Skocz do zawartości
chmaruk

[B5] Sterownik AIRBAG

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś ma jakiś kontakt z Michałem bądź do niego- Maik78 ? szukam czujnika 3BO959643 i jednocześnie w tym momencie Michała.

Pisz PW albo @ do niego, wczoraj był na forum. stupido.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już znalazłem jego nr na innym wątku. maila też wysłałem. dzieki za radę:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak wymontować sterownik airbag w Passacie b5fl. Z tego co się orientuje znajduje się on w w tunelu środkowym. OD czego muszę zacząc aby się do niego dostac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co się orientuje znajduje się on w w tunelu środkowym

tak tam jest-za popilniczka. tutaj masz link do wymiany nagrzewnicy, ale widac co nieco http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12854&highlight=wymiana+nagrzewnicy

na foto nr 11 jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontujesz ramkę na klimatronik i radio to będziesz go miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanko nawiązując do tematu. Po powodzi z prawej strony w Passku zapaliła się kontrolka Airbagów.

Błędy na Vagu jak poniżej (nie dadzą się wykasować):

 

10 Faults Found:

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

65-00 - Unauthorized

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01220 - Rear Airbag Igniter: Passenger Side (N202)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01219 - Rear Airbag Igniter: Driver Side (N201)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-10 - - - Intermittent

 

Czy to wszystko może być winą zalanego sensora pod fotelem pasażera czy też szukać jeszcze gdzieś indziej? Jeśli to sensor to tylko do wymiany czy można spróbować suszyć?

Miałem jeszcze zdejmowaną podsufitkę ale to chyba nie będzie miało związku?

 

Proszę o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

04C1 obwód zapłonowy bocznej poduszki pow. po stronie kierowcy z przodu - zwarcie do masy?

 

co z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
04C1 obwód zapłonowy bocznej poduszki pow. po stronie kierowcy z przodu - zwarcie do masy?

 

co z tym zrobic?

sprawdzić kostki pod siedzeniem

 

---------- Post added at 15:41 ---------- Previous post was at 15:39 ----------

 

Witam,

 

Mam pytanko nawiązując do tematu. Po powodzi z prawej strony w Passku zapaliła się kontrolka Airbagów.

Błędy na Vagu jak poniżej (nie dadzą się wykasować):

 

10 Faults Found:

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

65-00 - Unauthorized

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

36-10 - Open Circuit - Intermittent

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01220 - Rear Airbag Igniter: Passenger Side (N202)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01219 - Rear Airbag Igniter: Driver Side (N201)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-10 - - - Intermittent

 

Czy to wszystko może być winą zalanego sensora pod fotelem pasażera czy też szukać jeszcze gdzieś indziej? Jeśli to sensor to tylko do wymiany czy można spróbować suszyć?

Miałem jeszcze zdejmowaną podsufitkę ale to chyba nie będzie miało związku?

 

Proszę o opinie.

tu raczej jest do wymiany cały sterownik poduszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu raczej jest do wymiany cały sterownik poduszek

 

mielke, żeby sprecyzować - masz na myśli ten sterownik pod fotelem pasażera (metalowa puszka) czy też jakiś inny "centralny" sterownik (oby nie :/)?

Dopiero zagłębiam się w temat poduszek więc wolałem dopytać...

 

Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

jako ze wole najpierw sie zapytac a potem dzialac mam pytanie

Mam slunny blad 65535 sprawdzajac Air-Bag

Doczytalem ze jest to naprawdopodobniej uszkodzony sterownik poduch.

Mam 2 wyjscia. Zakupic inny badz wgrac nowy soft do starego.

Chcialbym oczywiscie sprobowac najpierw 2 opcji.

Sciagnolem sobie program VAG EEprom Programer.

Mam tam 3 ocje dotyczace Airbagow

1)Read EEprom

2)Wrte Eeprom

3)Reset

 

Z tego co wiem w pierwszej kolejnosci powinienem zaznaczyc Read EEprom

Potem zapisac bezpiecznie dane na dysku w kompie

 

Teraz pytanko.Czy powinno sie to robic na wlaczonym silniku, czy tylko wlaczonym zapolonie?

 

Jak juz wszystko zgram, czy dalej wciskam reset a nastepnie Write EEprom z tego co zapisalem?

Dodam ze w sterowniku nie mam Crash Data(przynajmniej nic takiego mi nie wyskakuje)

 

Samochod byl odlaczony od aku przez ponad pol roku. Po podlaczeniu wyskoczyl ten blad.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak juz wszystko zgram, czy dalej wciskam reset a nastepnie Write EEprom z tego co zapisalem?

Robisz wszystko po kolei tak jak wypunktowałeś powyżej.

1)Read EEprom

2)Wrte Eeprom

3)Reset

Pytanie tylko; co Ci da wgranie tego samego Eepromu, skoro jest niby uszkodzony?

 

---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:19 ----------

 

Teraz pytanko.Czy powinno sie to robic na wlaczonym silniku, czy tylko wlaczonym zapolonie?

Na włączonym zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

A gdzie moglbym zdobyc soft bez zadnych bledow?

Jak rozumiem potrzebny bedzie numer sterownika.

Czy jest jakies miejsce w sieci gdzie da sie sciagnac odpowiedni soft?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki sam kłopot znalazłem firmę która rozwiązała ten kłopot http://www.infocar.pl odesłałem sterownik-naprawili i na drugi dzień sterownik ponownie wrócił-no i po kłopocie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy w B5 97-99 powinien być metalowy czujnik uderzeń bocznych BOSCHA (wg ETKI 3B0 959 643) czy ten czarny SME IJ0909... ? U mnie (1.9TDI '98) są czarne SME a np. na allegro są metalowe. Pytam, bo mam błąd czujnika (01221) i być może do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam małe pytanko - po zakupie mojego passka i małych czarach (wyjęciu rezystora odpowiadającego za niewyświetlanie się na zegarach diody inf. o błędzie dotyczącym jaśków i ABS/ESP i naprawie tego ostatniego) okazało się że w aucie miałem wsadzony sensor poduchy o numerze 6Q0 909 605B a powinien być według mojego magika 8L0 959 655 A. To że autko zaliczyło dzwona to wiem i jestem pewny, wiec pewnie wsadzili inny sterownik przy picowaniu auta na handel.

Tak więc jaka jest różnica miedzy tymi sterownikami (potrzebny jest na 4 poduchy - 2 jaśki główne i 2 boczne) oraz dlaczego tak ciężko jest kupić ten sterownik (8L0 959 655 A)? Czy można stosować zamiennie sterowniki o rożnych sygnaturach (np. w. wym.)? Wystarczy tylko ze są na 4 jaśki i heja, można zakładać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ostatnio informacji jak wytargać ten sterownik i nic konkretnego nie znalazłem, więc piszę...

 

 

Sterownik poduszek powietrznych w Passacie umiejscowiony jest w konsoli środkowej pod radiem i climatronikiem

 

Żeby go wyjąć trzeba:

-odsunąć przednie fotele do tyłu

-wyjąć zaślepki śrub i odkręcić śruby (po jednej na stronę) z plastiku osłaniającego tunel środkowy (1)

-podważyć ramkę mieszka drążka zmiany biegów (3)

-wyjąć tunel środkowy (jest troszkę gimnastyki ale się da)

-odłączyć zasilanie zapalniczki

-wyciągnąć przezroczyste elementy układu wentylacji nóg, są tam trzy zapadki, podważamy i wychodzi (2)

-wyjąć czarne elementy układu wentylacji nóg (4)

-mamy już sterownik na wierzchu, odpinamy wtyczkę (po uprzednim odpięciu akumulatora) (5)

-sterownik trzyma się na trzech śrubach, przyda się dobry klucz 10-tka i zgrabne ręce bo jest mało miejsca. Trzeba troszkę się nagimnastykować ale powinno wyjść bez problemu

 

Składamy w odwrotnej kolejności :)

 

 

http://wrzutnik.net/dafota.2.qkz1369142791p.jpg.100_3242.jpg

http://wrzutnik.net/dafota.2.kn91369142791c.jpg.100_3245.jpg

 

Zeby komputer nie wywalał błędu poduszek sterownik trzeba dobrać o takim samym numerze! Jeśli poduszki były wystrzelone to ich numer nie musi się zgadzać z oryginałem :)

 

Po zmianie sterownika trzeba skasować błędy AIR BAG-u vagiem i wszystko powinno działać

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje sterownika 8LQ-959-655-A ma może ktoś jakieś namiary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszukuje sterownika 8LQ-959-655-A ma może ktoś jakieś namiary?

 

Taki sterownik nie istnieje, masz zły numer...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kupiłem sterownik poduszek o numerach 8L0959655A sprzedający zapewnił że jest on z auta bezwypadkowego podłączyłem i wyskakuje 8 błędów auto jest bezwypadkowe kiedyś zalało mi stronę pasażera i został wymieniony sensor uderzeń bocznych i nic nie pomogło oto log

Friday, 18 November 2016, 17:42:36

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 8L0 959 655 A

 

Component and/or Version: Airbag VW 3-S V02

 

Software Coding: 00065

 

Work Shop Code: WSC 05311

 

8 Faults Found:

 

01221 - Crash Sensor Side Airbag: Driver Side (G179)

 

44-10 - Short Circuit - Intermittent

 

01221 - Crash Sensor Side Airbag: Driver Side (G179)

 

36-10 - Open Circuit - Intermittent

 

00532 - Supply Voltage B+

 

07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

65535 - Internal Control Module Memory Error

 

00-10 - - - Intermittent

 

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

 

37-10 - Faulty - Intermittent

 

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

 

36-10 - Open Circuit - Intermittent

 

01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)

 

44-10 - Short Circuit - Intermittent

 

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)

 

32-00 - Resistance too High

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności