b0ss Zgłoś #1 Napisano 27 Maja 2009 Witam. Niestety musze zmienic w moim samochodziku skrzynie biegów. Problem polega na tym, ze chce wstawic troche dluzsza od TDI i tam jest elektroniczny naped predkosciomierza a u mnie na linke. I czy ktos moze wie czy to da sie jakos przerobic, zeby np licznik i skrzynia z napedem elektronicznym albo oba na linke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2009 No to załatw se jeszcze licznik z elektroniką, troche zabawy z kabelkami i po krzyku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozal Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2009 Wykręcasz impulsator ze skrzyni tdi , wkrecasz w skrzynie swoj naped dla linki i po robocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2009 No to załatw se jeszcze licznik z elektroniką, troche zabawy z kabelkami i po krzyku. o tym myslalem tylko ze troszke gorzej z kasa, niedlugo bedzie generalny silnika wiec i tak sporo wydatków bedzie Wykręcasz impulsator ze skrzyni tdi , wkrecasz w skrzynie swoj naped dla linki i po robocie. ale do tej operacji trzeba skrzynie rozkrecac, bo patrzac na rys skrzyni wg ETKI to tam w srodku skrzyni jest jeszcze trybik odpowiedzialny za naped predkosciomierza i chyba jego takze trzeba przelozyc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozal Zgłoś #5 Napisano 28 Maja 2009 Skrzyni nie potrzeba rozbierać. Wykręć kompletny impulsator, wkreć swój kompletny napęd linki i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #6 Napisano 28 Maja 2009 a tak jednak masz racje, niedokladnie popatrzylem w srodku wszystko to samo... Dzieki i pozdrawiam ---------- Post added at 17:03 ---------- Previous post was at 16:22 ---------- to mozna siepokusic nawt o jakies nowe skrzynie z 2000r albo i mlodsze, np GGU. Drobne przerobki przywybieraku od biegow i bedzie pasowac a co kupic skrzynie taka to nie z np 90r od passata B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2009 Tylko zwróć uwagę na okienko od punktu 0 na kole zamachowym żeby się zgadzało. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #8 Napisano 29 Maja 2009 Tylko zwróć uwagę na okienko od punktu 0 na kole zamachowym żeby się zgadzało.pozdrawiam A co okienko moze sie znajdowac winnym miejscu, tak ze punkt na kole zamachowym bedzie zakryty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #9 Napisano 29 Maja 2009 z tego co kiedyś patrzyłem to nowsze tdi typu golf 4 czy coś mają trochę inaczej niż u mnie w 1z nie wiem jak to się ma do AAZ czy masz tak jak u mnie czy inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapec1505732869 Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2013 Odkopie starocia. Dzień dobry. Nie wiem dlaczego ale nie mogę założyć nowego tematu więc sie podepnę. Passat B4, 110KM, AFN. Padł licznik. Po dogłębnej analizie wychodzi, że nie działa napęd impulsatora. Napęd wyjąłem (w sensie tego patyczka z zębatką napędzającą) - jest ok. Impulsator sprawdzony, działa, po wkręceniu "patyczka" w skrzynię stoi jak zamurowany. Wychodzi na to, że leży zębatka w skrzyni. Pytanie - czy ktoś już to rozbierał, wymieniał? Czy ta zębatka jest plastikowa? Bo zębatka na patyczku wygląda dobrze, żadnych oznak zużycia, więc nie wierzę, że tamta na wałku poleciała jeżeli jest metalowa. Czy można się do niej dobrać od strony przegubu bez wywalania skrzyni, czy zrzut i rozbebeszanie w mak jest nieodzowne? Bardzo dziękuję za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2013 Trzeba by spojrzeć na schemat skrzyni, pod impulsatorem powinien być ślimak i jest on z reguły do wyjęcia bez rozbierania skrzyni, napęd ślimaka, najczęstsza przyczyna to starcie ślimaka, co do przyczyny wytarcia to może być poważny problem (wytarcie łożyska na układzie różnicowym i jego przekrzywienie. Ślimak musi być plastikowy. Napęd ślimaka też jest plastikowy ale plastik jest dużo twardszy i jest tylko nasówany na układ różnicowy, jeśli przestał się on obracać to bez rozpołowienia skrzyni się nie obejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapec1505732869 Zgłoś #12 Napisano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Trzeba by spojrzeć na schemat skrzyni, No właśnie patrzyłem i jest tak jak opisywałem wcześniej. Patrząc od góry - jest impulsator, z którego wychodzą 3 przewody. Pod nim, wkręcony w skrzynię jest taki patyczek, w patyczku w środku obraca się drugi, który od góry napędza impulsator z przewodami, a sam napędzany jest... no właśnie czym? Na dole patyczka jest zębatka z zębami skośnymi. Wg rysunków z ETKi ten patyczek napędzany jest zębatką, która założona jest na wałek wychodzący w kierunku półosi. Pytanie - czy zębatka da da się wyjąć bez rozpaławiania skrzyni? Pytanie 2 - z czego zrobiona jest owa zębatka, skoro zęby na patyczku są nietknięte a patyczek się nie kręci? Edit, Rysunek skrzyni Chodzi o zębatkę nr 13. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez kapec wklejam rysunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 16 Kwietnia 2013 Zębatka od napędu ślimaka powinna być plastikowa (przynajmniej tak bylo w skrzynie jaką miałem okazje rozbierać, inna marka ale też europejska). Jest ona nasunięta na obudowę satelit różnicowego, ma jakieś "haczyk"i które pasuję w tą obudowę lub jej wewnętrzny otwór nie jest okrągły (tego nie wiem i nie widać na schemacie) i ja blokują aby się nie przekręciła, jak wspomniałem jest ona z twardszego materiału niż ślimak, blokuje je łożysko. Jeśli się przekręciła to na pewno nie z winy ślimaka. Niestety aby ją wymienić trzeba rozebrać skrzynię. Napisz jak sprawdzałeś że sie nie obraca, czy widać ją przez otwór po ślimaku? Najlepiej wrzuć zdjęcie samego ślimaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapec1505732869 Zgłoś #14 Napisano 17 Kwietnia 2013 Napisz jak sprawdzałeś że sie nie obraca, czy widać ją przez otwór po ślimaku? Najlepiej wrzuć zdjęcie samego ślimaka. Nie sprawdziłem, że się nie obraca, bo jest za głęboko - nie włożę tak głęboko palucha, poza tym mam za grube Ale po wyjęciu ślimaka, znaczy tego patyczka, nakręceniu nań impulsatora, podłączeniu od strony zębatki wiertarki i jej uruchomieniu licznik działa. Więc nie ma innej alternatywy, jak brak napędu. Zębatka na patyczku jest w stanie bdb, nie widzę po niej żadnych śladów zjechania. Więc siłą rzeczy musiała nawalić ta w skrzyni. Gdyby było tak,że zębatka na patyczku zrobiona jest z bardziej miękkiego materiału zużyłaby się szybciej, niż koło w skrzyni. A tu jest chyba odwrotnie, bo co mogło spowodować, że napęd nie działa? W głowie mi się to nie mieści. Może celowe postarzanie produktu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 17 Kwietnia 2013 Gdyby było tak,że zębatka na patyczku zrobiona jest z bardziej miękkiego materiału zużyłaby się szybciej, niż koło w skrzyni Dokładnie taka jest zasada, mi zżarło dwa ślimaki a zębatka napędzająca nie nosiła śladów zużycia, dopiero rozpołowienie skrzyni ukazało przyczynę czyli przekrzywiony układ róznicowy z powodu wtarcia się jednej z bieżni łożyska. Skrzynia była bardzo podobna do tej z naszych pasków, a nawet gorsza bo wszystkie wodziki (wybierak) były wewnątrz skrzyni. W WKiŁ są zdjęcia wnętrza skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapec1505732869 Zgłoś #16 Napisano 22 Kwietnia 2013 przekrzywiony układ róznicowy z powodu wtarcia się jednej z bieżni łożyska. Ale o ile znam sie na mechanice przekrzywiony uklad, czy wywalone lozyska to grubszy temat i nie wierze, ze tego nie slychac albo nie czuc. U mnie skrzynia chodzi perfekcyjnie, nie wyje, nie buczy, biegi wchodza super. Zebatka zamowiona, po majowce wezme sie za robote. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 22 Kwietnia 2013 Zebatka zamowiona, po majowce wezme sie za robote. W WKiŁ jest ładnie opisane jak rozpołowić skrzynię, najważniejsze to nie uszkodzić uszczelek-jak się da i w przypadku rozebrania synchronizatorów należy pamiętać o ich prawidłowym złożeniu, inaczej będą zgrzytać biegi. Prawdopodobnie będzie też potrzebny delikatny ściągacz=ciasne miejsca...i inne podobne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapec1505732869 Zgłoś #18 Napisano 23 Kwietnia 2013 W WKiŁ jest ładnie opisane No dobra. To pytanie byc moze z natury durnowatych - co to jest WKiŁ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #19 Napisano 23 Kwietnia 2013 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach