Skocz do zawartości
eusso

zużycie oleju, a turbina (żywotność turbiny)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam do Was posiadaczy Passata 3BG pytanie. Sprawa dotyczy turbiny, a dokładnie jej uszczelnienia. Wygląda na to, że u mnie nie trzyma bo mam olej w dolocie. Widać to na załączonych fotkach. Wycieki są zauważalne na łączeniu się gumowej rury z górna częścią intercoolera (zdjęcie 1-2) i dalej na łączeniu tej rury z dalszą częścią dolotu (zdjęcie 3). Auto ma udokumentowany przebieg 140000 km. Od wymiany oleju na 7500 przejechanych km dolałem może 200 ml oleju. Dodam że nie jeżdze szybko 110-120 km/h (wiadomo jak trzeba wyprzedzić to nie żałuje gazu). Samochód ma moc, ładnie przyspiesza i mało pali. Słyszałem, że jest to dość często spotykane zjawisko w Passatch. Nie wiem czy mam się tym przejmować i wymieniać turbo na regenerowane (a to spory wydatek) czy śmigać dalej? Dodam, że przy wymianie oleju z ciekawości zaglądnąłem do intercoolera i było w nim sporo oleju. Czy przy ewentualnej wymianie turbo można wyjąć bez rozkręcania całego przodu bo widzę, że jest tam dość ciasno? Za wszystkie porady, wskazówki i odpowiedzi z góry dziekuje.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Andrzej,

Olej, który zbiera się w dolocie pochodzi prawdopodobnie z odmy (ta rurka idąca z góry silnika do rury łączącej filtr powietrza z turbo) sprawdź proszę tą szeroką rure idąca od filtra, którą przykrecasz do turbo - jak tam będzie olej to "normalna sprawa" i przypadłość naszych pasków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz to samo u siebie? Gdzie jest prościej odkrecić tą rure i sprawdzic? Przy turbinie czy przy filtrze? Czy po prostu spóbowac wyciągnąc tą rurke z gumowego przewodu? Słyszałem też o tej odmie i jakims separatorze oleju. Jeżeli to byłoby przyczyną oleju w dolocie to czy mozna to usunąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne, że mam taki problem i myslę, że wszyscy go mają po kilku latach użytkowania passata z motorkiem TDI...

 

Proponuje odkręcić przy turbo, gdyż bedziesz wtedy widział, że tamtedy jest wciągany olej do turbo, a jak wiemy turbo wciaga powietrze jedną stroną :)) i tą samą zapewne ciągnie olej z odmy, albo ściągnij tą rurkę wchodzącą w rure od filtra powietrza i sprawdź czy masz tam olej.

 

Ja miałem taki sam problem... wyeliminowałem go oil catch'em - to jest taki mały zbiorniczek z dwoma wejściami od góry (ta rurka idąca z odmy jest całkowicie usunięta, a w wejście z odmy wstawiłem wężyk idący do prawidłowego wejścia w dodatkowy filterek, w którym olej zbiera się na dnie, a z drugiego wejścia filterka poprowadziłem wężyk do rury filtra powietrza - tam gdzie szła rurka od odmy). troche zakręciłem w tym opisie, ale mam nadzieje, że wiesz o co chodzi, a jak nie to pisz :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciągnełem tą rurke idącą z separatora oleju idącą do gumowej rury od turba. W środku był olej (zdjęcie 2 i 3). Powiedz mi kolego co to jest za czujnik na zdjęciu nr 1? Wracając do tematu to bedę musiał coś z tym zrobic. Czy bezpieczne jest zastosowanie tz. oil catch tanku i czy nie ma problemu z jego zamontowaniem? Czy możesz mi wysłać fotke jak to masz zrobione u siebie? I jeszcze jedno. Gdzie można kupić to urządzenie - allegro? Nie chcę kupic jakiegoś szajsu.

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Silnik po remoncie kapiatnlym. Mial nie brac oleju a dalej bierze. Zrobilem juz 10 tys po remoncie i ostatnio jechalem w trase 3500 km i wzial mi 2 litry oleju. Predkosci byly 120-150. Rozkrecilem IC a tam bylo sycho, wirnik w turbinie suchy brak oleju. Czy mimo to moze jednak brac turbina na strone wydechowa. Dodam ze zadnych bledow i ma moc. Dymi jak dla mnie troche ze duzo i w ciemnym kolorze.

Prosze o porade

pozdr

 

_scalone

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij może od początku, bo to jest też ważne... czemu robiłeś remont kapitalny, ile silnik miał/ma na liczniku, od kiedy Masz ten samochód, czy brał od początku czyt. przed remontem po zakupie.

 

Wycieki itd. mam nadzieję że posprawdzane i brak. A co do dymienia to wcale nie musi dymić z powodu przepalania oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mial 240 tys przejechane, nie mail kompresji i dymil na niebiesko. Bral mi okolo 4 litrow oleju na 15 tys. Mam go 1.5 roku i bral troche na poczatku ale potem zaczela sie zwiekaszc konsumpcja. Nie mam dziury w dolocie, zaplon jest dobrze ustawiony, pasek rozrzadu tez dobrze ustaiwony. Dawki pompek sa w granicach tolareancji. Troche sie juz przay nim narobilem i zosatla mi juz tylko turbina. Ale jak sprawdxilem IC i wirnik to byl suche Slyszalem ze turbina moze brac olej mimo to. Moze wywalac na wydech i ciekawy jestem tutejszej opnini.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj nakrętki pomiędzy turbiną i wydechem i zobaczysz czy wyleje Ci się olej czy będzie sucho. Wydaje mi się, że jeśliby olej przedostawał się przez wirnik w turbinie to raczej na obie strony a nie tylko na jedną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za czujnik - ja go nie mam, ale olej tak jak przypuszczałem ciągnie z odmy tak jak u mnie i innych użytkowników VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę to co piszesz to przyjmujemy że remont jest zrobiony prawidłowo... dziwne trochę że sucho w dolocie, zwłaszcza że zawsze odmą trochę tego idzie.... odma drożna ?? co do turbiny... to chyba bez wymiany ciężko będzie sprawdzić... zbyt małe zużycie oleju jak na oglądanie od strony wydechu... tyle że jak pisał kolega... leje tylko na jedną stronę ??

 

Popatrz jeszcze na odmę... czy aby na pewno dobrze działa odpowietrzenie silnika... bo może tu jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak Jak sprwadzalem IC to sucho na pieprz tam nie bylo, bylo tlusto i troche wilgotno ale nic nie kapalo. Robilem wczesniej test na odme z butelka i odma drozna jest. Dym sie uwalnial i troche oleju sie tez zebralo w butelce. Wczoraj tez

zauwazylem ze nie dymi juz tak mocno jak wczesniej. Fakt ze ostatnio zalalem ten nowy V-power to moze dla tego tak malo dymu. Ale gdzie ten olej. Sprawdze turbem przy tej siatce przed katem i dam znac. Raczej jest tam sucho gdyzta siadke mam peknieta i troche odymiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mhipo czy możesz zamieścić zdjęcie ze swoim oil catchem?

Mam podobny problem w AWX-sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zastanawiam się nad tym czy mam dobrze zamontowany przewód idący od intercoolera do dalszej cześci plastikowego dolotu w kierunku zaworu ERG. Może to jest przyczyną, że na połączeniach tego przewodu cieknie olej. Zauważyłem na zdjąciach innych kolegów, że mają ten przewód założony odwrotnie niż ja. Załączam zdjęcia. Wydaje mi sie, że u mnie końcówka rury z literką K powinna byc przy intercoolerze. A jest odwrotnie. Dodam, że takie połączenie jak mam u siebie podowuje że rura opiera się i ociera o zwór chłodzenia paliwa. Powstaje w ten sposób otarcie widoczne na rurze, które może spowodować w przyszłości dziure. Jak macie u siebie?

Moje ??czenie.jpg

po??czenie u kogos innego - 1.jpg

po??czenie u kogo? innego - 2.jpg

po??czenie u kogos innego - 3.jpg

ZawĂłr ch?odzenia paliwa.jpg

Edytowane przez eusso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek wpisz w wyszukiwarce OCT masz pełno tematów, tu jeden zmoich

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618&highlight=OCT

Andrzej- jak cieknie na połaczeniach to najwyzszy czas kupic nowe uszczelki w serwisie (te zielone oringi) koszt kpl ok 120zł..... i małe ale, ich wymiana na nowe nie gwarantuje całkowitego zatrzymania "pocenia" sie oliwy...

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek wpisz w wyszukiwarce OCT masz pełno tematów, tu jeden zmoich

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618&highlight=OCT

Andrzej- jak cieknie na połaczeniach to najwyzszy czas kupic nowe uszczelki w serwisie (te zielone oringi) koszt kpl ok 120zł..... i małe ale, ich wymiana na nowe nie gwarantuje całkowitego zatrzymania "pocenia" sie oliwy...

 

 

Wymieniłem już origi na nowe. I przyszło mi do głowy, że może własnie cała rura jest założona odwrotnie. Dlatego zapytałem jak macie u siebie. Na zdjęciach wyraźnie widac, że mam ją chyba załozona odwrotnie. Chcem sie tylko upewnic w 100%.

 

Znalazłem rozwiązanie cieknących połąćzeń rur IC. Jak juz wcześniej pisałem mimo nowych oringów dalej występowało tz. pocenie sie na połączeniach. Wystarczy pod oringiem owinąć dookoła ze trzy razy teflonową taśmą do połączeń gwintowanych (najcześciej stosowana w hydraulice) i problem z głowy.

Edytowane przez eusso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam :)

 

Witam

 

Mam takowy problem...

 

Wali mi olejem na łączeniu dolotu z intercolerem...Dokładnie wycieka "z pod tej opaski mocującej"... Na 800 kilometrów wypił conajmniej 0.5 litra oleju...

 

Żadnego kopcenia,spadków mocy ubytku płynu chłodniczego...Silnik cały suchutki...

 

Powie mi ktoś co się dzieje :?:

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności