zeus1982 Zgłoś #1 Napisano 26 Maja 2009 witam jak w temacie jakie powinno byc cisnienie oleju?? Jade jutro do mechanika i jakis punkt odniesienia chce miec a nie tylko "jego" punkt widzenia.1.8t awt z gory dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 26 Maja 2009 Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar Przy temperaturze oleju 80*C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 27 Maja 2009 po rozgrzaniu na wolnych obrotach 1,9 bara... Jak się rozgrzeje do czerwoności, to minimalnie poniżej (1,8-1,7). Jakbym zobaczył 1,6 to bym się chyba zaczął bać, że oleju brakuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 27 Maja 2009 Jakbym zobaczył 1,6 to bym się chyba zaczął bać, że oleju brakuje... No cóż ja na to poradzę, dane przepisałem z książki. Nie mam z tym do czynienia na co dzień i nie wiem takich rzeczy bo są mi po prostu nie potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #5 Napisano 27 Maja 2009 ok dzis bylem u mechanika i jak marecek napisal ksiazkowo cisnienie sie zgadza obu panom bardzo dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 27 Maja 2009 To chociaż dobrze ze wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość swirek13 Zgłoś #7 Napisano 28 Maja 2009 a jakie miałeś ciśnienie na rozgrzanym silniku mi na wolnych obrotach przy temp 80st wyszło 1,2bar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2009 qrcze niepamietam dokladnej wartosci tyle wiem ze ksiazkowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2011 Kledzy a może wiecie jakie ciśnienie oleju ma silnik AFN 110 KM . Robię akurat z bratem silniczek i turbiniarz kazał mi sprawdzic czy nie za wysokie ciśnienie daje pompa olejowa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2011 jakie ciśnienie oleju ma silnik AFN 110 KM 2 bary przy 2000rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2017 Koledzy proszę o interpretacje cisnienia. CO jakis czas wyskakuje kontrolka cisnienia oleju, czujnik zmieniony bo byl caly zalany i przepuszczał. Powiem ze pompe oleju zmieniałem rok temu. Kontrolka zaswieca sie gdy jade szybko i zejde z obrotow do biegu jałowego jak np: w korku stoje to sie zaswieci, jak dodam gazu to zgasnie i sie juz nie zaswieci. Bardzo rozgrzany olej. Pomiar cisneinia oleju: Rozgrzany olej 2000 RPM poniżej 3000 RPM Rozgrzany olej: Poniżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 28 Września 2017 a gdzie mierzone? to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... ale to drobiazg. Wygląda na OK. To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego ssaka, po syf w misce... (rozumiem, że wszystko przejrzane i wyczyszczone na błysk przy zmianie pompy?). Na mega rozgrzanym oleju (120+) ciśnienie będzie spadać poniżęj 1 bara - ale to i tak nie powinno wyzwolić "kontrolki" (jak kontrolka mryga to generalnie nie ma już oleju...). Przejrzyj ten temat: słowo klucz - napinacz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2017 Wymieniałeś od razu panewki korbowodowe ? U mnie były tak zjechane że masakra. Zobacz sam w załączniku. Wszystkie dolne zjechane a górne oki. Na jaką pompę zmieniłeś ? Chodzi mi o firmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2017 No więc tak, 2 tygodnie temu wymieniłem napinacz hydrauliczny + łańcuch do tego wymieniłem popychacze hydrauliczne, uszczelniacze wałków, rozrząd komplet, wszelakie uszczelki i oleje i filtry. Powodem wymiany napinacza było wiele, rozciągnięty łańcuch 4 mm różnica między nowym a starym tak, że aż tar o pokrywę, wyskakiwał błąd nastawnika na vagu no i rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Wszystko ustawiłem, wymieniłem itp. Po tygodniu od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Powodem był czujnik gdyż cały był z oleju, przeciekał. Wymieniłem czujnik na taki jak był 1.2 - 1.6 Bara. Tydzien miałem spokój i zaś zaświeciła się kontrolka. Czy wadliwy czujnik czy może coś nie tak z filtrem oleju? Też ma zawór. Co do pompy, nie pamiętam nazwy firmy, muszę poszukać, ale w tym czasie co wymieniałem pompę, wymianiałem również miskę olejową i był zakupiony nowy smok. Wszystko ładnie wyczyszczone a nagaru zbytnio nie było. Macie jakiesz sugestie odnośnie tych objawów?? Czujnik zakupie ponownie firmy Face lub EPS czy KW, podejrzewam, że czujnik przekłamuję albo filtr oleju mam firmy SCT a mogłem zakupić Filtrona czy MANN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, napster napisał: No więc tak, 2 tygodnie temu wymieniłem napinacz hydrauliczny + łańcuch do tego wymieniłem popychacze hydrauliczne, uszczelniacze wałków, rozrząd komplet, wszelakie uszczelki i oleje i filtry. Powodem wymiany napinacza było wiele, rozciągnięty łańcuch 4 mm różnica między nowym a starym tak, że aż tar o pokrywę, wyskakiwał błąd nastawnika na vagu no i rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Wszystko ustawiłem, wymieniłem itp. Po tygodniu od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Powodem był czujnik gdyż cały był z oleju, przeciekał. Wymieniłem czujnik na taki jak był 1.2 - 1.6 Bara. Tydzien miałem spokój i zaś zaświeciła się kontrolka. Czy wadliwy czujnik czy może coś nie tak z filtrem oleju? Też ma zawór. Co do pompy, nie pamiętam nazwy firmy, muszę poszukać, ale w tym czasie co wymieniałem pompę, wymianiałem również miskę olejową i był zakupiony nowy smok. Wszystko ładnie wyczyszczone a nagaru zbytnio nie było. Macie jakiesz sugestie odnośnie tych objawów?? Czujnik zakupie ponownie firmy Face lub EPS czy KW, podejrzewam, że czujnik przekłamuję albo filtr oleju mam firmy SCT a mogłem zakupić Filtrona czy MANN Z tego co widać to ciśnienie masz dobre, proponuje pojeździć z manometrem za szybą i obserwować jak zachowuje się ciśnienie pod obciążeniem....w jakimś wątku ktoś też miał taki problem - wymienił dosłownie wszystko i ciśnienie spadało i kontrolka i kontrolka - winna była chłodniczka oleju, jakaś dziurka się w niej zrobiła i olej mieszał się z płynem chłodniczym - ale to byś widział po zbiorniczku. Jaki jest olej? Edytowane 28 Września 2017 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #16 Napisano 29 Września 2017 (edytowane) Kolego chłodniczkę oleju zmieniałem 2 miesiące temu, był przeciek oleju do płynu i okazało się , że miałem nieszczelność. Po wymianię wszystko ok było. Olej zalałem 5W40 Valvoline, kolor oleju ok, płyn ok. Mam manometr do mierzenia ciśnienia, zawsze jak wkręcam w miejsce gdzie jest czujnik końcówkę to cieżko to uszczelnić, zawsze cos podczas pomiaru mi nakapie tego oleju, jakbym mógł sprawdzić cisnienie oleju podczas jazdy? Wąż od manometru mam krótki, musiałbym coś dorobić. Pomysł jakiś? Edytowane 29 Września 2017 przez napster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2017 Wiem że jazda z manometrem to nie tak łatwo, mi też się lało jak sprawdzałem ale miałem dłuższy przewód i dodatkową uszczelkę założyłem to tylko kapało....myślę że najlepiej będzie kupić nowy czujnik z ASO i będziesz miał spokój co do niego - jak dalej będzie się świecić to wtedy sprawdzić to ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #18 Napisano 29 Września 2017 zakupie pierw czujnik zobaczymy, może ten jest jakis wadliwy bo z toprana firmy, czort wie. Dziś zamówię czujnik i zobaczymy, jak teraz jeżdżę to nic narazie nie wyskakuje takie cos jak po trasie sie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #19 Napisano 29 Września 2017 Moja rada na przyszłość: części toprana nie bierze się nawet do rąk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #20 Napisano 29 Września 2017 (edytowane) Mi gdy nawalało Ciśnienie i klekotał jak diesel miałem specjalną podstawkę pod filtr oleju. Mam ją u siebie w aucie i nie długo będę ją demontował. Gdybyś chciał odkupić to daj znać. Nowa z Adapterem 3/4 kosztuje 130zł w sklepie. Kup filtr oleju Filtrona lub Mann. Jak masz za krótki wąż do manometru to pojedź do serwisu z hydrauliką siłową i Ci tam zrobią dłuższy i masz zakuty od razu. Ja kupiłem gotowca i przeciekał i mnie nie ominie zakucie. Gniazdo co wkręca się czujnik ma takie wyżłobienie i wkręcając manometr nie ma szans by nie ciekło.. U mnie sporo się lało i dlatego decyzja o podstawce. Inne pytanie. Kupiłem ori napinacz z łańcuchem czy zamienniki typu swag, febi itp ? Klekocze jak wyświetliła Ci się kontrolka? Edytowane 29 Września 2017 przez ZyWiecki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach