Skocz do zawartości
Lechu22k

Po wymianie żarników Xenon nie działa poziomowanie??

Rekomendowane odpowiedzi

Sugeruje aby jeszcze po kolei odłączyć po jednym czujniku i sprawdzić czy wtedy się zmieniają wartości w drugim. Bardzo prawdopodobne że jeden czujnik jest uszkodzony i robi zwarcie na szynie zasilania +5V która dla obu jest wspólna, wtedy też na obu nie będzie wskazań, a po odpięciu tego uszkodzonego powinny się pokazać prawidłowe wskazania na drugim.

Ja czujnik kupiłem na Allego za 50zł, znalazłem taki co miał złamaną drugą cześć ramienia i przez to był tańszy. Ile pochodzi nie wiadomo, ale nie był drogi.

Myślę że można by trochę zwiększyć ich odporność na wilgoć, trzeba by takiego jeszcze działającego otworzyć (przez wycięcie dekielka z oznaczeniami) następnie płytkę drukowaną z czujnikiem zalać lakierem elektroizolacyjnym całość jeszcze zapaćkać smarem i zakleić dekielek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój czujnik ma symbol 4B0 907 503 a na allegro znalazłem nowy tylko na końcu ma jeszcze A czyli 4B0 907 503 A będzie pasował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie, ten z końcówką A zastąpił ten bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz nasuwa mi sięjeszcze jedno pytanie.

Ze względu na fakt że światła mi "opadły" podniosłem je do góry manualnie. Zasatanawiam się czy jest jakaś instrukcja która mówi w jakim położeniu domyślnie powinny być lampy w manualu. Np. ile obrotów od krańca czy coś, bo obawiam sie że skoro ja je tak bardzo podniosłem manualnie to jak by ten czujnik zadziałał to żeby mi nie podniósł lamp poza granice silniczków czy zębatek i czegoś nie uszkoddził...

Nie wiem czy napisałem dość jasno o co mi chodzi bo o tak trudno opisac hehe/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle że sie nic nie stanie niemcy przewidzieli by takie działąnie graniczne.

a poza tym to uważam że masz walnięty przedni czujnik ja kupowałem moze miesiąc temu pisze na stronie o pasku kombi.

i zapłaciłem wtedy w cz-wie 250 zł więc jeszcze nie tak źle z uwagi na to że używki były po 150 - 230 zł wolałęm nowy kupić. jak chcesz moge Ci kupić u mnie i wysłąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za chęci i pewnie chętnie bym skorzystał ale znalazłem na allegro nowy za 249 i to w łodzi czyli blisko mnie więc odrazu podjade i kupie :) najpierw jade do mechanika elektryka zeby sprawdził jeszcze instalacje czy nie ma gdzies przerwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowym posiadaczem Passata B5 FL 2003r 1.9 TDI 130 KM i nie znam się jeszcze zbyt dobrze na nim i mam pytanie odnosnie bi-xenonów bo zauważyłem że po załączeniu nie ma samopoziomowania tzn zapalam xenony i tylko widze ze rozjasniają się i nic więcej. Błędów żadnych nie pokazuje. Gdzie szukać przyczyny ???

Jestem nowym posuiadaczem auta i nie chce czegos zepsuć a znowu oddawac do mechesa to koszty a moze udaloby sie to jakos we wlasnym zakresie wyjasnic. Niby nie przeszkadza mi to bo swiatla pieknie swieca w nocy i wszystko widze ale skoro powinny miec to zaczelo mnie to irytowac czemu tego nie ma

passat38d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny passacik miałemg taki kolor kupić. to tak na marginesie.

A odnośnie twojego problemu powinny po odpaleniu i właczeniu świateł zjechać na dół i potem do góry do pozycji wyjściowej.

Jesli sie tak nie dzieje powinienej ustawić Vagiem ustawienie xenonów i nie powinno być błędów. Poza tym jak kasujesz błędy powinny Ci się swiatła opuścić nawet jeśłi teraz nie działają przy odpaleniu. Ja tak miałem i przy tym powinieneś słyszeć charakterystyczny zgrzyt trzaskanie coś takiego jakby zębatka przeskakiwała w momencie kasowania jak zjeżdzają na dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z diagnosta odnosnie tego samopoziomowania i on twierdzi ze jezeli xenony sa dobrze ustawione i nie wymagaja poziomowania to ta opcja nie wlacza sie przy kazdym uruchomieniu. Prawda ??

 

Ps. Nie krzyczcie tylko ja laik więc pytam bo moze czas zmienic diagnoste a szkodabyloby bo to znajomy wiec duzo rzeczy gratisowych juz mi zrobil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A spróbój najpierw włączyć światła mijania i dopiero odpalić zapłon, z tego co słychać na forum to powinny wtedy się poziomować.

Jak włączysz najpierw zapłon a później xenony włącznikiem może nie być reakcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A spróbój najpierw włączyć światła mijania i dopiero odpalić zapłon, z tego co słychać na forum to powinny wtedy się poziomować.

Jak włączysz najpierw zapłon a później xenony włącznikiem może nie być reakcji.

 

Zonka wroci dzisiaj wieczorem z pracy to sprobuje zrobic tak jak napisales i dam znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj jak kolega pisze bo nie zawsze sie zdąży przekręciś swiatła. u mnie działa zapalam i przekręcam prawie jednocześnie isie obniżają. A diagnosta widać nie zna sie na aucie bo musi być pozimowanie za każdym razem gdy odpalasz bo załądujesz tył na maxa 5 osób wsadzisz i co wtedy? bedą walić w niebo a tak to sie wyregulują na podstawie różnicy napięcia w czujniakch przy kołach i ustalonej wstępnej wysokości xenonów. dlatego to takie ważne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spróbuj jak kolega pisze bo nie zawsze sie zdąży przekręciś swiatła.

Dokładnie.

Światła poziomują się za każdym razem tylko trwa to 1-2 sekundy po przzekręceniu zapłonu, a zazwyczaj jest tak że włączasz zapłon czekasz lub nie na świece żarowe a jak nie masz diesla to poprostu nie przekręca się raczej kluczyka odrazu na rozruch, tylko zawsze się chwile czeka (przynajmniej ja tak mam), i właśnie w tym czasie się poziomują i poprostu tego nie widzisz. Jak włączasz światła to już jest po poziomowaniu. natomiast jak masz światła włączone i przekręcasz kluczyk ten proces widać od razu, i go nie przegapiasz.

Jeśli się myle to mnie ktoś poprawi ale z tego co ja wiem to tak właśnie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla uściśnienia to lampy po włączeniu zapłonu testują poziomowanie, a konkretnie silniczki w lampach. Samo poziomowanie w 3BG jest dynamiczne i dokonuje się cały czas w zależności od ugięcia zawieszenia i prędkości. Tak naprawdę to najbardziej wymiernym testem na to czy działa czy nie jest po włączeniu silnika dociążyć nieco tył - np. poprzez oparcie nogi na haku i obserwować czy wiązka światła padająca na ścianę została skorygowana do dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak naprawdę to najbardziej wymiernym testem na to czy działa czy nie jest po włączeniu silnika dociążyć nieco tył - np. poprzez oparcie nogi na haku i obserwować czy wiązka światła padająca na ścianę została skorygowana do dołu.

 

Wieczorem spróbuje tak zrobic. Jutro napisze co i jak

dziekuje za rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak kolega pisze. Choć nie wiem czy jest dynamiczne (moim zdaniem powinno być) bo różne są opinie na forum ale dobrze jest sprawdzić tak jak z tym hakiem. A powinno być dynamiczne choćby dlatego że nie zawsze gasisz auto jak ktoś wsiada. Czasami bierzesz kolege np. z przystanku i juz jest inaczej :) też to jutro sprawdze i napisze czy działają przy obciążeniu tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3B ponoć jest tylko raz przy zapłonie ale nie było mi dane tego sprawdzić. W 3BG na pewno jest dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie szybkie pytanie - jak się włącza spryskiwacz takiego bi xenona?? - wybaczcie ale jestem laik w tym wozie mam go od 13 lipca dopiero tego roku oczywiscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprysk xenon ma działać razem z tymi na szyby mają opóźnienie ze 2s, ale nie będą działać w sytuacji kiedy zapali Ci się kontrolka płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprysk xenon ma działać razem z tymi na szyby mają opóźnienie ze 2s

 

pod warunkiem, że zapalone są światła mijania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności