Skocz do zawartości
pawel_slezak1

Moduł komfortu 3B0 959 796 K programowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Będę miał dostęp do sterowników po zdjęciu tapicerki bez ściągania tej blachy która jest następna?

Czy tą usterkę może powodować przeciętna wiązka w jakiś drzwiach ? Bo pamiętam że miałem kiedyś w tylnych drzwiach w tej gumie przełamany kabel i go lutowałem...

Z lewej strony pod deską jest około 10 kostek które mogę rozpiacąć...tam też mieszają się wiązki od modułu z innymi wiązkami...może orientujesz się czy rozpinając tam jakaś da się cokolwiek sprawdzić ? Bo np wszystkie przewody co wychodzą z drzwi kierowcy wchodzą w jedną kostkę...może reszta drzwi jest na tej samej zasadzie...jak myślisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, FIVE napisał:

Będę miał dostęp

Tak. Wbij w Google "drzwi passat b5" to zobaczysz jak to wygląda.

10 godzin temu, FIVE napisał:

Czy tą usterkę może powodować

Oczywiście. Najbardziej podejrzane są miejsca gdzie kable ciągle się zginają.

Co do ostatniego pytania to możesz sprawdzić co tam masz w tych gumowych harmonijkach, ale raczej w każdych drzwiach powinny być złączki. Możesz porozpinać je i sprawdzić jakie wtedy błędy zgłasza moduł komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciągałem juz tapicerke z drzwi kiedyś i ukazała mi się przykręcona blacha po całości a na niej jeżeli sie nie myślę mechanizm do szyb...te całe sterowniki to te mechanizmy czy coś innego ?

Kiedyś lutowałem kabel w tylnych drzwiach bo właśnie w harmonijce się przełamał i lecą tam całe kable bez złączek...

Dzięki Tobie chyba wiem gdzie szukać...właśnie te tylne drzwi gdzie już lutowałem bo w tych dzwiach dziwnie zachowuje się siłownik od centralnego...mianowicie po otwarciu wszystkich drzwi i przekręceniu kluczyka na zapłon ten siłownik przez krótki czas wydaje dźwięk kilka razy taki jaki jest przy otwieraniu tylko że kilku krotnie...sam dźwięk...drzwi nie zamyka

Może właśnie tam szukać ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno...używam Polskiego VAGa...kabel pod usb...czy np VAG 409.1 lub jakiś VCDS pod kabel USB nie był by dokładniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik drzwi jest połączony z silnikiem podnoszenia szyby. Odczytaj numer tego sterownika dla pewności.

Odłącz ten podejrzany sterownik, skasuj błędy w module komfortu i sprawdź czy znów się coś pojawia.

Kabel może być taki jak używasz - do odczytania błędu wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dopiero w weekend będę miał czas żeby zajrzeć w te drzwi...

Dziś zrobiłem pełną liste błędów modułu komfortu Polskim VAG 4.9 i VCDS Lite 1.2

Polski VAG 4.9 :

1329    Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1334    Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

1333    Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

1332    Moduł sterujący drzwi pasażera-J387
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

1331    Moduł sterujący drzwi kierowcy-J386
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

1330    Sterownik centralny funkcji komfort
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

932    Siłownik szyby lewy przód-V147
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

960    Mikrowyłącznik zamka centralnego (kluczyk) lewy
    zwarcie do masy

928    Siłownik zamka centralnego lewy przód-F220
    nieprawidłowy sygnał

1330    Sterownik centralny funkcji komfort
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

933    Siłownik szyby prawy przód-V148
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1330    Sterownik centralny funkcji komfort
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

934    Siłownik szyby lewy tył-V26
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1330    Sterownik centralny funkcji komfort
    magistrala CAN brak sygnału  -  BŁĄD SPORADYCZNY

935    Siłownik szyby prawy tył-V27
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

931    Siłownik zamka centralnego prawy tył-F223
    nieprawidłowy sygnał


VCDS Lite 1.2 :

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 05 June 2018, 21:29:24:0
Control Module Part Number: 3B0 959 796 K
  Component and/or Version: Zentral-SG Komfort  V41
           Software Coding: 04097
            Work Shop Code: WSC 05311
                      VCID: 3D0DBAF72469
           Additional Info: 3B4959793L  Tőrsteuergerát Fahr.V42


16 Faults Found:
01329 -  Convenience System Data Bus in Emergency Mode
        35-00 -   -
01334 -  Door Control Module; Rear Right (J398)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
01333 -  Door Control Module; Rear Left (J388)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
01332 -  Door Control Module; Passenger Side (J387)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
01331 -  Door Control Module; Driver Side (J386)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
00932 -  Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
        35-00 -   -
00960 -  Switch for Central Locking; Driver Side (F59)
        29-00 -  Short to Ground
00928 -  Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
        27-00 -  Implausible Signal
01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
00933 -  Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
        35-00 -   -
01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
00934 -  Electric Window Motor; Rear Left (V26)
        35-00 -   -
01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
        49-10 -  No Communications - Intermittent
00935 -  Electric Window Motor; Rear Right (V27)
        35-00 -   -
00931 -  Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
        27-00 -  Implausible Signal

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak kasujesz te błędy (no mam nadzieję że próbowałeś) to dalej powracają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że kasuje...wszystkie znikają i pojawiają się dopiero po ponownym otwarciu czy zamknięciu auta....wszystkie oprócz 01329 on jest cały czas...kasuje....zniknie...ale po 2 sek. jest znowu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pytam dla pewności bo niby oczywiste ale różnie bywa ;) 

No to teraz czas na odłączanie sterowników i szukanie przyczyny błędu 01329 - czekamy do "we can do" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Znalazłem...tylne lewe drzwi...poprzerywana, poprzecierana wiązka w gumie między drzwiami...

Odłączyłem na kostce i lewe tylne i prawe tylne drzwi...przednie niestety nie maja kostek w tej gumie ale przewody wyglądają ok...

Skasowałem błędy...znikną nareszcie 01329...zniknęły praktycznie wszystkie zostały tylko błędy od szyb z przodu...

 

1334    Moduł sterujący drzwi prawy tył-J389
    magistrala CAN brak sygnału


1333    Moduł sterujący drzwi lewy tył-J388
    magistrala CAN brak sygnału


932    Siłownik szyby lewy przód-V147
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


933    Siłownik szyby prawy przód-V148
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

960    Mikrowyłącznik zamka centralnego (kluczyk) lewy
    zwarcie do masy

 

Dwa pierwsze błędy spowodowane oczywiście odłączeniem sterowników w tylnych drzwiach...

Gdzie szukać tych szyb żeby wróciły ?

 

Edytowane przez FIVE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jest połowa sukcesu.

Błędy 932 i 933 wynikają z braku adaptacji silników szyb.

Adaptacja ochrony przed przycięciem:
- Upewnij się, że okno jest całkowicie zamknięte.
- Użyj przycisków okna drzwi kierowcy do obsługi okna (okien).
- Opuść okno i przytrzymaj przycisk jeszcze przez 2 sekundy po pełnym otwarciu okna.
- Zasuń okno i przytrzymaj przycisk jeszcze przez 2 sekundy po całkowitym zamknięciu.

Co do 960 to nie wiem - być może masz problem z tym mikrostykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią bym to zrobił kolego ale okna z przycisku nie otwierają się w dalszym ciągu mimo że reszta błędów znikneła...

Jeden kabel w tych drzwiach jest całkowicie odłamany od kostki, trzy maja przetartą izolacje tak że musiało być spięcie...

Pewnie masz rację do tych błędów ale przyciskami nie zaadoptuje tych okien...może przez kompa tylko jak...nie mam pojęcia...może coś znajdę w necie

 

Chyba że podłącze ten mój stary moduł...powinienem mieć zaadoptowane szyby...w końcu był od początku...a napewno działa bo ten zakupiony przecież po podłączeniu miał te same błedy...jak myślisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja szyb jest w module w drzwiach, więc nic tu nie da wymiana komfortu, aczkolwiek wróciłbym do oryginalnego skoro to nie on był przyczyną pozostałych błędów. Coś mi się też kojarzy, że ta adaptacja kasuje się po odłączeniu akumulatora.

Sprawdź wiązkę drzwi kierowcy - może tam też jest jakiś bałagan? Skąd ten błąd od mikrostyku zamka?

Spróbuj poszukać w VCDS'ie bloków pomiarowych modułu drzwi kierowcy albo modułu komfortu (nie wiem jak to było w starszych modelach) - może coś tam znajdziesz na temat modułu sterującego (3B4959793L - to te klawisze w drzwiach) - czy reaguje na naciskanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązke w drzwiach kierowcy sprawdzałem wczoraj...jest w porządku...Skąd błąd mikrostyku...może stąd że wyciągając wczoraj zamek kierowcy...rozsypał się cały...nie do złożenia...wsadziłem z powrotem samą wkładkę bez tej całej tylnej części...może dlatego...

Co do szukania bloków pomiarowych...nie wiem za bardzo o co w tym chodzi i czego szukać tam bo nigdy nie bawiłem się tą funkcją w programie diagnostycznym...nawet nie wiem jak to wygląda...

Nr tego panela sterującego który podałeś " 3B4959793L " prawie taki sam...mówię prawie bo u mnie na naklejce nie ma ostatniej litery " L "...

Czy reaguje na naciskanie... tak...słychać takie "pstryk" silniczka od szyb w każdych drzwiach w zależności którą szybę nacisne...wygląda to jakby chciały działać ale coś je blokuje...

Jutro rozłącze akumulator, wstawie stary moduł wykasuje w nim błędy i zobaczymy...

 

 

Witam...a więc tak...

Rozłączenie akumulatora nic nie dało...

Podłączyłem stary moduł komfortu, wykasowałem błędy...były tam wszystkie te poprzednie błędy które skasowaliśmy już w tym nowym module...

Niestety nic nie dało...błędów nowych nie ma...tylko te same co w nowym module :

 

 

932    Siłownik szyby lewy przód-V147
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


933    Siłownik szyby prawy przód-V148
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Sprawdziłem bloki pomiarowe modułu komfortu i wszystko wygląda chyba w porządku...zrobiłem screeny wszystkich bloków...wstawię je zazai chwilę tylko dzieciak mi zawiną laptopa ?

Wtedy sam osądzisz Tomku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności