Skocz do zawartości
zeus1982

Jakie powinno byc cisnienie oleju 1.8t awt

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak w temacie jakie powinno byc cisnienie oleju??

Jade jutro do mechanika i jakis punkt odniesienia chce miec a nie tylko "jego" punkt widzenia.1.8t awt

z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar

Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar

Przy temperaturze oleju 80*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po rozgrzaniu na wolnych obrotach 1,9 bara... Jak się rozgrzeje do czerwoności, to minimalnie poniżej (1,8-1,7). Jakbym zobaczył 1,6 to bym się chyba zaczął bać, że oleju brakuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbym zobaczył 1,6 to bym się chyba zaczął bać, że oleju brakuje...

No cóż ja na to poradzę, dane przepisałem z książki. Nie mam z tym do czynienia na co dzień i nie wiem takich rzeczy bo są mi po prostu nie potrzebne. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzis bylem u mechanika i jak marecek napisal ksiazkowo cisnienie sie zgadza obu panom bardzo dziekuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chociaż dobrze ze wszystko w porządku. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swirek13

a jakie miałeś ciśnienie na rozgrzanym silniku mi na wolnych obrotach przy temp 80st wyszło 1,2bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qrcze niepamietam dokladnej wartosci tyle wiem ze ksiazkowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kledzy a może wiecie jakie ciśnienie oleju ma silnik AFN 110 KM . Robię akurat z bratem silniczek i turbiniarz kazał mi sprawdzic czy nie za wysokie ciśnienie daje pompa olejowa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie ciśnienie oleju ma silnik AFN 110 KM

2 bary przy 2000rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o interpretacje cisnienia. CO jakis czas wyskakuje kontrolka cisnienia oleju, czujnik zmieniony bo byl caly zalany i przepuszczał. Powiem ze pompe oleju zmieniałem rok temu.

Kontrolka zaswieca sie gdy jade szybko i zejde z obrotow do biegu jałowego jak np: w korku stoje to sie zaswieci, jak dodam gazu to zgasnie i sie juz nie zaswieci.

Bardzo rozgrzany olej. Pomiar cisneinia oleju:

IMAG0961.thumb.jpg.30912180750b304e9576d1ab58da9d95.jpg

 

Rozgrzany olej 2000 RPM poniżej

IMAG0867.thumb.jpg.86fd42db9fe618ba64469dda77cec802.jpg

 

3000 RPM Rozgrzany olej: Poniżej

IMAG0866.thumb.jpg.d7ca7e036a3dd553cec75b8d9c72ff97.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mierzone? ;) to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. 

druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... ale to drobiazg. Wygląda na OK. To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego ssaka, po syf w misce... (rozumiem, że wszystko przejrzane i wyczyszczone na błysk przy zmianie pompy?). Na mega rozgrzanym oleju (120+) ciśnienie będzie spadać poniżęj 1 bara - ale to i tak nie powinno wyzwolić "kontrolki" (jak kontrolka mryga to generalnie nie ma już oleju...).

Przejrzyj ten temat: słowo klucz - napinacz...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś od razu panewki korbowodowe ? U mnie były tak zjechane że masakra. Zobacz sam w załączniku. Wszystkie dolne zjechane a górne oki.

 

Na jaką pompę zmieniłeś ? Chodzi mi o firmę.

 

20170521_100331.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, 2 tygodnie temu wymieniłem napinacz hydrauliczny + łańcuch do tego wymieniłem popychacze hydrauliczne, uszczelniacze wałków, rozrząd komplet, wszelakie uszczelki i oleje i filtry.

 

Powodem wymiany napinacza było wiele, rozciągnięty łańcuch 4 mm różnica między nowym a starym tak, że aż tar o pokrywę, wyskakiwał błąd nastawnika na vagu no i rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Wszystko ustawiłem, wymieniłem itp.  Po tygodniu od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Powodem był czujnik gdyż cały był z oleju, przeciekał.

Wymieniłem czujnik na taki jak był 1.2 - 1.6 Bara. Tydzien miałem spokój i zaś zaświeciła się kontrolka. Czy wadliwy czujnik czy może coś nie tak z filtrem oleju? Też ma zawór.

Co do pompy, nie pamiętam nazwy firmy, muszę poszukać, ale w tym czasie co wymieniałem pompę, wymianiałem również miskę olejową i był zakupiony nowy smok. Wszystko ładnie wyczyszczone a nagaru zbytnio nie było. Macie jakiesz sugestie odnośnie tych objawów??

 

Czujnik zakupie ponownie firmy Face lub EPS czy KW, podejrzewam, że czujnik przekłamuję albo filtr oleju mam firmy SCT a mogłem zakupić Filtrona czy MANN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, napster napisał:

No więc tak, 2 tygodnie temu wymieniłem napinacz hydrauliczny + łańcuch do tego wymieniłem popychacze hydrauliczne, uszczelniacze wałków, rozrząd komplet, wszelakie uszczelki i oleje i filtry.

 

Powodem wymiany napinacza było wiele, rozciągnięty łańcuch 4 mm różnica między nowym a starym tak, że aż tar o pokrywę, wyskakiwał błąd nastawnika na vagu no i rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Wszystko ustawiłem, wymieniłem itp.  Po tygodniu od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Powodem był czujnik gdyż cały był z oleju, przeciekał.

Wymieniłem czujnik na taki jak był 1.2 - 1.6 Bara. Tydzien miałem spokój i zaś zaświeciła się kontrolka. Czy wadliwy czujnik czy może coś nie tak z filtrem oleju? Też ma zawór.

Co do pompy, nie pamiętam nazwy firmy, muszę poszukać, ale w tym czasie co wymieniałem pompę, wymianiałem również miskę olejową i był zakupiony nowy smok. Wszystko ładnie wyczyszczone a nagaru zbytnio nie było. Macie jakiesz sugestie odnośnie tych objawów??

 

Czujnik zakupie ponownie firmy Face lub EPS czy KW, podejrzewam, że czujnik przekłamuję albo filtr oleju mam firmy SCT a mogłem zakupić Filtrona czy MANN

Z tego co widać to ciśnienie masz dobre, proponuje  pojeździć z manometrem za szybą i obserwować jak zachowuje się ciśnienie pod obciążeniem....w jakimś wątku ktoś też miał taki problem - wymienił dosłownie wszystko i ciśnienie spadało i kontrolka i kontrolka - winna była chłodniczka oleju, jakaś dziurka się w niej zrobiła i olej mieszał się z płynem chłodniczym - ale to byś widział po zbiorniczku.

Jaki jest olej?

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego chłodniczkę oleju zmieniałem 2 miesiące temu, był przeciek oleju do płynu i okazało się , że miałem nieszczelność. Po wymianię wszystko ok było.

Olej zalałem 5W40 Valvoline, kolor oleju ok, płyn ok.

Mam manometr do mierzenia ciśnienia, zawsze jak wkręcam w miejsce gdzie jest czujnik końcówkę to cieżko to uszczelnić, zawsze cos podczas pomiaru mi nakapie tego oleju, jakbym mógł sprawdzić cisnienie oleju podczas jazdy? Wąż od manometru mam krótki, musiałbym coś dorobić. Pomysł jakiś?

Edytowane przez napster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że jazda z manometrem to nie tak łatwo, mi też się lało jak sprawdzałem ale miałem dłuższy przewód i dodatkową uszczelkę założyłem to tylko kapało....myślę że najlepiej będzie kupić nowy czujnik z ASO i będziesz miał spokój co do niego - jak dalej będzie się świecić to wtedy sprawdzić to ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakupie pierw czujnik zobaczymy, może ten jest jakis wadliwy bo z toprana firmy, czort wie. Dziś zamówię czujnik i zobaczymy, jak teraz jeżdżę to nic narazie nie wyskakuje takie cos jak po trasie sie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rada na przyszłość: części toprana nie bierze się nawet do rąk:nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi gdy nawalało Ciśnienie i klekotał jak diesel miałem specjalną podstawkę pod filtr oleju. Mam ją u siebie w aucie i nie długo będę ją demontował. Gdybyś chciał odkupić to daj znać. Nowa z Adapterem 3/4 kosztuje 130zł w sklepie. Kup filtr oleju Filtrona lub Mann.

Jak masz za krótki wąż do manometru to pojedź do serwisu z hydrauliką siłową i Ci tam zrobią dłuższy i masz zakuty od razu. Ja kupiłem gotowca i przeciekał i mnie nie ominie zakucie. Gniazdo co wkręca się czujnik ma takie wyżłobienie i wkręcając manometr nie ma szans by nie ciekło.. U mnie sporo się lało i dlatego decyzja o podstawce.

 

Inne pytanie. Kupiłem ori napinacz z łańcuchem czy zamienniki typu swag, febi itp ? Klekocze jak wyświetliła Ci się kontrolka?

Edytowane przez ZyWiecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności