaj)

 

Ale odrazu Ci powiem ze żaden gość od skrzyń automatycznych nie da Ci gwarancji na włożenie inne skrzyni (inny kod) niż masz aktualnie

 

ja miałem JPQ, i mimo ze można było włożyć jeszcze inną (chyba KDS)

to gość powiedział ze może mi włożyć KDS ale nie dam mi na to gwarancji

 

dlatego czekałem na znalezienie JPQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odgrzeje troszke problem,

Ostatnio przy zjeżdzaniu z autostrady na stacje benzynową skrzynia rozłączyła się. Po wyłączeniu i właczeniu silnika mruganie, przekreslona kontrokla P znikneły i bezproblemowo mogłem kontynuować jazdę.

Generalnie skrzynia dziala prawidłowo, przy małym obciążeniu można wyczuć zmiany biegów, lecz przy pełnym obciążeniu zmiany biegów odbywają sie szybko plynnie i nieodczuwalnie.

Niemniej błąd w skrzyni pozostał... w sterowaniu mechatroniką. Aktualnie jestem na terenie niemiec - delegacja, i nie za bardzo wiem co robić, czy potkaktowac zdażenie ze stacji benzynowej jako incydent i o nim zapmniec,

czy jeżdzić az auto stanie na amen - co ma swoje minusy podróżując z dziećmi....

czy zostawić auto w servisie niemieckim? czy też zostawić go w polskim ASO jak wrócę do kraju?

 

Problem bardziej polega na tym ze oczekuje od samochodu niezawodności, a w tej sytuacji.... Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć czy mój symptom jest początkiem złego? od incydentu zrobiłem autem 500km i nie żałowalem go na autostradzie....

 

pozdrawiam i dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiń to zdarzenie i jak auto stanie na amen lub zaobserwujesz inne niepokojące zdarzenia to wtedy udaj się do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomiń to zdarzenie i jak auto stanie na amen lub zaobserwujesz inne niepokojące zdarzenia to wtedy udaj się do serwisu.

 

 

fajnych rad udzielasz

 

 

czy jeżdzić az auto stanie na amen - co ma swoje minusy podróżując z dziećmi....

czy zostawić auto w servisie niemieckim? czy też zostawić go w polskim ASO jak wrócę do kraju?

 

jedź do serwisu i niech sprawdzą, bo moze się okazać że to pierdołą, i mogą to zrobić odrazu, jeżeli rozpięcie było winą błędu elektroniki to sie nie przejmuj, jeżeli jednak błąd wykaże że było to wypięcie mechaniczne, to ono niestety nie jest zdarzeniem nie wpływającym na trwałość skrzyni (po 20-25 mechanicznych wypieciach się skrzyni podczas jazdy, skrzynia przestaje istnieć, jako przeniesienie napędu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fajnych rad udzielasz

 

 

 

 

jedź do serwisu i niech sprawdzą, bo moze się okazać że to pierdołą, i mogą to zrobić odrazu, jeżeli rozpięcie było winą błędu elektroniki to sie nie przejmuj, jeżeli jednak błąd wykaże że było to wypięcie mechaniczne, to ono niestety nie jest zdarzeniem nie wpływającym na trwałość skrzyni (po 20-25 mechanicznych wypieciach się skrzyni podczas jazdy, skrzynia przestaje istnieć, jako przeniesienie napędu)

Bylem w serwisie dzisiaj (przepraszam ze nie wspomnialem) podłączyli sie siemensową wersją ipada ;D poklikal, podotykał (niestety niemiecki interfejs nie jest dla mnie zrozumialy...) i błąd jest w mechatronice|sterowaniu,

 

Mówiąc mechanicznie wypiecie masz na mysli ze odbylo sie to w jakis siłowy sposób?

z moich wrażeń ze stacji benzynowej odbylo sie to bezboleśnie poprostu zorientowalem sie ze jestem na neurtralu jak dojezdzalem do dystrybutora, zadnych szarpnięć, trzasków itp (dokladnie tak samo jak padaja wtryskiwacze przy 140km/h i silnik przestaje działać)

 

pozdrawiam

Lukasz

 

 

p.s.

czasami zycie na ignore_mode jest bardzo wygnodne, tyle ze ja nie za bardzo potrafie sie w takim trybie funkcjonowac :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczne wypięcia się biegów nie muszą być odczuwalne dla kierowcy,

 

ja czasami jak mechanicznie się wypinało to wcale tego nie czułem, tylko widzialem dyskoteke na desce

 

Jeżeli błąd jest w mechanice to pytanie teraz co to był za błąd, jeżeli np zdarzył sie błąd w mechatronice w jej elektryce, to on się porpostu zrestartowała i wypieła Ci biegi, wtedy nic sie nie dzieje

 

 

co Helmut powiedział, co zasugerował ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechaniczne wypięcia się biegów nie muszą być odczuwalne dla kierowcy,

 

ja czasami jak mechanicznie się wypinało to wcale tego nie czułem, tylko widzialem dyskoteke na desce

 

Jeżeli błąd jest w mechanice to pytanie teraz co to był za błąd, jeżeli np zdarzył sie błąd w mechatronice w jej elektryce, to on się porpostu zrestartowała i wypieła Ci biegi, wtedy nic sie nie dzieje

 

 

co Helmut powiedział, co zasugerował ?

 

błąd w mechatronice, ale bez rozebrania nie bedzie mowil nic wiecej, zasugerowal ze w tym wieku 225tys to może byc mechatronika. mam wstepny termin na srode na rozebranie, ale nie wiem czy wogole sie za to zabierac, co go może nie sprzedac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności